LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Griffen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2019 20:37

JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Griffen »

Wij hebben van de week contact gehad met JP Auto`s uit Helmond.
Via Marktplaats een auto gezien die ons beviel. De deal gesloten door middel van inruil en bijbetaling van onze kant.
Aankomende zaterdag zouden we de auto halen en afgesproken dat we om 08.00 zouden vertrekken.
Tot mijn verbazing ontving ik vandaag een telefoontje dat er iemand zou komen kijken zonder inruil. Waarop ik aangaf dat de auto al mondeling en schriftelijk aan ons verkocht was.
daar wou JP Auto`s niets van zeggen. Dit was blijkbaar een betere deal voor hem.

Hoe sterk staan wij in onze zaak. De auto die we besproken hadd
en beviel ons perfect en was ook iets groter dan dat we nu hebben.

Graag hoor ik va jullie.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 dec 2019 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Cro »

Griffen schreef:
12 dec 2019 21:10
Wij hebben van de week contact gehad met JP Auto`s uit Helmond.
Via Marktplaats een auto gezien die ons beviel. De deal gesloten door middel van inruil en bijbetaling van onze kant.
Aankomende zaterdag zouden we de auto halen en afgesproken dat we om 08.00 zouden vertrekken.
Tot mijn verbazing ontving ik vandaag een telefoontje dat er iemand zou komen kijken zonder inruil. Waarop ik aangaf dat de auto al mondeling en schriftelijk aan ons verkocht was.
daar wou JP Auto`s niets van zeggen. Dit was blijkbaar een betere deal voor hem.

Hoe sterk staan wij in onze zaak. De auto die we besproken hadd
en beviel ons perfect en was ook iets groter dan dat we nu hebben.

Graag hoor ik va jullie.
Heb je dit op schrift of bijvoorbeeld het gesprek opgenomen? Zo ja, dan sta je mogelijk vrij sterk, afhankelijk van wat er exact besproken is en / of op papier gezet is.

Zo nee dan sta je niet erg sterk, je hebt dan immers geen bewijs om de overeenkomst aan te tonen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door berndv »

Over het algemeen wordt een autodeal met inruil pas definitief nadat de auto (van beide partijen) is gezien en bereden. De inruil wordt immers ook pas definitief bepaald nadat de verkoper de in te ruilen auto ziet. Dus ik vraag me af in hoeverre er al een vastliggende overeenkomst is.

Alles valt of staat met hoe de bewijsvoering is en wat er door de verkoper per mail is gecommuniceerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Recht hebben is iets anders dan krijgt krijgen. Maar is het erg? Er staan nu 4 auto’s te koop.

BMW 5, Nederlandse auto, ongetwijfeld uit inruil verkregen.
BMW X5, import uit 2014 en maar 108.000km gelopen
Fiesta, import uit 2015 met maar 45.000km gelopen
Nissan, in augustus geïmporteerd en nu al 2 eigenaren gehad.

2 van de 4 auto’s hebben een verdacht lage kilometerstand.

Het bedrijf bestaat uit 2 delen, het andere bedrijf heeft ook 1 import staan met verdacht lage stand.

Zo’n website met zo weinig auto’s geeft ook vraagtekens. Ik zou zeggen, lekker laten rusten en op zoek naar een andere auto.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door tttlocke »

TS wil die auto en zegt dat hij een overeenkomst heeft.
De boodschap voor TS (helpende hand?) is kennelijk dat het niet zo erg is dat hij achter het net vist, want zo te zien deugt de verkoper niet. Dat wordt toch op zijn minst gesuggereerd. Zonder ook maar één aanwijzing in die richting te overleggen overigens.

Ik zie bovendien niet in wat er 'verdacht laag' is aan de kilometerstanden die worden genoemd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij ingevoerde voertuigen moet het boekje erbij zitten, en controleren op valse stempels.

Als het een BMW betreft is via chassis nr vaak via de Dealer uit te lezen of deze Dealer onderhoud had en bij welke stand.
Vele Duitsers dumpen met terug gedraaide tellers en/of schade hier hun voertuig als perfecte jonge en weinig gereden.

Met een OBD II kabel en laptop kan een monteur dit uitlezen, de KM stand op teller moet in de buurt van ECU komen.
2% verschil is mogelijk maar niet meer....

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
13 dec 2019 14:21
TS wil die auto en zegt dat hij een overeenkomst heeft.
De boodschap voor TS (helpende hand?) is kennelijk dat het niet zo erg is dat hij achter het net vist, want zo te zien deugt de verkoper niet. Dat wordt toch op zijn minst gesuggereerd. Zonder ook maar één aanwijzing in die richting te overleggen overigens.

Ik zie bovendien niet in wat er 'verdacht laag' is aan de kilometerstanden die worden genoemd.
Een bedrijf die zijn afspraken niet nakomt is nou niet bepaald betrouwbaar te noemen. Dat in combinatie met auto’s die particulier geïmporteerd zijn, maar wel zakelijk aangeboden worden geeft genoeg rode vlaggen om op je hoede te moeten zijn. En ja, import met lage standen moet je altijd dubbel checken.
Ook woont TS erg ver weg van de verkoper, dus bij garantie is de kans op discussie zeer groot.
Het zijn overigens uw woorden dat de verkoper niet zou deugen, dat zijn niet mijn woorden.

Vandaar mijn advies, laten rusten en verder kijken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een auto kopen en een andere inruilen zonder ook maar gezien te hebben en bij dat bedrijf geweest te zijn?

Volgens mij moet de Ts blij zijn dat de koop afgeketst is.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Auto's worden uitgezonderd op veilingen eigenlijk nooit ongezien gekocht/verkocht (zelfs niet bij wij kopen auto's :mrgreen: )
Geen idee of de koper of verkoper hier blij moet zijn maar dat zaken niet zo helder/eenduidig zijn als TS doet voorkomen lijkt me redelijk duidelijk.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onjuist. Koop is koop, ook telefonisch. Tenzij er voorbehouden zijn gemaakt, is de deal gewoon bindend. Maar ja, wat koop je voor die wetenschap?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Veldt01 schreef:
13 dec 2019 16:03
Auto's worden uitgezonderd op veilingen eigenlijk nooit ongezien gekocht/verkocht (zelfs niet bij wij kopen auto's :mrgreen: )
Nou...

Toen ik mijn Matizje via MP te koop had staan kreeg ik best wel veel handelaren met, voor handelaren, best wel goede biedingen. Moest ik alleen wel de auto even langs brengen. Dus ik mailde steeds terug: 'voor dat bod hebben we een deal. Wanneer kom je hem halen?' En dan hoor je er nooit meer wat van.

Handelaren? :arrow:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door alfatrion »

Griffen schreef:
12 dec 2019 21:10
Hoe sterk staan wij in onze zaak. De auto die we besproken hadd
en beviel ons perfect en was ook iets groter dan dat we nu hebben.
Jullie hebben sterke zaak, hoewel dat natuurlijk wel afhankelijk is van wat je wilt eisen. Je kan denken aan een schadevergoeding.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
14 dec 2019 10:18
Moneyman schreef:
13 dec 2019 22:31
Onjuist. Koop is koop, ook telefonisch. Tenzij er voorbehouden zijn gemaakt, is de deal gewoon bindend. Maar ja, wat koop je voor die wetenschap?
Een auto?
Hahaha blijkbaar niet :wink:

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door gosewijn »

Jullie hebben sterke zaak, hoewel dat natuurlijk wel afhankelijk is van wat je wilt eisen. Je kan denken aan een schadevergoeding.

Hoe wil je dat bewijzen Alfa ?????????????????????

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door Cro »

gosewijn schreef:
14 dec 2019 23:05
Jullie hebben sterke zaak, hoewel dat natuurlijk wel afhankelijk is van wat je wilt eisen. Je kan denken aan een schadevergoeding.

Hoe wil je dat bewijzen Alfa ?????????????????????
TS geeft aan in de OP het op schrift te hebben:
Waarop ik aangaf dat de auto al mondeling en schriftelijk aan ons verkocht was.
Als het klopt wat TS daar zegt mag die bewijsvoering niet al te lastig zijn.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: JP Vos auto's: dubbele verkoop auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Het hangt er van af wat er precies op schrift staat. Zolang we dat niet weten, kunnen we ook geen advies hierin geven.

Gesloten