LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Theotrucker,dank je wel voor je steun en uitleg, en ben ik met je zeker eens. Alleen ik heb niets tegen Duane medewerkers, hun doen dat niet . Belastingduane is daar puur alleen voor het scannen van pakketjes op verboden spullen. Deze informatie heb ik inmiddels al binnen.
Ik moet mijn patronen via post laten komen want digitaal zijn ze te groot. Ik zou moeten op zijn minst grote printer aanschaffen en die zijn niet te betalen hier en heb zelf geen ruimte voor.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De postnl verdient er € 13 of € 17,50 voor EMS pakketten aan. De rest is voor de belastingdienst. Nederland is geen bananenrepubliek! Maar als je dat niet gelooft dan houdt het op. De postnl medewerkers op de douane afdeling worden door de douane gescreend en gecontroleerd. Bij elk groot bedrijf in in en export zijn medewerkers die voor de douane inklaringen verrichten. Op vliegvelden, in havens en bij grote transport bedrijven. Zij verrichten de inklaringen voor de klanten van die bedrijven. De postnl medewerkers doen de inklaringen voor jou. Ze worden betaald door die € 13,00 of € 17,50. De pakjes worden niet naar de douane gebracht, maar de douane is wel vaak aanwezig.
Misschien is invoer naar de USA eenvoudiger en goedkoper.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

fonsflons, ah nee ik heb het uitgelegd dat vult zo. En je weet het nooit

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Fonsflons, ik weet het erg goed, en Ik ga zelf bepalen of ik wil op papier latten komen of digitaal. Natuurlijk doe ik ook digitaal printen. Maar helaas kan niet alles. En ik ga zeker niet naar openbare printceteringen voor mij eigen patronen ik vertrouw niemand wat dat betreft. Daarnaast vind ik dit onprofessioneel.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Ah en nog wat, het is niet raar om iets uit Amerika laten komen, soms wat je daar hebt heb je hier niet en andersom. En soms zijn projecten die wil je uitsluitend op papier zien . Maar goed, ik denkt dat wij gaan beetje te ver, kinderkleding naaipatronen blijf ik overdrijf vinden voor 30 euro aan de extra kosten .
Juist handel tussen twee continenten moeten blijven bestaan. Ik betaal mijn patronen wel en bewaar mijn bon tot ik in vs weer ben,😁

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ijn-pakket

Ik begrijp hier van dat ,omdat mijn pakket kost 22, 94 euro heeft medewerker een schatting gedaan van inhoud en op basis van dat moet ik 30 euro betalen voor kinderkleding patronen 5 bladzijden. Triest 😔 triest ☹️

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er aan de buitenkant geen waarde opstaat dan schatten ze het of ze maken het open. Andere smaken zijn er niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

NikitaLuna schreef:
13 dec 2019 00:45
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ijn-pakket

Ik begrijp hier van dat ,omdat mijn pakket kost 22, 94 euro heeft medewerker een schatting gedaan van inhoud en op basis van dat moet ik 30 euro betalen voor kinderkleding patronen 5 bladzijden. Triest 😔 triest ☹️
U roept nog steeds een hoop, maar zegt niets. Stond op de buitenkant van het pakket wat de inhoud was, wat de waarde was en wat de verzendkosten waren? PostNL klaart in op basis van wat er op de verpakking staat. Als daar niets of het incompleet staat moet er dus geschat worden. Of als de getallen niet vertrouwd worden gaat men dit verder onderzoeken.
PostNL doet dit in opdracht van de douane. Niet alleen PostNL, elke transporteur moet dit doen volgens de wet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door berndv »

NikitaLuna schreef:
13 dec 2019 00:45
Ik begrijp hier van dat ,omdat mijn pakket kost 22, 94 euro heeft medewerker een schatting gedaan van inhoud
Ja en nee. Als er geen waarde op vermeld staat doen ze inderdaad een schatting. Als er op het pakket niet vermeld staat hoeveel de verzendkosten bedroegen, dan ze ook hiervan een schatting. Ook al is het totaalbedrag inclusief verzending.
NikitaLuna schreef:
12 dec 2019 22:54
Dus mij pakje was waard 85.15 cent en verzendkosten waren 22.95 euro’s.
Als dit ook als zodanig op het pakket vermeld stond kom ik op de volgende bedragen uit:
9% BTW over 85,15 is 7,66 euro
21% BTW over 22,95 is 4,82
Als het pakket dan als EMS zending is verzonden, waarvoor PostNL 17,50 inklaring rekent kom ik op 29,98 uit, slechts een paar cent verschil met het bedrag dat u inmiddels gemeld is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je geen Invoerkosten wilt hebben moet je zaken doen binnen de EU. Binnenkort zonder het VK. Niet vergeten!

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Bernndv,precies , ik heb mijn monsters van mijn patronen opgehaald , en heb ik 30,34 zelfs moeten betalen, ik heb ook de bon nagekeken en wat denk je ? Ik was niet eens verbaasd, Invoerkosten 0% /btw bij invoer 21% in plaats van 9% Max en dan kwamen afhandeling kosten 13 euro bij plus 17,09 =30,09
In plaats van patron zoals op het verpakking is aangegeven staat door een Nederlandse medewerker ingevuld (ANDER DRUKWERK). Dat is ook druk werk maar heeft ook een naam patronen ,ba ba ik ga met de brief vanaf maandag verder , en voor nu prettig weekend .

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Theotrucker, ik laat mij posten gewoon laten komen maar niet via post nl . Er zijn genoeg andere bedrijven via welke de post gaat ook door de Duane en zo NIET NODIG wordt niet mee gespeeld. MIJN PRIVÉ PATRONEN ZIJN GEOPEN ZONDER AANWIJZINGEN! Er ziet ook patent op! Staat ook op het enveloppe in Engels( PATTERN). Kan niemand daar Engels lezen? Vandaag kwam ook dezelfde pakje uit Australië, niets aan de hand , Canada 🇨🇦 niets aan de hand. Daarom vind ik dit bizaar. En weet je wat mooier is dat een van mijn bekende kreeg pakje uit China 4 x zo groot en die uw niets te betalen. Dus waar is de recht line hier?
Voor nu ben ik klaar mee. Maandag of dinsdag kom ik hier op terug met foto’s. Maar voor nu fijne weekend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

borduur- en handwerkpatronen van minimaal 8 genummerde pagina's? Dan heb je inderdaad gelijk. Dan in beroep gaan.
En inderdaad prettig weekend.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NikitaLuna schreef:
13 dec 2019 18:45
Theotrucker, ik laat mij posten gewoon laten komen maar niet via post nl . Er zijn genoeg andere bedrijven via welke de post gaat ook door de Duane en zo NIET NODIG wordt niet mee gespeeld.
Alle bedrijven doen dit en zeker niet Post NL alleen. Enkel bij een bedrag boven de EUR 22,00. Gezien de verzendkosten hierboven lagen wordt uw envelop dus gecontroleerd.
NikitaLuna schreef:
13 dec 2019 18:45
MIJN PRIVÉ PATRONEN ZIJN GEOPEN ZONDER AANWIJZINGEN! Er ziet ook patent op! Staat ook op het enveloppe in Engels( PATTERN). Kan niemand daar Engels lezen?
Het verschil in BTW tarief wordt bepaald op het aantal pagina's. U gaf aan dat u 5 patronen had dus dat kan nooit een boekwerk van minimaal 8 pagina's zijn geweest. PostNL heeft het pakket opengemaakt om te bepalen welk BTW tarief van toepassing was en terecht 21% in rekening gebracht.
NikitaLuna schreef:
13 dec 2019 18:45
Vandaag kwam ook dezelfde pakje uit Australië, niets aan de hand , Canada 🇨🇦 niets aan de hand. Daarom vind ik dit bizaar. En weet je wat mooier is dat een van mijn bekende kreeg pakje uit China 4 x zo groot en die uw niets te betalen. Dus waar is de recht line hier?
Voor nu ben ik klaar mee. Maandag of dinsdag kom ik hier op terug met foto’s. Maar voor nu fijne weekend.
Eigenlijk allemaal niet relevant als het echt 1 op 1 gelijk is in waarde en opgave op de invoerdocumenten heeft u mazzel gehad. De grote van een pakket uit China zegt niets over de waarde.

Concreet heeft PostNL of u gewoon terecht belast voor de BTW over het pakket. U heeft hier al meermaals de links van de belastingdienst voor ontvangen. De BTW gaat 1 op 1 naar de belastingdienst. PostNL verdient enkel aan de inklaringskosten en deze zijn minimaal 13 euro en maximaal 17,50 euro.

U klachten hebben PostNL al meerkost om te proberen te beantwoorden, ze maken dus op uw case verlies. Maar ze moeten nou eenmaal deze controles uitvoeren van de belastingdienst, het is dus erg vreemd dat zij u weer naar PostNL verwijzen, terwijl zij handelen in naam van de belastingdienst en u hier ook bezwaar moet maken (zie de eerdere link).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

NikitaLuna schreef:
13 dec 2019 18:45
Vandaag kwam ook dezelfde pakje uit Australië, niets aan de hand , Canada 🇨🇦 niets aan de hand. Daarom vind ik dit bizaar. En weet je wat mooier is dat een van mijn bekende kreeg pakje uit China 4 x zo groot en die uw niets te betalen. Dus waar is de recht line hier?
Ik reed laatst door rood, en wat denk je? Kreeg geen bekeuring. Wil dat zeggen dat ik daarvoor nooit een bekeuring zal krijgen?
Zeker in drukkere periodes kan het zijn dat pakjes door de douane afdeling glippen. Een voordeel voor u, maar geen recht om nergens import op te betalen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk wijst Postnl naar de douane. De douane stelt namelijk de regels op zoals Postnl deze gebruikt. U heeft een bepaald bedrag betaald en dat staat volgens Postnl zo in de regels. Als u betaald, dan kunt u een klacht indienen en wijzen op waar de fout zit, volgens u. Klopt dit, dan krijgt u uw geld terug.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Op boeken staat 9%btw

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NikitaLuna schreef:
14 dec 2019 15:45
Op boeken staat 9%btw
Hierbij nog een keer de quote en link van de belastingdienst:

Naaipatronen vallen enkel onder 9% en 0% invoer wanneer "borduur- en handwerkpatronen van minimaal 8 genummerde pagina’s"
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en/boeken/

U heeft 5 patronen gaf u eerder aan dit is dus geen "boek" van 8 genummerde pagina's en dus 21% BTW! Soms is het wel verstandig om reacties die gestuurd worden, met bronvermelding te lezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien kun je de ontvangen zendingen waarbij je geen inklaringskosten hebt betaald als bewijs gebruiken bij je beroep.

wazaly
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2013 21:31

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door wazaly »

Ik kreeg bericht van post.nl dat mijn pakketje binnen kort word afgeleverd bij een afhaalpunt.
Maar nu komt het mooiste .
Ik moet bij het afhalen €166.60 inklarings kosten betalen voor mijn bestelling die nog geen €15.00 kost .
Heb gebeld met de douane die zeiden dat dit echt niet klopt .
Heb ook met post.nl gebeld en die zeiden ook dat dit niet klopt maar nu komt het mooiste als ik mijn pakketje ophaal moet ik de kosten betalen en dan een verklaring sturen maar IMEC afd inklaring Den Haag met mijn verhaal en mijn bankrekening nummer dan gaan zij kijken of het onterecht is .
Maar nu ben ik bang als ik betaal.
Dat ik mijn geld gewoon kwijt ben .wat een oplichtings bende is die post.nl hebben ze nog niet genoeg geld of moeten de klanten daar voor boeten .
WAT MOET IK DOEN.
Wie kan mij helpen.

Gesloten