LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je, zoals ik nu, alleen even deze laatste pagina doorleest, denk je “Huh” :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door kweenie »

crazyme schreef:
15 dec 2019 01:06
Ik lees net dat de kip van ah welke zo vaak op de radio is in de aanbieding is :
En deze keer zowaar ook de biologische variant. Het komt bij AH namelijk vaak voor dat "alle varianten" in de aanbieding zijn, maar dat er onder in kleine lettertjes staat "muv biologisch". Een grote kleine ergernis voor mij.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door scontra »

kweenie schreef:
15 dec 2019 06:51
crazyme schreef:
15 dec 2019 01:06
Ik lees net dat de kip van ah welke zo vaak op de radio is in de aanbieding is :
En deze keer zowaar ook de biologische variant. Het komt bij AH namelijk vaak voor dat "alle varianten" in de aanbieding zijn, maar dat er onder in kleine lettertjes staat "muv biologisch". Een grote kleine ergernis voor mij.
En ook de biologische variant van de kip wordt op dezelfde gruwelijke wijze om zeep geholpen als elke ander kip en daarbij vergeleken is het gebruik van de ouderwetse guillotine nog een milde methode om een leven te beëindigen.
Het transport naar de (af)slachtplaats is wel met elkaar vergelijkbaar, nl. in een kooi en met meerderen tegelijk ! :mrgreen: :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat is daar grappig aan? Wat een vreemd gevoel voor humor. Precies de respectloze houding naar dieren toe waar veel mensen een hekel aan hebben.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door scontra »

Bob Schurkjens schreef:
15 dec 2019 12:07
Wat is daar grappig aan? Wat een vreemd gevoel voor humor. Precies de respectloze houding naar dieren toe waar veel mensen een hekel aan hebben.
Als u mijn opmerking bedoeld, dan is deze niet als grappig, humoristisch of respectloos bedoeld, maar de realiteit van de dag ! (ik kan het niets anders van maken
Mensen verschuilen zich echter achter het woordje 'biologisch', betalen voor de kip (in dit geval) een paar centen meer en kopen zo de gemoedsrust mee te werken aan een beter leven en dood van het dier, terwijl dit klinkklare onzin is.
Laatst gewijzigd door scontra op 15 dec 2019 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@bob

Worden volgens u dan biologische gehouden kippen respectvoller geslacht dan de andere?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb mijn punt gemaakt en heb daar verder niets aan toe te voegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze kippen hebben in ieder geval een beter leven gehad .
De manier van slachten zal hetzelfde zijn.
Die barstensvolle megastallen met tienduizenden opgehokte en opgeplofte kippen, het is mij een gruwel 😢

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Revoked »

"een beter leven". Beter dan wat? Deughmenschen mogen ophouden met anderen hun wil op te leggen. 18 kippen per vierkante meter is " een beter leven" dan 22 kippen per vierkante meter? Welke gek gelooft dat? Ik iig niet. De regelgeving omtrent het houden van pluimvee is zo streng, dat "vrije uitloop" kippen houden een godsvermogen kost en een kipfiletje duurder wordt dan een Wagyu-steak. Eieren rapen is dan arbeidsintensief, gerelateerd aan regelgeving, waardoor 1 ei ongeveer €1,50 gaat kosten in de winkel.
Ik kots inmiddels van die linkse groene gekken. Alles kan tegenwoordig maar de politiek in. Bah.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wist je dat er ook rechtse groene gekken zijn? "Groen" is namelijk niet het exclusieve domein van "Links".

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door kweenie »

Revoked schreef:
15 dec 2019 17:18
"een beter leven". Beter dan wat? Deughmenschen mogen ophouden met anderen hun wil op te leggen. 18 kippen per vierkante meter is " een beter leven" dan 22 kippen per vierkante meter? Welke gek gelooft dat? Ik iig niet.
Volgens mij wordt jou helemaal niet een wil opgelegd. Het enige wat ik benoem is dat ik het irritant vind wanneer AH als zogenaamd 'alle' varianten in de bonus zijn, daar vaak in kleine lettertjes een uitzondering voor biologisch onder staat. Ik dring daarmee helemaal niemand iets op, maar ik vind het wel bijzonder dat AH met zulke bonus acties mensen meer richting bio-industrie lokt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Revoked »

Grappig. Ik doelde totaal niet op jou. Meer de vega-lobby in het algemeen.
Verder is de "betere kip" van AH nog steeds een plofkip, maar dan 1 minder per vierkante meter. Leuk om te zien dat de marketing zijn werk doet èn dat er mensen zijn die daarmee denken goed bezig te zijn voor de fauna.
Het draait altijd om geld. Om echt goed bezig te zijn voor dier+natuur moet het hele monetaire stelsel op de schop. Dàt is namelijk "man-made" en zorgt voor erg veel vervuiling, in de ruimste zin des woords.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door kweenie »

Revoked schreef:
15 dec 2019 23:37
Grappig. Ik doelde totaal niet op jou. Meer de vega-lobby in het algemeen.
Verder is de "betere kip" van AH nog steeds een plofkip, maar dan 1 minder per vierkante meter. Leuk om te zien dat de marketing zijn werk doet èn dat er mensen zijn die daarmee denken goed bezig te zijn voor de fauna.
Grappig, want volgens mij heeft de vega-lobby weinig te maken met biologische of andere varianten van kip. En ik heb geen idee wat die 'nieuwe kip' van AH te maken heeft met biologische kip of een beter leven dat die biologische kip al dan niet heeft.

mh73

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door mh73 »

Maar Revoked heeft wel gelijk. Op alle fronten draait het in onze wereld om geld-geld-meer-meer. De reden dat klimaattoppen niet het gewenste resultaat opleveren en men bij de stikstof kwestie de snelwegen, het vliegverkeer en de industrie grotendeels buiten schot laat.

Van de week een boze boer op TV: hij had net in 70 extra stallen geïnvesteerd. Hoe je op het idee komt terwijl de boeren al 50 jaar weten dat er een stikstofprobleem is, begrijp ik niet zo goed. Wat wél duidelijk is, is dat de beste man ondanks goedbedoelende vegetariërs echt niet van plan is om minder vlees te gaan produceren, eerder meer, meer, meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:
15 dec 2019 22:57
Revoked schreef:
15 dec 2019 17:18
"een beter leven". Beter dan wat? Deughmenschen mogen ophouden met anderen hun wil op te leggen. 18 kippen per vierkante meter is " een beter leven" dan 22 kippen per vierkante meter? Welke gek gelooft dat? Ik iig niet.
Volgens mij wordt jou helemaal niet een wil opgelegd. Het enige wat ik benoem is dat ik het irritant vind wanneer AH als zogenaamd 'alle' varianten in de bonus zijn, daar vaak in kleine lettertjes een uitzondering voor biologisch onder staat. Ik dring daarmee helemaal niemand iets op, maar ik vind het wel bijzonder dat AH met zulke bonus acties mensen meer richting bio-industrie lokt.
Of het simpele feit dat een vegetarische hamburger duurder is dan eentje van koe? Daar zou een overheid wel wat in kunnen doen, bijvoorbeeld met de BTW ofzo.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door witte angora »

Ai, de kiloprijs van de vegetarische is exact het dubbele van de 'echte'. Dat schiet niet echt op nee.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
16 dec 2019 08:22

Van de week een boze boer op TV: hij had net in 70 extra stallen geïnvesteerd. Hoe je op het idee komt terwijl de boeren al 50 jaar weten dat er een stikstofprobleem is, begrijp ik niet zo goed. Wat wél duidelijk is, is dat de beste man ondanks goedbedoelende vegetariërs echt niet van plan is om minder vlees te gaan produceren, eerder meer, meer, meer.
Dan kan hij meer exporteren naar China. Of Oost-Europa, of waar het ook allemaal heen gaat. Hij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen zijn vleesfabriek in China neer te zetten. Goedkopere grond, goedkopere arbeiders, en het vlees hoeft niet meer de halve wereld over, Maar ja, Chinees leren is ook niet zo wat.

In ieder geval: als je zoveel kan investeren, valt het met die verschrikkelijk lage inkomens van de boeren nog wel mee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Rabo rood , in de goot, ja, zij willen geld uitlenen en adviseren en verdienen aan 't werk van de Boer!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem heet in feite 'economie'. De economie moet vooral groeien en groeien. Maar dat kan alleen maar als er meer kilometers gemaakt worden om meer mensen en meer goederen te transporteren.

Het streven zou eigenlijk moeten zijn: minder economie. Ieder jaar een procentje of 5 er af, in plaats van een paar procent erbij. Moet je eens kijken wat er dan gebeurt met het klimaat.

Ondertussen kun je als eenling best wel wat doen om die economie wat te temperen: probeer je ecologische voetafdruk te verkleinen. Als iedereen dat doet, stopt de groei vanzelf.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom typeer je een gezonde aarde met een gezonde maatschappij als een teletubbie land? In het bos ben ik nog nooit een teletubbie tegengekomen, of iets wat er op lijkt. Op het strand of in de zee ook niet.

Gesloten