Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Obelix1 schreef:
30 nov 2019 11:22

In deze tekst komt de klagende consument helemaal niet voor. Die klagende consument hoor je maar een keer, terwijl de forumlieden er vaak nog een paar bladzijden mee bezig zijn. Kan ook natuurlijk, net wat een forum biedt natuurlijk.
Klopt. De betreffende forumlieden vechten doorgaans over de vraag of de klagende consument tekort gedaan wordt, of het bedrijf waar over geklaagd wordt. En dat kan soms tientallen pagina's doorgaan.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Obelix1 schreef:
30 nov 2019 11:02
Waarom kan het dan niet op dit forum, een forumlid eist een verklaring op van de moderator en dan zo lang. Ik weet wel dat moderators op andere fora daar heel anders mee omgaan :wink:
Iemand stelt een paar vragen en daar op ontstaat een pagina's lange discussie die op andere fora inderdaad al lang de kop in was gesmoord door de moderators.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sorry Alfa , die opmerking snap ik niet van jou.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit topic heet niet voor niets ‘Feedback op het Forum’.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wordt tijd dat het veld voor snelle reactie eens wordt gefixed. Op mijn telefoon linkt ie heel vaak door naar iets heel anders.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

We zien dat er meerdere pagina's aan discussie is ontstaan aan de hand van één zinnetje. Zoals we al eerder duidelijk hebben gemaakt, lezen we niet elk bericht dat op het forum wordt geplaatst. Daarom zijn we in grote mate afhankelijk van meldingen. Sommige mensen storen zich sneller aan bepaalde soorten berichten dan andere en zullen daarom eerder gebruikmaken van de meldknop. Die berichten krijgen daarom meer aandacht van ons dan een vergelijkbaar bericht elders krijgt dat niet wordt gemeld. Daardoor kan het voorkomen dat de moderatie soms inconsistent lijkt, puur omdat andere berichten waar we ook actie op zouden ondernomen hebben, niet worden gemeld.

Het komt ook voor dat we een bericht tegenkomen dat we zelf op het randje vinden, maar later toch gemeld wordt. Dan blijkt dat sommige mensen zich er meer aan storen en grijpen we toch in. Zo kunnen verschillende verwachtingen van gebruikers leiden tot verschillen in de moderatie. Voor de rest moet het duidelijk blijven dat de moderators geen robots zijn en soms individueel andere keuzes kunnen maken. We proberen dit zoveel mogelijk gelijk te trekken, maar helemaal perfect wordt het nooit. Dat is een van de redenen dat de meeste moderators hun berichten met twee letters afsluiten.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Sommige van jullie zullen vast weleens hebben meegemaakt dat je een bericht probeert te plaatsen, maar er dan opeens van alles misgaat en je uiteindelijk bij een 404-pagina terechtkomt. De ontwikkelaars van AVROTROS zeggen dat ze er wat aan hebben gedaan, maar het is natuurlijk moeilijk om te checken of iets is definitief is opgelost als het maar weinig voorkomt. Als jullie nog maffe bugs tegenkomen, meld ze dan vooral hier! ^FG

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is niet opgelost. Ik kreeg een 404 bij het volgen van de link naar pagina 1 in een topic. Als ik zelf een link plaats dan haal ik altijd het SEO gebeuren er uit zodat de links normaal werken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
06 dec 2019 11:17
Sommige van jullie zullen vast weleens hebben meegemaakt dat je een bericht probeert te plaatsen, maar er dan opeens van alles misgaat en je uiteindelijk bij een 404-pagina terechtkomt. De ontwikkelaars van AVROTROS zeggen dat ze er wat aan hebben gedaan, maar het is natuurlijk moeilijk om te checken of iets is definitief is opgelost als het maar weinig voorkomt. Als jullie nog maffe bugs tegenkomen, meld ze dan vooral hier! ^FG
Probeer dit eens:
1. Start met schrijven in het snelle reactieveld en wacht met plaatsten
2. Plaats met een ander account een bericht
3. Plaats nu met het eerste account het bericht
Nu krijg je een 404

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Eventjes ontopic is dit topic, ik ondervind regelmatig last met reageren. Als ik via een melding naar een bericht ga en deze wil quoten kom ik op de overzichtspagina uit van de subgroep waar het topic is neergezet.
Dit gebeurd ook als ik klik op "eerst ongelezen bericht". Elke reactie daarna die ik typ wordt niet toegevoegd aan het topic, of elke reactie die ik wil quoten, maar word ik doorgelinkt naar de subgroep. Als ik terug ga naar het topic moet ik de pagina eerst refreshen en daarna kan ik pas een reactie toevoegen.
Heb ik hier als enige last van?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

NeoDutchio schreef:
15 dec 2019 21:16
Eventjes ontopic is dit topic, ik ondervind regelmatig last met reageren. Als ik via een melding naar een bericht ga en deze wil quoten kom ik op de overzichtspagina uit van de subgroep waar het topic is neergezet.
Dit gebeurd ook als ik klik op "eerst ongelezen bericht". Elke reactie daarna die ik typ wordt niet toegevoegd aan het topic, of elke reactie die ik wil quoten, maar word ik doorgelinkt naar de subgroep. Als ik terug ga naar het topic moet ik de pagina eerst refreshen en daarna kan ik pas een reactie toevoegen.
Heb ik hier als enige last van?
Nee heb ik ook vaak. Reden dat ik, na het typen, eerst kies voor Alles Selecteren en Kopiëren ... en dan pas het bericht plaats. Als het misgaat hoef ik niet opnieuw te beginnen.

Dit 6 mnd geleden al gemeld maar kan de specifieke omstandigheid niet reproduceren dus kunnen ze er niets mee.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb ik ook bijna altijd, vooral als ik weer een geniale reactie wil posten. De methode van Stevie gebruik ik ook altijd. Het werkt wel maar zo hoort het natuurlijk eigenlijk niet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Zo, we zijn weer bijgelezen hoor. We gaan dit zo aanpakken:
- We gaan zo alle berichten in dit topic na de tips van alfa verwijderen. We hebben geen indicatie dat alfatrion een tweede account heeft, dus alle discussie daarna is overbodig, al begrijpen we de aanvankelijke verwarring. Dat is echter inmiddels voldoende opgehelderd.
- Jullie gaan proberen wat respectvoller naar elkaar te zijn. Voordat je je bericht plaatst, lees het even terug en sta stil bij hoe jij het zou vinden als een dergelijk bericht naar jou gericht zou zijn. We zijn hier allemaal volwassen, het is van de gekke dat dit überhaupt vermeld moet worden.
- Wij gaan weer even wat strenger modereren en wat eerder naar waarschuwingen en bans grijpen. Dat hebben we de laatste tijd wat minder gedaan en dat is een tijdje goed gegaan, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen. Jammer.
- Aan de andere kant van de medaille zou het ook prettig zijn als de boel hier allemaal wat minder serieus genomen zou worden.

We zijn hier allemaal om elkaar te helpen en mensen met goede kennis van wetgeving zijn fijn om erbij te hebben. Het is echter nog steeds maar een internetforum met anonieme gebruikers. En vooral in dergelijke situaties is het bij een discussie verleidelijk om je hakken in het zand te zetten en je gelijk te willen halen, terwijl het forum voor iedereen een stuk prettiger zou worden als men wat vaker iets gewoon laat gaan, hoe gelijk je ook vindt dat je hebt. Soms is het beter om dingen te laten gaan dan eindeloos te escaleren. Dat zou de sfeer hier voor iedereen een stuk prettiger maken.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
15 dec 2019 21:31
(...)
terwijl het forum voor iedereen een stuk prettiger zou worden als men wat vaker iets gewoon laat gaan, hoe gelijk je ook vindt dat je hebt. Soms is het beter om dingen te laten gaan dan eindeloos te escaleren.
^FG
Vooral met dat laatste ben ik het zó eens!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
15 dec 2019 21:31
vooral in dergelijke situaties is het bij een discussie verleidelijk om je hakken in het zand te zetten en je gelijk te willen halen, terwijl het forum voor iedereen een stuk prettiger zou worden als men wat vaker iets gewoon laat gaan, hoe gelijk je ook vindt dat je hebt. Soms is het beter om dingen te laten gaan dan eindeloos te escaleren. Dat zou de sfeer hier voor iedereen een stuk prettiger maken.
Het zou ook heel wat pagina's discussies schelen terwijl de TS in geen velden of wegen te bekennen is. Dus ja, ik kan me er zeker in vinden.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

fonsflons schreef:
15 dec 2019 22:03
Ik voel een grouphug aankomen!
Alstublieft niet. :oops: Maar gelukkig begreep zelfs Radar de aanvankelijke verwarring. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:
15 dec 2019 22:03
Ik voel een grouphug aankomen!
Ik log snel uit. Doei!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Revoked »

fonsflons schreef:
15 dec 2019 22:03
Ik voel een dagvaarding aankomen!
:mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik dit nu mag posten zonder elle lange discussie...

https://radar.avrotros.nl/posting.php?m ... ore%3Adesc

Deze link kreeg ik bij het plaatsen en gaf een 404

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Die foutmelding krijg je als je het maximum hebt overschreden...

Gesloten