Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 16125
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 dec 2019 22:13

alfatrion schreef:
15 dec 2019 22:09
Voor mij is duidelijk geworden dat er formeel twee overeenkomsten zijn. De koopovereenkomst en daarna de montageovereenkomst. Echter, het was de verkoper ten tijde van de koop wel voldoende duidelijk dat de koper dit ook daadwerkelijk door hen wilde laten uitvoeren. De verkoper werd niet verrast door de tweede overeenkomst. Ik ben daarom van mening dat er toch sprake is van misleiding.
Eens. Voor wat het nog waard is :wink:
fonsflons schreef:
15 dec 2019 22:12
@ Alfa

Aangezien het voor TS een principe kwestie is: kun je (kort en bondig) aangeven wat hij kan doen?
Ik ga er vanuit dat iemand (TS) die principieel zijn gelijk aan wilt tonen dit ook wilt halen.
Das niet moeilijk. In gebreke stellen en indien nodig dagvaarden.

chrisd1
Berichten: 2061
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door chrisd1 » 15 dec 2019 22:27

alfatrion schreef:
15 dec 2019 22:09
Voor mij is duidelijk geworden dat er formeel twee overeenkomsten zijn. De koopovereenkomst en daarna de montageovereenkomst. Echter, het was de verkoper ten tijde van de koop wel voldoende duidelijk dat de koper dit ook daadwerkelijk door hen wilde laten uitvoeren. De verkoper werd niet verrast door de tweede overeenkomst. Ik ben daarom van mening dat er toch sprake is van misleiding.
Misleiding?? kom zelf wel vaker in de MM in Breda; ga daar echt niet eentje met een MM-jasje aan iets mondelings houden; je weet daar immers niet altijd wie je vóór je hebt; TS had gewoon schriftelijk behoren te verlangen; daar had die E 25 dan meteen ook op gestaan.

Moneyman
Berichten: 16125
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 dec 2019 22:35

Dus omdat het de mediamarkt is, is een mondelinge afspraak niet rechtsgeldig? Onzin.

chrisd1
Berichten: 2061
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door chrisd1 » 15 dec 2019 22:42

Moneyman schreef:
15 dec 2019 22:35
Dus omdat het de mediamarkt is, is een mondelinge afspraak niet rechtsgeldig? Onzin.
Ik maak juist geen mondelinge afspraken met eentje, die ik tegenkom bij de MM, MM :wink:

alfatrion
Berichten: 16942
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door alfatrion » 16 dec 2019 00:25

De stelling dat je behoort te vragen om een schriftelijke overeenkomst is nog steeds onjuist. En TS was niet in haar eentje maar heeft getuigen meegenomen. Het standaard stiekem opnemen van dit gesprekken verdient overigens mijn voorkeur.

Revoked
Berichten: 1147
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Revoked » 16 dec 2019 01:43

Drie getuigen. Right. Familieleden die niet bij het afrekenen waren.
TS vertelt natuurlijk niet alles, alleen dat wat in zijn voordeel is.
Adviseren te dagvaarden is welhaast de standaard geworden hier.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 16 dec 2019 07:37

Revoked schreef:
16 dec 2019 01:43
Drie getuigen. Right. Familieleden die niet bij het afrekenen waren.
TS vertelt natuurlijk niet alles, alleen dat wat in zijn voordeel is.
Adviseren te dagvaarden is welhaast de standaard geworden hier.
En hoe kom jij er bij dat die 2 familieleden niet bij het afrekenen waren? Alweer een aanname.
Natuurlijk waren die er bij ! Dit doe je namelijk bij MM gewoon aan de kassa

chrisd1
Berichten: 2061
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 dec 2019 08:05

GST1971 schreef:
16 dec 2019 07:37
En hoe kom jij er bij dat die 2 familieleden niet bij het afrekenen waren? Alweer een aanname.
Natuurlijk waren die er bij ! Dit doe je namelijk bij MM gewoon aan de kassa.
En niemand dacht er aan dat omzetten méé af te rekenen?

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 16 dec 2019 08:15

chrisd1 schreef:
16 dec 2019 08:05
GST1971 schreef:
16 dec 2019 07:37
En hoe kom jij er bij dat die 2 familieleden niet bij het afrekenen waren? Alweer een aanname.
Natuurlijk waren die er bij ! Dit doe je namelijk bij MM gewoon aan de kassa.
En niemand dacht er aan dat omzetten méé af te rekenen?
Pfffff.....
Nogmaals, er is door de verkoopster niks gezegd en ook niet bij de kassa.
Lezen !!

chrisd1
Berichten: 2061
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 dec 2019 08:19

Je hebt niet bij de kassa een onvolledig verhaal afgerekend??

NeoDutchio
Berichten: 7134
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 16 dec 2019 08:23

GST1971 schreef:
16 dec 2019 08:15
chrisd1 schreef:
16 dec 2019 08:05
GST1971 schreef:
16 dec 2019 07:37
En hoe kom jij er bij dat die 2 familieleden niet bij het afrekenen waren? Alweer een aanname.
Natuurlijk waren die er bij ! Dit doe je namelijk bij MM gewoon aan de kassa.
En niemand dacht er aan dat omzetten méé af te rekenen?
Pfffff.....
Nogmaals, er is door de verkoopster niks gezegd en ook niet bij de kassa.
Lezen !!
De caissière gaat daar ook niet over. Je loopt door 3 stappen heen:
1: verkoopgesprek bij het product;
2: naar de computer voor de bestelling te maken en alle afspraken te bevestigen;
3: je loopt naar de kassa om alles af te rekenen.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 16 dec 2019 08:33

Precies, en in dit gesprek hebben wij aangegeven de deuren andersom te willen, dit was duidelijk en de monteurs konden dit zo doen. In geen enkele stap is er door MM gesproken over extra kosten hiervoor.
Dit bleek pas toen we na levering MM belden om de monteur in te plannen

Komkommertijd
Berichten: 4686
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 16 dec 2019 09:32

De verkoper had dit op de geprinte brief moeten toevoegen!

Foutje maar U had moeten lezen Omzetten scharnieren!.

De kassa doet alleen maar de betaling en onderweg even nalezen...... tussen verkoper en kassa verdween wel eens een brief... omdat ze online hetzelfde artikel goedkoper kregen, ook bij de Media Markt met hun gratis Wifi geboekt!

Erthanax
Berichten: 4890
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Erthanax » 16 dec 2019 11:11

Het is al diverse keren eerder gevraagd, maar een duidelijk antwoord blijft uit: Staat het wisselen van de draairichting expliciet vermeld op de bestelbon?

fonsflons
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door fonsflons » 16 dec 2019 11:14

Nog belangrijker, is die deur nu inmiddels gedraaid of zit je uit principe nog steeds met een verkeerd draaiende koelkast deur? In dat geval zou ik gewoon even 25 euro betalen voor die monteur en je principes later nastreven. Nu heb je alleen jezelf ermee te pakken want die medewerkers van de MM slapen er geen minuut minder door.

alfatrion
Berichten: 16942
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door alfatrion » 16 dec 2019 11:39

Erthanax schreef:
16 dec 2019 11:11
Het is al diverse keren eerder gevraagd, maar een duidelijk antwoord blijft uit: Staat het wisselen van de draairichting expliciet vermeld op de bestelbon?
Het antwoord zal ontkennend zijn.

moederslink
Berichten: 7701
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink » 16 dec 2019 11:49

GST1971 schreef:
16 dec 2019 08:33
Precies, en in dit gesprek hebben wij aangegeven de deuren andersom te willen, dit was duidelijk en de monteurs konden dit zo doen. In geen enkele stap is er door MM gesproken over extra kosten hiervoor.
Dit bleek pas toen we na levering MM belden om de monteur in te plannen
Een monteur laten komen voor dit klusje is uiteraard niet gratis , u heeft ook niet gevraagd of daar kosten aan verbonden zijn terwijl de beste man hier apart voor moest komen.
Ik heb u niet één keer horen zeggen :" ja stom, daar had ik natuurlijk ook zelf naar kunnen vragen en dat bedenken " , omdat geen enkele dienst gratis is, behalve bij de plaatselijke witboer.
Uw énige punt is kennelijk dat MM dit niet bij dát telefoontje heeft gemeld , maar u heeft er ook niet naar gevraagd.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 16 dec 2019 11:58

Erthanax schreef:
16 dec 2019 11:11
Het is al diverse keren eerder gevraagd, maar een duidelijk antwoord blijft uit: Staat het wisselen van de draairichting expliciet vermeld op de bestelbon?
Neen, dit staat niet vermeld. Aangezien we hiervoor na levering nogmaals met MM moesten bellen om de monteur te laten komen.
De deur is nog niet omgezet, dit omdat MM zaterdag pas reageerde en e.e.a zou opnemen met de betreffende vestigingsmanager

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 16 dec 2019 12:04

moederslink schreef:
16 dec 2019 11:49
GST1971 schreef:
16 dec 2019 08:33
Precies, en in dit gesprek hebben wij aangegeven de deuren andersom te willen, dit was duidelijk en de monteurs konden dit zo doen. In geen enkele stap is er door MM gesproken over extra kosten hiervoor.
Dit bleek pas toen we na levering MM belden om de monteur in te plannen
Een monteur laten komen voor dit klusje is uiteraard niet gratis , u heeft ook niet gevraagd of daar kosten aan verbonden zijn terwijl de beste man hier apart voor moest komen.
Ik heb u niet één keer horen zeggen :" ja stom, daar had ik natuurlijk ook zelf naar kunnen vragen en dat bedenken " , omdat geen enkele dienst gratis is, behalve bij de plaatselijke witboer.
Uw énige punt is kennelijk dat MM dit niet bij dát telefoontje heeft gemeld , maar u heeft er ook niet naar gevraagd.
Neen, ik heb hier niet om gevraagd idd. Mijns inziens had de verkoopster dit meteen moeten melden ipv alleen maar zeggen “dit is geen probleem” toen we hier naar vroegen.
Zij gaf aan dat de deuren oom andersom draaiend kon. Hierdoor zijn we overgegaan tot aanschaf.
Bijkomende kosten behoren ze voor de verkoop te melden. De boel omdraaien en roepen dat ik er om had moeten vragen is de wereld op zijn kop.
Als u een schilder besteld en die geeft u achteraf aan dat het afplakken en kitten nog ff afgerekend dient te worden is volgens u de ook fair omdat je als klant vooraf hoort te vragen wat er allemaal wel en niet bij is inbegrepen ?

Lady1234
Berichten: 13594
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 dec 2019 12:11

Afplakken hoort bij schilderen. Kitten niet.

Plaats reactie