LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamera Express levert niet of laat

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kasparovjovanovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2019 12:59

Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Kasparovjovanovic »

Kamera-Express.nl levert NIET.
Ze adverteren op hun site met ‘op voorraad, de volgende dag in huis’.

Maar dit is eerder 1 tot 4 weken.. als ze het al leveren.. of ze kunnen het niet meer leveren en je krijgt je geld wel een keer terug.

Je kunt het beter bij een andere shop bestellen!

Je kan ze 10x mailen maar een reactie krijg je niet en als je belt beloven ze elke keer weer van alles wat ze geen enkele keer nakomen.

Leveren doen/kunnen ze NIET !

Vroeger was dit een goed bedrijf, tien jaar terug. Helaas na de overname is de service ver onder nul, arrogante medewerkers en een totale schijthouding aan de klant.. ze doen niets voor je. En maar wachten wachten en mensen blij maken met beloftes die steeds niet worden na gekomen..

Heb er spijt van dat ik niet vooraf de reviews / klachten gelezen heb want dit blijken standaard praktijken voor hun!

Ze hebben het niet op voorraad. Kunnen het niet leveren en na komen. Maar toch zetten ze het op ‘vandaag besteld, morgen in huis’.

Reken het eens uit als ze 200 bestellingen per product extra binnen krijgen x bijvoorbeeld €400 euro...

Als er stond wekertijd 2-4 weken bestelde iedereen wel bij cameraland of cameranu...

Wat een AFRADER DIT!!!
Je bestelling krijg je toch niet dus bestel lekker ergens anders zou ik zeggen

Dat bespaart je uren aan bellen en in de wacht hangen terwijl je er toch geen resultaat uit haalt.

Ik bel geen eens meer naar de afwimpel/leugen centrale

Mensen bestel NIET bij kamera express en lees eerst de klachten / reviews!
En wat er gebeurt als je recht op garantie hebt bijv.. Lees de klachten

Bestel je dure apparatuur niet bij ze
Zonde van je tijd en je krijgt het toch niet

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kasparovjovanovic schreef:
07 dec 2019 13:54
Mensen bestel NIET bij kamera express en lees eerst de klachten / reviews!
Bedankt voor deze bijdrage. Echter is hiervan al een topic en zoals je zegt staan de reviews sites vol. Toch heeft dit jouw ook niet geholpen omdat je ze pas na je bestelling ging bekijken. Echter is dit een forum en geen review site o.i.d. heb je ook nog een vraag waarmee we je kunnen helpen?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door witte angora »

Kasparovjovanovic schreef:
07 dec 2019 13:54
Mensen bestel NIET bij kamera express
Die conclusie had ik een paar jaar geleden al getrokken. En dat was geen kwestie van te laat leveren, maar van het leveren van niet-compatibele tweedehands zooi, anders dan geadverteerd, voor de nieuwprijs.

Wat mij betreft mag dit bedrijf zich op Atlantis vestigen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door renewouters »

We hebben zelf de lokale winkelier kapot gemaakt door voor een paar euro verschil bij dit soort grote bedrijven te gaan bestellen. Het is een bekende truc die ze gebruiken: orders verzamelen voor een lekkere lage prijs, en pas gaan inkopen als er voldoende orders zijn zodat ze bij de groothandel of importeur een lekkere korting kunnen bedingen. Aantallen die de lokale winkelier nooit had kunnen realiseren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je meer omzet gelijk bij een importeur afneemt kreeg je korting, dus minder merken of slecht verkopende als uitverkocht zetten terwijl ze gewoon leverbaar zijn, ik maakte er soms 3 weken van....

Dan verkoop je enkele merken heel veel en die Kwantum korting kom je onder de plaatselijke winkels uit!
Ook vervoer, niet naar mijn magazijntje maar gelijk naar klant... alleen een retour kwam naar mijn toe...

Dan druk je zonder enige service, duur pand en personeel iedere buurt winkel eruit en die bleven na garantie met een overvolle werkplaats en lege stoffige winkel zitten!
Als ik dan extra omzet kan halen als zij de winkel sluiten, grotere werkplaats en aan reparatie een goede boterham verdienen en online via mijn goedkoper bestellen dan zelf inkopen dankzij die kortingen?
Niets meer bezorgen, bel maar als ze bezorgd hebben en we sluiten het aan en nemen oude apparaat en verpakking mee... dus geen laden lossen meer en gelijk oude bij oud ijzer handelaar afleveren..... dan verdienen ze meer op bij hun concurrent gekochte dan eigen inkoop en geen rente verlies en meer keuze!

Ook kleine winkels moeten met hun tijd mee, en ja... ik stopte ook omdat na overname door een Concurrent die meer omzet en korting kan halen... dus we moesten kiezen, ik of jij eruit!
Zonder dure pand, personeel en reclame kan ik onder de " Ik ben toch niet Gek" duiken!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
08 dec 2019 12:43
Als je meer omzet gelijk bij een importeur afneemt kreeg je korting, dus minder merken of slecht verkopende als uitverkocht zetten terwijl ze gewoon leverbaar zijn, ik maakte er soms 3 weken van....
Ik hoop toch niet dat je trots bent op zulke volksverlakkerij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ja, het is inderdaad Volksverlakkerij!

Maar mijn mening; Een Miele of Indesit.... de laatste is goed voor de werkgelegenheid in de werkplaats en heeft dezelfde
hoeveelheid materialen nodig, maar door de levensduur of eigenlijk het ontbreken van.... goed voor de werkgelegenheid in de fabriek.... mag ik met de laagste prijs, van deze goedkope zooi adverteren met 3 weken levertijd?

Miele heeft nauwelijks kortingen en stunt ik dus nooit mee, maar Indesit is wel leuke lage prijzen klanten lokker!
en de wel meestal morgen leverbare iets duurder aanbieden voor de omzet?
Verder ook de types van de merken die ik wel leverde soms op enkele weken zetten omdat ze een kinderziekte hadden of regelmatig stoorden, en dan een alternatief dat betrouwbaarder is aanbieden?

En ook, als mensen toch een Indesit, Candy of Bleu Air of zo kochten een mail sturen van de Service afdeling,
Die vertelde dat deze helaas erg bekend zijn in de werkplaats en daarom geen extra garantie mogelijk is....
U kunt nog wisselen.... en 99% luisterde hier naar.

Zo belazer ik de boel wel, maar met 1 Indesit in 8 jaren.... de meeste winkels hadden hogere verkoop cijfers... en ja, dit was een koel/vries combi en daar kan weinig fout gaan, behalve slap plastic en afgebroken bakjes en deurtjes....

Vele nemen telkens de goedkoopste en ik kreeg door eerlijke adviezen en soms aanpassen of annuleren bestelling wel vrij veel vaste klanten.... ik weiger twijfelachtige zooi te verkopen!

Ook de koper van mijn Webshop was verbaast... vaste klanten heeft vrijwel niemand meer!

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door staraad »

Herken dit verhaal totaal niet. KE is zeker geen dozenschuiver. Als ik in de winkel in Capelle kom, wordt ik correct en deskundig geholpen. Weet niet hoe dit bij de andere filialen is, maar kan mij niet voorstellen dat dit zo verschilt. Ik ervaar de behandeling als klant zoals dat vroeger bij de lokale fotoshop ging. Alleen is het op zaterdag zo druk dat er dan wat minder tijd voor je beschikbaar is. V.w.b. de webshop wordt er meestal binnen 24 uur geleverd. Van het gangbare spul is de voorraad indrukwekkend groot.

Ts vindt het blijkbaar nodig met een half verhaal zijn gram te halen. KE is sinds een aantal jaren weer in handen van de oprichter, daarna heeft deze het bedrijf in een hoog tempo verder uitgebouwd en een aantal bekende conculega's als Foka, Konijnenberg , foto Minderman etc. overgenomen.
Als je de reviews leest zit er altijd wel eens een misser tussen, kan ook niet anders met de hoeveelheid transacties die dit bedrijf verwerkt.
En sommige " klanten" hebben een onredelijk hoog verwachtingspatroon, daarbij alle redelijkheid verliezend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik dacht al hebben ze nu ook wasmachines? Een beetje ontspoord! Het is al weer enkele jaren geleden, maar ik heb er vaker digitale cameras besteld en prompt geleverd gekregen zonder problemen. Geen wasmachines.

theodorus1954
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2012 18:47

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door theodorus1954 »

Even een TIP voor onbetrouwbare websites :
Als je een webshop NIET vertrouwt, dan raad ik aan met AFTERPAY te betalen.
En is die betaalregeling er NIET, dan kun je beter ergens anders bestellen.
Bij AFTERPAY bemiddelt en controleert de bank tussen de webshop en de consument.

Pierre-de-5e
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

"Het enige voordeel is dat je achteraf betaald maar dat heeft niets met bemiddeling of controle vanuit een bank te maken."
Het is overigens niet zo dat je pas hoeft te betalen nadat je je bestelling hebt ontvangen. Als de webshop aan Afterpay meldt "dat het betaaloverzicht verzonden kan worden"(1), moet je binnen 14 dagen betalen. "Soms is de bestelling dan nog onderweg."(1) Met andere woorden: ook al raakt je bestelling zoek en ontvang je het niet, dien je toch binnen 14 dagen te betalen.

1) https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/ ... -antwoord/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je een website niet vertrouwd dan bestel je niet. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert niet of laat

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus1954 schreef:
16 dec 2019 17:45
Even een TIP voor onbetrouwbare websites :
Als je een webshop NIET vertrouwt, dan raad ik aan met AFTERPAY te betalen.
En is die betaalregeling er NIET, dan kun je beter ergens anders bestellen.
Bij AFTERPAY bemiddelt en controleert de bank tussen de webshop en de consument.
Mooi dat een "tip" over betrouwbaarheid zoveel onwaarheden bevat dat die zélf uitermate onbetrouwbaar is :D

Gesloten