LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
breukie2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2019 14:07

Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door breukie2 »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het retourneren van ruilcilinders aan Dutch Do? Ik heb nu 3 x besteld. De eerste keer heb in het statiegeld betaald omdat ik nog geen retourcilinder had. Bij de tweede en derde bestelling de cilinders per omgaande post retour gestuurd. Ik krijg iedere keer een mail dat ik de cilinders nog moet inleveren. Vervolgens moet ik keer op keer aantonen dat de cilinders teruggestuurd zijn. Ik heb inmiddels al 2 x de track en tracecode van de 2e bestelling gemaild.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door Costnix »

Ze willen graag de 30 Euro toeslag innen, die ze automatisch incasseren via Billink.
Klikken op de link naar de Sodastream geeft een “Pagina Niet Gevonden” fout
En voor elk product een eigen websteknaam.
Dat stinkt naar mijn mening.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door yan »

die ze automatisch incasseren via Billink
Gelukkig kan je dat makkelijk blokkeren: niks aan de hand dus

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien heb je iets aan de informatie uit dit artikel?
https://www.emerce.nl/wire/webwinkelpla ... sodastream

breukie2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2019 14:07

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door breukie2 »

Moneyman schreef:
31 jan 2019 13:44
Misschien heb je iets aan de informatie uit dit artikel?
https://www.emerce.nl/wire/webwinkelpla ... sodastream
Daarin staat heel duidelijk beschreven hoe het zou moeten gaan. Maar Dutch Do heeft de administratie niet in orde. Ik kreeg na veel heen en weer gemail eindelijk de mededeling dat de cilinders retour ontvangen zijn, Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een factuur van Billink of ik de cilinders maar even wil betalen

CharlotteV1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2019 13:37

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door CharlotteV1988 »

Sodastream is top, maar het bedrijf dat de export doet, DutchDo, is verschrikkelijk. Ze zijn erg slecht in communicatie en het verlenen van service.
Wij hadden 1 cilinder ontvangen bij aankoop van de soda stream. Daarna 2 cilinders besteld en dan begint de ellende. Er wordt verwacht dat je 2 cilinders binnen 2 weken terugstuurt en anders betalen. €30,- voor twee cilinders. En dan ook nog fouten maken. Wij hadden namelijk al 1 cilinder geretourneerd. Vervolgens, na veelvuldig contact, hebben we bevestigt gekregen dat het retourneren binnen twee weken een advies is en niet aan gehouden hoeft te worden zolang de cilinder maar teruggestuurd wordt. Advies was wel te betalen.
Ze hebben duidelijk de administratie niet op orde. We hebben nu eindelijk (sinds 1 oktober) reactie vanuit DutchDo en een credit invoice e gehad via billink. Het zijn echte ratten, dieven daar is Maastricht. De reactie is als volgt (bijzonder klantonvriendelijkheid, ze moeten de ogen uit den kop schamen). Echt DRAMA!!
We moeten volgens hun in de toekomst maar niet meer via DutchDo bestellen

Edje001
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2020 00:28

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door Edje001 »

Inderdaad hebben ze een probleem. Ook al meerdere malen de retourbewijzen van postnl moeten sturen. Bij postnl ligt het probleem, die cilinders liggen nog weken in een distributie centrum. Via de gegevens op het retourbewijs kan je dat zien.
dus ook voor ons geldt dat we dutchdo maar afgeschreven hebben.

MySoundsafe
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2020 09:50

Re: Retourneren van ruilcilinders lukt niet

Ongelezen bericht door MySoundsafe »

DutchDo of Sodastreamstore si werkelijk verschrikkelijk.

Ik vraag mij af of hier juridische stappen tegen te nemen zijn.

Mijn account was gehackt. Mijn bestellingen zijn naar een ander adres gegaan, dit is te bewijzen en staat in de PostNL bezorgmeldingen. De persoon die ze wel heeft ontvangen ken ik niet maar staat met naam en toenaam vermeld in de bezorgbevestiging.

Na een telefoontje aan het bedrijf DutchDo of Sodastreamstore beschuldigen ze mij ervan dat ik iets fout heb gedaan. Ik heb een auto invul gedaan (van een persoon die ik niet ken) ik heb volgens hen allerlei fouten gemaakt. Als ik ze aangeef dat het gaat om een hack of database cross referentie geven ze aan dat dit onzin is.
Mijn volgende bestelling wordt ook bij een verkeerd adres bezorgd. Wederom mijn eigen fout volgens DutchDo, en het bedrijf reageert waanzinnig onbeleefd. Na doorvragen en als ik aangeef dat ik melding doe bij de politie om schending van de AVG vragen ze bij hun IT afdeling of dit kan, en ze geven aan dat er een fout is gemaakt. (Verder uiteraard geen excuses ofzo, dat vonden ze niet nodig.)
Ze beloven een Nul zending te leveren van de nu al twee keer aangeschafte sodastream cylinders. In de hoop dat het dan nu opgelost is wordt de Nul levering OOK BIJ HET ONBEKENDE ADRES BEZORGD!
Na het zoveelste telefoontje geeft het bedrijf aan dat dit helemaal niet kan. Dat volgens het PostNL bewijs de zending gewoon geleverd is. JA DAT KLOPT MAAR NIET BIJ MIJ!!! Ze geloven dit niet en ik moet maar een onderzoek aanvragen bij post NL. Ik geef uiteraard aan dat dat niet echt nodig is want ik heb het bewijs hier voor me liggen van Post NL in de vorm van een bevestigingsbericht. Uiteraard geefr DutchDo aan dat dat niet kan.

Later bellen ze terug dat dit toch kan. :shock:

Uiteindelijk versturen ze een cylinder naar het juiste adres. De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier.

Kort hierop ontvang ik een betaalbericht dat ik mijn ruilcylinder moet kopen. Vragen hierop worden niet beantwoord.
Nu heb ik een aanmaning met extra kosten van 15 euro op de 30 euro. Dit is 50% van het te betalen bedrag.

Goed verhaal, lekker kort, maar het bestellen van mijn sodastream cylinders heeft me dus meer dan een maand gekost en ongeveer de zelfde prijs van een heel nieuw apparaat.

Ik vraag me af wat ik nu zou kunnen ondernemen!

Gesloten