LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sake1987

Welke provider?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hallo, wil graag even brainstormen en jullie mening voor we zelf een beslissing nemen.
Mijn jongste zoon heeft een appartement betrokken. En wil nu Internet, en TV en een mobiel abonnement via een zelfde provider.
Zelf zitten er al jaren naar tevredenheid bij Ziggo, de laatste jaren gecombineerd met Vodafone.
Vergelijk momenteel Ziggo, KPN en T Mobile, waarbij T-Mobile als goedkoopste uit de bus komt.
Twijfel dus.
Daarom hoor ik graag de mening van de gewaardeerde forum bezoekers.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Hier Ziggo en dik tevreden, maar dat is persoonlijk. Er zijn mensen die geen Ziggo willen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Eerst kijken of er een goede telefoon aansluiting is of een goede kabelaansluiting. Daarna de keuze maken. Ziggo is het duurste met de meeste mogelijkheden, vooral op tv gebied met opnemen. Vast internet van T-mobile komt ook via de KPN kabel. Dus zoek maar uit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij doen ze het allemaal wel OK, mits je natuurlijk een fatsoenlijke aansluiting hebt in de woning. Maar wat je ook al aangeeft, combineren van vast met mobiel geeft vaak leuke voordeeltjes. Ik heb zelf al jaren naar tevredenheid ziggo en vodafone, toen dat samen ging kreeg ik vanwege die combinatie extra korting en een extra zenderpakket. Maar KPN heeft volgens mij wel vergelijkbare aanbiedingen.

Je zou de keus dus kunnen laten afhangen van de 'extra's' die de aanbieders hebben. Volgens mij heb je bij KPN bij een combinatie dat je gratis een pakket eredivisievoetbal hebt, terwijl je bij Ziggo dan weer gratis champions league en Engels voetbal en autoracen hebt. En Ziggo heeft het voormalige HBO, maar KPN zal weer een ander pakket on demand hebben. Volgens mij heeft T Mobile niet zulke extraatjes bij een combinatie, maar zij hebben waarschijnlijk gewoon wat korting in de prijs verwerkt. Die zal dus goedkoper uitvallen, maar kan voor een fan van voetbal/formule 1 of van on demand misschien te weinig bieden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door renewouters »

VodafoneZiggo. Die profiteren van de schaalgrootte van Vodafone en Liberty Global (en indirect Liberty Media, Formule 1 en zo). Bijkomend voordeel is dat de Liberty Global diensten in Nederland worden ontwikkeld (maar wel voor hun wereldwijde markt), zodat het ook de werkgelegenheid een beetje stimuleert.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je zoon snel en stabiel internet wil hebben, heeft hij niets aan een vdsl verbinding van bijv. T-Mobile. Ik ga er tenminste vanuit dat je het over vdsl hebt en niet over glasvezel.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb jaren en jaren KPN gehad, gewoon over de telefoonlijn. Ik was daar heel tevreden over. Ook over de klantenservice, als ik weleens dacht dat ik storing had, werd heel ‘s avonds laat nog voortreffelijk geholpen.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
21 dec 2019 12:45
Ik heb jaren en jaren KPN gehad, gewoon over de telefoonlijn. Ik was daar heel tevreden over. Ook over de klantenservice, als ik weleens dacht dat ik storing had, werd heel ‘s avonds laat nog voortreffelijk geholpen.
`
Tuurlijk, voor een beetje mailen en surfen is een krakkemikkig adsl lijntje wel voldoende. Jongeren hebben andere wensen / eisen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo krakkemikkig was dat lijntje niet. Ik had, om de een of andere reden, een dubbele aansluiting.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 13:01
Lady1234 schreef:
21 dec 2019 12:45
Ik heb jaren en jaren KPN gehad, gewoon over de telefoonlijn. Ik was daar heel tevreden over. Ook over de klantenservice, als ik weleens dacht dat ik storing had, werd heel ‘s avonds laat nog voortreffelijk geholpen.
`
Tuurlijk, voor een beetje mailen en surfen is een krakkemikkig adsl lijntje wel voldoende. Jongeren hebben andere wensen / eisen.
VDSL gaat tegenwoordig gemakkelijk en stabiel tot meer dan 100Mbit/s.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sylvesterb schreef:
21 dec 2019 13:18
ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 13:01
Lady1234 schreef:
21 dec 2019 12:45
Ik heb jaren en jaren KPN gehad, gewoon over de telefoonlijn. Ik was daar heel tevreden over. Ook over de klantenservice, als ik weleens dacht dat ik storing had, werd heel ‘s avonds laat nog voortreffelijk geholpen.
`
Tuurlijk, voor een beetje mailen en surfen is een krakkemikkig adsl lijntje wel voldoende. Jongeren hebben andere wensen / eisen.
VDSL gaat tegenwoordig gemakkelijk en stabiel tot meer dan 100Mbit/s.

De lady heeft het over adsl. En ook bij vdsl is maximale snelheid afhankelijk van allerlei factoren. 100Mbit/s vind ik trouwens nog steeds minimaal.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Sake1987: Ik zou kiezen tussen of Ziggo of glasvezel.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 13:28
@Sake1987: Ik zou kiezen tussen of Ziggo of glasvezel.
Kiezen? Dan moet er maar glasvezel zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
21 dec 2019 13:30
ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 13:28
@Sake1987: Ik zou kiezen tussen of Ziggo of glasvezel.
Kiezen? Dan moet er maar glasvezel zijn.

Mijn antwoord was gericht aan @sake1987.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 13:47
Lady1234 schreef:
21 dec 2019 13:30
ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 13:28
@Sake1987: Ik zou kiezen tussen of Ziggo of glasvezel.
Kiezen? Dan moet er maar glasvezel zijn.

Mijn antwoord was gericht aan @sake1987.
Ja, en?

U reageert toch ook op mijn reactie aan Sake 1987?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 12:35
Als je zoon snel en stabiel internet wil hebben, heeft hij niets aan een vdsl verbinding van bijv. T-Mobile. Ik ga er tenminste vanuit dat je het over vdsl hebt en niet over glasvezel.
T-mobile heeft een aanbod voor unlimited mobiel en 1gbit glasvezel voor €50 per maand, voor €15 meer zit er ook nog TV bij. Dit aanbod is zeer scherp zo lijkt het, 500mbit bij Ziggo kost je al €50 en dan heb je nog geen mobiel abonnement.

100mbit zou ik trouwens niet minimaal willen noemen, voor het overgrote deel van de bevolking is dat overkill qua snelheid, mensen overschatten echt enorm hoeveel bandbreedte ze daadwerkelijk gebruiken en "nodig" hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Cro: dat hangt af van de wensen en eisen van de gebruiker. Mijn volwassen kinderen (en ik) hebben niets aan MAX 100Mbit/s.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wie is jou zoon?

Voor Game freak is snel internet zeer belangrijk.

Welke TV zenders keek hij vaak, dat bepaalde ook welke hij kan nemen.

En hoeveel geld heeft hij, van minimum loon als starter tot topinkomen wegens goede beroepskeuze van TU Delft afgestudeerde?

En dan nog de overige lasten, een nieuw Passief huis of oude zooi met enkel glas...?
Ja, dat zal eerder de keuze bepalen en zolang die info ontbreekt zou ik hier geen antwoord durven geven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door scontra »

Al jaren KPN via glasvezel en nooit problemen.

Denkelijk zal uw zoon moeten bepalen welke mogelijkheden van de te ontvangen programma's hij wil en zo zijn keuze bepalen met welke provider hij in zee wil gaan.
Elke provider heeft z'n voordeel en nadeel t.o.v. de concurrenten.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat heeft u eigenlijk thuis en bent u, is zoon, daar tevreden mee?

Gesloten