LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

View schreef:
17 dec 2019 14:30
Op 4 december om besteld een klant een deurmat met foto. Deze ligt klaar voor verzending en wij mailen de klant om betaling zodat wij het pakket kunnen versturen. Zegt de klant ik heb niets besteld. Wat kan je in dit geval doen ? Klant heeft haar mail, 06 nr adres ed allemaal bij de aanvraag ingediend.

Graag uw reacties

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
18 dec 2019 12:19
Volledige vooruitbetaling is bij consumenten alleen toegestaan als dat vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen.
Volledige vooruitbetaling is alleen toegestaan als het geen algemene voorwaarden is. Een algemene voorwaarde is een beding dat bestemd is om te worden opgenomen in meerdere overeenkomst. Volledige vooruitbetaling is daarom alleen toegestaan bij individuele afspraken. Let wel: dit in alleen in het geval dat er sprake is van een koop.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

@Alfatrion: ik lees je opmerkingen als aanvulling, want volgens mij zijn wij het wel eens.
fonsflons schreef:
18 dec 2019 13:31
De hele discussie over de 50% en wel of geen maatwerk is ook onnodig omdat dit helemaal niets met de vraag van TS te maken heeft.
Mwah, zijdelings natuurlijk wel: de discussie over wat maatwerk is en in welke mate vooruitbetaling mogelijk is, geeft TS de handvatten die ze nodig heeft om het probleem een volgende keer te voorkomen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
18 dec 2019 15:54
Als die het zou lezen, maar denk dat we weer een renner hebben.
Zou zomaar kunnen, maar het zou toch jammer zijn als andere mensen jouw praktische en effectieve werkwijze niet hadden kunnen lezen :wink:

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door jls630430 »

Hoop gedoe om niets. Stel klant betaalt wel, dan kan ie altijd zonder reden van opgaaf retourneren en geld terug ontvangen. Lullig dit, maar scheelt toch vrachtkosten. Trouwens aanbetaling mag max. 30% zijn of in sommige (duurdere aankoop) gevallen 40 %.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door renewouters »

ZeerPrivé schreef:
18 dec 2019 12:12
Lady1234 schreef:
17 dec 2019 23:46
En wat zeggen die IP adressen dan?

Niks. Een IP adres geeft nooit de exacte locatie. IP adres wordt ook door geen enkele provider vrijgegeven aan Jan en alleman.
En zelfs als je al wel de exacte locatie hebt kan je nog steeds niets met IP-adressen. Als je bij McDonalds WIFI gebruikt, weet je alleen dat iemand vanaf het IP adres van die McDonalds iets heeft gedaan. Wie het was is onbekend. Hetzelfde met mobiel internet. Alle providers gebruiken CGNAT dus een gebruiker heeft een private IP adress. En als iemand echt wil zieken, dan gebruikt ie gewoon een prepaid SIM. Dan kan je ook geeneens de NAT mapping gebruiken om een persoon te vinden. Nu maar hopen dat Alfatrion's juridische kennis aanzienlijk beter is dan zijn technische kennis....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Toch iets goeds geleerd, ik mag gewoon elke Willekeurige Gerechtsdeurwaarder gewoon wegsturen als hij niet bereid is om het hele bedrag vooruit te betalen?

Ik weet hoe lastig het is om wanbetalers achteraf toch lastig te vallen en hopen dat er iets is om een deel te betalen.
Vooral als er niets is krijg ik de Deurwaarders kosten er ook nog bij en geen ene Cent voor het door mijn geleverde product + porto kosten!

Vooral online zijn is 99% vooruit betaling of erg duur achteraf.
Zeker een Komkommer matje om aan mijn de hondenpoep af te vegen zou ik zeker een vooruitbetaling heel normaal vinden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman »

jls630430 schreef:
21 dec 2019 14:30
Hoop gedoe om niets. Stel klant betaalt wel, dan kan ie altijd zonder reden van opgaaf retourneren en geld terug ontvangen. Lullig dit, maar scheelt toch vrachtkosten. Trouwens aanbetaling mag max. 30% zijn of in sommige (duurdere aankoop) gevallen 40 %.
Meermaals onjuist. Allereerst is er geen sprake van retourrecht bij maatwerk, en daarnaast is het maximale percentage 50%.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion »

jls630430 schreef:
21 dec 2019 14:30
Hoop gedoe om niets. Stel klant betaalt wel, dan kan ie altijd zonder reden van opgaaf retourneren en geld terug ontvangen.
Onjuist. Er zijn uitzonderingen en laat er daar nu net eentje van van toepassing zijn.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Ivo.w »

ZeerPrivé schreef:
18 dec 2019 12:02
Dus al die webshops die aankopen vooraf via ideal laten betalen zijn in overtreding? Ik krijg nooit de optie om vooraf 50% via ideal te betalen. En IP zegt natuurlijk niets, geen shop krijgt van een provider zomaar iemands adres gegevens. Zelfs Brein krijgt die gegevens niet. Heb ik het nog niet eens over VPN gehad.
Alle grotere webshops die ik ken bieden ook mogelijkheden voor betaling bij levering (verzending onder rembours) of betaling achteraf via een dienst als Afterpay.

Ze stellen vooruitbetaling niet verplicht. Het is ook niet verboden om volledige vooruitbetaling te vragen. Wel om dat te eisen door geen enkele andere optie dan volledige vooruitbetaling aan te bieden.

De meeste mensen kiezen echter niet voor verzending onder rembours, omdat dan significant hogere verzendkosten van toepassing zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion »

Algemene voorwaarden mogen niet onredelijk bezwarend zijn. Algemene voorwaarden zijn onredelijk bezwarend wanneer: a) de consument in een aanzienlijker nadeliger positie komt dan zonder het beding; en b) de handelaar er vanuit mocht gaan dat de consument dit beding zou hebben aanvaard als hierover op eerlijke en billijke wijze afzonderlijk had onderhandeld.

Wanneer de handelaar twee opties aanbied waarbij de ene volledige vooruitbetaling omhelst en de ander betaling bij (hopelijk) aflevering tegen hoge kosten en consumenten daar vervolgens massaal niet voor kiezen, dan kun je beargumteren dat de handelaar aan beide criteria niet voldoet.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door riddert »

De rembours zendingen zullen op korte termijn toch verdwijnen. Postnl stopt er per januari mee.
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion »

riddert schreef:
22 dec 2019 19:03
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.
Waarom denk je dat?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door kuklos »

View schreef:
17 dec 2019 14:30
Graag uw reacties
Waarom vraag je om reacties als je zelf niet meer reageert en op de dag van het posten van jouw vraag voor het laatst hebt ingelogd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door moederslink »

Zegge en schrijven op 17 dec 1 uur en 5 minuutjes na het posten online gebleven.
Geen behoefte aan reacties dus.🤨

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:
22 dec 2019 19:18
riddert schreef:
22 dec 2019 19:03
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.
Waarom denk je dat?
Vanwege de verplichting voor winkeliers om de klant de gelegenheid te geven om niet het volledige aankoopbedrag voor levering te hoeven voldoen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
22 dec 2019 19:42
View schreef:
17 dec 2019 14:30
Graag uw reacties
Waarom vraag je om reacties als je zelf niet meer reageert en op de dag van het posten van jouw vraag voor het laatst hebt ingelogd?
Aan wie stel je de vraag? De TS leest toch niet meer mee. :roll:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat niet is, kan nog komen....

Gesloten