View schreef: ↑17 dec 2019 14:30Op 4 december om besteld een klant een deurmat met foto. Deze ligt klaar voor verzending en wij mailen de klant om betaling zodat wij het pakket kunnen versturen. Zegt de klant ik heb niets besteld. Wat kan je in dit geval doen ? Klant heeft haar mail, 06 nr adres ed allemaal bij de aanvraag ingediend.
Graag uw reacties
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
-
- Berichten: 30757
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Volledige vooruitbetaling is alleen toegestaan als het geen algemene voorwaarden is. Een algemene voorwaarde is een beding dat bestemd is om te worden opgenomen in meerdere overeenkomst. Volledige vooruitbetaling is daarom alleen toegestaan bij individuele afspraken. Let wel: dit in alleen in het geval dat er sprake is van een koop.
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
@Alfatrion: ik lees je opmerkingen als aanvulling, want volgens mij zijn wij het wel eens.
Mwah, zijdelings natuurlijk wel: de discussie over wat maatwerk is en in welke mate vooruitbetaling mogelijk is, geeft TS de handvatten die ze nodig heeft om het probleem een volgende keer te voorkomen.
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Hoop gedoe om niets. Stel klant betaalt wel, dan kan ie altijd zonder reden van opgaaf retourneren en geld terug ontvangen. Lullig dit, maar scheelt toch vrachtkosten. Trouwens aanbetaling mag max. 30% zijn of in sommige (duurdere aankoop) gevallen 40 %.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
En zelfs als je al wel de exacte locatie hebt kan je nog steeds niets met IP-adressen. Als je bij McDonalds WIFI gebruikt, weet je alleen dat iemand vanaf het IP adres van die McDonalds iets heeft gedaan. Wie het was is onbekend. Hetzelfde met mobiel internet. Alle providers gebruiken CGNAT dus een gebruiker heeft een private IP adress. En als iemand echt wil zieken, dan gebruikt ie gewoon een prepaid SIM. Dan kan je ook geeneens de NAT mapping gebruiken om een persoon te vinden. Nu maar hopen dat Alfatrion's juridische kennis aanzienlijk beter is dan zijn technische kennis....
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Toch iets goeds geleerd, ik mag gewoon elke Willekeurige Gerechtsdeurwaarder gewoon wegsturen als hij niet bereid is om het hele bedrag vooruit te betalen?
Ik weet hoe lastig het is om wanbetalers achteraf toch lastig te vallen en hopen dat er iets is om een deel te betalen.
Vooral als er niets is krijg ik de Deurwaarders kosten er ook nog bij en geen ene Cent voor het door mijn geleverde product + porto kosten!
Vooral online zijn is 99% vooruit betaling of erg duur achteraf.
Zeker een Komkommer matje om aan mijn de hondenpoep af te vegen zou ik zeker een vooruitbetaling heel normaal vinden.
Ik weet hoe lastig het is om wanbetalers achteraf toch lastig te vallen en hopen dat er iets is om een deel te betalen.
Vooral als er niets is krijg ik de Deurwaarders kosten er ook nog bij en geen ene Cent voor het door mijn geleverde product + porto kosten!
Vooral online zijn is 99% vooruit betaling of erg duur achteraf.
Zeker een Komkommer matje om aan mijn de hondenpoep af te vegen zou ik zeker een vooruitbetaling heel normaal vinden.
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Meermaals onjuist. Allereerst is er geen sprake van retourrecht bij maatwerk, en daarnaast is het maximale percentage 50%.
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Alle grotere webshops die ik ken bieden ook mogelijkheden voor betaling bij levering (verzending onder rembours) of betaling achteraf via een dienst als Afterpay.ZeerPrivé schreef: ↑18 dec 2019 12:02Dus al die webshops die aankopen vooraf via ideal laten betalen zijn in overtreding? Ik krijg nooit de optie om vooraf 50% via ideal te betalen. En IP zegt natuurlijk niets, geen shop krijgt van een provider zomaar iemands adres gegevens. Zelfs Brein krijgt die gegevens niet. Heb ik het nog niet eens over VPN gehad.
Ze stellen vooruitbetaling niet verplicht. Het is ook niet verboden om volledige vooruitbetaling te vragen. Wel om dat te eisen door geen enkele andere optie dan volledige vooruitbetaling aan te bieden.
De meeste mensen kiezen echter niet voor verzending onder rembours, omdat dan significant hogere verzendkosten van toepassing zijn.
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Algemene voorwaarden mogen niet onredelijk bezwarend zijn. Algemene voorwaarden zijn onredelijk bezwarend wanneer: a) de consument in een aanzienlijker nadeliger positie komt dan zonder het beding; en b) de handelaar er vanuit mocht gaan dat de consument dit beding zou hebben aanvaard als hierover op eerlijke en billijke wijze afzonderlijk had onderhandeld.
Wanneer de handelaar twee opties aanbied waarbij de ene volledige vooruitbetaling omhelst en de ander betaling bij (hopelijk) aflevering tegen hoge kosten en consumenten daar vervolgens massaal niet voor kiezen, dan kun je beargumteren dat de handelaar aan beide criteria niet voldoet.
Wanneer de handelaar twee opties aanbied waarbij de ene volledige vooruitbetaling omhelst en de ander betaling bij (hopelijk) aflevering tegen hoge kosten en consumenten daar vervolgens massaal niet voor kiezen, dan kun je beargumteren dat de handelaar aan beide criteria niet voldoet.
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
De rembours zendingen zullen op korte termijn toch verdwijnen. Postnl stopt er per januari mee.
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Zegge en schrijven op 17 dec 1 uur en 5 minuutjes na het posten online gebleven.
Geen behoefte aan reacties dus.
Geen behoefte aan reacties dus.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Vanwege de verplichting voor winkeliers om de klant de gelegenheid te geven om niet het volledige aankoopbedrag voor levering te hoeven voldoen.
-
- Berichten: 30757
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben
Wat niet is, kan nog komen....