LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
20 dec 2019 22:48
niekleloup schreef:
20 dec 2019 14:59
Bij ons is ingebroken bij afwezigheid en voordeur kon niet meer op slot. Politie heeft Uniglas laten komen. Mogelijk voor 8 uur smorgens gebeld want rekenen noodafdichting buiten werktijd ad 193,46 ex btw.
Hoe kun je een rekening krijgen, zonder overeenkomst?
De politie treedt op als zaakwaarnemer gezien TS niet aanwezig was.

Zie https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... T:2019:138 niet helemaal gelijk waardig, maar hier wordt wel aangegeven dat er sprake is van een overeenkomst.
Vaststaat dat de politie als zaakwaarnemer voor [eiser] heeft opgetreden op 16 februari 2018 en in naam van [eiser] aan Uniglas de opdracht heeft gegeven om het raam van de winkel van [eiser] af te dichten. Er is derhalve een overeenkomst tot stand gekomen tussen [eiser] en Uniglas. Uniglas heeft vervolgens een derde de opdracht geven om een noodafdichting op het kozijn te plaatsen.
Als burger kun je dit ook:

https://www.sconline.nl/opinie/de-polit ... kwaarnemer

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Denk ook eens aan de andere kant.

Als ik met een slotenservice zou beginnen, eerst vele verschillende sloten inkopen dus rente verlies voor die voorraad.
Ook nog tijd voor inkopen.
En dan nog regelmatig bijvullen en adverteren op Google voor hoogste score voor de hoogste uurloon!

Verder waren er anti uitboor kogels die zwaarder materiaal nodig hadden om toch binnen te komen.
Maar ook de anti Kerntrek is niet leuk bij afgebroken sleutel erin.

Mijn ervaring is eerst via een klein raam intikken naar binnen gaan en van binnenuit deze vervangen het makkelijkste is.
wel moet je enkele glasplaten en snij materiaal hebben + kit en binnen enkele dagen een vrij prijzig dubbel glas stuk naleveren.

Met enige ervaring, geleerd van een buurman die ervaring had met hoe slecht de Nederlandse deuren waren....
Er valt met sloten herstel vaak meer te verdienen dan normaal inbreken en lastig oude zooi verkopen zonder betrapt te worden!
Deze Ex Inbreker doet via de Politie nu vele inbraken op bestelling, en monteerde daarbij gelijk beter Hang en Sluitwerk, dus als je nogmaals je sleutels vergeet word het daarom gelijk duurder, elk voordeel heeft zijn nadeel dus!

corset
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:28

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door corset »

Hawk-Eye schreef:
21 okt 2019 15:02
maar men mag niet idiote bedragen rekenen voor het materiaal...

Graag zie ik de wetgeving waarin dit wordt verboden. Want volgens mij is dat niet echt bestaande wetgeving

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas, iedereen mag zelf bepalen voor hoeveel je een product verkocht.
De bouwmarkt inkoop is voordeliger dan slotenmaker voor zelfde product.

Ook de voorraad en omzet + rente verlies en weekend en avond service tellen mee.
Of mag ik eerst even naar bouwmarkt gaan en dan 2x voorrij kosten claimen?

Als je als slotenmaker een voorraad aangelegd hebt zullen er ook enkele Winkel dochters tussen komen die wel gekocht zijn maar nooit geplaatst werden.... vooral als de woningbouw van vele populaire sloten plotseling een wijk van nieuwe deuren voorzag en je met de oude Opleg zooi bleef zitten!

Daarom is elke prijs gewoon toegestaan......

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
21 okt 2019 15:05
Hawk-Eye schreef:
21 okt 2019 15:02
maar men mag niet idiote bedragen rekenen voor het materiaal...
Waarom niet? Je mag vragen wat je wil - als er mensen gek genoeg zijn om erin te trappen is de deal gewoon rond.
Er lijkt hier geen prijsafspraak te zijn. Er zijn overigens wel grenzen aan wat je mag vragen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Iedereen kan in deze bisnis stappen. Recent een interessante reportage over het slotenmakersgilde op Nederland 3. In het programma "Onrecht", waarin gedupeerden hun verhaal doen en de "vakman" in kwestie geheel terecht aan de tand wordt gevoeld:

https://youtu.be/dLdIFgPSBJQ

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
21 dec 2019 17:03
Moneyman schreef:
21 okt 2019 15:05
Hawk-Eye schreef:
21 okt 2019 15:02
maar men mag niet idiote bedragen rekenen voor het materiaal...
Waarom niet? Je mag vragen wat je wil - als er mensen gek genoeg zijn om erin te trappen is de deal gewoon rond.
Er lijkt hier geen prijsafspraak te zijn. Er zijn overigens wel grenzen aan wat je mag vragen.
En wat voor grenzen zijn dat dan en waar staat dat?

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Boek 3 (elementaire beginzelen) en boek 6 (algemeen verbintenissenrecht). Een afspraak mag niet onaanvaardbaar zijn. Als je een ton afspreekt als vergoeding, dan gaat daar waarschijnlijk wel een streep door heen

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
20 dec 2019 22:48
niekleloup schreef:
20 dec 2019 14:59
Bij ons is ingebroken bij afwezigheid en voordeur kon niet meer op slot. Politie heeft Uniglas laten komen. Mogelijk voor 8 uur smorgens gebeld want rekenen noodafdichting buiten werktijd ad 193,46 ex btw.
Hoe kun je een rekening krijgen, zonder overeenkomst?
Zaakwaarneming.
Strikt genomen zal het wel zo zijn dat de politie (als opdrachtgever/contractant) die kosten zal moeten voldoen aan het bedrijf en deze dan kan verhalen op de bewoner. In deze meer praktische benadering krijgt de bewoner kennelijk rechtstreeks de rekening.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

corset schreef:
21 dec 2019 14:44
Hawk-Eye schreef:
21 okt 2019 15:02
maar men mag niet idiote bedragen rekenen voor het materiaal...

Graag zie ik de wetgeving waarin dit wordt verboden. Want volgens mij is dat niet echt bestaande wetgeving
ik zou zeggen zoek even op het net en je komt voldoende zaken tegen waarin aangifte gedaan word van oplichting, deze worden ook opgenomen door de politie als zijnde oplichting, dit gaat al over prijzen vanaf een paar honderd euro...

idiote bedragen vragen voor een product of dienst word gezien als oplichting, bekijk ook de wet maar eens onder het kopje oneerlijke handelspraktijken... art. 193 komt wel mooi in de buurt denk ik zo...

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/ ... rtikel193g

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iedere CAO staat een Nacht en Weekend toeslag voor deze uren!

Je betaalde ook als ik 24 uren 7 dagen beschikbaar moet zijn voor nood oproepen!
Ik mag dus niet een biertje drinken en moet geheel onthouder worden want je weet nooit of er werk komt of niets!

Vooral in weekend en Avond als alle bouwmarkten dicht zijn en alles op voorraad moeten hebben is bepaald niet gratis.
Wel is het slim om naast bovenaan te staan ook gelijk een duidelijke prijslijst online te hebben, dan heb je bewijs dat de klant voor dat deze jou belde al de tarieven had kunnen zien.

Als een klant belde, en vraagt wat kost dat? Dan zeg je dat alles online staat en dat is voldoende.
Je hoeft de Zaterdag en Zondag toeslag en na bepaalde tijd niet uit je hoofd te leren.

Ik weet de prijs verschillen tussen de Hornbach op 26 km rijden en de plaatselijke slotenmaker met nog meer keuze op 3,2 km afstand... en hun opening tijden.... en ik weiger de goedkope budget aanbiedingen en huismerken te plaatsen.
Als vriendendienst doe ik ook wel eens wat als het druk is.... op drukke tijden moet je kiezen tussen klanten doorsturen naar concurrenten of mijn inhuren.. en hopen dat ik nog mag en kan rijden....

Ik zie ook pas achteraf de werkelijke uren en materiaal prijzen.
Ik weet ook hoeveel mogelijkheden er zijn, deur dikte en afwijkende andere zaken bepalen de prijs ook nog.
Een massief houten deur is anders dan kunststof geïsoleerde die je niet zomaar mag aanpassen!
Ook is hard Eiken iets makkelijker dan zacht Vuren....

Dan kan de Politie wel een aangifte opnemen maar de grote baas wint vaak achteraf omdat tarieven online stonden en als je
niets fout ingevoerd hebt gewoon betaald moet worden voor deze Service...
Tot maandag ochtend wachten is goedkoper dan weekend of avond service!
Tot 6x duurder mag gewoon!

Had een Zondag nacht melding en ging voor deze die enkele uren later op maandag gekozen had even 2x invoeren!
Kijk dus eerst of er een tarieven lijst online staat bij de door jou gekozen aanbieder en dan pas bellen!

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door davedave »

Deze bedragen zijn absurd hoog, een tandarts vraagt minder voor geleverde diensten.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die komt ook de deur niet voor je openmaken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een beetje tandarts wil heus wel langskomen om te boren en te trekken.

Gesloten