Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
moederslink

Re: Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis

Ongelezen bericht door moederslink » 23 dec 2019 12:20

De discussie nu zegt op zich niet zoveel over de forumleden, wel de reacties , nu men dit weet wordt Alfa even onderuit gehaald.
En dat is op zijn minst flauw te noemen.
Het is een legitiem onderwerp met een legitieme vraag op een legitiem forum.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 23 dec 2019 12:30

Klopt inderdaad een beetje flauw om TS onderuit te halen. TS vraagt nu eens een keer om een praktische oplossing omdat hem vaak wordt verweten dat hij met juridisch juiste maar in de praktijk vaak onuitvoerbare oplossingen komt ( ook ik verwijt hem dat regelmatig)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 23 dec 2019 12:33

moederslink schreef:
23 dec 2019 12:20
De discussie nu zegt op zich niet zoveel over de forumleden, wel de reacties , nu men dit weet wordt Alfa even onderuit gehaald.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, want met "de discussie" doel ik op de reacties.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 23 dec 2019 12:33

Het is werkelijk niet mogelijk om een serieus antwoord, danwel hulp te bieden.

alfatrion schreef:
22 dec 2019 22:19
Ik heb een reis geboekt bij Kras. De geboekte reis is de hoogte punten naar Italië.[1] Op dag twee ben ik geconfronteerd met kosten ad €125,50.[2] Het betreft bijkomende kosten voor excursies en vervoerkosten naar Florence en Venetië alsmede toeristenbelasting (die zit verwerkt in de bootkosten). Deze kosten waren niet van te voeren aangeven.
Zonder de aanbieding te weten en de tekst in de aanbieding te kennen valt er niets te zeggen. Stond de hele planning er in zonder kenmerk dat bepaalde uitstapjes geld kosten? Stond enkel de gratis planning er in en kon je onderweg bijboeken? En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.
alfatrion schreef:
Ik heb deze kosten uiteraard betaald, maar ben wel van mening dat ik dit bedrag niet had hoeven te betalen. Toen ik terug was heb ik een klacht ingediend. Hierop belde en medewerker van Kras. Het gesprek duurde acht minuten en de medewerker eindigde het gesprek met de mededeling dat ze het fijn vond om mij te hebben aangehoord.
Een fijn telefoongesprek, ook dat zegt niets. U zegt zelf al dat er niets uitgekomen is, maar wat is dan besproken?
alfatrion schreef:
In eerdere discussies hebben een aantal van jullie aangegeven van de praktijk te zijn. Daarom vroeg ik mij af hoe jullie te werk zouden gaan om dit bedrag terug te krijgen.
Dat kan dus niet omdat we niet weten wat de overeenkomst inhield.
De voorwaarden van nu zijn bekend, maar later komt u op deze link terug dat ze anders zijn.

Een leuk experiment van u, maar het werkt niet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 23 dec 2019 12:39

Moneyman schreef:
23 dec 2019 12:14
fonsflons schreef:
23 dec 2019 12:08
Nou, hij verwijst bewust naar een link terwijl hij weet dat die info niet klopt met betrekking tot zijn vraag. Daarmee is zijn stelling dus incorrect wat iedereen aangeeft, maar later stelt hij: haha, die link klopte niet.
Leuke denkfout. Niet de stelling van Alfatrion is incorrect (die stelt immers niets), maar de aanname van de lezer is incorrect.
TS stelt dat hij in de openingspost volledige informatie had gegeven. In die openingspost geeft hij zonder enige op- of aanmerking een link naar de website, waarop netjes staat aangegeven dat er aanvullende kosten kunnen zijn. Is het dan vreemd dat we er vanuit gaan dat er informatie waarnaar wordt verwezen gelijk is aan de informatie die TS had en waar TS kritiek op heeft? Als TS volledige informatie zou geven, dan zou daar in zo'n geval toch op zijn minst bij horen dat de informatie op de website veranderd is? Anders heeft TS immers geen volledige informatie over de situatie, iets wat hij wel stelt.

De meest logische gedachte bij de vraag van TS wat anderen in zijn situatie zouden doen, is eerst kijken hoe die situatie is. Als ik die reis zou boeken, dan zou ik bij voorbaat op de website al hebben gezien dat er aanvullende kosten zouden zijn en zou ik die dus ook gewoon betalen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 23 dec 2019 12:53

kweenie schreef:
23 dec 2019 12:39
Moneyman schreef:
23 dec 2019 12:14
fonsflons schreef:
23 dec 2019 12:08
Nou, hij verwijst bewust naar een link terwijl hij weet dat die info niet klopt met betrekking tot zijn vraag. Daarmee is zijn stelling dus incorrect wat iedereen aangeeft, maar later stelt hij: haha, die link klopte niet.
Leuke denkfout. Niet de stelling van Alfatrion is incorrect (die stelt immers niets), maar de aanname van de lezer is incorrect.
TS stelt dat hij in de openingspost volledige informatie had gegeven. In die openingspost geeft hij zonder enige op- of aanmerking een link naar de website, waarop netjes staat aangegeven dat er aanvullende kosten kunnen zijn. Is het dan vreemd dat we er vanuit gaan dat er informatie waarnaar wordt verwezen gelijk is aan de informatie die TS had en waar TS kritiek op heeft? Als TS volledige informatie zou geven, dan zou daar in zo'n geval toch op zijn minst bij horen dat de informatie op de website veranderd is? Anders heeft TS immers geen volledige informatie over de situatie, iets wat hij wel stelt.
Grappig. De stelling waar je nu veel gewicht aan hecht, kwam niet voor in de OP, kwam pas ná de meeste reacties en bovendien in dezelfde post als waarin hij aangeeft dat de website inmiddels anders is. Je argumentatie gaat dus mank.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 23 dec 2019 13:19

NeoDutchio schreef:
23 dec 2019 12:33
Het is werkelijk niet mogelijk om een serieus antwoord, danwel hulp te bieden.
Je mag het als een gegeven beschouwen dat deze kosten onverschuldigd zijn. De vraag is: hoe krijg je het geld op en praktische manier terug.

Maar ik wil natuurlijk best vragen beantwoorden...
NeoDutchio schreef:
Stond de hele planning er in zonder kenmerk dat bepaalde uitstapjes geld kosten?
Ja, het dagprogramma stond beschreven en hier stond niet bij dat er moest worden bijbetaald.
NeoDutchio schreef:
Stond enkel de gratis planning er in en kon je onderweg bijboeken?
Ik begrijp de vraag niet.
NeoDutchio schreef:
Een fijn telefoongesprek, ook dat zegt niets. U zegt zelf al dat er niets uitgekomen is, maar wat is dan besproken?
Mijn klacht over het eten, de extra kosten, het water en misschien nog iets anders. Ze heeft mij laten praten en eindigde met "fijn dat ik heb kunnen aanhoren". Acht minuten tijdverspilling.
NeoDutchio schreef:
Dat kan dus niet omdat we niet weten wat de overeenkomst inhield.
Gewoon een reis naar Italië, 10 steden in 12 dagen, overnachting, ect.
NeoDutchio schreef:
De voorwaarden van nu zijn bekend, maar later komt u op deze link terug dat ze anders zijn.
Ik heb nooit gesteld dat de voorwaarden exact het zelfde is. Ik weet dat mensen hier vraag een link willen naar het product dus die heb ik gegeven, niets meer en niets minder. De aanname dat de website nu het zelfde was als in mei 2019 komt voor eigen rekening

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 23 dec 2019 13:33

Om dan met je eigen woorden te spreken, we kunnen alleen een conclusie geven mbt gegeven info, wat we dus gedaan hebben.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 23 dec 2019 13:35

fonsflons schreef:
23 dec 2019 10:45
Moneyman schreef:
23 dec 2019 09:44
Jou kennende, ga ik er blind vanuit dat de website sindsdien is verbeterd en dat de omschrijving voorheen minder duidelijk was.
Dan zou het wel heel erg slap zijn om wel de link te vermelden maar niet dat deze niet meer klopt. En zitten we dus allemaal onze tijd te verdoen. Ik kan mij niet voorstellen dat Alfa zich tot dat nivo verlaagt.
Fonsflons,
De link wordt geplaatst om te laten zien welke reis precies bedoeld wordt.
alfatrion schreef:
De geboekte reis is de hoogte punten naar Italië.[1]
[...]
[1] https://www.kras.nl/vakantie/italie/rei ... van-italie
De conclusie dat álle informatie op die webpagina en de wijze waarop die nú gepresenteerd wordt, identiek is aan de informatie ten tijde van het boeken door alfatrion kan op basis van wat bekend is niet getrokken worden, en komt dus voor eigen rekening. Dat alfatrion zich niet uitlaat over mogelijke veranderingen op de website doet daarvoor niet ter zake.
Alfatrion zegt wel 'Deze kosten waren niet van te voeren aangeven. '. Daaruit kun je afleiden dat de informatie nu niet identiek is aan de informatie toen.
Daar doelde ik eerder al op:
tttlocke schreef:
22 dec 2019 23:03
Als de presentatie op de website nu hetzelfde is als wat ten tijde van het aanbod aan alfatrion gecommuniceerd is, waarom schrijft hij dan 'Deze kosten waren niet van te voeren aangeven'?
was getekend,
De Woordvoerder.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 23 dec 2019 13:47

kweenie schreef:
23 dec 2019 11:31
Inderdaad. Je geeft zelf de link naar de reis, zonder daarbij te vermelden of de site er in het verleden anders uit zag. Hoezo volledige informatie? Dan is het niet vreemd dat anderen er vanuit gaan dat de site op dit punt niet veranderd is.
De informatie is correct en volledig.
Ik vind het wel vreemd dat anderen ervan uitgaan (zonder dat te melden overigens, maar eerder impliciet, om niet te zeggen klakkeloos, zonder het zelf in de gaten te hebben) dat de website ten tijde van de boeking er exact hetzelfde uitzag. Dat kun je niet concluderen en daar mag je dus niet vanuit gaan. Als je er toch iets over wilt zeggen, dien je een voorbehoud te maken. Of eerst om opheldering te vragen als je die nodig hebt.
Er wordt nota bene expliciet aangegeven dat 'deze kosten niet tevoren waren aangegeven'. Wat in strijd is met wat je nu op de website kunt zien. En dan toch concluderen dat de website sinds de boeking onveranderd is gebleven?
Heel vreemd, maar schering en inslag op dit forum.
Nog vreemder om dan de ander verantwoordelijk te houden voor jouw foutieve conclusie (die je bij beter lezen had kunnen vermijden).
Ook dat is hier helaas schering en inslag.
Beter lezen is het devies. En de hand in eigen boezem steken, dat ook.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 23 dec 2019 13:52

alfatrion schreef:
23 dec 2019 13:19
NeoDutchio schreef:
Ik heb nooit gesteld dat de voorwaarden exact het zelfde is. Ik weet dat mensen hier vraag een link willen naar het product dus die heb ik gegeven, niets meer en niets minder. De aanname dat de website nu het zelfde was als in mei 2019 komt voor eigen rekening
Wat een rare redenatie. U weet dat anderen graag een link willen zien, dus zet u een link neer met informatie die niet toepasbaar is op uw reis. En wij moeten dan maar ruiken dat de gegeven informatie niet de informatie is die u gekregen heeft. En dat vind u logica? Zet dan op z'n minst neer dat de informatie niet van toepassing is op uw reis. Die aannames die mensen maken is een schot in open doel. En daar dan over gaan vallen is natuurlijk een lachertje.

Uw topic neem ik verder niet meer serieus. Het versterkt overigens wel mijn mening naar bepaalde situaties.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 23 dec 2019 14:03

Ik probeerde voor €949 te boeken en kreeg wel enkele kosten erbij maar geen €125,- voor excursies....

Boekingskosten en zo tot €989 en geen lijstje wat er nog meer bij kan komen.....
Bij naam invullen gestopt maar zie niet of de genoemde Excursie er bij zitten of niet.

Ik vind €989,- voor busreis in Mei 2020 al stevige prijs en verwacht All In....
Maar wanneer kreeg je die prijzen pas te zien?

Elke toegang musea is toch al bekend, misschien verhoging dieselprijs of tolwegen, maar geen genoemde dingen die Alfa hier plaatste.

Bij Van Nood, die Parijs ritjes was wel alle toeslagen vooraf bekend, 50 jaren terug gedaan en bij het boeken wist je wat je nog erbij kon nemen tegen welke prijzen!
Vooral grote aanbieders die jarenlang hetzelfde aanbieden moeten toch alles vooraf weten, elke verhoging musea en zo was vooraf tijdig bekend.

En ze kregen ook vaak flinke korting, losse kaartjes was duurder dan via Van Nood, dus extra marge voor hun!
Louvre voor half geld..... gewone kaartjes dus 50% voor reisleider!
Weet niet of het nu nog zo is....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 23 dec 2019 14:09

NeoDutchio schreef:
23 dec 2019 13:52
U weet dat anderen graag een link willen zien, dus zet u een link neer met informatie die niet toepasbaar is op uw reis.
Het is dezelfde reis. Ik heb de site niet vooraf gecontroleerd op actualiteit.
NeoDutchio schreef:
Uw topic neem ik verder niet meer serieus. Het versterkt overigens wel mijn mening naar bepaalde situaties.
Ik vroeg hoe je praktisch gezien het geld terug zou halen en daar geef je geen antwoord op. Wat je probeert is om de zaak inhoudelijk te beoordelen, maar dat is de vraag niet. De vraag is hoe zorg je er voor dat je het geld terug krijg. Misschien heb je geen antwoord, kan natuurlijk ook.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 23 dec 2019 14:33

NeoDutchio schreef:
[...]
Wat een rare redenatie. U weet dat anderen graag een link willen zien, dus zet u een link neer met informatie die niet toepasbaar is op uw reis. En wij moeten dan maar ruiken dat de gegeven informatie niet de informatie is die u gekregen heeft. En dat vind u logica? Zet dan op z'n minst neer dat de informatie niet van toepassing is op uw reis. Die aannames die mensen maken is een schot in open doel. En daar dan over gaan vallen is natuurlijk een lachertje.
Op pagina 1 wist u anders nog wel hoe u de informatie van alfatrion moest duiden (en zat u op het juiste spoor):
NeoDutchio schreef:
23 dec 2019 08:20
alfatrion schreef:
In eerdere discussies hebben een aantal van jullie aangegeven van de praktijk te zijn. Daarom vroeg ik mij af hoe jullie te werk zouden gaan om dit bedrag terug te krijgen
Dat ligt er helemaal aan. Op dit moment staat netjes beschreven wat inbegrepen is in de reis en wat niet. Als dat ten tijde van het boeken ook zo was is er geen reden om het bedrag terug te krijgen.
(vetgedrukt door mij).
U trok zelf, in tegenstelling tot slechtere lezers, dus helemaal niet de conclusie dat de website ongewijzigd was. U liet nadrukkelijk de mogelijkheid open dat de site niet identiek was.
En nu de slechte lezers alfatrion aanvallen (ten onrechte dus) alsof hij iets onoirbaars gedaan heeft. alsof hij onjuiste informatie verschaft heeft en alsof hij hen erin geluisd heeft, ziet u uw kans schoon er bovenop te springen, u aan te sluiten bij de meute en lijkt u zelfs bereid om hem de genadeklap te geven.

Levert u nu niet zelf het bewijs dat het u niet om de inhoud, maar om de persoon gaat?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 23 dec 2019 14:37

Dan maar naar de geschillencommissie, of procederen als die in rekening gebrachte kosten onterecht zijn. Dat is de normale praktische gang van zaken.

En die gang van zaken is u toch wel bekend? Wordt hier heel vaak geadviseerd.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 23 dec 2019 14:44

De praktische benadering is nu plots gelijk aan de juridische aanpak?
Tsja, da's ook een uitweg.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 23 dec 2019 14:47

Zitten wij hier nu het huiswerk van een gesjeesde rechtenstudent te doen?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 23 dec 2019 16:49

Praktisch gezien is naar het hoofdkantoor gaan en een greep uit de kassa doen misschien wel de snelste oplossing om uw geld terug te krijgen. Een andere kan ik niet bedenken, behalve als u kunt bewijzen dat de website toen anders was. Want zoals deze nu is, staat Kras gewoon in hun recht.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 23 dec 2019 16:54

Dat lijkt praktisch, maar is het niet. Hoewel je daarna in ieder geval wel een dagje of wat gratis inwoning krijgt op het postje.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 23 dec 2019 16:57

tttlocke schreef:
23 dec 2019 14:44
De praktische benadering is nu plots gelijk aan de juridische aanpak?
Tsja, da's ook een uitweg.
Een uitweg? Wat is uw ‘praktische’ benadering dan? Een steen door de ruit van het reisbureau of zo?

Of 16 minuten een fijn telefoongesprek hebben?

Uw klacht op Radar zetten?

Gesloten