LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Bertens »

Centraal Beheer gaat volgend jaar mijn autoverzekering verlengen.
Nieuwigheidje is dat je bij schade, je auto bij voorkeur laat herstellen bij een door hen goedgekeurd herstelbedrijf.
Doe je dat niet, dan betaal je 600 euro eigen risico. :shock:
Algemene regel vanaf 2020.

Einde vrije keus lijkt me....

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nieuwigheidje? Valt wel mee, bij heel veel verzekeraars hebt u een extra eigen risico als u bij schade door eigen schuld een andere reparateur kiest dan aangewezen door de verzekeraar.

Maar u kunt natuurlijk simpel overstappen van verzekeraar, is uw vrije keus.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sinds 2005 had ik de keuze;

Goedkope polis met iets minder keuze uit bedrijven die ook gebruikte delen mogen monteren.
Of als ik toch elders wilde een nog veel hoger eigen risico.


Hogere premie en vrije keuze.

Ik zit niet bij C.B. maar als de hoge premie komt te vervallen omdat 90% de goedkope polis nam, eerst vrijwillig en ik moet al 3 jaren lang deze behouden, dus C. B. is zeker niet de enige dit dit doet.

Verder kan ik bij 3 bedrijven niet in mijn regio het laten herstellen en die wil ik zelf ook niet.... knoeiers...

sake1987

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door sake1987 »

Deze regel geldt al jaren bij Unive

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door scontra »

Bertens schreef:
23 dec 2019 09:41
Centraal Beheer gaat volgend jaar mijn autoverzekering verlengen.
Nieuwigheidje is dat je bij schade, je auto bij voorkeur laat herstellen bij een door hen goedgekeurd herstelbedrijf.

Einde vrije keus lijkt me....
Niks einde vrije keus, gewoon van verzekeraar veranderen, maar houdt wel rekening met ongv. dezelfde verzekeringsvoorwaarden als welke CB heeft.
Wat maakt het uit waar je auto hersteld wordt, als het maar goed gebeurt en CB zal geen contract afsluiten met zgn. "schade cowboys".

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommertijd schreef:
23 dec 2019 10:47
Sinds 2005 had ik de keuze;

Goedkope polis met iets minder keuze uit bedrijven die ook gebruikte delen mogen monteren.
Of als ik toch elders wilde een nog veel hoger eigen risico.


Hogere premie en vrije keuze.

Ik zit niet bij C.B. maar als de hoge premie komt te vervallen omdat 90% de goedkope polis nam, eerst vrijwillig en ik moet al 3 jaren lang deze behouden, dus C. B. is zeker niet de enige dit dit doet.

Verder kan ik bij 3 bedrijven niet in mijn regio het laten herstellen en die wil ik zelf ook niet.... knoeiers...

Iets zo onbegrijpelijk neer geschreven verdient een quote. Lees je je eigen nonsens weleens voor je op die verstuur knop ramt?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zit bij een verzekeraar die sinds 2005 doet wat C.B nu invoerde.

Zo duidelijk,
en nee, ik noem niet de naam, sluikreclame ben ik tegen. Ik wil een UniVETO.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij veel verzekeraars heb je de keus of je zelf tegen hogere kosten wilt kiezen of een van de herstelbedrijven gebruikt waar zij een overeenkomst mee hebben. Dat zijn in het algemeen overigens best veel bedrijven, dus je houdt in elk geval wel keus.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef:
23 dec 2019 20:50
Ik zit ...Zo duidelijk... Ik wil een ....
Was dit vóór- of na de lobotomie geschreven?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door renewouters »

Maar even terug naar de basis: wat is het probleem om een schadehersteller te kiezen die een overeenkomst heeft met de verzekeraar? Over het algemeen hebben de verzekeraars overeenkomsten met prima reparateurs. Het enige dat ik kan bedenken is dat je het graag door een bevriend bedrijf zou willen laten doen.

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: CB: Vrije keus schadehersteller bij schade auto.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

ik denk dat ik voor die 600 Euro zelf betalen zou kiezen en zelf een goede vakman/goede schadehersteller zou kiezen.
De via mijn verzekering aangewezen bedrijven in mijn regio zijn op zijn best veredelde dozenschuivers maar doorgaans gewoon knoeiers die enkel voor een leek acceptabel werk leveren. Vorig jaar een akkefietje met een door de verzekering aangewezen schadeherstelbedrijf gehad en als je dan achteraf hoort dat het bedrijf geen goede plaatwerker / lasser in dienst heeft opgeteld met het feit dat de auto drie keer terug moest voor een kleine plaatschade blijf ik er bij een grotere schade liever helemaal weg....

Gesloten