Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
01 jan 2020 12:58
Dan vrrag ik me af: Dient een contract , welke je kunt vernietigen, gerespecteerd te worden?
Als je het niet respecteert, zolang het nog niet vernietigd is, schendt je de bepalingen van dat contract. Als dat betekent dat je een betalingsverplichting niet nakomt, ben je dus een wanbetaler.
16again schreef:
01 jan 2020 12:58
Maar als we toch gaan stigmatiseren, laten we dan ook structureel over woekeraar ipv Ferratum spreken
'Wanbetaler' is toch feitelijk juist? Kwestie van de definitie.
Van stigmatiseren is geen sprake. Niemand wordt bovendien met 'wanbetaler' aangesproken.
Er wordt over 'Ferratum' gesproken omdat het bedrijf zo heet. Dat lijkt me prima.
'Woekeraar' is een mening. Een mening die best wel goed te onderbouwen is en die door menigeen onderschreven zal worden.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:
01 jan 2020 14:22
16again schreef:
01 jan 2020 12:58
Dan vrrag ik me af: Dient een contract , welke je kunt vernietigen, gerespecteerd te worden?
Als je het niet respecteert, zolang het nog niet vernietigd is, schendt je de bepalingen van dat contract. Als dat betekent dat je een betalingsverplichting niet nakomt, ben je dus een wanbetaler.
En zodra een partij het contract vernietigd…..ben je met terugwerkende kracht geen wanbetaler meer.

Echte wanbetalers kun je incassokosten opleggen. Het geeft te denken dat dit niet lukt zolang bestaande contract niet vernietigd is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Blij toch dat ik alleen maar bij de boerenleenbank voor geld ben geweest. Als ik daar mijn termijnen betaal word ik gelukkig nooit wanbetaler. Dus ook geen incassokosten.

Cintachey
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2020 19:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cintachey »

Hallo allemaal.
Ik zou graag advies willen, want op het moment weet ik niet wat ik moet doen.
Ik heb een tijd geleden een lening afgesloten bij Ferratum. ( had ik dus nooit aan moeten beginnen ). Elke maand weer een hogere lening genomen door de garantiekosten die zo hoog waren. Er is nu een incassobureau ingeschakeld Pactum collectioneur gmbh. Is iemand bekend met hun? Ik had ze aan de telefoon en was met een betalingsregeling aan gegaan, deze wilde ik gaan betalen maar ik kreeg bij mijn bank een melding over veiligheidsredenen. Ik heb de betaling dus niet gedaan. Ik zocht op internet en zag veel dingen voorbij komen over ferratum. Ik snap dat ik het openstaande bedrag wel moet betalen maar is het betrouwbaar om dit naar Pactum collections over te maken?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
01 jan 2020 17:06
Blij toch dat ik alleen maar bij de boerenleenbank voor geld ben geweest.
Doelgroep Ferratum zijn juist de mensen die geen lening meer krijgen bij die boerenleenbank

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Cintachey ,

Volgens de wet en ook op ACM te lezen moet elke lening bij BKR geregistreerd worden.
Ook elke wanbetaler dus ook die incasso die ze sturen moet bij BKR gemeld zijn.

Omdat dit nog niet is aangetoond en mogelijk is, mede omdat ze een product van Rente + kosten die hoger zijn dan 14% niet verleend mag worden is er dus juridisch geen bewezen schuld.

Ik wacht al meer dan 2 jaren op een beloofde rechtszaak, maar heb nog steeds geen BKR notering en dat mag niet.
Na meerdere leningen die je met nieuwe nog erger maakte... je hebt al vele keren teveel betaald dus niets meer betalen of lenen!

Deze Ferratum met kantoor in NL en via Nederlandse bank uitbetaald lijkt een NL firma, maar vanuit buitenland leningen verstrekken mag je geen Logo of misleiding toepassen, en dat is hier het geval.

Het is niet toegestaan je op de Nederlandse markt te richten als je niet aan de voorwaarden voldoet.
Er is dus geen legale lening dus ook geen schuld!

Omdat zij ongecontroleerde leningen gaven aan mensen die niet terug konden betalen zitten zij fout.
Zij overtreden onze wet dus kunnen bij een rechtszaak niet aantonen dat ze volgens de Nederlandse wettelijk verplichte regels een krediet hebben gegeven!

potloodje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2018 19:47

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door potloodje »

Website onder maintenance.......

Milan76
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Milan76 »

Beste forumleden,

Ik wil nog eenmaal reageren op deze mail. Ik heb al een nietigsverklaring opgestuurd met daarin vermeld dat “ Het staat Ferratum natuurlijk vrij om deze uitspraak te betwisten en een nieuwe rechtszaak aan te spannen.
Ik verwacht dat u begrijpt dat als Ferratum Uk deze nietig verklaring niet aanvaard de zaak alleen nog in rechte uitgevochten kan worden. Het heeft dan ook geen zin mij nog langer lastig te vallen met dreigementen en betalingsverzoeken.“

Ik heb gezegd dat de bal nu bij Ferratum ligt. Het aanbod dat ik die is het openstaande bedrag voldoen minus de garant kosten. Waardoor een bedrag van een paar tientjes overblijft. Ferratum gaat niet akkoord hier mee.

Moet ik nu op deze mails juridisch gezien blijven reageren of volstaat mijn e-mail? Daarnaast bellen ze mij 4x binnen 20 minuten op een dag, wat ik vrij absurd vind aangezien ik al eerder met ze gesproken heb. Deze telefoontjes neem ik inmiddels al niet meer op.

Als ik wel moet reageren wat zet ik daar nu in?

“Betreft: invorderingsverzoek
Geachte XXXXXXXXX


Middels dit bericht nemen wij contact met u op inzake uw lening bij Ferratum UK Ltd. en uw garantiestelling van Global Finance Guarantee Management OÜ.


Referentienummer: xxxxxx
Openstaand bedrag Ferratum UK Ltd.:€ 508.13
Vervaldatum:22.12.2019 Openstaand bedrag garantsteller:€ 166.65

Wij verzoeken u de openstaande bedragen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen5 dagen, te voldoen (Let op, dit is geen betaalafspraak).”

Milan76
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Milan76 »

Even een toevoeging nog;

“Geachte klant,

U lening is inmiddels 11 dagen over de verval datum.
U kunt uw lening nu niet nietig verklaren, graag zo spoedig mogelijk uw lening terug betalen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dhr Berends”

De nietigheidsverklaring had ik ruim voor de vervaldatum gestuurd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had toch niet werkelijk verwacht dat Ferratum die nietigverklaring zou accepteren? En hebt u die “paar tientjes” dan wel betaald?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Het is niet nodig dat Ferratum je nietigverklaring accepteert.
Als je de hoofdsom (minus alle betaalde kosten) overmaakt kan Ferratum niets doen. Behalve proberen je bang te maken

Milan76
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Milan76 »

Lady1234 schreef:
02 jan 2020 15:58
U had toch niet werkelijk verwacht dat Ferratum die nietigverklaring zou accepteren? En hebt u die “paar tientjes” dan wel betaald?
Nee ik verwacht een antwoord op mn vraag. En nee dat had ik niet verwacht. Ze werken via betaallinks, heb gevraagd of deze aangepast kan worden naar het verschuldigde bedrag
Laatst gewijzigd door Milan76 op 02 jan 2020 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Milan76
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Milan76 »

16again schreef:
02 jan 2020 16:05
Het is niet nodig dat Ferratum je nietigverklaring accepteert.
Als je de hoofdsom (minus alle betaalde kosten) overmaakt kan Ferratum niets doen. Behalve proberen je bang te maken
Ik heb gevraagd om een nieuwe betaallink te maken waar ik het verschuldigde bedrag naar over kan maken.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

potloodje schreef:
02 jan 2020 11:04
Website onder maintenance.......
nu niet meer

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
01 jan 2020 12:58
Dan vrrag ik me af: Dient een contract , welke je kunt vernietigen, gerespecteerd te worden?
Dat is natuurlijk een retorische vraag. Je weet heel goed dat het hoofdbestanddeel van dat contract overeind blijft. Het verandert door de vernietiging slechts van karakter. Dus ja; zolang er na de te verrekenen bedragen een te betalen bedrag overblijft, moet dat gewoon betaald worden.
16again schreef:
01 jan 2020 12:58
Maar als we toch gaan stigmatiseren, laten we dan ook structureel over woekeraar ipv Ferratum spreken
Triest, dit gekleurde geframe en gekronkel. Er is natuurlijk geen sprake van stigmatiseren als je (voor welke partij dan ook) de juiste termen gebruikt. Er is evenmin sprake van structureel over "wanbetaler" spreken.
16again schreef:
01 jan 2020 16:53
En zodra een partij het contract vernietigd…..ben je met terugwerkende kracht geen wanbetaler meer.
Dat is alleen waar als je na de vernietiging het te betalen bedrag betaalt. Anders ben en blijf je wanbetaler.
16again schreef:
01 jan 2020 16:53
Echte wanbetalers kun je incassokosten opleggen. Het geeft te denken dat dit niet lukt zolang bestaande contract niet vernietigd is.
Ook dit is geen juiste weergave van de realiteit. Er is geen sprake van "niet lukken", maar van "niet doen". Een cruciaal verschil. Want jij weet net zo goed als ik dat een vordering op basis van verontschuldigde betaling gewoon toegewezen wordt - inclusief bijbehorende kosten, als daar op de juiste wijze aanspraak op is gemaakt.
Kees2850 schreef:
02 jan 2020 10:05
Niets betalen aan die dieven bendes. Berekening maken van wat je geleend hebt en al betaald en de reeds betaalde garantiekosten daarvan aftrekken.
De tweede zin is juist, de eerste niet. Nadat je die berekening hebt gemaakt, moet het overblijvende deel gewoon betaald worden.
Milan76 schreef:
02 jan 2020 15:22
Ik heb gezegd dat de bal nu bij Ferratum ligt. Het aanbod dat ik die is het openstaande bedrag voldoen minus de garant kosten. Waardoor een bedrag van een paar tientjes overblijft. Ferratum gaat niet akkoord hier mee.

Moet ik nu op deze mails juridisch gezien blijven reageren of volstaat mijn e-mail?
Je moet geen aanbod doen, je moet gewoon het restant betalen. Dan kan je ze daarna in hun sop gaar laten koken. Of ze wel of niet akkoord gaan (uiteraard niet...) is helemaal niet relevant.
Milan76 schreef:
02 jan 2020 15:37
"U lening is inmiddels 11 dagen over de verval datum. U kunt uw lening nu niet nietig verklaren, graag zo spoedig mogelijk uw lening terug betalen. /quote]
Dit is een onzinnig standpunt. Je kunt op ieder willekeurig moment een nietigverklaring sturen. Gewoon het restant betalen en that's it.
Milan76 schreef:
02 jan 2020 17:07
Ik heb gevraagd om een nieuwe betaallink te maken waar ik het verschuldigde bedrag naar over kan maken.
Geen uitvluchten zoeken. Gewoon betalen. Je weet het rekeningnummer en de omschrijving, meer heb je niet nodig. Dit soort uitvluchten werkt alleen maar tegen je.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 jan 2020 08:24
16again schreef:
01 jan 2020 16:53
Echte wanbetalers kun je incassokosten opleggen. Het geeft te denken dat dit niet lukt zolang bestaande contract niet vernietigd is.
Ook dit is geen juiste weergave van de realiteit. Er is geen sprake van "niet lukken", maar van "niet doen". Een cruciaal verschil. Want jij weet net zo goed als ik dat een vordering op basis van verontschuldigde betaling gewoon toegewezen wordt - inclusief bijbehorende kosten, als daar op de juiste wijze aanspraak op is gemaakt.
Zolang geen der partijen vernietiging van het contract inroept, is er nog geen sprake van onverschuldigde betaling, en dus valt er nog niets te vorderen op grond van onverschuldigde betaling.
En dat is precies de situatie waar het hier om gaat . Uit mijn hoofd Youss geeft aan: Ik wil de hoofdsom als onverschuldigde betaling terug storten, zodra jullie het contract vernietigen.

De juiste volgorde:
-Ferratum vernietigt contract
-Ferratum vordert hoofdsom als onverschuldigde betaling
-Indien Youss dan in verzuim blijft , komen incassokosten om de hoek kijken

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Milan 76,
Is deze lening volgens UK recht daar afgesloten en via Engelse bank uitbetaald?
Ik zie een 100% foutloze NL taal pagina + Geld lenen kost erg veel extra logo!

Dat ze weigeren, dan moeten ze de zaak maar ooit eens opstarten.
U is niet verplicht een voor een met hier een kantoor hebbende naar Engeland te gaan voor die zitting.

Verder moet een hier in Zoetermeer kantoor houdende firma ook aan de BKR plicht te voldoen voor zowel de lening als de achterstand bij BKR te melden! Zolang ze die regel overtreden en U als wanbetaler zonder registratie nog overal nog meer kunt lenen?

Zolang Ferratum Nederland, gevestigd in Zoetermeer niet aan de BKR plicht en de bank vergunning voor leningen voldoet mogen ze hier niets legaal aanbieden!

Als ze U stalken per telefoon, elke Smart Phone kan een nummer blokkeren en dat is legaal.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ferratum contact:

Saldodipje S.L.

Avenida de Brasil, número 17, 10, F&G,

28020 Madrid, Spanje

Email: www.ferratum.nl/contact


Huidige adres?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Begin je het warm te krijgen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vakantie naar Spanje, gewone strepen op de weg en ik heb nergens meer Zoetermeer gelezen.
Ook mis ik nu op hun website de alGEMENE voorwaarden.

Wel mooie verhalen maar geen Spaanse of Nederlandse recht, Geld lenen Kots geld nog wel.
De Sint verwacht ik hier eerder dan de rechtszaak daar!

Plaats reactie