LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen polissen bij hypotheek

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
christon
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020 17:52

Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door christon »

heb pas mijn tweede hypotheek afgelost bij finqus vroeger dsb bank daar zitten 2 polissen aan vast bij waard verzekeringen van mij en me vrouw heb ik toen totaal 17000 euro voor betaald nu wil ik ze afkopen maanden geleden kon het niet omdat de hypotheek niet was afgelost want finqus moet toestemming geven maar nu heb ik hem afgelost en finqus geeft toestemmming en nu willen ze dat ik me aan het 5 jaar termijn moet houden terwijl finqus toestemming geeft hoe kan dat
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jan 2020 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat voor polissen zijn dat?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Waard verzekeringen had lastige voorwaarden, gekoppeld aan en een looptijd die telkens met vastgestelde periode verlengd werd... maar na afloop termijn hoorde dat nu per maand te gaan, voor nogmaals 2 of 5 jaren aan plakken mag niet meer.

Deze DSB uitvoerders hebben hun eigen regels helaas, en gewoon bij verantwoordelijke protesteren en niet meer betalen.
Nog 1 maand na stoppen Hypo en na melding mag nog wel, niet langer!
Dus lopende + 1 maand erna kunnen ze eisen, niet meer!

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@KKT

U weet wat voor polissen de Ts heeft? En niet gelezen dat de Ts waarschijnlijk een koopsom heeft gestort?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je in 1x betaald hebt is afkoop niet erg gunstig meestal, ...

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door KR1275 »

Ik vermoed dat de polis was verpand aan Finqus en dat Finqus ermee akkoord gaat dat de verpanding eraf gaat.
Voor De Waard speelt de contractsduur, daarvoor hebben ze met Finqus niets te maken.

Waarschijnlijk heeft u bij afsluiten een contractduur afgesproken en daar ook voor getekend. Dan zit u er inderdaad aan vast. Is de eerste contractsduur verlopen en is de polis al eens verlengd, dan heeft u in principe recht op dagelijkse opzegging met een wachtduur van een maand. Als het ook een koopsompolis gaat, is er normaliter sprake van 1 vastgestelde contractduur en die moet u gewoon uitzitten. De hypotheek heeft er niets mee te maken.

Ga wel na wat de fiscale consequenties zijn als de verzekering uitkeert, want deze was eigenlijk bedoeld voor aflossing van (een deel van) de hypotheek.

christon
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020 17:52

Re: Afkopen polissen bij hypotheek

Ongelezen bericht door christon »

Lady1234 schreef:
02 jan 2020 10:42
En wat voor polissen zijn dat?
twee levensverzekeringen moest ik toen verplicht er bij nemen kopen

Gesloten