LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Mmverheijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2020 16:45

Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Mmverheijen »

Een familielid is al jaren lid van de postcodeloterij. Dit familie lid gaat ervan uit dat ze met alle trekkingen meedoen. In de loop der jaren zijn de spelregels veranderd. Als je nu aanmeld bij de postcodeloterij doe je automatisch mee met 14 trekkingen per jaar. Dit staat ook in hun algemene voorwaarden. Er zijn 12 maandelijkse trekkingen en 2 extra trekkingen. Toen mijn familielid lid werd van de postcodeloterij waren er 12 trekkingen per jaar. Nu is er recent een hele grote geldprijs in hun straat gevallen en wat blijkt, ze krijgen te horen dat ze niet meedoen met trekking nr. 14. Trekking nummer 13 en 14 zijn extra trekkingen. De extra trekking nummer 13 wordt wel van hun rekening af geschreven...? Ze hebben nooit bericht ontvangen van de postcodeloterij dat ze zich moeten aanmelden voor de laatste trekking. Als de algemene voorwaarden veranderen doet iedereen die lid is van de postcodeloterij toch mee met alle trekkingen? Of zie ik dit verkeerd? Zelf zijn wij jaren lid geweest van de staatsloterij en toen daarbij in het spel kwam dat er extra trekkingen kwamen deden wij daar ook automatisch aan mee. Hoe zien jullie dit?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Jablan »

Je doet mee met de trekkingen, waarvoor jij toestemming hebt gegeven èn de incasso is gelukt.

ik weet niet of de loterijen hun stamdeelnemers elke keer benaderen of ze mee willen doen aan een nieuwe / extra trekking. Het lijkt mij wel aan te raden, zodat deze spelers voor hun trouw worden beloond en/of altijd bewust meespelen bij de extra trekkingen.

Heeft het familielid nog nagekeken met welke postcode ze meespeelt? Die van het huidige adres en niet van een vorig adres?

Ridder777

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Het lijkt mij dat je meespeelt voor de trekkingen waarvan de incasso gelukt is?!

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een overeenkomst voor 12, 13 of 14 trekkingen. Deze overeenkomst geeft je de verplichting om te betalen voor 12, 13 of 14 trekkingen en de loterij de verplicht om je hieraan in te loten. Het kan niet zo zijn dat je wel moet betalen maar niet meedoet.

Het is overigens onjuist om te stellen dat niet meedoet als de automatische incasso is mislukt.

Veranderde algemene voorwaarden zijn niet automatisch van toepassing op oude overeenkomst, daarvoor moet je kijken naar wat hierover is afgesproken.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Die extra trekkingen zijn al in 2011 ingevoerd. Toen zijn er ook vragen over gesteld dat de postcodeloterij zomaar 2 extra trekkingen konden invoeren. Hiervoor moest dus nadrukkelijk toestemming voor worden gegeven om aan die 2 extra trekkingen mee te doen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

https://www.postcodeloterij.nl/14-trekk ... grade-2019

U moet zich dus bewust aanmelden hiervoor als u de "oude" variant van een abonnement heeft.

Er is niet geïncasseerd...u heeft het naar ik aanneem ook niet voor de trekking zelf overgemaakt dus jammer maar helaas.

Baerke1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020 22:43

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Baerke1 »

Vandaag Donderdag 2-1-2020 las ik dat de hoofdprijs van de oude jaars loterij op 2 halve loten zijn gevallen hoe kan dat zijn er meerdere loten met dezelfde nummers normaal zou je toch zeggen dat er geen dubbele nummers zijn, dus is dat wel het geval, hoe kan dat.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door alfatrion »

StevieNL81 schreef:
02 jan 2020 19:22
Er is niet geïncasseerd...u heeft het naar ik aanneem ook niet voor de trekking zelf overgemaakt dus jammer maar helaas.
Dit slaat nergens op.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
03 jan 2020 02:50
StevieNL81 schreef:
02 jan 2020 19:22
Er is niet geïncasseerd...u heeft het naar ik aanneem ook niet voor de trekking zelf overgemaakt dus jammer maar helaas.
Dit slaat nergens op.
Het hele topic slaat nergens op. TS is niet eens het onderwerp. Hypothetische zooi, gaat nergens over. Sluit maar.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

alfatrion schreef:
03 jan 2020 02:50
StevieNL81 schreef:
02 jan 2020 19:22
Er is niet geïncasseerd...u heeft het naar ik aanneem ook niet voor de trekking zelf overgemaakt dus jammer maar helaas.
Dit slaat nergens op.
Onderbouw eens?

wanja
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2017 15:57

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door wanja »

Hoe weet ik aan hoeveel en welke trekkingen ik mee doet

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door berndv »

wanja schreef:
03 jan 2020 11:47
Hoe weet ik aan hoeveel en welke trekkingen ik mee doet
inloggen op je persoonlijke pagina

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

En dan je loten bekijken...per lot staat met hoeveel trekkingen je meespeelt

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Jefdus »

Baerke1 schreef:
02 jan 2020 22:56
Vandaag Donderdag 2-1-2020 las ik dat de hoofdprijs van de oude jaars loterij op 2 halve loten zijn gevallen hoe kan dat zijn er meerdere loten met dezelfde nummers normaal zou je toch zeggen dat er geen dubbele nummers zijn, dus is dat wel het geval, hoe kan dat.
Lijkt me vrij duidelijk toch? Een heel lot kun je maar 1 keer verkopen, maar als je hem in twee stukken knipt (halve loten), heb je dus twee eenheden met hetzelfde nummer die je kunt verkopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door berndv »

Baerke1 schreef:
02 jan 2020 22:56
Vandaag Donderdag 2-1-2020 las ik dat de hoofdprijs van de oude jaars loterij op 2 halve loten zijn gevallen hoe kan dat zijn er meerdere loten met dezelfde nummers normaal zou je toch zeggen dat er geen dubbele nummers zijn, dus is dat wel het geval, hoe kan dat.
Lees voor de gein even de uitleg van halve loten en 1/5 loten bij de normale trekkingen. Het zijn inderdaad meerdere loten waarop hetzelfde lotnummer staat. Natuurlijk wordt de prijs dan verdeeld over het aantal delen dat het lot in verdeeld is. Bij de trekking doet het lot natuurlijk maar 1 keer mee, maar de prijs wordt dus verdeeld.

Maar goed, dit topic gaat over de postcodeloterij, niet de staatsloterij.

Biba
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 13:03

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Biba »

Ik doe al met de postcodeloterij mee zo lang deze bestaat. Ik krijg, sinds er een 13e en 14e trekking is, een mailtje van de postcodeloterij of ik mee wil doen aan deze 2 trekkingen. Als er een emailadres bekend is bij de postcodeloterij, zal er naar alle waarschijnlijkheid wel een mail gestuurd worden. Verder kun je in de afschriften zien om welke trekking het gaat.
Het is dus niet een automatisch gegeven dat je meedoet aan de 13e en 14e trekking.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Extra trekkingen van de Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Als je niet meespeelt heb je al dat gedoe niet...

Gesloten