LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
radu321
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2020 06:58

Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door radu321 »

Ik had eens een RADAR uitzending gezien, waarin RADAR een vrouw had geholpen aan een hypotheek, terwijl ze een 80-100% uitkering had. Ik wens hetzelfde als die vrouw. Een hypotheek verkrijgen blijkt onmogelijk voor mij, terwijl ik al sinds 2002 100% afgekeurd ben ÉN dit verder ook altijd zal blijven! Er had bijvoorbeeld ook een persoon in die uitzending, letterlijk gezegd, dat een ieder die dezelfde soort problemen ondervind met het krijgen van een hypotheek, hulp van hem zou kunnen krijgen daarmee.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

er is wel meer nodig voor een hypotheek dan een uitkering
- gezondheid, komt u wel in aanmerking voor een ORV?
- eigen geld
- hoogte van uw uitkering
- is er een partner
etc.etc.etc. zoals u het nu stelt wilt u een hypotheek OMDAT u een WAO uitkering heeft, maar het is natuurlijk andersom. U voldoet wel of niet aan de randvoorwaarden voor een financiering.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door scontra »

radu321 schreef:
11 jan 2020 07:09
Ik had eens een RADAR uitzending gezien, waarin RADAR een vrouw had geholpen aan een hypotheek, terwijl ze een 80-100% uitkering had. Ik wens hetzelfde als die vrouw.
Richt uw wens dan tot de redactie van RADAR.
Scrol naar de onderzijde van deze pagina, klik op contact en formuleer daar uw wens.

:idea: Zou wel een iets minder dwingende vraagstelling gebruiken !!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @radu321, een hypotheek krijgen met een WAO uitkering is onder bepaalde omstandigheden zeker mogelijk.
Als u arbeidsongeschikt bent en bepaald is dat er in die situatie in de toekomst geen wijziging meer zal optreden dan zijn er onder voorwaarden mogelijkheden. Hier staat het uitgelegd https://www.ikbenfrits.nl/hypotheek/wet ... uitkering/ en hier https://perspectief.uwv.nl/artikelen/hy ... suitkering
U zou eens kunnen informeren bij een hypotheekadviseur. Bij veel kantoren is een eerste oriëntatiegesprek kostenloos.
Succes!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

scontra schreef:
11 jan 2020 10:24
:idea: Zou wel een iets minder dwingende vraagstelling gebruiken !!
Een wens uitspreken is niet perse dwingend.
Zeker niet iets om met 2 uitroeptekens op te wijzen :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
11 jan 2020 10:24
:idea: Zou wel een iets minder dwingende vraagstelling gebruiken !!
Het is uberhaupt geen vraagstelling, laat staan een dwingende. TS geeft slechts kort en helder zijn wens aan. Prima toch? Je eigen statement komt een stuk dringender over, en dat dan ook nog eens ten onrechte. Jammer.

De tip om eens met een goede adviseur om tafel te gaan lijkt me de beste weg voor TS. De route via Radar lijkt me zinloos, ooit eens in uitzendingen gedane uitspraken geven geen enkele garantie natuurlijk. Zeker niet omdat er sindsdien nogal wat aan wet- en regelgeving veranderd kan zijn.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:
13 jan 2020 09:14

De tip om eens met een goede adviseur om tafel te gaan lijkt me de beste weg voor TS.


Waarom dat dan? Het is zeer aannemelijk dat een hypotheek er niet in zit, het enige wat zo'n adviseur doet is een interessant verhaal op papier zetten er er een rekening aan vast nieten.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Cro »

Fiesiekus schreef:
14 jan 2020 18:59
Moneyman schreef:
13 jan 2020 09:14

De tip om eens met een goede adviseur om tafel te gaan lijkt me de beste weg voor TS.


Waarom dat dan? Het is zeer aannemelijk dat een hypotheek er niet in zit, het enige wat zo'n adviseur doet is een interessant verhaal op papier zetten er er een rekening aan vast nieten.
Normaliter is het eerste gesprek gratis en daar zal ook naar de haalbaarheid gekeken worden. Als een hypotheek er voor TS per definitie niet in zit zal dat tijdens het oriëntatie gesprek wel blijken. Vergis je er ook niet in dat tenzij je zelf vrij diep in deze materie zit dat een goede adviseur ook mogelijkheden zal hebben waar je normaal gesproken als leek zijnde niet aan zal denken.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Fiesiekus schreef:
14 jan 2020 18:59
Moneyman schreef:
13 jan 2020 09:14

De tip om eens met een goede adviseur om tafel te gaan lijkt me de beste weg voor TS.


Waarom dat dan? Het is zeer aannemelijk dat een hypotheek er niet in zit, het enige wat zo'n adviseur doet is een interessant verhaal op papier zetten er er een rekening aan vast nieten.
Kijk even via de links hierboven en lees dat een hypotheek niet onmogelijk hoeft te zijn.
En een oriënterend eerste gesprek bij een adviseur is vaak gratis.

Niks is 'aannemelijk' tot het moment dat je het uitgezocht hebt.
Gewoon eraan beginnen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt al zelf een flinke spaarpot opgebouwd?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fiesiekus schreef:
14 jan 2020 18:59
Moneyman schreef:
13 jan 2020 09:14

De tip om eens met een goede adviseur om tafel te gaan lijkt me de beste weg voor TS.
Waarom dat dan? Het is zeer aannemelijk dat een hypotheek er niet in zit, het enige wat zo'n adviseur doet is een interessant verhaal op papier zetten er er een rekening aan vast nieten.
Voor "aannemelijk" koop ik niks. Een intake bij een goede adviseur kost je niets, behalve wat tijd, en je weet het antwoord op de topicvraag. Wat wil een mens nog meer?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hypotheek met Wao arbeidsongeschiktheidsuiitkering krijgen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ook is van belang waarom afgekeurd, de banken beoordelen dit en kun je voor de maximale hypotheek nu nog iets redelijks kopen?
Vergeet niet dat je nu al eigen geld moet hebben, en de adviseur is nu ook niet meer gratis.

Het word lastig maar niet onmogelijk, maar zodra je de Hypotheek rond hebt en kosten hebt gemaakt is meestal het huis al lang weg.

Gesloten