LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Handige Harry`s zijn ze zeker en creatief genoeg, te creatief. Heb als leidinggevende in Den Haag met een kameraad glasvezel gelegd wat twee jaar duurde.
5 groepen Turken (Turks bedrijf) en een groep Marokkanen, wil je de rest ook horen...nah laat maar. Anders loop ik ook de kans om aangepakt te worden voor Laster of Smaad.

Doe mij maar broodje Kebab, feitelijk is dat veel lekkerder als een frikandel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Obelix,

Juist dit goede werk van hun verzwijgen is eerder Smaad & Laster!
Vaak harde werkers en door een goed en positief verhaal juist tegen de vele vooroordelen die vele ooit hadden!

Alleen zal ik de Kebab en Shoarma met Varkensvlees die ze in Delft verkochten maar niet noemen, beslist niet Halal maar wel voordeliger!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Obelix1 schreef:
13 jan 2020 14:05
Doe mij maar broodje Kebab, feitelijk is dat veel lekkerder als een frikandel.
Als er iets is wat nu juist niet feitelijk is, is het wel smaak :wink:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Komkommertijd schreef:
13 jan 2020 14:09
Beste Obelix,

Juist dit goede werk van hun verzwijgen is eerder Smaad & Laster!
Vaak harde werkers en door een goed en positief verhaal juist tegen de vele vooroordelen die vele ooit hadden!

Alleen zal ik de Kebab en Shoarma met Varkensvlees die ze in Delft verkochten maar niet noemen, beslist niet Halal maar wel voordeliger!
kkkk.. :lol: Nu ik toch in Hoogvliet zit ga ik straks maar naar de Oude Wal, prima shoarma tent van een Turkse Nederlander (geen laster). Ik ben dan de enige Kaaskop (queso cabesso) in de tent, bij binnenkomst zeg ik altijd....geef iedereen wat.

Daarna ga ik altijd als een gympie naar huis, lekker gegeten, goede muziek, veel pret en de baco`s ruim geconsumeerd, en nog belangrijker..veel vrienden die niets op hebben met laster of smaad. En zo hoort het mijn beste,

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Moneyman schreef:
13 jan 2020 14:33
Obelix1 schreef:
13 jan 2020 14:05
Doe mij maar broodje Kebab, feitelijk is dat veel lekkerder als een frikandel.
Als er iets is wat nu juist niet feitelijk is, is het wel smaak :wink:
Smaken verschillen, jij valt bij mij wel in de smaak maar dat zegt enkel mijn gevoel.
Weet je, dieren piekeren nooit over feiten en doen alles uit intuïtie. Het gevoel zegt goed of kwaad, en de mens moet misschien eens wat natuurlijker worden.

Ik kwam daar pas achter toen ik het leven ging bestuderen in Africa :wink:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Obelix1 schreef:
13 jan 2020 14:47
Smaken verschillen, jij valt bij mij wel in de smaak maar dat zegt enkel mijn gevoel.
Lucky me ;)
Obelix1 schreef:
13 jan 2020 14:47
Weet je, dieren piekeren nooit over feiten en doen alles uit intuïtie. Het gevoel zegt goed of kwaad, en de mens moet misschien eens wat natuurlijker worden. Ik kwam daar pas achter toen ik het leven ging bestuderen in Africa :wink:
Eens! In die zin dat de mens heel wat kan leren van de orde der natuur.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alles over smaad en/of laster (en meer)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
13 jan 2020 10:50
Met regelmaat gebruikt een nieuwe TS de term "oplichting". Dan zijn het volgens mij nooit de "juristen" op het forum die de TS waarschuwen voor een aanklacht wegen smaad en laster. Dat zijn voor mijn gevoel eigenlijk altijd "praktijkmensen". Waarom hechten zij bij het woord oplichting dan ineens wél groot belang aan de juridische betekenis daarvan?
Ik denk dat het antwoord is dat de "praktijkmensen" eigenlijk opzoek zijn naar manieren om tegen TS te zijn. Als een TS het woord oplichting gebruikt, dan is de manier om tegen TS te zijn om er op te wijzen dat smaad en laster strafbaar is en een TS dus maar moet oppassen. Als het gaat om rechten van een TS, dan is het argument "de praktijk", waarin dit alles niet mogelijk zou zijn. Een objectieve weergave van de consequenties wordt niet door deze groep gegeven.
Erthanax schreef:
13 jan 2020 10:50
In het normale spraakgebruik is "oplichting" immers een veel ruimer begrip dan de omschrijving in artikel 326 Sr. In de praktijk komt zo'n aanklacht vanwege een uiting op het forum vrijwel nooit voor en de rechter houdt ter dege rekening met de vrijheid van meningsuiting, zodat de kans op een strafrechtelijke veroordeling nóg minder vaak voorkomt. Dus er wordt door "praktijkmensen" op strikt juridische gronden gewaarschuwd voor een gevolg dat in de praktijk vrijwel nooit voorkomt.
Ik merk ook dat de "praktijkmensen" niet kijken naar wat er wordt gecommuniceerd, maar alleen naar het woord kijken en die uit de context halen.

Gesloten