City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kun je de review niet intrekken, centjes terug ontvangen en dan weer de review terug plaatsen ?
Wel met de toevoeging dat pas na intrekken review de centjes werden terug betaald ( lijkt mij chantage ) en daarom nu weer de review terug geplaatst.

Heb dat ook ooit gedaan met internetbikes, deze cowboy haalde destijds zelfs de radar uitzending.

EvR
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2019 20:19

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door EvR »

Beste North Aquarius, Kun je met mij zsm contact opnemen. Ik heb vandaag aangetekende brief van City Bikes ontvangen waar er staat dat ze gaan mij vervolgen voor jou negatieve beoordeling op dit forum.
Ik heb zelfs een beoordeling op trustpilot geplast. Heb hetzelfde ervaring met de winkel. Volgens mij ze denken dat ik jou beoordeling ook gepost.
Je kunt me een pb sturen.
Groeten Ewelina
Laatst gewijzigd door Radar op 10 sep 2019 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

EvR
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2019 20:19

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door EvR »

Beste moderator Avrotros, beste NorthAquarius,
Ik word onterecht beschuldig door City Bikes, dat ik heb op die forum, een beoordeling geplaatst op 8 augustus 2019 onder naam NorthAquarius.
Ik heb aangetekende brief van City Bikes gekregen, dat als ik die post niet weg haal tot 10.09.2019 dan gaan ze mijn juridisch vervolgen.
Er is geen basis voor, maar ik heb nu ondertekende bewijs in handen, dat de winkel bedreigd klanten, die negatieve boerdelingen op internet sites plaatsen. Zo komen ze aan goede beoordelingen.
Ik heb een advocaat ingeschakeld, een aangifte, op basis van ondertekende brief van City Bikes bij politie ingediend.
Bedreiging op basis van valse beschuldiging.

Kunnen jullie mij in contact brengen met NorthAquarius.

Ik ben juridisch vervolgd door de post die NothAquarius op 8 augustus heeft geplaatst.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die cowboys gaan wel ver.
Radar help die mensen. We laten ons toch niet chanteren door die oplichters.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Blijkbaar zijn ze al ca vijf jaar actief.
Waarvan al veel verwijderd is, misschien na chantage door het bedrijf?
Hopelijk blijven deze verhalen via Google te vinden.

webwinkels-f69/city-bikes-nl-bestelling-t135219.html

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Theotrucker schreef:
09 sep 2019 17:21
Die cowboys gaan wel ver.
Radar help die mensen. We laten ons toch niet chanteren door die oplichters.

Yup, lijkt wel hetzelfde als destijds met een andere cowboy in fietsenland. Die stuurde meteen een bevriend incasso bureau.
Jammer, want prijstechnisch en qua uiterlijk lijken het prima fietsen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stella en Amslod zien er ook prima uit. Toch worden daar ook hele Feuilletons over vol geschreven.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Theotrucker schreef:
10 sep 2019 10:34
Stella en Amslod zien er ook prima uit. Toch worden daar ook hele Feuilletons over vol geschreven.
Ja maar die zitten wel in een andere prijsrange. Alle merken is wel wat van te vinden, Gazelle zie ik ook met enige regelmaat voorbij komen.
Maar zoals dit bedrijf opereert met dreigenbrieven gaat toch wel erg ver.......pek en veren. Blijf het jammer vinden dat de site Kopersbelangen is opgeheven. Was de digitale Pieter Storms :mrgreen:

EvR
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2019 20:19

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door EvR »

Hai, hier het lijkt hetzelfde verhaal te zijn. City Bikes heeft mij schriftelijk geïnformeerd dat bestelde fiets is uitverkocht, als replay heb ik de bestelling hetzelfde dag volledig geannuleerd. Schriftelijk. Dus het was geen aankoop.
Toch blijkt nu, 3 maanden later dat Afterpay heeft vorige week een afleverbewijs van Citybikes gekregen voor door mij geanuleerde bestelling. Afterpay blijft aan mij rekening te sturen met bedreiging van incasso bureau. Hahaha....Ik lach ze uit.
Van een of andere reden City Bikes en Afterpay weigeren om afleverbewijs aan mij door te sturen. Ik vermoedt het is valsheid in geschrijf gepleegd. Ik zou gelijk aangifte tegen City Bikes indienen.
Wat ik weet nog niet is, hoe Coty Bikes tot conclusie is gekomen dat ik beoordeling van NorthAquarius geplaatst heb.
Zijn ze echt zo dom? Of hebben ze zelf de post van NorthAquarius geplast en aan mijn naam gekoppeld, om mij meer te laten schrikken?

Ik heb niks meer van NorthAquarius vernomen.
Dus misschien het is ook identiteit vroude gepleegd. Dat moet ik ook gelijk bij politie melden.
De zaak word nu strikt juridisch want wij hebben met criminele praktijken te maken.
Dat is wat gebuurt als je bij City Bikes fiets besteld met beste bedoelingen.
Heeft iemand een idee voor een oplossing. Radar misschien?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij is die hele fietsen handel een en al fraude. En ze komen er ook al jaren lang mee weg. Citybikes, stella en Amslod die kunnen er wat van.

NorthAquarius
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2019 11:40

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door NorthAquarius »

Tot op heden nog steeds mijn geld niet terug en ik heb ook nog niet het zogenaamde afleverbewijs gezien dat zij claimen te hebben. Valsheid in geschrifte is zeer strafbaar, net als oplichting. Wel ben ik meerdere malen bedreigd en onder druk gezet om dit topic te sluiten en een review op trust pilot te sluiten. Ik heb ondertussen ook contact gehad met EvR. Mochten meer mensen deze ervaring hebben, raad ik aan om aangifte te doen. City-Bikes raad ik aan om mijn geld over te maken naar het bekende rekeningnummer op de sommatie-brieven van het incassobureau.

paul.leurink
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2019 13:03

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door paul.leurink »

Ik heb ook een conflict met City-bikes.
en ben nu op een punt dat ik een kortgeding wil starten.
wellicht een idee om dit met meerdere te doen. Kosten laag
en samen sta je sterker.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door berndv »

paul.leurink schreef:
16 dec 2019 13:08
Ik heb ook een conflict met City-bikes.
Als je medestanders zoekt om een kortgeding te starten zul je wel iets meer moeten beschrijven dan dit.
paul.leurink schreef:
16 dec 2019 13:08
en ben nu op een punt dat ik een kortgeding wil starten.
wellicht een idee om dit met meerdere te doen. Kosten laag
en samen sta je sterker.
ligt er volledig aan. In de eerste plaats moet een ieder op dezelfde manier benadeelt zijn. Voor zover ik weet kent het Nederlandse recht slechts in zeer uitzonderlijke situaties het fenomeen van een class action suite, en bij een geschil over een aankoop of terugbetaling van een aankoop zal een gezamenlijke zaak niet heel erg standaard zijn, als het al kan en en als het uberhaupt al kan in de vorm van een kort-geding.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

paul.leurink schreef:
16 dec 2019 13:08
en ben nu op een punt dat ik een kortgeding wil starten.
Waarom een kort geding? Wat is je spoedeisend belang?

NorthAquarius
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2019 11:40

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door NorthAquarius »

Ik heb mijn geld nooit terug gehad. Wat is jouw situatie?

Om een kort geding te kunnen opstarten moet er sprake zijn van spoedeisend belang.

Jeanpaulwm
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 11:35

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Jeanpaulwm »

Nou begin november een bestelling gedaan bij city bikes
Betaald en al maar leveren ho maar

Toen zetten ze nog in de buurt van Amsterdam
Tegewordig zitten ze in Rotterdam

Als je beld met hun krijg je ze niet aan de telefoon of moet je een half tot een uur in de telfoon hangen
Als er wat niet pluis is met hun is zekker welke bedrijf moet je wachten tot 10.30 zit daar na maar tot 17 uur
Het is gewoon de slechte fietsen winkel die je maar op internet kunt vinden
Ja het mag dan na 10 keer dat iemand een fiets besteld 1 keer goed gaan
Bij mij en nog 5 ander is het niet goed gegaan en wachten we nog op geld trug krijg of de levering aan komt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door berndv »

Jeanpaulwm schreef:
14 jan 2020 11:49
Toen zetten ze nog in de buurt van Amsterdam
Tegewordig zitten ze in Rotterdam
U weet zeker dat het over dezelfde webshop gaat? Als ik via de kvk kijk zit deze al sinds 2012 op het huidige adres in Rotterdam en daarvoor zaten ze in Capelle a/d IJssel.
Jeanpaulwm schreef:
14 jan 2020 11:49
Als je beld met hun krijg je ze niet aan de telefoon of moet je een half tot een uur in de telfoon hangen
Als er wat niet pluis is met hun is zekker welke bedrijf moet je wachten tot 10.30 zit daar na maar tot 17 uur
Het is gewoon de slechte fietsen winkel die je maar op internet kunt vinden
ik zou ze gewoon even opzoeken in Rotterdam en navraag doen. Ze hebben gewoon een winkel daar.

ThijsBruijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2021 22:36

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door ThijsBruijn »

Ook hier geen levering na 3 maanden en geen terugbetaling. Men wil alleen verder met “behandelen” als ik mijn review verwijder en dat ga ik uiteraard niet doen. Wat eerst gewoon slechte service was is nu niets meer of minder dan oplichting. Ik stop niet tot ik mijn geld terug heb!

Kellyyg
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2021 18:00

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door Kellyyg »

Zeer slecht! Koop hier nooit een fiets!
Waarom? Kreeg de fiets niet de volgende dag geleverd zoals ze claimen op de website maar 4 dagen later. Vervolgens moet de volledige fiets gemonteerd worden zonder een handleiding. Klantenservice stuurt je na contact op te nemen met ze, filmpjes van YouTube waar je nog niks mee kan. 15 minuten monteren zoals ze vermelden wordt m dus niet.. Vervolgens is mijn fiets NA 3 WEKEN! al gaan roesten. Dit is echt belachelijk en klantenservice doet hier niks mee. Valt niet onder garantie dus ik heb pech.. Kan m gaan behandelen met siliconenspray was de tip.

Ronduit belachelijk! Koop dus nooit een fiets bij dit bedrijf!

sake1987

Re: City-Bikes bestelling niet leverbaar en krijg het geld niet terug

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kellyyg schreef:
08 jul 2021 18:25
Zeer slecht! Koop hier nooit een fiets!
Waarom? Kreeg de fiets niet de volgende dag geleverd zoals ze claimen op de website maar 4 dagen later. Vervolgens moet de volledige fiets gemonteerd worden zonder een handleiding. Klantenservice stuurt je na contact op te nemen met ze, filmpjes van YouTube waar je nog niks mee kan. 15 minuten monteren zoals ze vermelden wordt m dus niet.. Vervolgens is mijn fiets NA 3 WEKEN! al gaan roesten. Dit is echt belachelijk en klantenservice doet hier niks mee. Valt niet onder garantie dus ik heb pech.. Kan m gaan behandelen met siliconenspray was de tip.

Ronduit belachelijk! Koop dus nooit een fiets bij dit bedrijf!
Dat er pas na 4 dagen wordt geleverd i.p.v de volgende dag klopt niet.
Maar wat wilt u verder? Dat u de fiets zelf in elkaar moet zetten was waarschijnlijk bekend, vaak stuur rechtzetten en trappers erop.
Als u dit niet kan, waarom dan besteld op deze site en niet bij de fietsenmaker op de hoek? En een fietsenmaker spuit een fiets bij het rijklaar maken ook even in met schiliconenspray.
Sorry dat ik het zeg maar vind dit een reactie van niks.

Gesloten