LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Smits499
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2019 00:04

Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Smits499 »

Hoi,
Ik werd vandaag gebeld door een "onafhankelijk" bureau ingeschakeld door Tros Radar. Over het feit dat mensen die meer
dan 2,3 procent rente werden opgelicht door de banken. En dat dat percentage veel lager zou kunnen.
Ik vraag me af of dit legitiem is?
Ik heb diegene afgewimpeld met de vraag hoe hij aan mijn gegevens kwam en toen ging hij snel op.
Is dit echt vanuit TROS radar? Of is mijn wantrouwen terecht?
Het telefoonnummer van degene die belde is +31103027686
Heb het maar geblokkeerd, supervaag.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2019 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Radar »

Wij hebben geen bureau ingeschakeld om mensen over een dergelijk onderwerp te bellen, dus wie je ook gebeld heeft, wij hebben hier niks mee van doen.

Het nummer schijnt toe te behoren aan 'Hypotheekvoorlichting Nederland' - dat meldt althans het bandje dat je te horen krijgt wanneer je zelf het nummer belt.

Wij zijn benieuwd of meer mensen door dit nummer / dit bedrijf benaderd zijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus gewoon boeven en leugenaars.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het wordt tijd dat telefonische colportage aan banden wordt gelegd. Strengere regels en veel hogere straffen.
Deze manier van oplichting is veel te makkelijk en de straffen (als er al iemand gepakt wordt) zijn veel te laag.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door renewouters »

juliomariner schreef:
20 aug 2019 16:54
Het wordt tijd dat telefonische colportage aan banden wordt gelegd. Strengere regels en veel hogere straffen.
Deze manier van oplichting is veel te makkelijk en de straffen (als er al iemand gepakt wordt) zijn veel te laag.
Hoe wil je gaan verbieden dat mensen gaan bellen? En als iemand belt, hoe zou je dat willen gaan bestraffen?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Door bijv. het op commisiebasis verkopen van contracten te verbieden

Annelies Reijnders
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2019 16:15

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Annelies Reijnders »

Ik ben afgelopen woensdag ook gebeld door "Hypotheekvoorlichting Nederland" (tel. 010 302 7686). Een wat oudere man, midden 50 of zo, met een 'elitair' accent probeerde me te overtuigen dat ik toch echt nog eens naar m'n hypotheek moest kijken omdat er zoveel veranderd is de laatste jaren. En dat eigenlijk iedereen teveel rente betaalt. Hij bood een (keukentafel) adviesgesprek aan. "Ik bel namens Hypotheekvoorlichting Nederland en we werken samen met Tros/Radar."

Helaas was ik niet alert en dacht, ja, een gesprek kan altijd. Voorlopige gespreksdatum geprikt. De man vroeg naar m'n huisadres en email. Wanneer ik voor het laatst m'n hypotheek had gewijzigd. Of ik een partner had. En of ik in loondienst of zelfstandig was, en hoe lang dan. En bij welke bank ik mijn hypotheek heb. "Alvast voor in het dossier, ten behoeve van het gesprek."

Blijkbaar had ik toch een onderbuikgevoel, want aan het einde v/h gesprek, wilde ik toch nóg een keer vragen namens wie hij ook weer belde. En ik dacht wel, hoe komt hij aan mijn nummer eigenlijk. Opnieuw herhaalde hij de mantra: "voor Hypotheekvoorlichting Nederland, en we werken samen met Tros/Radar."

Toen ik ophing heb ik op internet gekeken. Ten eerste vond ik nergens een website van Hypotheekvoorlichting Nederland. En ten tweede stuitte ik op dit forum waar nog meer meldingen op staan, over deze hypotheekadviseur die zich ongevraagd aanbiedt.

Ik heb de man van "Hypotheekvoorlichting Nederland" teruggebeld, en kreeg - zoals ook in eerdere reactie op dit forum te lezen - alleen een bandje. Ik heb 1x de voicemail ingesproken met de boodschap dat ik heb gezien dat er helemaal geen samenwerking is; dat ik het niet betrouwbaar vind; en dat ik wil dat hij al mijn gegevens verwijdert.

Daarna heb ik direct mijn hypotheekbank gebeld om te vragen of deze man iets kan, met mijn gegevens. De hypotheek wijzigen..., iets opnemen (bouwdepot - wat ik overigens niet heb). Balen dat ik niet alert was. Hele middag een naar gevoel van gehad.

Kunnen jullie hier iets mee tros/Radar?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Radar »

Ter informatie, en voor de (extra) duidelijkheid, hebben wij er een artikel aan gewijd: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/l ... met-radar/

Vriendelijke groet,

Radar ^KL

grveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2019 14:43

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door grveld »

Vorige week ben ik door hetzelfde bedrijf 'Hypotheek Voorlichter Nederland' gebeld. Alleen was het verhaal en het telefoonnummer dit keer anders. Dit keer melde de man niet dat hij contact opnam in samenwerking met Radar, maar nu vanwege de samenwerking met 'De Nederlandse bank'. Het nummer waarmee werd gebeld was dit keer: 0362005093.

Ik vond het al meteen een raar verhaal, maar had pas vandaag kans om er hier op het forum iets over te melden. Ik was dan ook niet verbaasd dat dit bedrijf al bekend was.

MdeJong01
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 12:36

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door MdeJong01 »

Vorige week werd ik door een door mij onbekend nummer gebeld. Ik belde terug en kreeg inderdaad een bandje te horen zoals hieronder ook beschreven. Omdat ik het niet vertrouwde maar gegoogled en kwam op dit forum uit. Ik werd vandaag wederom gebeld door een 036-nummer [telefoonnummer door moderator aangepast]. Ene mevrouw [naam door moderator aangepast] met een zoete stem (bijna alsof het een bandje was) die mij vertelde dat de rentepercentages bij hypotheekafsluiting veel lager kunnen en of ik op gesprek wilde komen. Ik confronteerde haar met de bijzondere berichtgeving en dat ik het niet vertrouwde en wilde weten hoe zij aan mijn nummer kwam. Ik had kennelijk meegedaan aan een enquête, al kon zij verder niet zien aan welke dan. Kortom er klopte niets van.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2020 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam door moderator verwijderd, telefoonnummer aangepast

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MdeJong01 schreef:
14 jan 2020 12:48
Vorige week werd ik door een door mij onbekend nummer gebeld. Ik belde terug en kreeg inderdaad een bandje te horen zoals hieronder ook beschreven.
Nooit meer doen dus. Waarom zou je terugbellen?

Yine
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2020 12:18

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Yine »

Ik ben vandaag gebeld en het was vanaf het begin al een raar verhaal. Ik vroeg vanaf het begin al hoe ze mijn nummer gekregen hebben en daar kon ze niet op antwoorden. Ze kon alleen vertellen dat ze belde namens de Nationale Hypotheek Voorlichting en dat ik zelf dan maar niet zomaar ergens op een website mijn telefoonnummer moest invullen. En dat doe ik helemaal niet!

Na zoeken op het internet eerst bij hun eigen website gekomen en daarna op dit forum. Het enige verschil met voorgaande berichten is dat er gebeld is door +31 10 200 1393. Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zulke telefoontjes gewoon direct beëindigen.

cliffie100
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2020 10:25

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door cliffie100 »

Ik ben afgelopen woensdag ook gebeld door "Hypotheekvoorlichting Nederland" (tel. 010 302 7686). Een wat oudere man, midden 50 of zo, met een 'elitair' accent probeerde me te overtuigen dat ik toch echt nog eens naar m'n hypotheek moest kijken omdat er zoveel veranderd is de laatste jaren. En dat eigenlijk iedereen teveel rente betaalt. Hij bood een (keukentafel) adviesgesprek aan. "Ik bel namens Hypotheekvoorlichting Nederland en we werken samen met Tros/Radar."

Helaas was ik niet alert en dacht, ja, een gesprek kan altijd. Voorlopige gespreksdatum geprikt. De man vroeg naar m'n huisadres en email. Wanneer ik voor het laatst m'n hypotheek had gewijzigd. Of ik een partner had. En of ik in loondienst of zelfstandig was, en hoe lang dan. En bij welke bank ik mijn hypotheek heb. "Alvast voor in het dossier, ten behoeve van het gesprek."

Blijkbaar had ik toch een onderbuikgevoel, want aan het einde v/h gesprek, wilde ik toch nóg een keer vragen namens wie hij ook weer belde. En ik dacht wel, hoe komt hij aan mijn nummer eigenlijk. Opnieuw herhaalde hij de mantra: "voor Hypotheekvoorlichting Nederland, en we werken samen met Tros/Radar."

Toen ik ophing heb ik op internet gekeken. Ten eerste vond ik nergens een website van Hypotheekvoorlichting Nederland. En ten tweede stuitte ik op dit forum waar nog meer meldingen op staan, over deze hypotheekadviseur die zich ongevraagd aanbiedt.
Exact dezelfde ervaring als deze. Ook gebeld, ook betrouwbaar overkomen met de referenties erbij en ook exact dezelfde vragen. Heb wel een afspraak gemaakt, vertrouwde het niet dus toch even zoeken en dit lezen. Nummer gebeld 010 3027686 echter 'bestaat niet'. Had wel bevestiging op de e-mail, daar maar op reageren. Bijgevoegd aangezien er 2 namen instaan die misschien kunnen helpen.

Petra Troost-Both
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2020 15:00

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Petra Troost-Both »

Ja,
wij zijn benaderd enkele weken geleden. Met een bevestigingmail voor de afspraak 5 feb 19.00u. Leek allemaal prima al hadden ze wel gegeven van mij van 7 jaar geleden.
Gisteren werd ik gebeld uit Rotterdam met het nummer uit de mail van radar forum die wij vandaag onder ogen kregen. "Of de afspraak van vanavobd door kan gaan?" Ja, maar was wel een andere meneer die ik enkele weken geleden aan de telefoon kreeg.

Nu ben ik vandaag thuis met griep. Dus ik bel het +31103027686 nummer (Rotterdam) die mij gisteren benaderde of de afspraak door kan gaan.
!Geen gehoor, nummer werkt niet.
Toen het nummer gebeld uit de mail van de eerste, enige afspraakbevestiging +31362005093 (?Almere) Hier duurde het heel lang voor er werd opgenomen maar, uiteindelijk kon ik een bericht inspreken dat het niet verstandig is de adviseur te laten komen omdat ik ziek ben.
Kort erna wordt ik teruggebeld (?uit Rottedam) op het andere nummer (meneer van gisteren) dat het inderdaad nu niet verstandig is en dat ze komende week terug bellen voor een nieuwe afspraak.
En wat denk je?: intussen is mijn echtgenoot gebeld door een meneer (waarschijnlijk Almere) die zegt dat hij helemaal geen idee had vanavond een gesprek te hebben en binnenkort een nieuw afspraak moment te met ons te gaan maken.

Ziet u de vraagtekens boven mijn hoofd groeien???
Is dit klantjepik?
doorgestoken kaart?
Onder 1 hoedje spelen?

Hetzelfde antwoord bericht te beluisteren op twee verschillende adressen bij verschillende bedrijven?

Sorry, maar ik hoef geen afspraak meer en vertrouw het niets.
Vriendelijk bedankt en prettige middag
ik ga uitzieken

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moest het al bij voorbaat niet vertrouwen. Niemand komt bij u in opdracht van Radar. Is gewoon beduvelarij.

Als u ergens advies over nodig hebt, zoek dan zelf een adviseur op. Lees de reviews en klachtensites. .

Blond1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2020 17:55

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Blond1989 »

Mijn man werd zojuist ook gebeld! Wilde van alles weten, maar gelukkig ga ik over de financiën en wilde mij daarom spreken. Gezegd geen trek te hebben in een telefonisch gesprek, stuur maar een email met wat je kwijt wil. Geen email ontvangen uiteraard, wel dit topic. En hun website bekeken. Erg onbetrouwbaar als je 't mij vraagt

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo blond bent u dus toch niet.

KeesdenD
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2020 15:49

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door KeesdenD »

lijkt mij ook niet betrouwbaar werd vanmiddag gebeld over mijn hypotheek maar ik huur

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Telefonisch benaderd 'in opdracht van Radar' over rentepercentage hypotheek?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

KeesdenD schreef:
08 mei 2020 18:47
lijkt mij ook niet betrouwbaar werd vanmiddag gebeld over mijn hypotheek maar ik huur


Los daarvan: is uw tel.nr. ook aangemeld bij het "bel-me-niet-register"?

Gesloten