LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door rebco »

In mei 2019 hebben we een combi magnetron van Sharp gekocht. Althans dat dachten we. We hadden de verkoper gevraagd naar een combimagnetron. Op het toestel staat een pizza symbool, dus we dachten dat zit wel goed. Op de kassa bon staat ook dat het een combimagnetron is. Nu wilden we in december koekjes gaan bakken. Wij konden de oven functie niet vinden. Nu hebben we gebeld met Sharp om te vragen hoe wij de oven aan de praat te kunnen krijgen. Nu blijkt dat dit helemaal geen combimagnetron is.
De verkoper zegt dat we hiermee nu te laat mee zijn aangekomen. Wat zijn onze rechten in deze?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door berndv »

U heeft recht op het artikel dat u gekocht heeft, u wilde een combimagnetron, op de bon staat combimagnetron en de verkoper heeft u verteld dat het een combimagnetron is. Dus naar mijn mening heeft u recht op een combimagnetron. Echter zitten we inmiddels wel 7 maand verder wat het niet heel erg in uw voordeel werkt. Ik denk dat u hooguit een beroep kunt doen op coulance vanuit de verkoper.

Om welk type sharp gaat het precies?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Combi?

Naast magnetron is het vaak Hete lucht over, en als 3e grill....
Als je Magnetron + Grill kocht is dat misleiding.

U had voor in gebruik nemen het boekje moeten lezen, dan had je het gezien en binnen week kunnen terug brengen.
Helaas is nergens vastgelegd welke Combi het is, Met hete lucht of grill.....
Vaak hebben ze alle 3 maar met 2 is het al juridisch gezien een Combi.

Vooral de iets voordeliger hebben helaas niet alle 3 en het komt vaker voor.
Vermoedelijk wist de verkoper het ook niet, vele merken en modellen, ja ik heb ook wel eens iets fout afgeleverd.
De magnetron + grill maar in aanbieding gedaan, vrijwel iedereen wil met hete lucht en ook een gril voor bruin korstje op het gebak.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
15 jan 2020 08:38
Echter zitten we inmiddels wel 7 maand verder wat het niet heel erg in uw voordeel werkt…..
Dat draait de bewijslast om.
Nu dient TS aan te tonen dat het apparaat geen combimagnetron is, ipv dat de verkoper moet aantonen dat dit wel het geval is.
Dat lijkt me niet onoverkomelijk

Met kassabon in de hand kan eenvoudig worden aangetoond dat het apparaat als "combimagnetron" verkocht is.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vraag me af welk type Sharp dit is. En hoe staat hij in de gebruiksaanwijzing aangeschreven?
U schrijft dat u contact heeft gehad met de verkoper, erkende hij dat het inderdaad geen combimagnetron is? Of is het wel een combimagnetron maar dan één waarin u geen koekjes, taart etc. kunt bakken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:
15 jan 2020 09:11
Met kassabon in de hand kan eenvoudig worden aangetoond dat het apparaat als "combimagnetron" verkocht is.
klopt. Maar ik weet dat de term "combimagnetron" breed opgevat kan worden. Een magnetron met grillfunctie is ook een combimagnetron, maar koekjes kan je er niet in bakken. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar het type dat ts gekocht heeft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door kweenie »

Op diverse gewone magnetrons staat ook een plaatje van een pizza, omdat je er ook een pizza in kunt opwarmen. (Soms met een speciale Pizza plaat.) Maar dat maakt het nog niet tot een combimagnetron. Andersom zijn er ook magnetrons die wel een combimagnetron zijn, maar waarbij de combinatie bestaat uit magnetron plus gril. Dan heb je dus wel een combimagnetron, maar dan een zonder ovenfunctie.

Het lijkt mij wel relevant om na te gaan wat er in dit geval aan de hand is. In het eerste geval heb je dus echt geen combimagnetron, een sta je behoorlijk sterk. In het tweede geval heb je pech en heb je gewoon de verkeerde soort combimagnetron gekocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als mensen 7 maanden een product gebruiken zonder boekje door te lezen?

Denk dat daar de echte fout zit, binnen 7 dagen ruilen is vaak coulance, maar 7 maanden word dat onmogelijk!

Eerst doorlezen, dan gebruiken, en dat is duidelijk niet gebeurd!

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En hoe denkt u de verkoper te overtuigen dat u 7 maanden geleden een vraag gesteld hebt en daar toen een verkeerd antwoord op te hebben gekregen?

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door BL2 »

We gaan maar even wachten op de antwoorden van rebco...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Door rookhinder?

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door rebco »

Het is de Sharp R360S

Wij hebben daarop inderdaad laat gereageerd, maar wat zegt de wet hierin?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rebco schreef:
15 jan 2020 12:18
Het is de Sharp R360S

Wij hebben daarop inderdaad laat gereageerd, maar wat zegt de wet hierin?

Dat is geen combi magnetron, maar een solo magnetron https://www.coolblue.nl/product/729089/ ... gJJ6fD_BwE

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door grun »

Dat lijkt me geen combimagnetron, alleen maar een magnetron. Geen grill en geen hetelucht oven. Op basis van uw kassabon staat u vrij sterk lijkt me. Wel jammer dat u nu pas reclameert.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nu nog de prijs, kassabon.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja dat het geen combi is weet TS natuurlijk ook. TS is wel heel laat met reageren maar als op de kassabon staat combi magnetron heeft TS natuurlijk wel een punt. Als ik de verkoper was zou ik TS gewoon ruilen tegen een Sharp combi magnetron.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
15 jan 2020 12:32
Tja dat het geen combi is weet TS natuurlijk ook. TS is wel heel laat met reageren maar als op de kassabon staat combi magnetron heeft TS natuurlijk wel een punt. Als ik de verkoper was zou ik TS gewoon ruilen tegen een Sharp combi magnetron.
Nou ruilen... dat zal dan wel bijbetalen worden.
Ik vraag me wel af of er, in de winkel, bij de specificaties van deze magnetron, dan ook combimagnetron stond. Als koper ga je toch niet alleen af op wat een verkoper zegt, maar je bekijkt toch ook het apparaat zelf + de specificaties.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

rebco schreef:
15 jan 2020 08:28
In mei 2019 hebben we een combi magnetron van Sharp gekocht. Althans dat dachten we. We hadden de verkoper gevraagd naar een combimagnetron. (...) Op de kassa bon staat ook dat het een combimagnetron is.(...)
De verkoper zegt dat we hiermee nu te laat mee zijn aangekomen. Wat zijn onze rechten in deze?
De verkoper heeft ongelijk. Je stelt de levering van een combi magnetron overeengekomen te zijn en de verkoper betwist dit niet. Daarnaast heb je een kassabon waarmee je stelling mee kunt onderbouwen. Ik zou je wel aanraden om schriftelijk te communiceren. De stelling van de verkoper, dat je er te laat mee ben, zou je eigenlijk op papier willen hebben. Je hebt recht om de koop te ontbinden en dan heb je recht op je geld terug.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:
15 jan 2020 15:42
juliomariner schreef:
15 jan 2020 12:32
Als ik de verkoper was zou ik TS gewoon ruilen tegen een Sharp combi magnetron.
Dat kan niet.
Mee eens.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Combimagnetron Sharp blijkt geen combimagnetron te zijn

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom zou dat niet kunnen?. TS heeft een Combi magnetron gekocht. Zo staat het ook op de kassabon. Nu is het geen combi maar een eenvoudige magnetron. TS mag er dus van uitgaan dat hij voor dat geld een combi magnetron heeft gekocht. Hij heeft dus niet geleverd gekregen waar hij voor heeft betaald. Hij kan dus eisen dat hij zonder bijbetaling een combi magnetron geleverd krijgt of zijn geld terug. Het enige probleem is dat TS wel erg laat is met reclameren.

Gesloten