Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
16 jan 2020 14:28
Tijd voor goed nieuws: vorige week liepen we binnen bij een kleine antiquair. Winkel werkelijk bomvol met heel veel "leuke dingen". Praatje gemaakt, twee mooie vazen gevonden. Geen contant geld, pinnen kon niet. "Kunt u het overmaken met uw telefoon?" Dus ik toets wat in, en zeg dat het gedaan is. De antiquair controleerde dat verder niet.

Het goede nieuws is dus tweeledig: Er zijn winkeliers die hun (onbekende) klanten vertrouwen, én er zijn klanten die te vertrouwen zijn. Mooi toch?
Herkenbaar. Ik liep op een kerstfair bij een kasteel een hele mooie handgemaakte houten olifant tegen het lijf. Was er gelijk weg van. Helaas had ik alleen een pinpas bij me, maar had deze verkoper geen pinapparaat. Overmaken ter plekke hoefde niet, hij had toch geen bank-app op zijn telefoon. "Maakt u het rustig over als u thuis bent, hier is mijn kaartje". Heerlijk dat men oprecht enthousiasme nog herkent en waardeert!
Laatst gewijzigd door Moneyman op 16 jan 2020 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het oprechte enthousiasme wordt gelukkig nog herkend. :D

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

tttlocke schreef:
16 jan 2020 14:25
ZeerPrivé schreef:
16 jan 2020 10:31
Moneyman, nee ik ken de 'casus' niet en ik vind ook zeker dat schuldeisers hun geld horen te krijgen, maar niet op deze manier.
'Deze manier'? Dat is toch gewoon met behulp van beslaglegging?
Lijkt mij een uitstekende manier.

Die man zit er als privé persoon in zijn vrije tijd, niet in diensttijd en niet in functie. Ik vind dat je die zaken gescheiden moet houden. Jij of ieder ander mag er anders over denken. Het is voor mij een 100% persoonlijke insteek. Ik heb zelf jarenlang een baan gehad waar ik heel makkelijk werk en privé door elkaar had kunnen husselen, dat heb ik ook nooit gedaan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat een dokter, of brandweerman in die zaal er niet net zo over denkt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
16 jan 2020 14:44
Het oprechte enthousiasme wordt gelukkig nog herkend. :D
:D :D

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
16 jan 2020 14:50
tttlocke schreef:
16 jan 2020 14:25
ZeerPrivé schreef:
16 jan 2020 10:31
Moneyman, nee ik ken de 'casus' niet en ik vind ook zeker dat schuldeisers hun geld horen te krijgen, maar niet op deze manier.
'Deze manier'? Dat is toch gewoon met behulp van beslaglegging?
Lijkt mij een uitstekende manier.
Die man zit er als privé persoon in zijn vrije tijd, niet in diensttijd en niet in functie. Ik vind dat je die zaken gescheiden moet houden. Jij of ieder ander mag er anders over denken. Het is voor mij een 100% persoonlijke insteek. Ik heb zelf jarenlang een baan gehad waar ik heel makkelijk werk en privé door elkaar had kunnen husselen, dat heb ik ook nooit gedaan.
Ik heb al heel wat auto's buiten werktijd (op weg naar de kapper, een vriend, whatever) in beslag genomen, simpelweg omdat ze er overdag niet stonden en 's-avonds wel. Ik zie geen enkele objectieve reden waarom dat niet zou kunnen/ mogen/ moeten.

Ik ben wel benieuwd waarom jij daar zo strikt in bent, misschien dat ik dan je mening ga snappen :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dus de deurwaarder mag alleen iets doen met informatie die hem ter ore komt tijdens zijn 'diensttijd' (wat dat dan ook moge zijn, 9-to-5, behalve op zijn vrije dag?). Dat vind ik een wel heel opmerkelijke uitleg van het gescheiden houden van werk en privé.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
16 jan 2020 15:20
Dus de deurwaarder mag alleen iets doen met informatie die hem ter ore komt tijdens zijn 'diensttijd' (wat dat dan ook moge zijn, 9-to-5, behalve op zijn vrije dag?). Dat vind ik een wel heel opmerkelijke uitleg van het gescheiden houden van werk en privé.
Ik ben ook benieuwd of diezelfde mening gehuldigd wordt als men zélf degene is die geld tegoed heeft. Mijn ervaring is dat dat de kijk op de zaken behoorlijk kan veranderen :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 jan 2020 14:40
(...) Ik liep op een kerstfair bij een kasteel een hele mooie handgemaakte houten olifant tegen het lijf. Was er gelijk weg van.
Misschien is het wel die mooie handgemaakte olifant die van mijn moeder was en ik indertijd gedoneerd heb ? :wink:
Zo ja dan héél véél plezier ermee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Toevallig ook een Olifant gekocht, Etiket eraf weken en achter behang geplakt en toch geen bobbel... :mrgreen:

Maar als ik in een Sex shop een leuke Pen kocht, en €50,- bij ging pinnen,
Dan gaat de sociale dienst bij een controle gelijk fout denken.
Als ik in de buurt Super bij Pin vinden ze alles goed.

Ik weet van vele beroofde ouderen die net de flappen wilde pakken... en helaas hulp kregen..
of lange rij wegens weggehaalde automaten!
Daarom gaan vele bij pinnen en word de controle bankrekening minder betrouwbaar.

Ook loop ik de kans als een mede forum lid hier een Olifant wil dat ik het even voor ga schieten....
Wat zal de gemeentelijke Sociale dienst dan zeggen als ik niets betaalde maar juist geld kreeg van een Gerechtsdeurwaarder?
Hoe moet ik dat dan uitleggen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar hebt u toch die slurf van de olifant voor. Die blaast alle sprookjes uit.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
16 jan 2020 17:31
Toevallig ook een Olifant gekocht, Etiket eraf weken en achter behang geplakt en toch geen bobbel... :mrgreen:
Als je het etiket achter het behang plakt gebeurt er niet veel nee... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
16 jan 2020 17:50
Komkommertijd schreef:
16 jan 2020 17:31
Toevallig ook een Olifant gekocht, Etiket eraf weken en achter behang geplakt en toch geen bobbel... :mrgreen:
Als je het etiket achter het behang plakt gebeurt er niet veel nee... :lol:
Als iemand voor het weken en plakken eerst de fles leeg gemaakt heeft...... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan denk ik dat de olifant van Moneyman en moederslink toch wat anders is dan jouw olifant... :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Komkommertijd schreef:
16 jan 2020 17:31


Ook loop ik de kans als een mede forum lid hier een Olifant wil dat ik het even voor ga schieten....
Wat zal de gemeentelijke Sociale dienst dan zeggen als ik niets betaalde maar juist geld kreeg van een Gerechtsdeurwaarder?
Hoe moet ik dat dan uitleggen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zou hij hier een Juridisch waterdicht antwoord op weten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
16 jan 2020 14:33
Dit lijkt me thuishoren in de categorie “roddel en achterklap” en dan wel vanuit dat winkelpersoneel. Als je een controle krijgt, moet je je afschriften van 3 maanden overleggen. Er wordt in principe niet gecontroleerd op de uitgaven, alleen op de inkomsten. En dat privacy houden, niet willen dat “een ander” (??) ziet waar je je geld aan uitgeeft? Wat een nonsens, zeker als je eerst betaalt met pin.
Als er een vermoeden van fraude is, dan ook de uitgaven. Pinbetaling in een gewone winkel wordt niet nagevraagd, geldopnames wel. Kan mij voorstellen dat je na zo'n controle er anders mee omgaat. Zie de slachtoffers van de belastingdienst toeslagen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hé ja, daar zit de maatschappij nu echt op te wachten... En nee, het komt niet van nieuwspaal.

https://nos.nl/artikel/2318951-geneve-v ... rapad.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
17 jan 2020 08:59
Hé ja, daar zit de maatschappij nu echt op te wachten... En nee, het komt niet van nieuwspaal.

https://nos.nl/artikel/2318951-geneve-v ... rapad.html
Mwoa, ik vind het wel een leuk idee eigenlijk. Moet toch altijd even glimlachen als ik zo'n meisje met zo'n paardestaart zie op het voetgangerlicht, ipv zo'n saai mannetje. Idem trouwens het Nijntje stoplicht, ook leuk. Wat meer fleurigheid in de openbare ruimte ben ik wel voorstander van.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het verrast me wel dat er geen overstekende rolstoel bij zit. Misschien zijn die er ook nauwelijks in Genève, met die hoogteverschillen.
Verder vind ik het, net als sjohie, eigenlijk wel leuk. Ik heb er geen problemen mee.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een waanzin en verspilling.

Plaats reactie