LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rgblvoulon
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2020 14:06

PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door rgblvoulon »

Mijn pakket is zo gezegd, geleverd, op verkeerd adres,
letterlijk 15 min voor dat de bezorger zelf door de straat bij ons rijd.
En ik post.nl klantenservice aan de lijn heb.
Dit geef ik door aan hun, van neem contact op met de bezorger. dat hij net voor bij rijd.
Krijg je als antwoord dat kunnen ze niet.
word je door gestuurd, om de afzender te benaderen.
Is er ook al heel niet blij mee met gang van zaken.
Dus gaan verzoek tot onderzoek late starten, duur 5 werkdagen.
4e dag, komt netjes, de bezorger langs, om te informeren om wat voor pakket het ging.
zou na zijn werktijd, 22:00 nog langs komen is niet geweest.
is nu de 5e dag
Afzender heeft vandaag pas de case nummer verkregen.
Dus verwacht dat er morgen bericht is wat ze hebben gevonden.
tot die tijd krijg ik geen nieuwe artikel toe gestuurd, dus daar bij loop ik al die tijd schade op.
Die ik niet ga ver halen op de afzender,
Die is niet aansprakelijk voor het transport dat is als post.nl het ontvangen heeft in handen van post.nl.
En daar neemt post.nl het juist van om zich achter de postwet te verschuilen art. 29.
en schuld af te schuiven naar de afzender, Die niks te maken heeft met het transport gedeelte van post.nl.
Heb zelf in transport gewerkt, en is de regel van zo dra het in de voertuig zit van de transporteur.
Zijn zij verantwoordelijk voor het goed afleveren van de goederen.

Want lijk me als ontvanger, dan het recht heb om post.nl verantwoordelijk te stellen voor schade. die ontstaan.
Door dat hun onjuist/niet leveren.
Daar staat na mijn in zien, gezien wettelijke aansprakelijkheid van een vervoerder,
De afzender daar voor geen schuld kan dragen, alleen is hij verantwoordelijk voor dat artikel niet is geleverd.
Volgens de postwet, artikel:29 waar post.nl zich achter verschuild.

Dus mijn vraag is via welke weg, kan ik nu dus post.nl aansprakelijk stellen.
Want zo ver ik kan vinden, is post.nl totaal wettelijk beschermd dat ze fouten kunnen maken.
en niet hun verantwoording hoeven te nemen

Voor de schade die men leid, van wegen hun fouten in hun bezorgingen.
gezien dat mijn werk stil ligt, en dus extra kosten moet gaan dragen.
Wegens de fout van post.nl.

vind ik niet kunnen gezien hun particuliere status als bedrijf, want is geen overheid instelling meer.
want koste van product dat hun verliezen kunnen ze met gemak betalen dat de afzender de nieuwe kan versturen.
in de hoop dat ze het dan wel goed afleveren.


zou graag is vragen dat men van radar. post.nl gaat vragen om reactie samen met verantwoordelijke minister.

NeoDutchio
Berichten: 12304
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 15:00
zou graag is vragen dat men van radar. post.nl gaat vragen om reactie samen met verantwoordelijke minister.
Stel dat u een fout maakt, moet uw werkgever dan ook met een minister op het matje komen? Overal kan iets fout gaan. En het voordeel in dit geval is dat een consument geen risico loopt. Tenzij de consument pas op het laatste moment gaat bestellen en geen veiligheidsmarge inbouwd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door berndv »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 15:00
tot die tijd krijg ik geen nieuwe artikel toe gestuurd, dus daar bij loop ik al die tijd schade op.
Die ik niet ga ver halen op de afzender,
Die is niet aansprakelijk voor het transport dat is als post.nl het ontvangen heeft in handen van post.nl.
rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 15:00
Want lijk me als ontvanger, dan het recht heb om post.nl verantwoordelijk te stellen voor schade. die ontstaan.
Door dat hun onjuist/niet leveren.
Daar staat na mijn in zien, gezien wettelijke aansprakelijkheid van een vervoerder,
De afzender daar voor geen schuld kan dragen, alleen is hij verantwoordelijk voor dat artikel niet is geleverd.
Volgens de postwet, artikel:29 waar post.nl zich achter verschuild.
rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 15:00
Dus mijn vraag is via welke weg, kan ik nu dus post.nl aansprakelijk stellen.
Want zo ver ik kan vinden, is post.nl totaal wettelijk beschermd dat ze fouten kunnen maken.
en niet hun verantwoording hoeven te nemen
U bent wel ongelofelijk coulant naar de verkoper die kennelijk toch echt gewoon geen verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat u krijgt waar u voor betaald heeft. Maar goed, ga lekker op PostNL afgeven. Ja, zij doen hun werk niet goed, daar heeft u helemaal gelijk in. Maar juridisch gezien is de verzender verantwoordelijk. En als het gaat om een webshop, is die wel verantwoordelijk om te zorgen voor het voltooien van de order. Zij kiezen voor PostNL.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Moneyman »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 15:00
zou graag is vragen dat men van radar. post.nl gaat vragen om reactie samen met verantwoordelijke minister.
Ehm. Hoe groot acht je die kans?

Als je zo zeker bent dat je schade hebt geleden waarvoor PostNL aansprakelijk is, moet je ze gewoon dagvaarden. Blijven klagen op een forum en hopen dat een ander het voor je oppakt helpt je niet verder.

Maar toch: waarom doet de verzender niets?

rgblvoulon
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2020 14:06

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door rgblvoulon »

Afzender, wacht op de onderzoek van post.nl.
Daar door ik dus mijn levering nog niet krijg.
En ja is hun goed recht,
Want waren ze er zelf terpleken bij toen het fout af gegeven is Nee.
Moet ik dan mijn schade op hem gaan verhalen.
Door dat afzender op tijd verzonden heeft, maar door toe doen van derde zijn levering niet op tijd is.
zou je kijken na juridisch gedeelte van logistiek, is transporteur verantwoordelijk voor het product tot aflevering bij ontvanger.
hier bij hebben ze voor de post dus de postwet, art:29.
Dat weet ik dat men de afzender als verantwoordelijk beschouwen.
En ja ik heb voor bestellen ook in acht gehouden levertijd en daar bij extra 48 uur er boven op.

Daarnaast, mijn uiting van dat ze post.nl is aanspreken over de praktijk, van de uitvoering.
Dat dit dikwijls verkeerd gaat in het algemeen, en ze de verantwoording daar van niet nemen.
en verbeteren.

De bezorger van post.nl, die in neemt wel zijn verantwoording en is op dit moment aan het na vragen bij adressen.
om het pakket terug te vinden.
en houd daar bij contact met ons er over.
Zou post.nl zelf een voor beeld aan moeten nemen.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Moneyman »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 17:16
Afzender, wacht op de onderzoek van post.nl.
Daar door ik dus mijn levering nog niet krijg.
En ja is hun goed recht,
Dat is helemaal niet hun goed recht. Zij zijn hun deel van de overeenkomst met jou (levering van het bestelde) immers niet nagekomen. Oftewel: zij zijn in verzuim. Dat zij dat vervolgens bij PostNL proberen te regelen is aan hen, maar daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt recht op vervangend product of geld terug.

Wat je nu doet, is andermans strijd tot de jouwe maken. Klinkt misschien nobel, maar je schiet er niets mee op...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door tttlocke »

En hoe groot is dan wel die schade?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heeft verzender geen fout ?

In plaats na nr 18 er per ongeluk 81 op geschreven of foute straatnaam.

Adres moet ook goed leesbaar zijn als je 11 en 77 slordig schreef....
Vooral hand geschreven word bezorgd wat er vermoedelijk staat.

Ook is soms nog een Vogel straat en Vogel plein en met zelfde nummers....
ik had bedrijf en kreeg vaak voor een garage die vaak mijn spullen kreeg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 15:00
Mijn pakket is zo gezegd, geleverd, op verkeerd adres,
Concreet levert PostNL dus op het adres wat is opgegeven en heeft u een verkeerd adres doorgegeven? En u vind het normaal dat PostNL op basis van een telefoontje het adres wijzigt?

rgblvoulon
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2020 14:06

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door rgblvoulon »

Zal wel update af geven als het allemaal rond is.
Want met sommige antwoorden, kan ik dus wat mee.
Als goed is en post.nl zich aan de afspraak houd.
Dan hebben we morgen uitslag van het onderzoek.
Dat direct is ingesteld door de afzender,
En die duur 5 werk dagen volgens dat post.nl zelf aangeeft.

dan zullen wij zien waar de fout ligt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is aan de verzender hoe hij zijn risico verkleind. Door verzekering of heel lage verzendkosten. Maar de verzender blijft tegenover de geadresseerde altijd verantwoordelijk. En de Spediteur is alleen verantwoording verschuldigd ten opzichte van de verzender.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Aanvulling. Door meer dezelfde meningen proberen te overtuigen!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door berndv »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 18:50
dan zullen wij zien waar de fout ligt.
Als u of de verzender een verkeerd adres heeft ingevoerd hoeft dat toch niet uit zo'n onderzoek te komen. Dat moet bij de track en trace al wel zichtbaar zijn.

En tenzij u een foutief adres heeft gegeven, is het de verantwoordelijkheid van de verzender.
rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 17:16
Door dat afzender op tijd verzonden heeft, maar door toe doen van derde zijn levering niet op tijd is.
U vergeet 1 klein detail. Die derde is door de verzender ingeschakeld :wink:
rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 17:16
zou je kijken na juridisch gedeelte van logistiek, is transporteur verantwoordelijk voor het product tot aflevering bij ontvanger.
Maar het gaat niet over het deel van logistiek, want u bent niet de opdrachtgever van de transporteur. Die verantwoordelijkheid waar u hier over spreekt is onderdeel van de overeenkomst tussen verzender en transporteur. U heeft een overeenkomst met de verzender, die tot op heden in verzuim is door niet te leveren. Ongeacht of dit komt door een (door de verzender ingeschakelde) derde. Al zou de verzender het pakket met een drone bij u afleveren. De overeenkomst wordt nagekomen als u het pakket in ontvangst neemt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 18:50
Dan zullen wij zien waar de fout ligt.
De fout ligt bij degene die het verkeerde adres heeft doorgegeven of op het pakket heeft gezet. U was immers vooraf op de hoogte dat het onjuist was, dus PostNL lijkt me niet de dader.

Dus of de verzender heeft een fout gemaakt of u heeft een fout gemaakt.

In het geval u zelf het foutieve adres heeft dan zou ik het waarschijnlijk niet logische vinden dat PostNL de kosten voor het onderzoek bij u in rekening brengt als schade of dat de verzender u nogmaals verzendkosten laat betalen? Echter omgekeerd verwacht u wel dat PostNL dit doet als hun een fout gemaakt zouden hebben.

Dat PostNL niet op basis van een telefoontje het adres gaat wijzigen lijkt me logische, dit zou natuurlijk enorme fraude in de hand werken. De verzender stuurt naar Adres A en heeft dit gedocumenteerd staan en PostNL zou op basis van een telefoontje, zonder enige verificatie, het adres wijzigen naar Adres B. Erg naief dat u dacht dat PostNL dit wel ff zou doen.

rgblvoulon
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2020 14:06

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door rgblvoulon »

sylvesterb schreef:
22 jan 2020 11:29
rgblvoulon schreef:
21 jan 2020 18:50
Dan zullen wij zien waar de fout ligt.
De fout ligt bij degene die het verkeerde adres heeft doorgegeven of op het pakket heeft gezet. U was immers vooraf op de hoogte dat het onjuist was, dus PostNL lijkt me niet de dader.

Dus of de verzender heeft een fout gemaakt of u heeft een fout gemaakt.

In het geval u zelf het foutieve adres heeft dan zou ik het waarschijnlijk niet logische vinden dat PostNL de kosten voor het onderzoek bij u in rekening brengt als schade of dat de verzender u nogmaals verzendkosten laat betalen? Echter omgekeerd verwacht u wel dat PostNL dit doet als hun een fout gemaakt zouden hebben.

Dat PostNL niet op basis van een telefoontje het adres gaat wijzigen lijkt me logische, dit zou natuurlijk enorme fraude in de hand werken. De verzender stuurt naar Adres A en heeft dit gedocumenteerd staan en PostNL zou op basis van een telefoontje, zonder enige verificatie, het adres wijzigen naar Adres B. Erg naief dat u dacht dat PostNL dit wel ff zou doen.
even hier op te komen,
Nee ik was niet op de hoogte dat het onjuist was.
Heb juiste adres op gegeven.
Op het moment dat post.nl app, meld van geleverd, wist ik pas dat ze op verkeerde adres geleverd hebben.
waar in de app ook correcte adres staat anders ziet de app de levering niet eens.
is op dat punt fout gegaan.
En ging er niet van uit dat post.nl gelijk terug gaat rijden pakket, ophalen, wat ze wel hadden kunnen doen.
Bezorger bericht geven van dat er een fout gemeld word, dat die een notitie kan maken waar ongeveer.
nu kreeg hij pas, 4dagen naar melding, bericht van ga pakket even zoeken. van 4 dagen terug.
Heb je dan een vind kans, nog maar van 10%

En ja snap ook de redeneren die je aangeeft maar is in dit geval niet van toepassing.

rgblvoulon
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2020 14:06

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door rgblvoulon »

En even update, heb zo wel bestel site bol.com als de leverancier zelf benaderd.
Gaan me niet het product sturen, zo lang onderzoek loopt.
Dus kan nog langer wachten.

leuke is van post.nl dat de case nummer pas gisteren is gestuurd.
ma de 15e al is aangevraagd, word nu dus gezegd. mogelijk eind deze week dat men meer weet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door berndv »

rgblvoulon schreef:
22 jan 2020 16:14
En even update, heb zo wel bestel site bol.com als de leverancier zelf benaderd.
Gaan me niet het product sturen, zo lang onderzoek loopt.
aha, is dat tenminste ook duidelijk. :D
rgblvoulon schreef:
22 jan 2020 16:14
Dus kan nog langer wachten.
lijkt er wel op.
rgblvoulon schreef:
22 jan 2020 16:10
Heb juiste adres op gegeven.
Op het moment dat post.nl app, meld van geleverd, wist ik pas dat ze op verkeerde adres geleverd hebben.
waar in de app ook correcte adres staat anders ziet de app de levering niet eens.
Ok, dat is dan ook weer verheldert. De bezorger heeft het pakket dus afgegeven op een foutief adres, een adres dat dus ook niet op de sticker staat.

Ik kan de uitkomst van het onderzoek al wel raden. Pakket is zoekgeraakt.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
22 jan 2020 16:34
Ik kan de uitkomst van het onderzoek al wel raden. Pakket is zoekgeraakt.
Precies. Dat koppelt men dan keurig terug aan de verzender, die vervolgens alsnog gaat doen wat ze al lang hadden moeten doen: gewoon leveren (en dus nogmaals opsturen).

Luciënne1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020 17:07

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Luciënne1954 »

Ik bestel veel bij AlieExpress nooit geen problemen mee, als er iets mis mee is, zoals het pakketje wat teruggestuurd kan zijn door de douane, dan open je een dispute en AlieExpress lost het heel netjes op, door of het geld terug te storten, of een ander product te sturen, ook bij producten die stuk zijn, of heel anders als wat je ziet. Nogmaals open een dispute, zij doen de rest, een heel klantvriendelijk en klantgericht bedrijf, zij spreken de webshop aan, waar jij het product hebt gekocht. Ik ben een heel tevreden klant van AlieExpress.

Walhak
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 nov 2017 01:09

Re: PostNL bezorgt pakket naar verkeerde adres

Ongelezen bericht door Walhak »

Ik heb dit ook al twee keer gehad binnen 3 maanden. 1 x bij DHL en 1 x bij Post nl. De mensen die bezorgen spreken vaak geen Nederlands merk ik dus lezen lukt ook niet goed. Ze leveren het dan af in een andere tuinenstraat op hetzelfde nr als waar ik woon. Degene die het aanpakt let dus ook niet op! Ik ga gelijk de tuinenstraten af als ik de melding krijg dat mijn pakket afgeleverd is op mijn adres terwijl ik niets gekregen heb pfff.

Gesloten