LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Miranda Nas
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 16:19

geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Miranda Nas »

Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij Allianz
We krijgen geen schade vergoed.
in de bijlage treft u de Aanvraag en de 2 afwijzingen

Op 30 augustus hebben ze in Rome 2 koffers en de laptop uit de auto gehaald. Ze hebben de ruit ingetikt. We hebben een aangepaste auto, waar 2 elektrische rolstoelen in kunnen. We hadden de bagage afgedekt met een zwarte doek. Zodat het niet zichtbaar was. Wij moeten het gangpad van achter tot voren vrij laten. Dit is omdat we via de achterdeur in de auto moeten rijden.
We gingen hierna naar de camping. We hadden de auto op een invalide parkeerplaats gezet.
De grootste koffer met beddengoed, badhanddoeken, en washandjes hebben ze erin gelaten.
De planning was om nog naar Napels te gaan, maar dit hebben we moeten annuleren. Vanwege de kapotte ruit hebben we de route moeten veranderen.

Wij zijn een echtpaar en hebben beide een handicap.
Mijn handicap is spastische en maak gebruik van een elektrische rolstoel.
De handicap van mijn man is hemofilie en heeft 2x kanker gehad, waardoor zijn rug heel slecht is. Ook hij maakt buiten gebruik van zijn elektrische rolstoel.
Hierdoor is het voor ons onmogelijk om zonder hulp de auto leeg te maken.
Op de camping waar we naar gingen, krijgen we daar hulp bij.
Daar krijg ik ook iedere dag zorg, zodat mijn man een beetje ontlast wordt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Beste antwoord
Gekozen door Miranda Nas

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

door Komkommertijd » 22 jan 2020 10:11

Elke 5 deurs auto heeft dit probleem.
Alleen een Sedan met gesloten kofferbak word vergoed.

Een kluis in je auto voor waardevolle goederen of zo parkeren dat hij in zicht bleef.
Zelf een Kampeerauto met zelfde probleem.
Als je geen alarm met toeters en bellen hebt ben je inderdaad alles kwijt en kreeg je niets vergoed.

Ik was €283,- kwijt en zelf installeren, maar vanuit Rolstoel, dan lukte dat niet.
Ja, een goed alarm koste geld, en daarom denk ik aan een kluisje... aan de vloer vastgemaakt.
Achteraf had ik dat ook beter kunnen doen gezien kosten en werk van Alarm.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke 5 deurs auto heeft dit probleem.
Alleen een Sedan met gesloten kofferbak word vergoed.

Een kluis in je auto voor waardevolle goederen of zo parkeren dat hij in zicht bleef.
Zelf een Kampeerauto met zelfde probleem.
Als je geen alarm met toeters en bellen hebt ben je inderdaad alles kwijt en kreeg je niets vergoed.

Ik was €283,- kwijt en zelf installeren, maar vanuit Rolstoel, dan lukte dat niet.
Ja, een goed alarm koste geld, en daarom denk ik aan een kluisje... aan de vloer vastgemaakt.
Achteraf had ik dat ook beter kunnen doen gezien kosten en werk van Alarm.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw handicaps maken het een en ander niet eenvoudiger. O.a. een auto met 5 deuren, meer ruiten èn spullen onder een zwarte doek, tja dat is bepaald niet de beste beveiliging voor een pc. Boeven kijken met een zaklamp in de auto, zien die doek en weten genoeg om 'nieuwsgierig' te worden en tikken een ruitje in, kost hen per slot geen geld. Dus feitelijk een terechte weigering van de verzekeraar.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door scontra »

Miranda Nas schreef:
21 jan 2020 17:09


Op 30 augustus hebben ze in Rome 2 koffers en de laptop uit de auto gehaald. Ze hebben de ruit ingetikt. . We hadden de bagage afgedekt met een zwarte doek. Zodat het niet zichtbaar was. .
Het probleem is dat u de bagage (zichtbaar) in de onbeheerde auto heeft achtergelaten !
Het afdekken van de bagage is niet voldoende aangezien het voor iedereen nog altijd duidelijk te zien is dat er goederen in de auto aanwezig zijn.
"Auto op slot en buit er uit" !!
Uw persoonlijke omstandigheden zijn voor de verzekeraar geen aanleiding om van deze stelregel af te wijken,

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tips;
1 Ramen blinderen, zien ze minder.
2 Big shopper Action, dan heb je goedkope zooi.
3 Onderbroeken, liefst met sporen bovenop... niet netjes stapelen maar als Dakloze neer gepleurd!
4 Kluis monteren.
5 Niet achteraf parkeren waar ze alle tijd hebben voor doorzoeken.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Super vervelend, maar geheel volgens de voorwaarden vermoedelijk.
Afdekken met een dekenof doek telt niet mee, alleen diefstal uit b.v. een afgesloten kofferbak is gedekt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door berndv »

Uit de voorwaarden van de verzekering:
Wij vergoeden de schade niet, als:
• U spullen onbeheerd achterlaat;
• U spullen in de auto of een ander motorrijtuig achterlaat. U
bent wel verzekerd, als de auto goed is afgesloten en de spullen van buitenaf niet zichtbaar zijn. Daarbij moet de schade
zijn veroorzaakt tussen 7.00 uur en 22.00 uur en moeten er
sporen van inbraak zijn;
• Uw digitale/elektrische apparatuur, reisdocumenten, kostbaarheden of geld buiten handbereik achterlaat.
Let op, we vergoeden deze spullen ook niet als u ze in een
goed afgesloten vervoermiddel achterlaat. Of zonder toezicht
in een niet goed afgesloten ruimte;
De laptop is per definitie uitgesloten in de auto. Dus dat kunt u hoe dan ook vergeten. De bagage is naar mijn mening ook redelijk duidelijk. De spullen waren van buitenaf zichtbaar. Er lag weliswaar een zwarte doek overheen, het was van buitenaf in ieder geval zichtbaar dat er "iets" in de auto lag.

De rest van het verhaal omtrent de handicap laat ik, ondanks dat dit de situatie extra vervelend maakt, buiten beschouwing. Dat doet de verzekering namelijk ook, want het heeft feitelijk niets met de afwijzing te maken.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik vind de voorwaarden van verzekeraars sowieso in de meeste gevallen onzin (ook zorgverzekeringen hoor). Je bent verzekerd en de verzekeraar zoekt allerlei uitwegen om maar niet te hoeven betalen. Ik snap niet waarom het normaal is geworden dat iedereen alles maar mee moet slepen. Schijnbaar is het normaal dat iemand iets uit een auto jat ''omdat de dief kon zien dat er iets lag'' (of het nou zichtbaar is of niet schijnbaar). Net alsof dat een reden is om de schade niet te dekken. Niemand vraagt erom dat er ingebroken wordt, toch gebeurt het.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat een pech.
Als ergens een zwarte doek over ligt, kan men weliswaar niet zien wat eronder zit, maar wordt wel de indruk gewekt dat het iets van waarde is.
Daarnaast is het bij dit soort criminaliteit goed mogelijk dat de daders op de uitkijk stonden en geobserveerd hebben hoe u één en ander 'inrichtte' voordat u de auto achterliet.
Het verbaasd mij niet dat de verzekeraar dit afwijst en ook niet als de voorwaarden zouden laten zien dat dit terecht is.
Uw persoonlijke omstandigheden maken dit niet anders.

Het enige wat dan nog kans op compensatie zou kunnen bieden , is. met TV-programma en camera als breekijzer, de verzekeraar met een bezoek te vereren, met dezelfde insteek als in uw bijdrage hier. U heeft dan toch kans op succes, zonder er recht op te hebben. Uit medelijden of uit vrees voor slechte publiciteit gaat zo'n verzekeraar dan door de knietjes. Maar ook dat is niet zeker, omdat de meningen verdeeld zijn en de verzekeraar ook dan in een lastige positie zit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door berndv »

Mark1992 schreef:
22 jan 2020 11:07
Ik vind de voorwaarden van verzekeraars sowieso in de meeste gevallen onzin (ook zorgverzekeringen hoor).
Ik niet. gelukkig zijn er voorwaarden, die zorgen ervoor dat de verzekering nog enigszins betaalbaar blijft. Als een verzekeraar maar zo klakkeloos alles uitbetaald, zou een verzekering onbetaalbaar zijn.
Mark1992 schreef:
22 jan 2020 11:07
Ik snap niet waarom het normaal is geworden dat iedereen alles maar mee moet slepen.
Dat hoeft ook niet. Daarvoor hebben ze bewaakte parkeerplaatsen. Die zijn er voor als je waardevolle zaken in je auto achterlaat. Het biedt geen garantie, maar het biedt wel iets meer zekerheid en vooral geeft het mogelijkheden om de dienstverlener aansprakelijk te stellen bij inbraak. Schandalig dat het nodig is overigens, maar gelukkig kan je met een beetje voorbereiding wel veel problemen voor zijn.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Mark1992 »

berndv schreef:
22 jan 2020 11:31
Mark1992 schreef:
22 jan 2020 11:07
Ik vind de voorwaarden van verzekeraars sowieso in de meeste gevallen onzin (ook zorgverzekeringen hoor).
Ik niet. gelukkig zijn er voorwaarden, die zorgen ervoor dat de verzekering nog enigszins betaalbaar blijft. Als een verzekeraar maar zo klakkeloos alles uitbetaald, zou een verzekering onbetaalbaar zijn.
Mark1992 schreef:
22 jan 2020 11:07
Ik snap niet waarom het normaal is geworden dat iedereen alles maar mee moet slepen.
Dat hoeft ook niet. Daarvoor hebben ze bewaakte parkeerplaatsen. Die zijn er voor als je waardevolle zaken in je auto achterlaat. Het biedt geen garantie, maar het biedt wel iets meer zekerheid en vooral geeft het mogelijkheden om de dienstverlener aansprakelijk te stellen bij inbraak. Schandalig dat het nodig is overigens, maar gelukkig kan je met een beetje voorbereiding wel veel problemen voor zijn.
Ik bedoel niet dat ze alles klakkeloos moeten uitbetalen, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er gebeurt en op welke manier. TS heeft het afgedekt, alles zit op slot. Er wordt een ruit ingetikt en er worden spullen meegenomen. Dit is niet iets wat TS had gewild of hem/haar kan worden aangerekend vind ik. Als ze de auto niet op slot hadden gezet, dan was het jammer maar helaas in mijn ogen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die voorwaarden staan overigens duidelijk beschreven in de polisvoorwaarden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door berndv »

Ik ben het wel deels met Mark eens hoor. Ik ben blij dat ze voorwaarden naleven. Voor ts werkt dit nu in het nadeel. Ja, de bagage was afgedekt, maar er was vanaf buiten zichtbaar dat er "iets" lag. En daar gaat het om. Een koffer kan je ook niet de inhoud zien aan de buitenzijde, dus feitelijk is een koffer ook eenzelfde manier van verbergen als een doek er overheen gooien. Die doek heeft in het "aan het zicht onttrekken" geen enkele meerwaarde. Het is nog steeds duidelijk dat het voertuig niet leeg is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mark1992 schreef:
22 jan 2020 11:07
Ik vind de voorwaarden van verzekeraars sowieso in de meeste gevallen onzin (ook zorgverzekeringen hoor). Je bent verzekerd en de verzekeraar zoekt allerlei uitwegen om maar niet te hoeven betalen. Ik snap niet waarom het normaal is geworden dat iedereen alles maar mee moet slepen. Schijnbaar is het normaal dat iemand iets uit een auto jat ''omdat de dief kon zien dat er iets lag'' (of het nou zichtbaar is of niet schijnbaar). Net alsof dat een reden is om de schade niet te dekken. Niemand vraagt erom dat er ingebroken wordt, toch gebeurt het.
De voorwaarden geven aan wat wel en niet verzekerd is. U kunt dit onzin vinden maar als de verzekeraars geen voorwaarden hanteren zullen de premies onbetaalbaar worden. Je laptop achterlaten in je auto is gewoon zeer onverstandig en bij bijna alle verzekeraars uitgesloten van uitkering.

Dat TS gehandicapt is maakt de voorwaarden niet anders en is compleet niet relevant. De criminelen kunnen via scanner waarnemen of er een elektronische apparaat in de auto ligt en daarmee wordt het aantrekkelijk om het te stelen en is de kans ook zeer groot dat het gebeurd. Een zwarte doek of een gesloten kofferbak voorkomt dit niet.

Heb je enkel koffers met kleding dan zal de kans op een inbraak al veel minder zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door moederslink »

Ontzettend vervelend voor u beiden deze ervaring!
Ik heb met u te doen, maar zoals al gezegd is , het afdekken met een zwarte doek wekt de schijn op dat daar iets belangrijks/ kostbaars onder ligt.
Nooit meer parkeren op een invalidenparkeerplaats met achterlating van spullen, kostbaar of niet.
Dieven loeren er op. Parkeer zichtbaar in het oog , dan maar geen invalidenparkeerplaats , en vraag hulp bij het uitladen, waar dan ook.

Miranda Nas
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 16:19

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Miranda Nas »

De auto heeft een alarm en de ramen zijn ook geblindeerd. Het tijdstip was tussen 12.00 en 17.00 uur. Alle voorwaarden om het vergoed te krijgen hadden we. Alleen geen afgesloten kofferbak. Dit zou bij ons nooit kunnen. Natuurlijk kijken we de volgende keer beter uit naar een bewaakte parkeerplaats. Daarom vind ik het niet terecht dat we helemaal niets vergoed hebben gekregen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door berndv »

Miranda Nas schreef:
23 jan 2020 10:41
Alle voorwaarden om het vergoed te krijgen hadden we. Alleen geen afgesloten kofferbak.
Miranda Nas schreef:
23 jan 2020 10:41
Daarom vind ik het niet terecht dat we helemaal niets vergoed hebben gekregen.
Sowieso voor de laptop voldeed u aan geen enkele voorwaarde, want die wordt niet gedekt bij diefstal uit een auto. Ongeacht waar die ook maar verstopt ligt.

Voor de bagage vind ik het een twijfelgeval. Wat is de reden dat ze de claim voor de bagage afwijzen?

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom pakt u dan geen duurdere verzekering waarbij u hier wel voor verzekerd bent?

Miranda Nas
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 16:19

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Miranda Nas »

De reden is dat we de bagage niet in een afgeschermd gebied hadden staan.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: geen vergoeding bij inbraak auto tijdens vakantie

Ongelezen bericht door Dorfje »

Ts schrijft: "Hierdoor is het voor ons onmogelijk om zonder hulp de auto leeg te maken.
Op de camping waar we naar gingen, krijgen we daar hulp bij."

Erg vervelend wat er gebeurt is.
Mi. handelt de verzekeringsmaatschappij wel juist volgens de voorwaarden.
Volgende keer kan een van jullie in de auto blijven en de andere inchecken en hulp vragen om de bagage uit de auto te halen zodat de bagage niet zonder toezicht achterblijft.

Gesloten