LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5G netwerk begint in Nederland

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Deze straling is niet schadelijk. Echter, in combinatie met de rooklucht van bewerkt hout is het dodelijke cocktail. Oppassen dus...

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote="Brahms"]Persoonlijk denk ik dat het voor de algemene gezondheid toch beter is weer af te stappen van al die netwerken en weer over te stappen op rooksignalen. Duidelijk goedkoper en iedereen kan het toepassen.....[/quote]
Als we allemaal op rooksignalen overgaan wordt er zoveel smog veroorzaakt, dat we ze niet meer kunnen zien.
Due smog is VEEEEEEEELLLLL dodelijker.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:De 3G telefoon is voor mijn voldoende, zelfs 2G kan nog wel... maar nu komen ook de 4G betaalbaar onder de €100,- in de winkels van enkele merken...

Als ik een 5G toestel zoek krijg ik toestellen die te groot zijn of zijn mijn zakken te klein?
De eerste antenne is om dit te testen en als je moet verhuizen om in een 5G netwerk te kunnen gebruiken?

Ik weet dat vele nu klagen dat hun 4G naar 3G terug schakelde omdat er nog geen landelijke dekking is!
Vooral op vakantie parken die alleen afgelopen maanden overvol zaten!
5G is helemaal niet primair voor telefoons bedoeld. Overigens zal 3G het eerste zijn wat wordt afgeschakeld, dus binnenkort heb je daar niets meer aan. Dan heb je 2G en 4G. Waarbij het nog even de vraag is hoelang 2G nog voor telefonie in gebruik blijft. De laatste ontwikkeling geven aan dat telefonie naar 4G gaat (VoLTE) en dat 2G vnl. in gebruik blijft voor EC-GSM-IoT.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door tree3 »

Kan de hoge frequenties (magnetron?) ook zorgen voor de opwarming van de aarde?

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, de natuur zorgt voor de opwarming van de aarde.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Een magnetron is wel verantwoordelijk voor de opwarming van je eten.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door kuklos »

tree3 schreef:Kan de hoge frequenties (magnetron?) ook zorgen voor de opwarming van de aarde?
Hoe zou zoiets natuurkundig in zijn werk gaan dan?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door 16again »

tree3 schreef:Kan de hoge frequenties (magnetron?) ook zorgen voor de opwarming van de aarde?
Vrijwel alle uitgestraalde radiogolven zullen daar aan bijdragen.
Maar alle energieverbruik draagt aan opwarming bij. En vergelijk eens wat bijvoorbeeld een personenauto verbruikt.

stofzuigertje

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je magnetron defect is kan het jou opwarmen!

Maar de 5G.... ik heb net een 4G telefoon gekocht voor maar €49,- bij kijkshop...
Deze lenovo B wit = op=op aanbieding maar werkt best goed, 4.5" dus ik zie alles en daar staat dat de staling van 4G ;

Hoogste SAR waarde in hoofd; 1.557 volgens Europa 10g Sar limiet 2.0W/kg......
lichaam; 1,714 10g Sar limiet.

Ja, mijn telefoon is dus ruim onder de wettelijke norm en de antenne zal er ook wel flink onder zitten.
Ik weet niet de Sar waarde 5G maar voor 3G en 4G zit het dus prima geregeld.
Wel meten op 5mm van lichaam.

Ik denk dat dit Vlaamse verhaal in de Rookmelders thuis hoorde, ook radioactieve stoffen in maar een compleet nieuwe woning heeft hogere natuurlijke stralingswaarde dan 5 rookmelders die ik nu heb hangen!

Alleen een antenne, maakt niet uit of het nu 2G, 3G, 4G of 5G word moet je op een plat dak van hoog gebouw plaatste afhankelijk materiaal dak deze eventueel afschermen.
Een flat met houten dak is over stralen mogelijk en moet er een metaal folie onder de bitumen, vaak in combinatie met Pur platen voor isolatie warmte en die zal tevens alle straling reflecteren!

Hoog opgeleide betekend nog niet deskundige, onze student Geschiedenis denkt ook dat hij een goede Premier is.....!
Maar ik heb net gelezen dat Teflon pannen...... ja die fabriek dus juiste naam voor juiste persoon!
De Belgen pakken foute rapporten of lezen die verkeerd.
Ik lees dat ze verwijzen naar oude rapporten met fouten van vele jaren terug, en gemixt met nieuwe krijg je dit soort puinhoop verhalen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Als je magnetron defect is kan het jou opwarmen!

Maar de 5G.... ik heb net een 4G telefoon gekocht voor maar €49,- bij kijkshop...
Deze lenovo B wit = op=op aanbieding maar werkt best goed, 4.5" dus ik zie alles en daar staat dat de staling van 4G ;

Hoogste SAR waarde in hoofd; 1.557 volgens Europa 10g Sar limiet 2.0W/kg......
lichaam; 1,714 10g Sar limiet.

Ja, mijn telefoon is dus ruim onder de wettelijke norm en de antenne zal er ook wel flink onder zitten.
Ik weet niet de Sar waarde 5G maar voor 3G en 4G zit het dus prima geregeld.
Wel meten op 5mm van lichaam.

Ik denk dat dit Vlaamse verhaal in de Rookmelders thuis hoorde, ook radioactieve stoffen in maar een compleet nieuwe woning heeft hogere natuurlijke stralingswaarde dan 5 rookmelders die ik nu heb hangen!

Alleen een antenne, maakt niet uit of het nu 2G, 3G, 4G of 5G word moet je op een plat dak van hoog gebouw plaatste afhankelijk materiaal dak deze eventueel afschermen.
Een flat met houten dak is over stralen mogelijk en moet er een metaal folie onder de bitumen, vaak in combinatie met Pur platen voor isolatie warmte en die zal tevens alle straling reflecteren!

Hoog opgeleide betekend nog niet deskundige, onze student Geschiedenis denkt ook dat hij een goede Premier is.....!
Maar ik heb net gelezen dat Teflon pannen...... ja die fabriek dus juiste naam voor juiste persoon!
De Belgen pakken foute rapporten of lezen die verkeerd.
Ik lees dat ze verwijzen naar oude rapporten met fouten van vele jaren terug, en gemixt met nieuwe krijg je dit soort puinhoop verhalen.
Je laatste twee woorden zijn een perfecte samenvatting van alles ervoor.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door JvandeW »

tree3 schreef:Kan de hoge frequenties (magnetron?) ook zorgen voor de opwarming van de aarde?
De frictie door bewegen van jouw vingers tijdens het intypen van bovenstaande tekst heeft ook voor opwarming van de aarde gezorgd. Mocht je een fysiek toetsenbord hebben gebruikt, heeft het indrukken daarvan ook voor warmte gezorgd. Net als het apparaat dat je gebruikt hebt om dit alles hier te plaatsen.

Dat is natuurlijk maar heel insignificant in vergelijking met andere zaken, net als de warmte die gecreëerd wordt door straling van het mobiele netwerk. Maar mocht jij je echt zo druk om de opwarming van de aarde, stop dan vooral met het schrijven op dit forum. Dan zorg je voor iets minder opwarming van de de aarde.

Het begint bij jezelf.

Mucha

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

zeiler
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:17

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door zeiler »

in Wenen is 5G operationeel en de bevolking begint de gezonheidsgevolgen te onder vinden http://www.greenmedinfo.com/blog/fcc-s- ... ted-states dus 5G laat ons voelen hoe het is om in een microwave te zitt en, Kunnen we 5G nog stoppen ????

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom opent u zelf ook nog een topic?

Ricovanmaasdrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2020 14:05

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Ricovanmaasdrecht »

renewouters schreef:
20 okt 2017 19:50
stofzuigertje schreef:De 3G telefoon is voor mijn voldoende, zelfs 2G kan nog wel... maar nu komen ook de 4G betaalbaar onder de €100,- in de winkels van enkele merken...

Als ik een 5G toestel zoek krijg ik toestellen die te groot zijn of zijn mijn zakken te klein?
De eerste antenne is om dit te testen en als je moet verhuizen om in een 5G netwerk te kunnen gebruiken?

Ik weet dat vele nu klagen dat hun 4G naar 3G terug schakelde omdat er nog geen landelijke dekking is!
Vooral op vakantie parken die alleen afgelopen maanden overvol zaten!
5G is helemaal niet primair voor telefoons bedoeld. Overigens zal 3G het eerste zijn wat wordt afgeschakeld, dus binnenkort heb je daar niets meer aan. Dan heb je 2G en 4G. Waarbij het nog even de vraag is hoelang 2G nog voor telefonie in gebruik blijft. De laatste ontwikkeling geven aan dat telefonie naar 4G gaat (VoLTE) en dat 2G vnl. in gebruik blijft voor EC-GSM-IoT.
Het 5G netwerk is wordt straks voor verschillende toepassingen beschikbaar, waaronder ook telefoons. Uiteindelijk zal 5G landelijk beschikbaar worden, maar het zal eerst in de grote steden worden uitgerold.

https://5gontwikkelingen.nl/netwerk/frequentie/

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door luna01 »

Woon in een dorp en 11 november precies om 11 uur stond ik opeens compleet onder stroom. Raakte in paniek, viel bijna flauw, hartkloppingen, misselijk, golven door mijn lijf, hoofdpijn (alsof mijn schedel op ontploffen staat), brandgevoel, kan het niet uitleggen. Een half uur later zakte het af en was helemaal overstuur, zoiets heb ik nog nooit gevoeld. Heb hier vreemde topics, maar dit overtreft mijn voorstellingsvermogen. Had Enexis gevraagd mij een digitale meter te plaatsen, want die traditionele meter trilde (harmonischen). Die man heeft me dit die middag geïnstalleerd. Ik werd steeds zieker, ook agressief, en kortademig, zweten,hoofd op ontploffen, voelde iedere cel in mij en kletsnat van het zweet. Die meter kon het niet zijn, maar ik weet nu pas van iemand die met me mee dacht, dat hier in de buurt van die antennes zijn geplaatst. 700 Mhz en 3500 Mhz, in gebruik sinds 14 november !! Dat zouden dan 18.000 watt boven op de toch al bijna 6000 watt zijn. Een magnetron heeft 1000 watt. Ga ervan uit dat zij daar niet gelijk een stekker instoppen en het werkt. Maar dit is niet om te doen. En als het 25 of 65 GHz wordt, dan helpen aluhoedjes ook niet meer. Wie deze term bedacht heeft ? Zal wel van de telecom komen, want daar is met die telefoonverslavingen volop naar toe gewerkt.

Het warmt alle levende organismes op. Je kunt de straling van de zon niet met een door de mens gemaakte nieuwe technologie vergelijken. Dat is UV straling. Al die flauwe kul dat er nog geen bewijzen zijn ? Er zijn genoeg bewijzen, maar die worden gewoon onderschept of in voordeel van de telecom verdraait. Een klein beetje geschiedenis over de russen met die elektromagnetische wapens begin vorige eeuw, is misschien wel wat om te googelen.

Ik vind het heel goed dat mensen hier eens eens een vraag over stellen. Of is het vertrouwen in de overheid zo groot ? Ach de zon is ook gevaarlijk, pfff kan het mij schelen. Zien we dan wel weer ? Nee dan zien we helemaal niets meer. Ik hoop dat iedereen dit gaat voelen, voor de eigen veiligheid.

Groet, Luna

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Was het niet elf november om elf minuten over elf? Dan begrijp ik het.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door luna01 »

Theotrucker schreef:
22 jan 2020 15:14
Was het niet elf november om elf minuten over elf? Dan begrijp ik het.
En met zulke ''geesten'' moeten we het doen ? Dan begrijp ik het ook...

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Erthanax »

U had op 11 november al last van de straling van antennes die op 14 november in gebruik werden genomen?

U kunt maar beter ook uit de buurt blijven van waterwegen met scheepvaartverkeer. Scheepsradar werkt met vergelijkbare frequenties.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door luna01 »

Erthanax schreef:
22 jan 2020 15:29
U had op 11 november al last van de straling van antennes die op 14 november in gebruik werden genomen?

U kunt maar beter ook uit de buurt blijven van waterwegen met scheepvaartverkeer. Scheepsradar werkt met vergelijkbare frequenties.
Zoals ik al schreef, die stoppen niet zomaar een stekker erin en het werkt. En het klopt wat u schrijft, het zijn radar frequenties...

Gesloten