LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
robinv87
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 11:06

Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door robinv87 »

Op 2 januari 2020 een bestelling gedaan via ikwilkoopjes.nl voor een bedrag van €19.95

Hier zou een levertijd van 5 a 10 werkdagen op zitten.
Omdat ik niks te horen kreeg heb ik op 13 januari 2020 navraag gedaan wat de status is van mijn bestelling. Op 14 januari kreeg ik antwoord dat het pakket onderweg was maar ineens een levertijd van 10-30 dagen zou hebben.

Op 15 januari heb ik ze een mail gestuurd dat ik de zaak niet vertrouw omdat de levertijd eerst 5 tot 10 dagen was en nu ineens 10 tot 30 dagen is, met het verzoek om af te zien van de verkoop en graag mijn geld terug kan ontvangen.

Op 16 januari kreeg ik een mail terug dat het niet mogelijk is om de order te annuleren en dat ik nog geduld moest hebben.

Hier heb ik direct antwoord op gegeven en verwezen naar de link van de consumentenbond dat de consument het recht heeft om binnen 14 dagen de order te annuleren en af te zien van de order. Hierin heb ik ikwilkoopjes.nl gesommeerd om het geld terug te storten, en de bestelling te annuleren.

17 januari kreeg ik een mail van ze, dat zij het hebben uitgezocht en direct het aankoopbedrag retourneren.

Dit was 20 januari nog niet het geval waarop ik hun weer gemaild heb dat het geld nog niet terug gestort is en ik het een kwalijke zaak vindt.

Op dit moment is er een doodste stilte en krijg ik geen reactie meer van hun. Waarop ik op 22 januari nogmaals een mail gestuurd heb dat ik nog geen reactie en of geld heb terug gekregen.

Ze reageren nergens meer op.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, maar wat u besteld hebt, moesten zij weer bestellen in China en dat is niet om de hoek. Dus het komt tzt wel en ze hebben dus geen zin om uw geld terug te geven, want het pakje komt van China ook rechtstreeks naar u toe.

Dit staat ook op de site.


Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Aangezien wij direct de bestelling plaatsen bij de leverancier is wijzigen of annuleren helaas niet mogelijk. Na ontvangst kun je de bestelling uiteraard wel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ali versus de rest oftewel Aliexpress!
Dat is dropshipping uit China. Ze vullen jouw adres in bij de bestelling en jij ontvangt het product na een aantal weken of maanden. Daar voor betaal je aan de tussenpersoon, anders zou jij de prijs van Aliexpress weten.

Ontevreden huurder
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:07

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Ontevreden huurder »

Yep, dropshipper! Je bent in de maling genomen!

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »


Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ontevreden huurder schreef:
22 jan 2020 19:20
Yep, dropshipper! Je bent in de maling genomen!
Hoezo in de maling genomen? Ook al is het via dropshipping, maar als je het product krijgt, dan is er toch niets aan de hand?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er meer klanten reageren dan jou voorraad is... krijg je levertijden... zouden ze zelf moeten melden.
Nu kreeg dit bedrijf een niet zo goede naam en mogen we alleen meelezen.

Voor de terugbetaling geld ook een termijn, en die is nog lang niet verlopen, kijk maar naar de wettelijke regels!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door berndv »

robinv87 schreef:
22 jan 2020 18:09
17 januari kreeg ik een mail van ze, dat zij het hebben uitgezocht en direct het aankoopbedrag retourneren.
Dan hebben ze tot 31 januari om terug te betalen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
22 jan 2020 20:15
Ontevreden huurder schreef:
22 jan 2020 19:20
Yep, dropshipper! Je bent in de maling genomen!
Hoezo in de maling genomen? Ook al is het via dropshipping, maar als je het product krijgt, dan is er toch niets aan de hand?
Niets mis met dropshipping zelf, maar wél met de onjuiste levertijd. Daarin is TS dus in de maling genomen.

Ook bij Ali zelf heb je vaak de keus tussen goedkoop kopen met lange levertijd en duurder kopen met korte levertijd. Waarbij de producten dan ofwel via snellere verzending gaan, ofwel vanuit een Europese opslag worden geleverd. Als je voor die duurdere optie kiest een het product toch net zo lang onderweg is als bij de goedkope optie, dan zou ik mij ook in de maling genomen voelen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Als er meer klanten reageren dan jou voorraad is... krijg je levertijden... zouden ze zelf moeten melden.

Een dropshipper heeft geen voorraad maar zet de order direct door naar China.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ik de naam van deze webshop lees, haak ik al af.

Ikwilkoopjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2020 21:18

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Ikwilkoopjes »

Beste Robin,

Wij hebben 25 januari een terugbetaling gedaan zoals we u eerder hebben aangegeven.

Het verstuurde pakketje kunnen we niet terughalen en mag u van ons houden.

Fijne dag!

John

Ikwilkoopjes.nl

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door berndv »

Ikwilkoopjes schreef:
27 jan 2020 21:21
Beste Robin,

Wij hebben 25 januari een terugbetaling gedaan zoals we u eerder hebben aangegeven.

Het verstuurde pakketje kunnen we niet terughalen en mag u van ons houden.

Fijne dag!

John

Ikwilkoopjes.nl
En dat is dus keurig binnen de wettelijk gestelde 14 dagen na annulering van de order.

Cursusje klantvriendelijk communiceren zou niet verkeerd zijn, maar buiten dat houden ze zich op dat gebied wel aan de wettelijke regels omtrent het herroepingsrecht. Ook voldoet niet alle informatie op de website aan de door de ACM gestelde regels, er is geen telefoonnummer vermeld. Retourregels zijn ook niet helemaal zoals de wetgever ze bedoeld heeft, vooral de verplichting om het retourformulier te gebruiken, anders wordt het niet in behandeling genomen is een voorwaarde die niet mag.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door kuklos »

robinv87 schreef:
22 jan 2020 18:09
Ze reageren nergens meer op.
Jij reageert ook niet meer in je eigen topic. Gevalletje pot ketel?

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
28 jan 2020 10:03
robinv87 schreef:
22 jan 2020 18:09
Ze reageren nergens meer op.
Jij reageert ook niet meer in je eigen topic. Gevalletje pot ketel?
TS had hier ook geen vraag gesteld.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
28 jan 2020 14:47
kuklos schreef:
28 jan 2020 10:03
robinv87 schreef:
22 jan 2020 18:09
Ze reageren nergens meer op.
Jij reageert ook niet meer in je eigen topic. Gevalletje pot ketel?
TS had hier ook geen vraag gesteld.
Je kan nu wel een heel formeel standpunt in gaan nemen, maar dit is topic starter nummer zoveel die een topic dropt en dan wegvliegt. En ook nummer zoveel die klaagt dat een ander niet reageert, maar ook zelf in zijn/haar eigen topic niet meer reageert.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zelfs een bedankje aan John van ikwilkoopjes kan er niet af. Jammer.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:
23 jan 2020 09:07
Als ik de naam van deze webshop lees, haak ik al af.
Heb ik ook. Zo'n naam is een belangrijk selectiecriterium.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
29 jan 2020 18:57
Je kan nu wel een heel formeel standpunt in gaan nemen, maar dit is topic starter nummer zoveel die een topic dropt en dan wegvliegt. En ook nummer zoveel die klaagt dat een ander niet reageert, maar ook zelf in zijn/haar eigen topic niet meer reageert.
Dat was niet formeel, maar juist heel praktisch: het heeft te maken met het doel waarmee je iets doet. Als je een vraag aan een contractpartner stelt, wil je uiteraard reactie. Als je een frustratietopic op een site als dit dumpt, hoef je geen reactie, maar wil je alleen je ei kwijt.

A.Jejanan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2020 11:18

Re: Ikwilkoopjes.nl niet te vertrouwen

Ongelezen bericht door A.Jejanan »

1] Heb begin November 2019 een product besteld na paar weken niks ontvangen.
2] Begin december 2019 gemaild , product was opnieuw besteld.
3] Eind december 2019 product niet goed.
4] 6 Januari 2020 retour gestuurd via info van "Ikwilkoopjes.nl" geld zou spoedig retour gestort worden.
5] Midden Januari 2020 mail gestuurd waar het geld blijft,
6] reactie op 27-01-2020 :

Dag Renate,

Ik ga het nogmaals doorgeven aan de administratie. Ik zet daar ook spoed achter.

Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

[Tekst verwijderd]
Ikwilkoopjes.nl

7] 2 Feb 2020 nogmaals een mail gestuurd dat dit toch echt belachelijk is nog steeds niks ontvangen.
8] Ga vandaag 14-02-2020 weer een mail sturen of ze mijn rekeing nummer soms kwijt zijn dit is toch een staaltje van bedrog op een
hoog niveau.

9] Benieuwd of ik een reactie hierop krijg.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Gesloten