Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
22 jan 2020 23:56
ZeerPrivé schreef:
22 jan 2020 23:50
(...) SF is beroepsmatig bezig, maakt voor mij dan geen verschil met dakdekkers, loodgieters enz. (...)
Dat geldt toch ook voor ClaimConcept, die ook gewoon zijn eigen topics opent en vult.
Jazeker, vandaar mijn vraag over CC aan de redactie waar ik nooit antwoord op kreeg.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ah, OK. Mijn vraag aan de moderatie/redactie gaat daar ook over.

Moneyman
Berichten: 29995
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik dacht: ik open gewoon een topic over saldodipje.nl, ik ben immers geen SF :D

Wat schetst mijn verbazing: het topic staat er gewoon (weer) :mrgreen:
lenen-f73/saldodipje-t192445.html

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
23 jan 2020 08:56
Ik dacht: ik open gewoon een topic over saldodipje.nl, ik ben immers geen SF :D

Wat schetst mijn verbazing: het topic staat er gewoon (weer) :mrgreen:
lenen-f73/saldodipje-t192445.html
Maar dat is het nutteloze 2de topic, alle ook maar enigszins interessante posts zijn nog steeds verdwenen.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ZeerPrivé schreef:
22 jan 2020 16:18
Dat het topic van CC er nog steeds op staat, begrijp ik ook niet.
Ik mis een onderbouwing
alfatrion schreef:
22 jan 2020 22:57
Ik vind het argument "het is niet gratis" geen goede reden om het te verwijderen. Wat ik veel belangrijker vindt is of mensen met een post of topic zijn geholpen. Volgens mij is dat met dit topic het geval.

De hoofdonderwerpen Aandelenlease en Spaarbeleg/SprintPlan bestaan in ieder geval al bijna 19 jaar, de oudste gearchiveerde berichten zijn van 30 oktober 2001 over Legio Lease en van 4 november 2002 over SprintPlan door Stichting GeSp

Informatievoorziening blijft hard nodig, getuige de uitzending Radar blikt terug op de grootste financiële schandalen
Aandelenlease-affaire
Tussen 1991 en 2003 zijn er in Nederland bijna 1 miljoen aandelenleasecontracten afgesloten met een waarde van 6,5 miljard euro. Met geleend geld wordt belegd en consumenten kregen prachtige rendementen voorgespiegeld. De beleggingsopbrengsten vielen vanwege de beurscrash vies tegen. Deelnemers werden ineens geconfronteerd met hoge restschulden in plaats van winsten. Een aantal bekende namen zijn: Sprintplan van Aegon-dochter Spaarbeleg, Fortis Groeivermogen, of de Winstverdriedubbelaar van Legio Lease / Dexia
Aandelenlease
Stef Smit, directeur van claimorganisatie ConsumentenClaim (waar Leaseproces ook onder valt), zegt dat 44.000 mensen met zo’n aandelenleasecontract zich bij hen heeft gemeld. Inmiddels is er voor 10.000 gedupeerden een schikking getroffen of is de zaak uitgeprocedeerd. De gemiddelde schade per contract is 16.000 euro en de gemiddelde klant had 2,3 contracten per persoon. Deze mensen hebben tussen de 20.000 en 30.000 euro extra gekregen bovenop de Duisenberg-regeling.

Leaseproces staat nu nog 34.000 consumenten bij met zo’n leasecontract. Zo’n 14.000 mensen met een Sprintplan van Aegon en 20.000 andere leaseconstructies zoals een Fortis Groeivermogen, Aegon Vliegwiel, LegioLease of de Winstverdriedubbelaar van Dexia.

Stef Smit zegt: ‘We vertegenwoordigen 14.000 Sprintplan-gedupeerden met een gemiddelde schade van 13.000 euro per contract. Er zijn nog 106.000 mensen niet in actie gekomen. Mensen kunnen zich nu nog bij ons aansluiten. Op 11 februari 2020 doet de rechter uitspraak in de Sprintplan-zaak, dus mensen kunnen hier nog op mee liften.’ Mensen met een Fortis Groeivermogen kunnen nu al twee derde van hun restschuld en de wettelijke rente terugkrijgen, maar dan moeten ze zelf aan de bel trekken. Doe je dit niet, dan kun je naar je geld fluiten. De verzekeraar komt het niet vanzelf brengen. En op 13 maart 2020 doet de Hoge Raad uitspraak in de Dexia-zaak en wordt duidelijk wie er compensatie krijgt.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Het irritante van Claimconcept onderwerpen vind ik dat er verder vrijwel niemand lijkt te reageren en het quoten van zichzelf wat de topics vaak erg onleesbaar maakt.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens met Cro, als je niet in de materie zit zijn de topics zo goed als onleesbaar

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Cro schreef:
23 jan 2020 09:31
Het irritante van Claimconcept onderwerpen vind ik dat er verder vrijwel niemand lijkt te reageren en het quoten van zichzelf wat de topics vaak erg onleesbaar maakt.
Dat er weinig op gereageerd wordt hoeft u toch niet te irriteren toch? Gewoon overslaan zou ik zeggen.
Kijk eens naar het aantal views bij de betreffende onderwerpen.
Er wordt op z'n minst behoorlijk naar gekeken.
Ongetwijfeld door mensen die bijvoorbeeld tot de groep van 300000 gedupeerden in de zaak aandelenlease behoren.

Ik ben een van die vaste kijkers en volg de items die ik interessant vind en reageer als ik vragen of opmerkingen heb.
Dat komt zelden voor omdat de informatie zeer degelijk en helder is :wink:
De bijdragen van ClaimConcept zijn uitstekende informatiebronnen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

De reden dat het topic over Saldodipje verwijderd is, is omdat het naar onze mening iets te nadrukkelijk was geopend zodat de organisatie van sacredfour gedupeerden kon verzamelen. We hebben hem toen meteen verteld dat het hem vrij staat om het topic opnieuw te openen, maar dan met een insteek dat mensen hun ervaringen kunnen delen.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Radar schreef:
23 jan 2020 10:02
Beste forumgebruikers,

De reden dat het topic over Saldodipje verwijderd is, is omdat het naar onze mening iets te nadrukkelijk was geopend zodat de organisatie van sacredfour gedupeerden kon verzamelen. We hebben hem toen meteen verteld dat het hem vrij staat om het topic opnieuw te openen, maar dan met een insteek dat mensen hun ervaringen kunnen delen.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
Als ik mag vragen, waarom dan niet de openingspost of andere posts van SF van het originele topic aanpassen. In dat topic stonden namelijk mijn inziens best al een aantal nuttige reacties en kwam volgens mij al een aardige discussie op gang over de implicaties van het "nieuwe" leenmodel. In het nieuwe topic echter vrijwel niet, daar lijkt vooral verbazing te zien te zijn over het verdwijnen van het eerdere topic.

Moneyman
Berichten: 29995
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
23 jan 2020 09:52
Cro schreef:
23 jan 2020 09:31
Het irritante van Claimconcept onderwerpen vind ik dat er verder vrijwel niemand lijkt te reageren en het quoten van zichzelf wat de topics vaak erg onleesbaar maakt.
Dat er weinig op gereageerd wordt hoeft u toch niet te irriteren toch? Gewoon overslaan zou ik zeggen.
Kijk eens naar het aantal views bij de betreffende onderwerpen.
Er wordt op z'n minst behoorlijk naar gekeken.
Ongetwijfeld door mensen die bijvoorbeeld tot de groep van 300000 gedupeerden in de zaak aandelenlease behoren.

Ik ben een van die vaste kijkers en volg de items die ik interessant vind en reageer als ik vragen of opmerkingen heb.
Dat komt zelden voor omdat de informatie zeer degelijk en helder is :wink:
De bijdragen van ClaimConcept zijn uitstekende informatiebronnen.
Eens. Het grappige is dat deze topics zo'n beetje de enige topics zijn die geen ruimte bieden voor de vaste forummers om "zomaar" te reageren en misschien juist daardoor wel een zeer goede informatiebron zijn - voor degenen die het aangaat en dus in de materie zitten.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moderators,

Dank voor de toelichting.
De tekst van het oorspronkelijke bericht was mogelijk verwarrend, daarover had ik in de reacties ook al een opmerking gemaakt. Maar zoals Cro al schrijft, staan daar echt wel een paar relevante reacties. Kan de moderatie die niet met het teruggeplaatste topic samenvoegen?

Als een teleurgestelde klant van Saldo Dipje (en potentieel forumlid) zoekt naar informatie, vindt hij dan in ieder geval een topic met een uitnodigende serieuze, en niet het vage "Wat? Waar? Hier? O ja joh?" wat het nu is.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cro schreef:
23 jan 2020 09:31
Het irritante van Claimconcept onderwerpen vind ik dat er verder vrijwel niemand lijkt te reageren en het quoten van zichzelf wat de topics vaak erg onleesbaar maakt.
Als er veel wordt gereageerd, dan zijn er leden die pagina's kunnen vullen met hoe dat niet goed is.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is het topic over Saldodipje nu weer weg?
Hopelijk is de moderatie dan bezig om relevante reacties uit het eerste, verwijderde Saldodipje-topic terug te plaatsen in het tweede, tiegestane Saldodipje-topic.

Het is een beetje een onduidelijk topicdipje :wink:
Laatst gewijzigd door Erthanax op 23 jan 2020 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, staat op de vierde pagina.

lenen-f73/saldodipje-t192445.html

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ah, ok. Ik kon het zo snel niet vinden met de zoekfunctie. Excuses voor mijn fout.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen punt, snap niets van die zoekfunctie. Vind daar nooit wat mee. 😁

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zijn er meer die die irritante rode balk tijdens de maandagavond liever zien verdwijnen? Ik snap dat ie er heel even staat, maar hij is niet weg te krijgen. Op mijn telefoon neemt ie vervolgens een gigantisch deel van het scherm over en in de meeste gevallen komt ie pas te voorschijn net als ik op 'laatste ongelezen bericht' druk en dan komt die balk uiteraard net op de plek waar ik druk en opent ie die pagina met onderwerpen van de uitzending. Echt verschrikkelijk irritant.

Moneyman
Berichten: 29995
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

100000% eens!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja vreselijk irritant! Heb hier al vaker over " gezeurd" .
Volgens mij ook volkomen overbodig, alles over de onderwerpen is gewoon te vinden op de site .

Gesloten