LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Femke Vlieland
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2020 11:52

OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Femke Vlieland »

Edit: het probleem is inmiddels opgelost

Ik werd vandaag gebeld door Quizatlas dat ik een bedrag van 3x 37,50 open heb staan bij ze omdat ik mondeling telefonisch toezegging had gedaan voor een kwartaalabonnement.

Ik lees op internet van meerdere mensen ook dezelfde klachten over Quizatlas..Ik weet niet wat te doen. Ik wil helemaal geen abonnement bij Quizatlas, geen interesse.
Ik werd december 2019 gebeld door Quizatlas. ik zou 2 weken gratis mogen puzzelen, en kon daar prijzen mee winnen, ik zou nergens aan vast zitten, daarna zou een kwartaalabonnement ingaan, tenzij ik een herroeplingsformulier in vul. Een dame vertelde mij dat ze mij de overéénkomst ging voor lezen, en dat dit zou worden opgenomen, ik heb op een paar vragen ja gezegd, maar dit ging niet over een abonnement waar ik 3 maanden voor moet betalen, deze dame was ook slecht te verstaan Door drukte heb ik 2 weken geen mailtjes afgehandeld, en nu zit ik dus aan een abonnement vast, 3 maanden van 37,50 per maand. Is deze manier van een abonnement aan iemand aansmeren rechtsgeldig, ik heb namelijk geen handtekening ergens opgezet en wie zegt dat er niet gerommeld is met het bandje met antwoorden?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door de auditu »

Heeft u het bandje al mogen afluisteren?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door berndv »

Femke Vlieland schreef:
23 jan 2020 11:55
Een dame vertelde mij dat ze mij de overéénkomst ging voor lezen, en dat dit zou worden opgenomen, ik heb op een paar vragen ja gezegd, maar dit ging niet over een abonnement waar ik 3 maanden voor moet betalen, deze dame was ook slecht te verstaan
dan zou ik die voicelog maar eens gauw opvragen en eens terug gaan luisteren waar u overal ja op heeft gezegd.

Daarnaast zou ik zo snel mogelijk zorgen dat het abonnement opgezegd wordt. Als uit die voicelog blijkt dat u gewoon een abonnement bent aangegaan, dan lijkt het mij wel een legitieme overeenkomst. Even los van het feit wat u leest op internet, het gaat om de overeenkomst die zij menen te hebben met u. Het gaat in dit geval om een internetdienst, als het goed is zou u hiervan ook bericht moeten hebben ontvangen als vorm van bevestiging, vermoedelijk per mail.
Femke Vlieland schreef:
23 jan 2020 11:55
Is deze manier van een abonnement aan iemand aansmeren rechtsgeldig, ik heb namelijk geen handtekening ergens opgezet en wie zegt dat er niet gerommeld is met het bandje met antwoorden?
U hoeft voor een lidmaatschap op een internetpagina ook geen handtekening te plaatsen. Een voicelog kan daarvoor voldoende zijn. U begint nu wellicht over dat er misschien met het bandje gerommeld is, op zich zou dat wel eenvoudig aantoonbaar zijn. Ik zou liever nog een stap eerder gaan zitten, waarom ja zeggen bij het maken van een bandopname waarbij u de andere partij moeilijk kunt verstaan?

eikenboom1
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2018 18:30

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door eikenboom1 »

Dag,

Hier het zelfde gehad.

Ik zou contact opnemen met consuwijzer, het is het zelfde als met puzzelgroep waar al genoeg over te doen (google maar eens) is geweest.
Het zou gaan om een online puzzelabonnement en een puzzelblad. We zouden een mail hebben gehad als bevestiging, maar hebben nooit een mailadres gegeven. Het mailadres op het bandje klopte dus ook niet.

Ik heb zelf op aanraden van consuwijzer een brief gestuurd dat schriftelijk vereiste van toepassing is.

Daarna kreeg ik de opmerking dat ze het niet konden opzeggen, er moest eerst betaald worden. Dit op een zeer dwingende toon. Heb hun toen gezegd dat ik dit niet ging doen.
2 dagen later belden ze weer en ze wilden me "matsen", ik hoefde maar 1 maand te betalen. Niet gedaan en gezegd als hun stellen dat het een dienst en een product is, de bedenktermijn begint na ontvangst van het product.
Toen was het stil, ze ging overleggen met een collega .
De conclusie was dat ze niets hadden aan klanten die niet betaalden en dat ze me uit coulance alles kwijtscholden en uitschreven uit hun systeem.

Femke Vlieland
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2020 11:52

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Femke Vlieland »

Beste eikenboom1, bedankt voor je reactie. Frappant om te horen dat jou dit eerder is overkomen.
Ik zal contact opnemen met ConsuWijzer wat te doen. Ik denk ook dat het zonder schriftelijke toestemming niet rechtsgeldig is. Ik heb vandaag maar een kort fragment van de voicelog gehoord, dus zal rest van opname ook opvragen. Vooralsnog niet betalen. Hoop niet dat ze er zo achteraan blijven zitten als bij jou gebeurd is.
Heel vervelende praktijken dit.

eikenboom1
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2018 18:30

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door eikenboom1 »

Ik heb een mail gestuurd, brieven nemen ze niet in ontvangst, staat ook in hun voorwaarden dat ze communiceren op de door hun gekozen wijze . Op de mails zul je wel geen reactie krijgen, ze doen alles telefonisch.
Morgen zullen ze wel weer bellen.
Succes ermee!

Laat je weten hoe het afloopt?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

eikenboom1 schreef:
23 jan 2020 17:12
We zouden een mail hebben gehad als bevestiging, maar hebben nooit een mailadres gegeven. Het mailadres op het bandje klopte dus ook niet.
Dus u heeft wel een e-mail adres gegeven maar deze was onjuist?

eikenboom1
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2018 18:30

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door eikenboom1 »

@sylvesterb

Mijn partner zou dat gegeven hebben , wat dus niet zo is. De voicelog wordt heel snel afgespeeld, en daar is een dame op te horen met een zwaar accent.

Femke Vlieland
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2020 11:52

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Femke Vlieland »

Ik ben vandaag aantal keer gebeld door iemand van Quizatlas. Ze hadden de klacht via Radar doorgekregen, dank hiervoor Radar.
Het voorstel is nu dat als ik dit topic verwijder dat hiermee mijn 'dossier' bij Quizatlas zal worden gesloten en de betalingen zullen worden ingetrokken en hetgeen ik verschuldigd was hoef ik dan niet meer te betalen.
Dit is de update van vandaag.
Dank allemaal voor jullie reacties. Heeft me echt geholpen.

Ik ben blij dat het hiermee is afgerond.
Ik zal mijn geopende topic nu in overleg met de moderator van dit forum proberen af te sluiten.

Femke Vlieland

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet sluiten, ze zitten fout, Zij mogen hier wel een reactie geven dat het is opgelost.

Nu claim seponeren om het weg te krijgen, zijn ze te laat mee.
Stuur een link naar hun met dit topic en laat ze zelf een goed verhaal plaatsen dat alles geseponeerd is!
Chantage door als je alles verwijderde is hier niet gewenst en toegestaan, tenzij je foute dingen beweerde en dat is niet het geval.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus weer chantage door een bedrijf.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
24 jan 2020 14:06
Dus weer chantage door een bedrijf.

Waar zowel TS en de redactie in mee gaan. Fantastisch! :evil: De redactie kan natuurlijk ook de topic titel aanvullen met 'opgelost'.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door moederslink »

Gewoon laten staan en op slot gooien..😏

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wij kunnen massaal een bericht plaatsen na spoorloos verdwijnen... niet verwijderbaar en we weten allen hoe irritant ik soms ben! :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
24 jan 2020 14:11
Gewoon laten staan en op slot gooien..😏

Dat is niet conform het chantage voorstel van die zeer dubieuze club.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door kuklos »

Femke Vlieland schreef:
24 jan 2020 13:50
Ik ben vandaag aantal keer gebeld door iemand van Quizatlas. Ze hadden de klacht via Radar doorgekregen, dank hiervoor Radar.
Het voorstel is nu dat als ik dit topic verwijder dat hiermee mijn 'dossier' bij Quizatlas zal worden gesloten en de betalingen zullen worden ingetrokken en hetgeen ik verschuldigd was hoef ik dan niet meer te betalen.
Dit is de update van vandaag.
Dank allemaal voor jullie reacties. Heeft me echt geholpen.

Ik ben blij dat het hiermee is afgerond.
Ik zal mijn geopende topic nu in overleg met de moderator van dit forum proberen af te sluiten.

Femke Vlieland
Niet doen, dit is chantage. Als ze gelijk zouden hebben zouden ze dit voorstel nooit doen. Dus nee, niet doen, topic laten staan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt overigens na het “verwijderen” een nieuw topic openen met uw ervaringen met dit “bedrijf”.

Maar u weet nu in ieder geval dat u zulk soort telefoontjes direct moet beëindigen met “geen belangstelling”. Gratis bestaat niet. Levert geheid ellende op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Doet me denken aan de dakkoffers, Küchenwelt en nog enkele anderen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je hebt niets getekend dus ze hebben ook niets te chanteren, zo simpel is het...

bij abbonnementen moet er een schriftelijke overeenkomst zijn, een waar uw handtekening onder staat dus een papieren versie...

laat ze lekker in hun sop gaar koken en niets meer laten horen dan, kunt u mij de overeenkomst laten zien waar mijn handtekening onder staat?

Klaar met die gasten...

van Juridisch loket....................

Heeft u alleen toestemming gegeven voor een (gratis) proefpakket? Dan mag de verkoper het proefpakket niet zomaar omzetten in een abonnement. Zegt de verkoper dat u toestemming heeft gegeven voor een abonnement? Dan moet de verkoper dit bewijzen.

Weet u zeker dat u niet akkoord bent gegaan met een abonnement en ontvangt u ineens een rekening? Stuur de verkoper dan een brief, waarin u aangeeft dat er geen sprake is van een geldige overeenkomst voor een abonnement. Vraag de verkoper om de rekening in te trekken.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OPGELOST Ongevraagd vast aan abonnement Quizatlas

Ongelezen bericht door alfatrion »

Femke Vlieland schreef:
23 jan 2020 11:55
Ik werd december 2019 gebeld door Quizatlas. ik zou 2 weken gratis mogen puzzelen, (...)
Het is een proefabonnement op een tijdschrift, die mogen niet stilzwijgend worden verlengt of omgezet worden.
Hawk-Eye schreef:
27 jan 2020 14:40
bij abbonnementen moet er een schriftelijke overeenkomst zijn, een waar uw handtekening onder staat dus een papieren versie...
Die is onjuist.

Gesloten