LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
DWessel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2020 14:45

Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door DWessel »

Excusses, ik stel me eerst even voor. Mijn naam is Dylan en mijn vriendin is Annoniempje Ik had een geweldig leuk welvarend feestbedrijf en vele neven activiteiten.

Ik schrijf dit jullie nu dakloos met enorme schulden bij familie en wij zijn enorm gestrest en hebben zoveel moeten regelen en hoop dat ik me goed kan verwoorden. Ik ben zo bang ons, eten is bijna op en slaap met mijn vriendin van 23 nu al 2 jaar illegaal in een lekkend ongeissoleerde bus (voorheen camper). Moest me huis verkopen doordat de verzekering me opzettelijk dwong tot een afkoopsom en kon mijn bedrijven niet meer uitvoeren door onze pijn.

Als zelfstandige ondernemer zijn wij met 130 km per uur aangereden door een dronkenmobilist! Wij zijn alles kwijt, me huis, me bedrijven, me trots en zijn dakloos en het eten is bijna op! We passen in geen enkel hokje voor hulp en kunnen door de pijn slecht voor onszelf opkomen. De pijn en depressie neemt vele momenten de overhand.

Vanaf 2014 hebben wij al geen inkomen en na me huis verkoop in 2017 zijn we dakloos! En wonend in dat Busje....
Wij zijn naar de rechter geweest

AFSPRAAK RECHTER-NOORD(Te assen):
1,5 jaar geleden afspraken gemaakt bij de rechter (ik heb alleen maar gehuild en gehuild) en ze lappen het gewoon aan hun laars.... wouw zelfs de rechters hebben ze in hun broek!
Dit was de afspraak (heb het op papier)

AFSPRAKEN BIJ DE RECHTER
Alles op zeer kort termijn!
[*]Intensief hulp (heb ze 1 keer gezien)
[*]een huis (na 1 jaar 1 vrijesocter via jaap.nl geloof ik van 1000,- per maand zonder uitkering ;))
[*]uitkering (hebben wij nooit gekregen toen ze na een jaar het bijna gingen doen stopte de verzekering de hulp instantie.

Nog steeds dakloos Dylan? Echt.... ja echt :( ik schrijf dit nu dakloos, zonder uitkering en durf geen eten meer te halen omdat onze voorschoten bijna op zijn. Voorschoten zo klein dat we maanden hebben gehad dat we eerst 0 hadden en daarna maar €350 per maand als het niet al meteen op was aan schulden en dan moest ik nog mijn huis betalen en de medische kosten oef.....

Ik was dubbel en dwars verzekerd. Maar ons helpen en begeleiden deden ze niet!

Ze wilde ons afkopen! En toen ik zei ik wil "geen geld" ik wil van me rugpijn af! Stopte ze alle hulp en kregen we 7 maanden lang geen voorschot waardoor we gedwongen werden in elke enge bocht ons te wringen!


Woon nog steeds in het busje.... Ik schaam me diep.... Ik schaam me diep dat ik een Nederlander ben en dit kan en toegelaten wordt door een miljarden bedrijf die alles in ze zak blijkt te hebben.....

<b>MEDIA!!! </b>Ik ben bereid alles te laten inzien ook de foto's in de camper van hoe mijn vriendin met ingetrokken benen moest slapen omdat het lekte op het bed! Alle foto's van onze misschien wel meer dan 75 slaapplekken, hoe we op straat hebben geleefd, hoe we kookte en hoe we dachten wat op te kunnen bouwen.
Jullie mogen alles inzien en overal bijzijn en alles filmen, advocaat gesprekken! Mijn dagelijkse leven filmen! HELP dit duurt te lang. Ik wil springen maar heb geen geld voor het touw! Ik wil voor een ieder opkomen! Ik offer me op...!

Deel mij! Help mij om iedereen te helpen.
WIJ ZITTEN GEVANGEN!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Beste antwoord
Gekozen door DWessel

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

door Komkommertijd » 24 jan 2020 14:01

ZZPer lopen dit risico, dakloos dus geen bijstand mogelijk....

Zorg voor woning of inschrijving bij een van beide ouders.
En nu 2 jaren later, Alcomobilist is een ramp, verzekeraar hoorde uit te betalen maar probeerde er onderuit te komen!

Vraag de gemeentelijke Sociale dienst eens om hulp en meld je bij daklozen opvang, die helpen je dan wel...
Weten goed de weg, en de pijn, in koude bus is dat alleen maar erger.
Via daklozen opvang en bus elders wegzetten lijkt me eerste goede stap.

Warm en droog zitten en goede letselschade advocaat zoeken.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door berndv »

Wat een situatie zeg. Verschrikkelijk. Ik weet niet wat wij hier precies voor u kunnen betekenen. Ik kan zo ook niet zien waarom u zo tussen wal en schip valt. Als er een AOV verzekering is, snap ik niet waarom die niet uitbetaald. Ook snap ik de inhoud van de rechtszaak niet echt. Maar ik denk niet dat iemand hier op dit forum iets voor u kan betekenen. Ik kan u alleen maar heel veel sterkte wensen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Zoek een goede letselschade advocaat.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kolibrie schreef:
24 jan 2020 10:59
Zoek een goede letselschade advocaat.
Maar die gaat de rugpijn niet oplossen, zoals TS eerder eiste toen ze een uitkering wilde doen voor letselschade.

@TS mail je bericht aan de redactie, wij als forumleden kunnen echt niets in je situatie veranderen. Ga met je camper voor het gemeente huis kamperen en benader de media. De gemeente moet zorgen dat je hulpverlening krijgt. Gezien je slachtoffer bent van een donkenbestuurder zal de media dit mogelijk wel oppakken.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Kolibrie »

sylvesterb schreef:
24 jan 2020 11:44
Kolibrie schreef:
24 jan 2020 10:59
Zoek een goede letselschade advocaat.
Maar die gaat de rugpijn niet oplossen, zoals TS eerder eiste toen ze een uitkering wilde doen voor letselschade.

@TS mail je bericht aan de redactie, wij als forumleden kunnen echt niets in je situatie veranderen. Ga met je camper voor het gemeente huis kamperen en benader de media. De gemeente moet zorgen dat je hulpverlening krijgt. Gezien je slachtoffer bent van een donkenbestuurder zal de media dit mogelijk wel oppakken.
De rugpijn niet maar andere pijnlijke zaken wel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
24 jan 2020 11:44

. Ga met je camper voor het gemeente huis kamperen en benader de media.
De gemeente moet zorgen dat je hulpverlening krijgt. Gezien je slachtoffer bent van een donkenbestuurder zal de media dit mogelijk wel oppakken.

Hier sluit ik mij bij aan, meer mensen hebben op deze manier hulp gekregen.

Ik denk ook niet dat wij de TS kunnen helpen , maar hoop dat het opgepikt wordt door instanties en er hulp komt.

Ga inderdaad voor het stadhuis staan TS.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door moederslink »

dylanwempe schreef:
23 jan 2020 18:09
Excusses, ik stel me eerst even voor. Mijn naam is Dylan en mijn vriendin is Annoniempje Ik had een geweldig leuk welvarend feestbedrijf en vele neven activiteiten.
(...)
Vanaf 2014 hebben wij al geen inkomen en na me huis verkoop in 2017 zijn we dakloos! (...)
Waarom hadden jullie al geen inkomsten meer vanaf 2014 ?
Toen hadden jullie toch nog een huis en een leuk welvarend feestbedrijf ? :roll:

En jullie ontvingen voorschotten vanaf 2017?
Van de gemeente?
En waarom heeft u dan gezegd: " ik wil geen geld , ik wil van mijn rugpijn af " ...en dan stoppen ze ineens met die voorschotten :roll: .

Ik heb heel veel vragen bij dit topic....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ZZPer lopen dit risico, dakloos dus geen bijstand mogelijk....

Zorg voor woning of inschrijving bij een van beide ouders.
En nu 2 jaren later, Alcomobilist is een ramp, verzekeraar hoorde uit te betalen maar probeerde er onderuit te komen!

Vraag de gemeentelijke Sociale dienst eens om hulp en meld je bij daklozen opvang, die helpen je dan wel...
Weten goed de weg, en de pijn, in koude bus is dat alleen maar erger.
Via daklozen opvang en bus elders wegzetten lijkt me eerste goede stap.

Warm en droog zitten en goede letselschade advocaat zoeken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
24 jan 2020 13:39
Ik heb heel veel vragen bij dit topic....
Die vragen heb ik ook wel, maar stel dat TS die vragen beantwoord kun je hem dan helpen? Mijn conclusie was "Nee" de vraag is dus of je gestelde vragen enige toegevoegde waarde hebben.
Komkommertijd schreef:
24 jan 2020 14:01
Alcomobilist is een ramp, verzekeraar hoorde uit te betalen maar probeerde er onderuit te komen!
Lezen blijft moeilijk. TS stelt dat hij de verzekering heeft geïnformeerd dat hij geen geld wilt maar van zijn rugpijn af. Zover ik weet kunnen verzekeringen dit soort lichamelijke klachten niet oplossen, en als TS geen geld wilt dan zal een verzekeraar het dossier sluiten, ik hoop echter voor TS dat hij dit niet schriftelijk heeft bevestigd want dan wordt het nog een lastige kwestie. Je ongefundeerde conclusie dat de verzekeraar er onderuit wilt komen slaat dus zoals gewoonlijk weer eens nergens op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door moederslink »

sylvesterb schreef:
24 jan 2020 14:14
moederslink schreef:
24 jan 2020 13:39
Ik heb heel veel vragen bij dit topic....
Die vragen heb ik ook wel, maar stel dat TS die vragen beantwoord kun je hem dan helpen? Mijn conclusie was "Nee" de vraag is dus of je gestelde vragen enige toegevoegde waarde hebben.
Nee ik kan hem nu niet helpen , maar als vragen helder beantwoord worden, kunnen we verder kijken en krijgen we misschien inzicht waaróm dingen zo gelopen zijn en welke stappen TS dan nog verder kan zetten, behalve dat busje voor het gemeentehuis zetten en de Media opzoeken.
Vooralsnog lijkt me zo.n actie niet echt zoden aan de dijk zetten....hier is n.m.m meer aan de hand.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 jan 2020 14:39

Nee ik kan hem nu niet helpen , maar als vragen helder beantwoord worden, kunnen we verder kijken en krijgen we misschien inzicht waaróm dingen zo gelopen zijn en welke stappen TS dan nog verder kan zetten, behalve dat busje voor het gemeentehuis zetten en de Media opzoeken.
Vooralsnog lijkt me zo.n actie niet echt zoden aan de dijk zetten....hier is n.m.m meer aan de hand.

Dit soort dingen werken meestal wel. Op het gebied van daklozen is Nederland echt niet zo goed hoor.

Ik zou zeggen zet het voor het gemeentehuis en ga pas weg na toezeggingen.

Wij kunnen TS niet helpen al zou hij alles uitleggen, De gemeenten doen weinig tot niks voor daklozen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Niemand kan hem helpen hij moet het zelf doen. Een camper voor het gemeentehuis zetten zie ik toch niet gebeuren hoor, die staat binnen de kortste keren ....ergens waar het wel mag?

Deze persoon moet ( zeg ik niet graag ) een baantje vinden, maakt niet uit wat, hij moet gewoon zien te gaan werken. Waar een wil is een weg, en volgens mij is de persoon nog jong. Zijn vriendin tenminste wel en èèn van de twee moet toch zeker kunnen scoren.

Heb ik medelijden, nee...je hebt pech gehad of de zaken niet goed voor elkaar. Hoelang denk je dit vol te kunnen houden? Ga in de kassen werken of weet ik veel wat nog meer, uitdagingen genoeg en pak je leven op.

Ik kan het, meerdere kunnen het....dus jullie ook. Zet `m op en kom uit die spiraal.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
24 jan 2020 16:53


Deze persoon moet ( zeg ik niet graag ) een baantje vinden, maakt niet uit wat, hij moet gewoon zien te gaan werken. Waar een wil is een weg, en volgens mij is de persoon nog jong. Zijn vriendin tenminste wel en èèn van de twee moet toch zeker kunnen scoren.

Heb ik medelijden, nee...je hebt pech gehad of de zaken niet goed voor elkaar. Hoelang denk je dit vol te kunnen houden? Ga in de kassen

Baantje??? de TS is dakloos dan neemt niemand je aan, en hij heeft het aan zijn rug.

Eigen schuld dikke bult volgens jouw remedie?? ik heb geen medelijden maar vind het dieptriest dat zowel de TS als zovele mensen in Nederland dakloos zijn, dat moet niet mogen in zo'n rijk land als de onze.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bel met de lokale krant of lokale televisie. Dan kan je je verhaal doen en kan er misschien toch de juiste hulp gevonden worden.

De gemeente heeft zorgplicht. Wellicht is de WMO een ingang en daarnaast schuldsanering. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s/wmo-2015

Maar het kan een zoektocht zijn om de juiste hulp te vinden. Kijk ook eens of er een straatadvocaat is in de regio.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Eigen schuld dikke bult volgens jouw remedie?? ik heb geen medelijden maar vind het dieptriest dat zowel de TS als zovele mensen in Nederland dakloos zijn, dat moet niet mogen in zo'n rijk land als de onze.
Ik ben ook dakloos geweest met rugklachten en slechthorendheid en tinnitus, en toch ben ik er uit geklommen en sta waar ik nu sta.

Eigen schuld dikke bult heb ik nergens geroepen! en is ook niet mijn remedie!

Dakloos zijn moet je meemaken, ik heb het gezien en meegemaakt. Ja er zijn er veel...teveel, maar ik heb ook gezien hoe zij functioneren. In de ochtend hangen met een kop koffie en in de middag met een joint en bier hangen op parkeerplaatsen bij de supermarkten. En in de avond....ach hou toch op zeg.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
24 jan 2020 18:13
[

Dakloos zijn moet je meemaken, ik heb het gezien en meegemaakt. Ja er zijn er veel...teveel, maar ik heb ook gezien hoe zij functioneren. In de ochtend hangen met een kop koffie en in de middag met een joint en bier hangen op parkeerplaatsen bij de supermarkten. En in de avond....ach hou toch op zeg.

Ik mag toch hopen dat ik dat nooit meemaak. Er wordt weer eens bezuinigd op deze groep mensen er komen er steeds meer. Zelfs mensen die een baan hebben , en gaan scheiden hebben geen dak boven hun hoofd.

Trouwens elk geval is anders , wat jij kan, kan een ander misschien niet.

Ik vind het walgelijk in dit land dat er steeds meer mensen zonder dak boven hun hoofd zijn.

TS , kijk eens naar de link van Bob, denk dat je daar ook veel aan hebt.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar goed, de Ts heeft geen WAO en woont ook niet goedkoop in Afrika. Voor een baan heb je hier vast adres nodig. En je kunt pas een vast adres krijgen als je inkomen hebt, en je krijgt pas inkomen als je een baan hebt bijvoorbeeld.

Maar met die camper voor het gemeentehuis gaan staan is een goed idee. Tenslotte wordt er ook van alles geregeld als er wat trekkers op het Malieveld staan, of als boeren een deur van het Provinciehuis rammen.

Dus aandacht trekken bijvoorbeeld van een lokale krant.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik mag toch hopen dat ik dat nooit meemaak. Er wordt weer eens bezuinigd op deze groep mensen er komen er steeds meer. Zelfs mensen die een baan hebben , en gaan scheiden hebben geen dak boven hun hoofd.
Beste Reggie, alleen voor dat alleen om dat heel mijn leven mee te maken ben ik eigenlijk gewoon gevlucht. Ik kon het ook niet meer volhouden in Nederland en wilde ook zo ook niet verder leven.

Dat niet iedereen dat kan, of dat wilt, dat is voor een ieder verschillend.

Er staan dus vele verassingen te wachten voor velen in Nederland, als er een kink in de kabel komt. Ik hou van Nederland maar niet meer op deze manier, zeg ik dat goed....mijn gevoel spreekt.

Ik kan dus ook niet meer spreken voor Nederlanders, na 15 jaar denk ik een beetje anders over bepaalde omstandigheden. Hier is iedereen werkloos, maar ze leven toch met een ''Samsung''. :shock:

Het blijft triest voor TS en meerdere, maar het rijke klimaat in Nederland is niet meer toereikend voor deze groep mensen.

Sorry, what can I do?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
24 jan 2020 18:38


Het blijft triest voor TS en meerdere, maar het rijke klimaat in Nederland is niet meer toereikend voor deze groep mensen.

Sorry, what can I do?

Dan zorgen ze in Nederland maar wel dat het weer toereikend is, er is ook geld voor opvang van vluchtelingen dus kan je ook aan je eigen volk denken.

Er is geld en net wat Bob al zei....Nederland heeft een zorgplicht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien nog hulp van het leger des Heils?

Gesloten