LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
26 jan 2020 12:35
@erthanax dat jij niet veel op hebt met voeding en leefstijl in relatie tot kanker is wel duidelijk.
Hoe is dat duidelijk, hoe komt u daar nu toch bij? Ik heb dat nooit geschreven en het is pertinent onwaar! U schrijft mij, geheel ongegrond, opvattingen toe die ik niet heb!

De voedingsadviezen die u recapituleert zijn ook te vinden bij bv het Voedingscentrum en (jawel!) het KWF. Daar heb ik dat malle "onderzoeksfonds" niet voor nodig.

Het verschil tussen ANBI-status en CBF-erkenning is mij volledig duidelijk.

Dat u mij bij herhaling woorden in de mond legt die ik niet gezegd of geschreven heb, is voor mij reden om deze discussie te laten voor wat het is.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
26 jan 2020 01:17
@erthanax dan ben je toch verkeerd ingelicht. ANBI is enige officiële keurmerk voor goede doelen. CBF stelt in feite niets voor want zij mogen geen status verlenen.
Sinds wanneer is de (puur fiscale!) ANBI-status een keurmerk? :D

Als argument in de discussie over de vraag of WKOF je euro's waard is, voegt het niets toe. Ik zou een dergelijke vage club nooit steunen, dan zijn er veel betere organisaties met meer concrete doelen én resultaten op dat vlak te vinden.
Erthanax schreef:
26 jan 2020 14:02
Dat u mij bij herhaling woorden in de mond legt die ik niet gezegd of geschreven heb, is voor mij reden om deze discussie te laten voor wat het is.
Het vervuilt inderdaad behoorlijk.

marloes8
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2013 10:45

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door marloes8 »

Ook ik ben vandaag gebeld door KWOF. Mijn werd verteld dat ik op dit moment een klein bedrag per maand doneer en gevraagd of ik dit wilde verhogen. Nu heb ik inderdaad weleens gedoneerd, dus ik dacht dat dat kon kloppen. Ik zei dat ik het niet wilde verhogen en het wilde laten zoals het was. Ik vroeg nog of het wel echt zo was dat ik op dit moment maandelijks doneerde, en volgens haar stond er 5 euro per maand in het systeem. Ik ben dus akkoord gegaan met deze maandelijkse donatie.
Je voelt hem al aankomen, nadien bleek dat ik helemaal nooit een maandelijkse donatie heb gedaan (alleen incidentele donaties). Ik heb meteen teruggebeld en de boel teruggedraaid, maar vind dit een ontzettend smerige truc.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door scontra »

marloes8 schreef:
26 mei 2020 13:21
Ook ik ben vandaag gebeld door KWOF.
Nooit en te nimmer op telefonische werving, van wie of wat dan ook, ingaan.
Als u zelf de behoefte gevoeld om ergens donateur van te worden of uw donatiebedrag te wijzigen, dan is het vroeg genoeg om zelf in actie te komen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je mensen inhuurde tegen provisie die van de €5,- per maand moeten proberen te verhogen....
En er ook enkele die wel eens iets betaalde, deze Marloes zal vermoedelijk nooit meer iets geven en kost meer dan opleverde.

Als een goede nette organisatie een bureau inhuurde dat dubieus en laat bellen, kan het wel eens negatief rendement opleveren.

marloes8
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2013 10:45

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door marloes8 »

Komkommertijd schreef:
26 mei 2020 13:42
deze Marloes zal vermoedelijk nooit meer iets geven en kost meer dan opleverde.

Als een goede nette organisatie een bureau inhuurde dat dubieus en laat bellen, kan het wel eens negatief rendement opleveren.
Klopt, ik deed nog wel eens een donatie, maar dat ga ik nu zeker niet meer doen! Mij zijn ze kwijt als donateur.
Overigens belde ik per ongeluk eerst het KWF, en zij gaf al aan dat ze bij het WKOF sneaky wervingstrucs gebruiken.

Liesjeconsu01
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2020 12:03

Re: Wereld Kanker Onderzoek Fonds stuurt mij post

Ongelezen bericht door Liesjeconsu01 »

Vandaag ongevraagd post ontvangen van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. In een envelop een kartonnetje met ruimte voor euromunten, met het verzoek een donatie in munten te doen. Na de reacties in dit forum gelezen te hebben, de post retour gezonden.

Gesloten