LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Tix.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tinischuller
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 22:07

Klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door tinischuller »

Vorige week heb ik een vlucht uitgezocht via Tix.nl en uuit hun keuze menu Alicante en Eindhoven gekozen.
Verder aangegeven een extra koffer van 10 kg mee te nemen.
De aangebeoden vlucht was prima en goedkoop.
Niet goed genoeg gekeken natuurlijk.
Ryanair geeft bijvoorbeeld enkel vluchten die passen bij wat u vraagt.
TIX.nl doet dat niet. Waarom is achteraf duidelijk.
Ik kreeg een bevestiging van de "DOOR MIJ GEKOZEN" vlucht van Alicante naar Maastricht ZONDER extra koffer.
Als je probeerd te wijzigen krijg je de verheffende eerste waarschuwing "Hoe goedkoper de boeking hoe duurder omboeken"
Tel uit je verlies.
Als ik de email met bevestiging van de geboekte vlucht doorscrolde zag ik nog "LET OP, de start en/of aankomst plaatsen wijken af van wat u gekozen hebt.
Tix.nl wrijft het nog even in!

Verder heb ik van de vliegmaatschappij nog geen bevestiging gehad van de vlucht.
Hoe kan dat nou?
Tix bevestigd een vlucht bij RyanAir en Ryanair weet van niets.
De wazige pagina,s die TIX.nl dan voorschoteld voor evt. wijzigen lijken ook nergens op.
Ik maakte een grote fout niet eerst even te googelen naar TIX.nl
Ik ben geneigt te denken dat dit riekt naar afzetterij en bedrog.
Nooit meer dus met TIX.nl.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door berndv »

tinischuller schreef:
29 jan 2020 14:31
Ryanair geeft bijvoorbeeld enkel vluchten die passen bij wat u vraagt.
TIX.nl doet dat niet. Waarom is achteraf duidelijk.
Ik kreeg een bevestiging van de "DOOR MIJ GEKOZEN" vlucht van Alicante naar Maastricht ZONDER extra koffer.
Wat raar. Net even geprobeerd bij Tix. Als ik daar een vlucht wil boeken van Eindhoven naar Alicante, krijg ik alleen maar vluchten van Eindhoven naar Alicante. Dus hoe u het voor elkaar heeft gekregen om een vlucht van Eindhoven te selecteren en vervolgens naar Maastricht te laten verplaatsen is mij compleet niet duidelijk.

Maar goed, ik lees hier een heel groot stuk eigen-verantwoordelijkheid hoor. Sorry dat ik het zeg. Als je een vlucht boekt, krijg je voordat je je bestelling definitief plaatst over het algemeen eerst een overzicht met de details van je bestelling alvorens je de bestelling ook daadwerkelijk plaatst. En als je dat niet controleert is dat gewoon ongelofelijk. En als je wil vliegen met koffer vanaf eindhoven en er staat in het overzicht opeens een vlucht met maastricht en zonder koffer, dan heb je de order niet goed gecontroleerd en niet gelezen.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Volgende keer gewoon bij Ryanair boeken. U geeft zelf al aan dat die vluchten aangeven die passen bij uw vraag. Waarom boekt u dan bij een tussenpersoon?

Gesloten