Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
28 jan 2020 09:53
Ik zal niet het advies geven via nu Saldo Dipje een gelijkwaardig bedrag te lenen en dan verrekenen!
Doe dat inderdaad maar niet. Want dat kan niet. Er is sprake van verschillende contractspartijen. Dat die onder een overkoepelende groep vallen, maakt dat niet anders.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Komkommertijd schreef:
Ik twijfelde.... in theorie is een rechtszaak tegen buitenlandse aanbieder twijfelachtig. Maar de Garantsteller is dochter onderneming van Ferratum.
De eerste garant waar Ferratum mee werkte was een dochter onderneming van de Ferratum groep. De laatste garant was dit niet.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Wat heb je met die garant te maken? De rechter beoordeelde dat als een schijnconstructie , onderdeel van de kredietovereenkomst.
En die overeenkomst is gesloten met Ferratum

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze 2 antwoorden zie ik als mijn laatste Hypotheek;
1 Een lening bij bank.
2 Een verzekering elders.
3 Een belegpolis nog andere...
4 En een adviseur die jaarlijkse bedrag kreeg voor vrijwel nietsdoen!

Het afsluit moment bepaalde of je bij Feratum dochter of juridisch apart bedrijf een garantie kreeg!

Ook is in ruim 2 jaren zo vaak de voorwaarden aangepast dat Eén uitspraak voor iedereen zoals Sacred Four wilde eerder 4 uitspraken of meer zal worden!

R23040
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2020 17:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R23040 »

Kan ik de lening bij saldodipje nietig laten verklaren? Nooit meer dat ik nog bij een flitskrediet aanbieder ga lenen. Ik wil graag de lening bij saldo dipje nietig verklaren, het geleende geld terugstorten zodat ik er vanaf ben. Staan hun sterk ik hun schoenen met die boete? Aangezien ik het bedrag meteen terug overmaak is dit binnen de 16 dagen die ze geven om te zoeken naar een garantsteller wat al een heel apart iets is deze werkwijze.

Ik wil die boete niet betalen en ben ook helemaal klaar met dit soort bedrijven.

Iemand die mij hier een antwoord op kan geven? Geld meteen terugstorten zonder boete bedrag?

Bvd.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

R23040 schreef:
28 jan 2020 12:52
Kan ik de lening bij saldodipje nietig laten verklaren? Nooit meer dat ik nog bij een flitskrediet aanbieder ga lenen. Ik wil graag de lening bij saldo dipje nietig verklaren, het geleende geld terugstorten zodat ik er vanaf ben. Staan hun sterk ik hun schoenen met die boete? Aangezien ik het bedrag meteen terug overmaak is dit binnen de 16 dagen die ze geven om te zoeken naar een garantsteller wat al een heel apart iets is deze werkwijze.

Ik wil die boete niet betalen en ben ook helemaal klaar met dit soort bedrijven.

Iemand die mij hier een antwoord op kan geven? Geld meteen terugstorten zonder boete bedrag?

Bvd.
Het lijkt mij dat wanneer je de lening direct terugbetaald een nietigverklaring niet eens nodig is, je hebt immers al terugbetaald en dus is er geen grond voor een "boete", daar zal pas sprake van zijn als je binnen de afgesproken termijn geen garant hebt geregeld en de lening niet hebt afgelost.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens met Cro, zoals ik ook al in het Saldodipje-topic aangaf.

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Ook op andere site staat het vol met zulke berichten .....
Deze is gekopieerd!

Het zijn oplichters, mensen meld alles bij de AFM.

Ondanks dat garantsteller ok was hebben ze me in de wacht gehouden en laatste moment afgekeurd wegens dat bedrag op loonstrook niet overeen kwam met bankafschriften, omdat mijn betaalde uren van vorige maand in de huidige maand betaald wordt, zoals bij iedereen eigenlijk dis was het afgekeurd, terwijl de nieuwe loonstrook wat betaalt moet worden alle gegevens staan zoals op loonstrook bedrijfsnaam enz.

Heb 3 maal gemaild en krijg geen antwoord terug, heb wel de rekening gehad met 115 euro boete.

Heb dit gemeld bij de AFM en bewijsstukken opgestuurd van de mails, onderzocht en staat niet dat ik mijn loonstrook en bedrag moet overeen moet komen maar een geldig document niet ouder dan 3 maanden.
Hierin AFM uitleg gevraagd en heeft met gelijk gegeven.

Ondanks alles proberen ze je nu te naaien op een ander manier.

Let op ferratum bestaat nog steeds het is gewoon saldodipje echter wegens wetgeving hebben ze e.e.a. aangepast en proberen ze op een ander naam dit te doen.

Meld alle problemen bij de AFM betreft ferratum/saldodopje

Bertus123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2020 12:46

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bertus123 »

Iemand een idee waar ik mijn brief kan sturen om mijn lening nietig te laten verklaren en mij te beroepen op verrekening? Als ik klantenservice van Ferratum mail krijg ik een melding dat die niet meer in gebruik is en dat ik het contactformulier op de site van Ferratum moet gebruiken. Maar daar kan ik de ondertekende brief niet uploaden. Naar de klantenservice van Saldodipje moet die ook niet lijkt me. Pactum heb ik gisteren wel de brief al verstuurd via e-mail.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens het handelsregister van de KvK:
Ferratum Finance B.V.

KVK 53146514
Vestigingsnr. 000023026774
Asterweg 19 D 12 unit 7
1031HL Amsterdam

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 jan 2020 16:18
Volgens het handelsregister van de KvK:
Ferratum Finance B.V.

KVK 53146514
Vestigingsnr. 000023026774
Asterweg 19 D 12 unit 7
1031HL Amsterdam
Ik betwijfel of Bertus123 hier een overeenkomst mee heeft. Ferratum is flinke tijd geleden naar het buitenland gevlucht, mogelijk dien je te zoeken in European Business register ipv onze eigen KvK.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit is in ieder geval de rechtspersoon die door de AFM op de vingers werd getikt. Of daar nog wijzigingen in hebben plaatsgevonden, weet ik niet. Wel goed om even te checken wie de contractpartner is.

Melbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2020 08:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Melbal »

Heeft iemand enig idee wat ze kunnen met de trustly verificatie. Kunnen ze iets met je rekening of dat niet? Omdat je moet inloggen via je bankgegevens.

mokummertje
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2018 15:59

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mokummertje »

Heb je niks aan aangezien deze vestiging uitgeschreven is.

Hoofdvestiging
Handelsnamen
Ferratum Finance B.V.

KVK 53146514 Vestigingsnr. 000023026774Asterweg 19 D 12 unit 71031HLAmsterdam
53146514 0000 000023026774 Ferratum Finance B.V. Financiële holdings Besloten vennootschap met gewone structuur Het verlenen van financiële ...

Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister

Bertus123
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2020 12:46

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bertus123 »

Reactie van de klantenservice van Ferratum, na dat ik gevraagd heb mijn lening nietig te verklaren en beroep heb gedaan om verekening met een berekening erbij. Ze reageren dus nog wel.


Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail.

Wanneer u een lening wenst te annuleren kunt u dit bij ons aangeven tot aan 14 dagen na uitbetaling van uw lening.

Helaas is uw openstaande lening uitbetaald op 23-12-2019 waardoor wij deze niet meer mogen annuleren.

Ook kunnen wij de betaalde bedragen van de externe garantsteller niet met terug werkende kracht terug boeken daar u niet in het wettelijke annulerings termijn zit.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,




Linda
Customer Support Officer
[email protected]

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze doen gewoon alsof ze gekke henkie zijn. Jij zegt: ik vernietig, zij zeggen: je kunt niet annuleren. Gelukkig deed je dat ook niet :lol:

Melbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2020 08:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Melbal »

Kan iemand uitzoeken voor mij hoe het zit met de trustly iban verificatie? Wat kunnen ze hiermee en tot hoever geef je ze rechten? Kan er niks over vinden maar je logged in via je bank?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

youss schreef:
31 jan 2020 13:40


Ferratum erkent de nietigverklaring niet
Wanneer jij iets nietig verklaard is er geen erkenning van de andere partij nodig.

Lampie01
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2020 05:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lampie01 »

Melbal schreef:
31 jan 2020 08:56
Heeft iemand enig idee wat ze kunnen met de trustly verificatie. Kunnen ze iets met je rekening of dat niet? Omdat je moet inloggen via je bankgegevens.
Hier kunnen ze niets mee. Trustly is slechts een betaalplatform. Het is niet zo dat Ferratum of Saldodipje nu al je gegevens heeft mbt bij-en afschrijvingen.

Melbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2020 08:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Melbal »

Lampie01 schreef:
03 feb 2020 05:17
Melbal schreef:
31 jan 2020 08:56
Heeft iemand enig idee wat ze kunnen met de trustly verificatie. Kunnen ze iets met je rekening of dat niet? Omdat je moet inloggen via je bankgegevens.
Hier kunnen ze niets mee. Trustly is slechts een betaalplatform. Het is niet zo dat Ferratum of Saldodipje nu al je gegevens heeft mbt bij-en afschrijvingen.
How does Direct Debit work?
With direct debit you give Trustly a mandate to debit funds directly from your bank account. Trustly manages these mandates and your merchant can initiate either recurring (subscriptions) or one-time (deposits, in-app purchases) charges which are then debited from your bank account. This makes it easier for you to make payments.

Kun je dit voor mij uitleggen dan. Aangezien je volgens mij hier voor tekent wanneer je een iban verificatie doet bij Saldodipje.

Plaats reactie