LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch boete bij parkeren bord E1

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
pjotter12
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2012 11:58

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door pjotter12 »

Dit is uitsluitend toegestaan als het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte
De TS geeft aan dat hij parkeert om boodschappen te doen. Dan zou het kunnen zijn dat boodschappen doen niet valt onder rechtstreeks verband met vervoer.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door 150747 »

@Pjotter12;

Geloof je nou echt dat ik daar drie uur in mijn auto ga zitten wachten tot mijn tijd op is?

Natuurlijk mag je boodschappen gaan doen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Nijogeth »

pjotter12 schreef:
31 jan 2020 17:52
Dit is uitsluitend toegestaan als het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte
De TS geeft aan dat hij parkeert om boodschappen te doen. Dan zou het kunnen zijn dat boodschappen doen niet valt onder rechtstreeks verband met vervoer.
Ik denk dat je hier de juiste constatering hebt gemaakt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
01 feb 2020 17:12
pjotter12 schreef:
31 jan 2020 17:52
Dit is uitsluitend toegestaan als het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte
De TS geeft aan dat hij parkeert om boodschappen te doen. Dan zou het kunnen zijn dat boodschappen doen niet valt onder rechtstreeks verband met vervoer.
Ik denk dat je hier de juiste constatering hebt gemaakt.
Nee hoor. Welke activiteit men ontplooit ná het parkeren, is natuurlijk van geen belang. Het gaat erom dat de gehandicapte in die auto zat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele Boa's schrijven snel, kijken half naar ontheffingen en worden wel vaker geseponeerd dan echte Politie geschreven bonnen!

Gewoon proberen en zorg voor bewijs foto van welke kaarten je had, en daar moet ook de gehele straat zichtbaar zijn of je niets blokkeerde.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door 150747 »

Ik maak al een tijdje een foto van mijn dashboard als ik ergens parkeer.
Ben benieuwd of dit een geldig bewijs is. Het is niet de eerste keer dat ik in de omgeving dit mee maak. Die persoon heeft niet geprotesteerd maar ik pik het niet

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Erthanax »

150747 schreef:
02 feb 2020 10:07
Ik maak al een tijdje een foto van mijn dashboard als ik ergens parkeer.
Ben benieuwd of dit een geldig bewijs is. Het is niet de eerste keer dat ik in de omgeving dit mee maak. Die persoon heeft niet geprotesteerd maar ik pik het niet
Heeft u in december dan geen foto van uw dashboard gemaakt?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat denkt u met zo'n foto te kunnen bewijzen?. Dat u op dat moment uw parkeerschijf en gehandicapten kaart op de juiste plaats had liggen? Zo'n foto is volgens mij redelijk eenvoudig te manipuleren dus het lijkt me sterk dat een rechter dit als bewijs toelaat

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door grun »

Eventjes voor alle duidelijkheid: TS is de invalide bestuurder van de auto? Niet de valide partner? TS schrijft zelf dat de auto niet op zijn naam staat en je leest tegenwoordig veel over gesjoemel met invaliden parkeerkaarten, vooral in de grote steden door gebrek aan parkeerplaatsen en de voordelen die een invaliden parkeerkaart oplevert.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door marnix »

150747 schreef:
31 jan 2020 14:14
Er komt t.z.t. een koppeling tussen kenteken en invalidenparkeerkaarthouder.
Nu is dat nog niet.
Toen onze auto werd afgeleverd lag ik in het ziekenhuis en zodoende staat de auto op naam van mijn vrouw.
Nog even één ding nogmaals ter verduidelijking: parkeerkaart voor het raam, blauwe schijf ingesteld voor het raam.
Getuigen, mijn vrouw en een kennis.
Laat mijn vrouw dan niet meetellen dan nog is er een getuige.
Ik vermoed dat het kenteken vanachter is opgenomen zonder de voorkant te controleren.
Die koppeling heeft men juist losgelaten, jaren geleden,
Was veel te veel gedoe bij het aanschaffen van een andere auto,
ook even in iemand anders zijn auto rijden kon niet, of de kaart gebruiken in een huurauto.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door marnix »

grun schreef:
02 feb 2020 10:53
Eventjes voor alle duidelijkheid: TS is de invalide bestuurder van de auto? Niet de valide partner? TS schrijft zelf dat de auto niet op zijn naam staat en je leest tegenwoordig veel over gesjoemel met invaliden parkeerkaarten, vooral in de grote steden door gebrek aan parkeerplaatsen en de voordelen die een invaliden parkeerkaart oplevert.
De kaart is niet autogebonden,
overigens is er voor de invalide passagier, die zelf geen rijbewijs heeft een passagierskaart.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door 150747 »

Nu gaan de Boa’s zelfs al ongevraagd de klanten bekeuren in de supermarkt. Wederom een kwestie van de regels niet kennen.
Kunnen ze die nepagenten niet gewoon opdoeken of anders eerst een cursus laten volgen😏

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als een boa een bekeuring uitschrijft is het geen nepagent en heeft hij ook een opleiding hiervoor gehad.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door berndv »

150747 schreef:
26 mar 2020 14:37
Nu gaan de Boa’s zelfs al ongevraagd de klanten bekeuren in de supermarkt.
bron? En waarvoor wordt er bekeurd? Voor zover ik weet zou het niet toegestaan mogen zijn om op privéterrein te bekeuren. Maar goed, er geldt ook een noodverordening, weet niet of het binnen de noodverordening voor boa's toegestaan is om te handhaven op privéterrein.
150747 schreef:
26 mar 2020 14:37
Kunnen ze die nepagenten niet gewoon opdoeken of anders eerst een cursus laten volgen
volgensmij hebben de meesten eerst een cursus moeten volgen voor ze zich BOA mogen noemen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door kuklos »

berndv schreef:
26 mar 2020 15:14
150747 schreef:
26 mar 2020 14:37
Nu gaan de Boa’s zelfs al ongevraagd de klanten bekeuren in de supermarkt.
bron? En waarvoor wordt er bekeurd?
Zie hier. Laatste alinea, laatste zin.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door berndv »

kuklos schreef:
26 mar 2020 15:44
berndv schreef:
26 mar 2020 15:14
150747 schreef:
26 mar 2020 14:37
Nu gaan de Boa’s zelfs al ongevraagd de klanten bekeuren in de supermarkt.
bron? En waarvoor wordt er bekeurd?
Zie hier. Laatste alinea, laatste zin.
Dat lees ik niet in dat artikel. Ik lees in het artikel dat die beste man graag wil dat handhavers zsm ter plaatse zijn als dit nodig is en dat ze tot nu toe alleen nog maar ervaren hebben dat personeel beboet wordt omdat ze de regels niet naleven.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door taxikemperman »

150747 schreef:
26 mar 2020 14:37
Nu gaan de Boa’s zelfs al ongevraagd de klanten bekeuren in de supermarkt. Wederom een kwestie van de regels niet kennen.
Kunnen ze die nepagenten niet gewoon opdoeken of anders eerst een cursus laten volgen😏
Beetje respect alsjeblieft
Het zijn geen nepagenten. Het zijn volwaardig opsporingsambtenaren.
Op dit moment veranderen regels per minuut
Het is niet allemaal bij te houden.
Hierdoor kunnen er fouten gemaakt worden, omdat info ondertussen achterhaald is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een winkel eist dat je een winkel wagentje neemt mag een Boa aan de weigeraars een boete geven.

Vooral winkels die eisen dat elk persoon een eigen wagentje moet hebben, dan loop ik met de 2 augurkjes die even niet naar school mogen met 3 karren door de winkel, ja, deze Opa houd zich keurig aan de regels.... en omdat er beperkt aantal karren zijn, dus 3x afrekenen en dat ging prima.... maar de rij buiten zal het hier niet mee eens zijn, kinderen van nog geen 9 jaren jong zomaar achterlaten doe ik ook niet... Regels zijn regels en als vele gaan klagen omdat ik 3 karren en dus 3x afrekende... stond echt op het bord.!

Personen zonder kar geen toegang!
Alleen voor mensen in Rolstoel of met Rollator hebben ze nog coulance, anders word dat erg lastig winkelen en geeft nog meer vertraging bij de speciale 9~11.00 uur kassa van de Lidl.
Dat de Augurkjes voor vele nog niet oud genoeg zijn voor de ouderen kassa.... we zijn alle 3 de Teletubbies ontgroeid!

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door kuklos »

berndv schreef:
26 mar 2020 16:02
kuklos schreef:
26 mar 2020 15:44
berndv schreef:
26 mar 2020 15:14


bron? En waarvoor wordt er bekeurd?
Zie hier. Laatste alinea, laatste zin.
Dat lees ik niet in dat artikel. Ik lees in het artikel dat die beste man graag wil dat handhavers zsm ter plaatse zijn als dit nodig is en dat ze tot nu toe alleen nog maar ervaren hebben dat personeel beboet wordt omdat ze de regels niet naleven.
Laatste alinea, laatste zin, daar staat letterlijk:
Sterker nog, boa’s beboeten onze werknemers omdat ze niet genoeg afstand houden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toch boete bij parkeren bord E1

Ongelezen bericht door berndv »

kuklos schreef:
26 mar 2020 16:16
Laatste alinea, laatste zin, daar staat letterlijk:
Sterker nog, boa’s beboeten onze werknemers omdat ze niet genoeg afstand houden.
Juist, dat gaf ik dus ook al aan. ts heeft het over dit:
150747 schreef:
26 mar 2020 14:37
Nu gaan de Boa’s zelfs al ongevraagd de klanten bekeuren in de supermarkt.
Oftewel, ik vraag om een bron die aangeeft dat ongevraagd klanten beboet worden. Het artikel spreekt over de wens dat handaving komt als dit nodig is, maar dat ze tot op heden alleen nog maar personeel beboet hebben omdat ze niet voldoende afstand hielden.

Gesloten