LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete trein

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: boete trein

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je kan toch moeten overstappen op hetzelfde perron? dan moet je dus eerst naar het begin rennen en dan terug naar de trein.... Het kan dus prima zonder uit en in te checken, maar nog altijd fout.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: boete trein

Ongelezen bericht door kweenie »

Frantic2 schreef:
02 feb 2020 08:55
je kan toch moeten overstappen op hetzelfde perron? dan moet je dus eerst naar het begin rennen en dan terug naar de trein.... Het kan dus prima zonder uit en in te checken, maar nog altijd fout.
Bij de perrons waar treinen van zowel NS als Arriva stoppen staan altijd ook 'dubbele palen' op het perron zelf. Je kunt dan dus op het perron zelf omchecken en hoeft geen eind te rennen.

Maar je kunt dan inderdaad reizen zonder dat je juist bent ingecheckt. De vraag is dan wel hoe de reis en prijs wordt berekend als je vervolgens op het eindstation aankomt en daar alsnog zou (moeten) uitchecken.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: boete trein

Ongelezen bericht door taxikemperman »

moederslink schreef:
01 feb 2020 17:16
en rekenen op coulance.
Je bedoelt hopen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: boete trein

Ongelezen bericht door grun »

youss schreef:
02 feb 2020 09:27
Is niet relevant met een studentenov, je mag namelijk gratis reizen in heel NL.
Gratis bestaat niet. De kosten worden nog steeds betaald, alleen niet meer door de reiziger zelf. Die reiziger zal nog steeds moeten uit- en inchecken als hij bijvoorbeeld overstapt van NS naar Arriva, hoe kan anders de vervoerder de reiskosten declareren?
Laatst gewijzigd door grun op 02 feb 2020 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: boete trein

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij een station met meerdere vervoerders zouden ze meerdere scan palen moeten bijplaatsen.... vooral als er vaker een overstap file ontstaat... klagen helpt, hang een briefje met oproep en hoe meer klagen , des te eerder meerdere scan palen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: boete trein

Ongelezen bericht door kweenie »

youss schreef:
02 feb 2020 09:27
Is niet relevant met een studentenov, je mag namelijk gratis reizen in heel NL. Muv de toeslagtreinen
Je mag zonder extra kosten reizen als je je aan de voorwaarden van de kaart houdt. Een van die voorwaarden is dat je in- en uitcheckt.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: boete trein

Ongelezen bericht door witte angora »

youss schreef:
02 feb 2020 09:27
Is niet relevant met een studentenov, je mag namelijk gratis reizen in heel NL. Muv de toeslagtreinen
Ik kan vanwege een weekend-vrij abonnement in het weekend vrij door het hele land reizen. Maar is dat gratis? Nee, het kost me 37 euro per maand.

Beter is het om niet over 'gratis' te spreken, maar over 'vrij'.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: boete trein

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
02 feb 2020 13:17
youss schreef:
02 feb 2020 09:27
Is niet relevant met een studentenov, je mag namelijk gratis reizen in heel NL. Muv de toeslagtreinen
Ik kan vanwege een weekend-vrij abonnement in het weekend vrij door het hele land reizen. Maar is dat gratis? Nee, het kost me 37 euro per maand.

Beter is het om niet over 'gratis' te spreken, maar over 'vrij'.
Een studentenreisproduct is niet te vergelijken met een NS-abonnement.
Dit laatste zul je nooit als gift krijgen, bij een studentenreisproduct kan dat wel het geval zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: boete trein

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is heel simpel: er is betaald, dus de boete is onterecht.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: boete trein

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 feb 2020 15:15
Dit is heel simpel: er is betaald, dus de boete is onterecht.
Simpel bestaat niet op het forum. Er is betaald voor een kaart en voor het gebruik mogen maken van het OV. Maar om te kunnen reizen is wel een geldig reisdocument nodig. Zonder in te checken heb je dus geen geldig vervoersbewijs.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: boete trein

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij mijn NS OV heb ik ook wat extra betaald voor 7 " vrije- gratis " reisdagen per jaar , dwz dat ik onbeperkt kriskras door Nederland mag reizen , mits ik niet vergeet in-en uit te checken bij iedere overstap naar een andere vervoerder bv van NS naar Arriva en vv.
Ik heb betaald , dus niet gratis , wel een ' vrije reis ' maar ik moet mij wel aan de voorwaarden houden en dat is in-en uitchecken.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: boete trein

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
02 feb 2020 15:15
Dit is heel simpel:
Dus we krijgen nu eens geen 83 pagina's waarin mensen voortdurend om elkaar heen draaien?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: boete trein

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
02 feb 2020 14:58
witte angora schreef:
02 feb 2020 13:17
youss schreef:
02 feb 2020 09:27
Is niet relevant met een studentenov, je mag namelijk gratis reizen in heel NL. Muv de toeslagtreinen
Ik kan vanwege een weekend-vrij abonnement in het weekend vrij door het hele land reizen. Maar is dat gratis? Nee, het kost me 37 euro per maand.

Beter is het om niet over 'gratis' te spreken, maar over 'vrij'.
Een studentenreisproduct is niet te vergelijken met een NS-abonnement.
Dit laatste zul je nooit als gift krijgen, bij een studentenreisproduct kan dat wel het geval zijn.
Toch is het zeker wel te vergelijken. Dat een studentenreisproduct als gift wordt verstrekt, betekent niet dat er niemand betaald heeft. Niet alleen dat: er zijn zeker wel voorwaarden aan verbonden, ook voor de student.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: boete trein

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
02 feb 2020 15:46
alfatrion schreef:
02 feb 2020 15:15
Dit is heel simpel: er is betaald, dus de boete is onterecht.
Simpel bestaat niet op het forum. Er is betaald voor een kaart en voor het gebruik mogen maken van het OV. Maar om te kunnen reizen is wel een geldig reisdocument nodig. Zonder in te checken heb je dus geen geldig vervoersbewijs.
Ik merk dat er hier op het forum inderdaad te ingewikkeld over wordt gedacht. Hiervoor geldt het zelfde als parkeerboetes. Dat je zo'n kaartje achter de vooruit moet leggen doet er niet. Als er betaald is dan gaat er een streep door de boete heen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: boete trein

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 feb 2020 17:46
NeoDutchio schreef:
02 feb 2020 15:46
alfatrion schreef:
02 feb 2020 15:15
Dit is heel simpel: er is betaald, dus de boete is onterecht.
Simpel bestaat niet op het forum. Er is betaald voor een kaart en voor het gebruik mogen maken van het OV. Maar om te kunnen reizen is wel een geldig reisdocument nodig. Zonder in te checken heb je dus geen geldig vervoersbewijs.
Ik merk dat er hier op het forum inderdaad te ingewikkeld over wordt gedacht. Hiervoor geldt het zelfde als parkeerboetes. Dat je zo'n kaartje achter de vooruit moet leggen doet er niet. Als er betaald is dan gaat er een streep door de boete heen.
Als ik geen bewijs heb dat er betaald is, dus geen kaartje achter het raam, dan is niet voldaan aan de regels. Een controlerende instantie moet na kunnen gaan of er in uw geval betaald is voor de parkeerplaats. Steeds vaker wordt er een foto gemaakt van het dashboard omdat ze niet gek zijn. Nu kan je met 1 parkeerkaart bezwaar aantekenen voor 10 auto's. Voorwaarde bij parkeren is duidelijk, leg het bonnetje zichtbaar op het dashboard neer. Net zo goed dat je ingecheckt moet zijn als je een trein instapt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: boete trein

Ongelezen bericht door mahadma »

Deels off topic: In mijn woonplaats moet je op de parkeerpaal het kenteken invoeren en een bedrag betalen voor de te parkeren tijd. De BOA's hebben hand computertjes en als je nummer niet in 'het systeem' staat, na de betaalde parkeertijd verdwijnt het kenteken uit daaruit, en krijg je dus of geen of wel een prent. Echter, je krijgt geen parkeerticket meer maaaaaaaaar ook geen naheffing parkeerbelasting op papier onder je wisser, dat gaat digi en een week later heb je post ........

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: boete trein

Ongelezen bericht door alfatrion »

De praktijk is dat de boete wordt vernietigd als je alsnog kunt aantonen dat je betaald hebt.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: boete trein

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
02 feb 2020 16:07
Een studentenreisproduct is niet te vergelijken met een NS-abonnement.
Dit laatste zul je nooit als gift krijgen, bij een
Toch is het zeker wel te vergelijken. Dat een studentenreisproduct als gift wordt verstrekt, betekent niet dat er niemand betaald heeft. Niet alleen dat: er zijn zeker wel voorwaarden aan verbonden, ook voor de student.
Een studentenreisproduct is lang niet altijd een gift, voldoe je niet aan de voorwaarden voor de gift, dan kan je met een zeer forse schuld blijven zitten, welke je nog jaren netjes mag afbetalen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: boete trein

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik begrijp inmiddels wel waarom mijn studerende zoon met de auto gaat.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: boete trein

Ongelezen bericht door Mark1992 »

mahadma schreef:
01 feb 2020 21:52
omdat hij de trein moest halen naar school was hij niet instaat uit te checken en kreeg bij een andere vervoerder Arriva een boete van 60 euro in de trein .In en uitchecken duurt samen geen 5 seconden.

Dus, kleinzoon zat in de bus/trein van Arriva en heeft daar niet kunnen uitchecken? En daardoor in de trein niet kunnen inchecken? Schrijf aub eens de exacte toedracht.
Toen ik nog student was heb ik het óók vaak genoeg meegemaakt hoor. Wanneer je jouw aansluiting bijna mist dan kan in en/of uitchecken te lang duren, waardoor je de overstap mist. Ja, het duurt maar 5 seconden, maar je bent niet de enige reiziger die wil in en/of uitchecken. Dit zijn er altijd meer, dus ''even snel'' zit er helaas niet altijd in.

Gesloten