Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Danielle Siems
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2020 20:16

Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door Danielle Siems »

Sinds 3,5 maand ben ik klant van Garage J. van Mourik te Geldermalsen.
Helaas heb ik sinds de aankoop van mijn auto daar niets anders dan problemen gehad.
Bij klachten kun je pas na weken terecht en vervolgens blijkt de klacht (het probleem) dan ook niet verholpen te worden.
Gister sprak ik een andere klant in de showroom die ook zeer ontevreden was over de gang van zaken.
Wie herkent dit?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat voor oplossing heeft u er aan of andere mensen dit herkennen? U kunt beter uw probleem melden zodat de forumvrijwilligers u hier van advies en hulp kunnen voorzien.
Zonder het probleem te kennen valt er niet te zeggen of 3 weken wachten lang is. Als het een klein dingetje is waarmee doorgereden kan worden en het druk is in de werkplaats, dan kan dat best. Maar waarom het probleem niet opgelost wordt kan ook niets over gezegd worden.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik een APK wil laten doen bij mijn garage duurt het ook minimaal 2 weken voor ik er terecht kan. Sommige garages hebben alle tijd van de wereld, en anderen hebben het erg druk.

Hoe zou dat kunnen komen?

Verder ben ik het met NeoDutchio eens, zonder te weten om wat voor klachten het gaat kunnen we hier zo weinig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het Radar Forum, ook bekend als 'De Schandpaal'.
Misschien wordt het doel zo bereikt.
Wie weet.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
02 feb 2020 17:52
Het Radar Forum, ook bekend als 'De Schandpaal'.
Misschien wordt het doel zo bereikt.
Wie weet.
Laten we dan ook maar wat positiefs melden. Ik ken dhr. Van Mourik en zijn broer ook. Hardwerkende mensen die geen kwaad in de zin hebben. Het garagebedrijf heeft ook wel eens ex-leaseauto's van ons verkocht. Verder rijden er ontzettend veel auto's van Van Mourik in de omgeving van Geldermalsen, wat al aangeeft dat er meer tevreden dan ontevreden klanten zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door crazyme »

De reviews op Google zijn prima. Hoe vakkundig bent u zelf om de vakkundigheid vaneen ander in twijfel te trekken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie een Bovag bedrijf met erg weinig goedkope onder de €5000,-

Dat de werkplaats vol is is goed teken, en ik zie niet vermeld wat er defect was, sommige klagen overal over of erg onduidelijk...
dat word dan zoeken en niets vinden.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door witte angora »

Vooralsnog heeft de TS nog niets van zich laten horen, dat is wel jammer. Verder reageren is momenteel redelijk zinloos.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Danielle Siems schreef:
02 feb 2020 09:49
Sinds 3,5 maand ben ik klant van Garage J. van Mourik te Geldermalsen.
Helaas heb ik sinds de aankoop van mijn auto daar niets anders dan problemen gehad.
Bij klachten kun je pas na weken terecht en vervolgens blijkt de klacht (het probleem) dan ook niet verholpen te worden.
Gister sprak ik een andere klant in de showroom die ook zeer ontevreden was over de gang van zaken.
Wie herkent dit?
Eerst Danielle maar eens quoten, voor de zekerheid....

En daarna, wat is je klacht, welk merk en model auto, garantie, aankoopprijs?
Vertel Danielle, vertel!
Want anders kan niemand wat zinnigs zeggen namelijk, en is misschien onduidelijke communicatie het probleem.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat quoten is tegenwoordig niet meer nodig, na pak-hem-beet een uur kun je je post, dus ook de OP, niet meer veranderen. Dat voortdurende verwijderen van de OP was immers een van de klachten in het feedbacktopic.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ken de eigenaar goed, die doet echt zijn best wel, Garage heeft wel wat te lijden onder hun eigen succes en dat is niet omdat ze zulk slecht werk leveren.
Ga eens met ze in gesprek over uw ontevredenheid i.p.v. hier medestanders te zoeken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef: Ik zie een Bovag bedrijf met erg weinig goedkope onder de €5000,-
Maar wel goedkope boven de €5000,-?

EuroBiljarts
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2019 12:49

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door EuroBiljarts »

Ik kan ondeskundigheid beamen.
Bij verkoopkeuring van een Mercedes Sprinter werd verteld dat deze in zeer goede staat was, zelfs als ik je was zou ik hem zeker kopen want hij is super. Leuk als je vervolgens merkt dat Airco niet werkt, deze hebben hun erna 2 keren gemaakt. Daarna is auto nog 2 keren 1ste afgesleept omdat er eens sensor stuk was, 2de keer versnellingsbak stuk. Omdat men niet verder kwam is auto naar Mercedes dealer in Limburg gebracht, we hebben hen ook gevraagd om een keuring te doen. Nu blijkt dat er versnellingsbak, vliegwiel, roetfilter, remmen zeer slecht zijn en aanlopen, dynamo, enz. reparatiekosten lopen op tot over de € 8000. Dan is het ook nog eens leuk te horen dat Airco zo stuk is dat hij alsnog vervangen dient te worden, dit ondanks dat men bij hen er al meer dan € 500 betaald heeft voor te repareren
Als garage werkelijk deskundigheid heeft had men nagenoeg alle punten bij de aankoopkeuring moeten vinden volgens Mercedes dealer. Dus garage is gewoon slecht m.b.t. keuring, ook APK die hen afgegeven hadden.
Misschien bij het verkopen van auto's die door anderen gemaakt zijn kan men wel goed zijn, ik zou nooit een auto bij hen laten repareren

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door D34M0N »

EuroBiljarts schreef:
25 jun 2021 17:33
Ik kan ondeskundigheid beamen.
Bij verkoopkeuring van een Mercedes Sprinter werd verteld dat deze in zeer goede staat was, zelfs als ik je was zou ik hem zeker kopen want hij is super.
Verkoopkeuring? Je wilde een busje verkopen en was ontevreden over de keuring die werd uitgevoerd?
Of bedoelde je dat je bij een andere garage dat busje wilde kopen en bij van Mourik een aankoopkeuring uit liet voeren?

En wat heeft van Mourik eigenlijk te maken met de reparatie pogingen?

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
02 feb 2020 18:30
Laten we dan ook maar wat positiefs melden. Ik ken dhr. Van Mourik en zijn broer ook. Hardwerkende mensen die geen kwaad in de zin hebben.
Ah, u bent dus persoonlijk betrokken, dus u bent zonder meer partijdig. Uw verhaal kunnen we dus wegstrepen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EuroBiljarts schreef:
25 jun 2021 17:33
Bij verkoopkeuring van een Mercedes Sprinter werd verteld dat deze in zeer goede staat was, zelfs als ik je was zou ik hem zeker kopen want hij is super.
Wat is een verkoopkeuring? En wie heeft geadviseerd deze te kopen?
EuroBiljarts schreef:
25 jun 2021 17:33
Leuk als je vervolgens merkt dat Airco niet werkt, deze hebben hun erna 2 keren gemaakt.
En die airco deed het wel tijdens de proefrit of toen de bus opgehaald is?
EuroBiljarts schreef:
25 jun 2021 17:33
Daarna is auto nog 2 keren 1ste afgesleept omdat er eens sensor stuk was, 2de keer versnellingsbak stuk. Omdat men niet verder kwam is auto naar Mercedes dealer in Limburg gebracht, we hebben hen ook gevraagd om een keuring te doen.
Dus omdat ze in Geldermalsen niet verder kwamen is de bus helemaal naar Limburg gesleept?
EuroBiljarts schreef:
25 jun 2021 17:33
Als garage werkelijk deskundigheid heeft had men nagenoeg alle punten bij de aankoopkeuring moeten vinden volgens Mercedes dealer. Dus garage is gewoon slecht m.b.t. keuring, ook APK die hen afgegeven hadden.
Ik moet de eerste garage nog tegenkomen die positief is over een concurrent. U gunde Mercedes eerst geen boterham door een auto 113 kilometer verderop te gaan kopen en dan denkt u dat zij zeggen dat dit vooraf niet te zien zou zijn?
EuroBiljarts schreef:
25 jun 2021 17:33
Misschien bij het verkopen van auto's die door anderen gemaakt zijn kan men wel goed zijn, ik zou nooit een auto bij hen laten repareren
Want de bus is ook in onderhoud geweest van Van Mourik?

En dan nu even de hamvraag, komt uw bus bij Jan van Mourik vandaan of bij Jilis van Mourik? Jan heeft namelijk nagenoeg geen bedrijfswagens staan terwijl Jilis verkoopt ze bij de vleet. En bij Jilis is een klacht te vinden die lijkt op die van u:
5 maanden geleden een auto hier gekocht. Tijdens de verkoop afgesproken dat zij voor een x bedrag meer de hele auto zouden controleren en het nodige zouden vervangen. Alles zou prima geregeld worden. 1 week na de aankoop al 2 onderdelen die niet werkte. Hiervoor gebeld, maar dit ging wel dagen duren en ik moest de auto daar maar laten staan. Hier zaten ook kosten aan verbonden, terwijl dit op basis van de gemaakte afspraken gewoon zou moeten functioneren. 5 maanden later en al 700 euro aan reparaties gehad. de automonteur vertelde mij dat de auto slecht onderhouden is. Vele onderdelen helemaal versleten zijn en al meer dan 25.000 km niet vervangen zijn (heb er zelf pas 7000 gereden). Alle beloftes zijn niet nagekomen. Onderhoudsboekje lijkt ook niet te kloppen. Om deze redenen zou ik niemand aanraden om bij deze autogarage een aankoop of reparatie te doen. Nog nooit zo slecht behandeld geworden voor een aankoop van een paar duizend euro.
Wellicht kunt u hier wat duidelijkheid in geven. Het zou niet leuk zijn als de verkeerde Van Mourik hier op aangekeken wordt.
J. Deltoer schreef:
25 jun 2021 21:59
Ah, u bent dus persoonlijk betrokken, dus u bent zonder meer partijdig. Uw verhaal kunnen we dus wegstrepen.
Want positieve contacten mogen niet? Ik ben kritisch genoeg om niet iedereen aan te prijzen waar ik zowel privé als zakelijk zaken mee doe. En ik weet echt wel wie ik dus wel zou kunnen adviseren. En niet alleen ik, kijk simpelweg de ervaringen van anderen na en je ziet dat Jan van Mourik geen handelaartje is waarbij geld belangrijker is dan de klant.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door 16again »

J. Deltoer schreef:
25 jun 2021 21:59
NeoDutchio schreef:
02 feb 2020 18:30
Laten we dan ook maar wat positiefs melden. Ik ken dhr. Van Mourik en zijn broer ook. Hardwerkende mensen die geen kwaad in de zin hebben.
Ah, u bent dus persoonlijk betrokken, dus u bent zonder meer partijdig. Uw verhaal kunnen we dus wegstrepen.
Elke topic starter is persoonlijk betrokken, als we hun verhalen ook zouden wegstrepen , blijft er weinig over van het forum.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snellie schreef:
25 jun 2021 22:35
We hadden een waslijst aan kleine reparaties en wensen, en iig één ding was zeker niet uitgevoerd (maar wel gefactureerd) en over een ander ding hebben we twijfels.
Wellicht handig om te vermelden wat deze punten waren en hoe er gereageerd is vanuit de garage. Fouten maken mag iedereen, het gaat er om hoe het opgelost wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snellie schreef:
25 jun 2021 22:54
Uitlijnen van de banden, niet uitgevoerd. Wel hersteld na klacht.
Fouten maken kan. Bij een normale beurt werken ze een hele lijst af, als er losse zaken zijn kan het wel eens voorkomen dat er iets vergeten wordt. De facturatie loopt los van de werkplaats, waardoor er dan wel iets op de factuur komt dat niet uitgevoerd is.
In uw geval dus opgelost.
snellie schreef:
25 jun 2021 22:54
Bougies vervangen (zitten op vrijwel onbereikbare plaats) hebben we om meerdere redenen twijfels over.
Met een twijfel kan je niets.
snellie schreef:
25 jun 2021 22:54
Maar als het vertrouwen in een garage eenmaal is beschaamd ga ik er niet snel weer naar terug.
Ik lees hier geen zaken waarvan ik geen vertrouwen meer zou hebben.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onvakkundigheid garage Jan van Mourik Geldermalsen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef: De facturatie loopt los van de werkplaats, waardoor er dan wel iets op de factuur komt dat niet uitgevoerd
Wat een flauw min onzinsmoesje. Dit is pure oplichting.

Gesloten