LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ricepuppet
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2007 09:53

Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Ricepuppet »

Dit topic is bedoeld als verzamel en ervaring topic, betreffende het bedrijf Goud Dakonderhoud, te Schijndel.

Omstreeks begin oktober 2019 heb ik dit bedrijf ingehuurd vanwege een lekkage aan mijn dakraam/woning, via Workspot.nl. Zij waren de eerste die reageerden en konden direct te plaatse komen - want ze waren toevallig in de buurt van de Randstad -

Twee jonge heren belden aan; ene Maykel (de eigenaar) tezamen met een collega. Zij waren vriendelijk en konden, nadat zij het dak op waren geklommen (zonder valbescherming of iets dergelijks) het probleem al zien.

Direct repareren zou schelen in de voorrijkosten die niet opnieuw berekend hoefde te worden. Uiteraard heb ik het bedrijf nagekeken via internet, via hun website: https://www.gouddakonderhoud.nl/

Destijds functioneerde hun website naar behoren, tegenwoordig ziet de website er niet meer uit, vol met foute code.

Zij meenden na de reparatie dat alles perfect zou zijn. Ze hebben tijdens de reparatie een hoop foto's gemaakt van alles wat zij hadden gedaan; bitumen overal geplaatst en meer uit voorzorg om de lekkage te verhelpen.

Tijdens deze week regende het niet, dus was ook de reparatie niet direct te controleren of deze wel goed gedaan was. Goud Dakonderhoud beloofde dat ik '10 jaar garantie' zou hebben en dat 'als er zich problemen zouden voordoen, ik direct kon bellen voor hiervoor'.

Na de betaling gingen de heren weg. Nog geen drie dagen later begon het hard te regenen, waardoor duidelijk werd dat de reparatie niets had gedaan; de lekkage was nog steeds aanwezig. Hierop heb ik eerst gewacht; wellicht was er oud water blijven hangen dat nu eruit werd geperst - dat was mijn eerste ingeving -

De dagen erna bleef het regenen en zo ook bleef de lekkage doorgaan. Hierop heb ik getracht telefonisch contact op te nemen via het 'spoednummer' waarmee zij adverteren op hun website.

Geen gehoor. Via Google Reviews kwam ik op een tweede nummer, waar ik ook geen gehoor op kreeg. Toen begon ik ook wat reviews te lezen. Deze waren niet misselijk, waarbij de eigenaar van Goud Dakonderhoud fel tegengas op gaf om zijn reputatie te verdedigen.

Link: https://www.google.com/maps/place/Goud+ ... d5.4202642

Alle reviews hadden hetzelfde mee gemaakt zoals ik hierboven beschreef. Rond November heb ik besloten om mijn Rechtsbijstand in te schakelen, aangezien ik de hoop op reactie had verloren; ik heb het eerst netjes proberen te regelen. Ook door middel van Whatsapp berichten, met daarin een video van de lekkage.

Hierop kreeg ik ook geen gehoor.

Mijn Rechtsbijstand (DAS) is ermee aan de slag gegaan en heeft sindsdien de zaak in behandeling;

- Er is een sommatie brief naar de firma uit gegaan, helaas zonder reactie (twee weken termijn)
- Rechtsbijstand vertelt dat de firma nog geen faillissement is toegewezen

Helaas is het ook niet mogelijk om via Google Reviews een review achter te laten; ondanks dat de eigenaar niet reageert (niet telefonisch, niet via Whatsapp, noch het contactformulier) vond hij het blijkbaar wel belangrijk om zijn slechte reputatie te verdedigen op Google Reviews.

Ook heb ik weinig hoop op een normale gang van zaken; gezien het bedrijf - als ik zo snel kijk via Google Maps - volgens mij op een vakantie terrein is ingeschreven?

Zijn er meer gedupeerden?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door berndv »

Ricepuppet schreef:
04 feb 2020 13:38
Direct repareren zou schelen in de voorrijkosten die niet opnieuw berekend hoefde te worden. Uiteraard heb ik het bedrijf nagekeken via internet, via hun website: https://www.gouddakonderhoud.nl/
En toen viel het u niet op dat als u het vestigingsadres opzoekt dat ze vermelden op hun site een adres van een stacaravan op een vakantiepark is?

Geen idee hoe u wat heeft nagekeken. Maar als ik zaken doe met een bedrijf, kijk ik altijd naar waar het bedrijf gevestigd is, en een bedrijf in dakonderhoud dat gevestigd is in een stacaravan op een vakantieresort zou ik niet heel snel vertrouwen. Succes met uw zaak en ik hoop oprecht dat het voor u positief opgelost wordt en u iets terugziet van uw geld.

Ricepuppet
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2007 09:53

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Ricepuppet »

berndv schreef:
04 feb 2020 13:58
Ricepuppet schreef:
04 feb 2020 13:38
Direct repareren zou schelen in de voorrijkosten die niet opnieuw berekend hoefde te worden. Uiteraard heb ik het bedrijf nagekeken via internet, via hun website: https://www.gouddakonderhoud.nl/
En toen viel het u niet op dat als u het vestigingsadres opzoekt dat ze vermelden op hun site een adres van een stacaravan op een vakantiepark is?

Geen idee hoe u wat heeft nagekeken. Maar als ik zaken doe met een bedrijf, kijk ik altijd naar waar het bedrijf gevestigd is, en een bedrijf in dakonderhoud dat gevestigd is in een stacaravan op een vakantieresort zou ik niet heel snel vertrouwen. Succes met uw zaak en ik hoop oprecht dat het voor u positief opgelost wordt en u iets terugziet van uw geld.
Ten tijde van de reparatie heb ik dit niet aandachtig bekeken; de lekkage had bij mij urgente voorrang op dat moment. Achteraf gezien had daar een belletje moeten rinkelen, maar dat is dus achteraf.

varsan
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2020 17:51

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door varsan »

Dezelfde ervaring hier.
Na de eerste keer zijn ze nog 4 keer langs geweest. Eerste 2 gratis - garantie, toch?
De laatste twee keer kwam er een andere collega (Wesley) omdat Mayckel echt mooeilijk te bereiken was en moest ik ook bijbetalen.
Het verhaal klonk mij elke keer logisch en professioneel. Ook de laatste keer deed Wesley een goed opsporing en kon laten vochtige plekken zien boven de dakkapel (de oorspronkelijke opdracht) en uitleggen dat de oorzak van de lekkage anders was.

Zou ik met u contact kunnen opnemen? Ik heb geen ervaring met in gebreke stellen of hoe het met de aansprakelijkheid zit dus elk advies is goud waard - niet die van goud dak onderhoud natuurlijk :)

FamThijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2020 19:13

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door FamThijssen »

Goedenmiddag,

Hier precies hetzelfde verhaal.
2 dagen voordat wij op vakantie vertrokken kwam er een lekkage in ons dak. Snel via werkspot offertes opgevraagd , goud dakonderhoud was de eerste die reageerde en meteen kon komen , aangezien we over 2 dagen op vakantie zouden gaan waren we al blij dat er iemand was die het kon " repareren" we kregen korting als het direct gemaakt werd. Inmiddels lekt het dak op precies dezelfde plaatsen. Tevergeefs probeer ik al een hele tijd contact te krijgen maar zonder resultaat. Ik ga nu ook de rechtsbijstand erop zetten. Ik hoor het graag als er bij iemand als iets uit is gekomen.

Ricepuppet
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2007 09:53

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Ricepuppet »

Update: inmiddels is het zover dat ik een tweede, externe partij voor een deskundig advies een offerte mag laten opmaken.

De kosten zullen worden verhaald op Goud Dakonderhoud. Het loont dus om uw Rechtsbijstand in te schakelen tegenover dit louche bedrijf.

Zelf reageerden zij nogal agressief op Google Reviews; helaas kan men daar niet meer op reageren of reacties achterlaten.

Het feit dat ze de moeite namen om daar (agressief) te reageren zegt voldoende.

Ook is te zien dat ze nog wel op Facebook hun reparaties posten:

https://www.facebook.com/goudonderhoud/

de laatste post stamt van 26-03-2020, dus ze zijn nog wel actief, maar ze houden zich dus niet aan hun garantie afspraken door klanten waar zij reparaties hebben uitgevoerd, te negeren.

Typisch 'cash-grab, hit 'n run' gedrag.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op hun site valt meermaals te lezen dat ze "gecertificeerd" zijn.

Met zo'n nietszeggende claim weet je 100% zeker dat je met beunhazen te maken hebt. Gecertificeerd door wie of wat? De Bovag? De Vereniging van Huisvrouwen? Chef gevulde koek? Zegt u het maar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Schijndel Randstad?
Ze zitten toevallig overal in de buurt.

En vele reacties van voor de werkzaamheden werken uitgevoerd?
Ik dit nu ook prima doen, als Belg mag ik voor de 10 jaren garantie ook België niet meer uit!

Ik denk dat Goud een tussenpersoon is die plaatselijke Beun de Haas langs stuurde.
Vermoedelijk is jou nummer na herstel poging geblokkeerd in hun mobiel ter voorkomen van garantie gezeur.
Bel met ander nummer en ze zullen die ook gelijk in blokkeer lijst zetten en U weet genoeg.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ricepuppet schreef:
02 mei 2020 22:09
Update: inmiddels is het zover dat ik een tweede, externe partij voor een deskundig advies een offerte mag laten opmaken.

De kosten zullen worden verhaald op Goud Dakonderhoud. Het loont dus om uw Rechtsbijstand in te schakelen tegenover dit louche bedrijf.
Dat zal een flinke duit gaan kosten dan. Dergelijke cowboys zal u mee moeten trekken de rechtszaal in en via een incassobureau het geld gaan halen.

U had beter vooraf een deskundige partij kunnen laten komen.

*Direct tijd en "toevallig" in de buurt terwijl ze ver van huis zijn;
*Slecht bereikbaar na het uitvoeren van de klus;
*Binnen 2 dagen langs kunnen komen;
*Kulverhalen op hun site;
*Geen duidelijk vestigingsadres.

Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn voordat iemand er géén zaken mee wil gaan doen?

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je zoekt in Google Maps op Goud Dakonderhoud Schijndel, vind je een adres op een bungalowpark, met de melding "permanent gesloten", plus een 06-nummer en een verwijzing naar hun website, met datzelfde adres (en een ander 06-nummer).

GertonKotterman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2020 12:43

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door GertonKotterman »

OPLICHTERS !!!! Meer schade en kosten berokkend dan voordat ze aan de slag zijn gegaan. Van een kale kip en oplichtersbedrijf kun je niet plukken. Mijn advocaat en de rechtsbijstand adviseerde mij zelfs de negatieve energie te besparen want oplichters laten de boel klappen en starten volgende dag nieuwe bv. Het inspectie rapport van diac is verpletterend. Totale miskleunen die erop uit zijn geld af te troggelen. Geen zaken mee doen.

RodyvanHeijst
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2020 10:11

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door RodyvanHeijst »

Ga niet in zee met dit bedrijf!

Wij hebben een lekkage aan ons dakraam en plaatsten een opdracht op werkspot. Deze man [Naam verwijderd] reageerde extreem snel en zou de volgende dag al tijd hebben om langs te komen. Geen (voorrij) kosten, eerst inventariseren en daarna een prijsopgave maken. Klonk allemaal erg prettig! Al vrij snel moest hij terugkomen op die afspraak want hij had een dubbele afspraak gemaakt. Dat kan gebeuren en we maakte een afspraak voor de dag erna om 8 uur S'morgens.

Vroeg uit de veren hebben we zitten wachten tot half 9. Een WhatsApp met de vraag "kun je het vinden?" leidde tot het antwoord "had 2 wekkers gezet, maar heb me verslapen". Niet erg professioneel, maar goed ook dit kan gebeuren. Hij zou vervolgens half 10 bij ons zijn. Intussen was het 10 uur en was meneer nog niet gearriveerd. Zonder ook maar een bericht te sturen dat hij verhinderd is of onderweg is. We begonnen het nu wel vreemd te vinden en heb dit bedrijf gegoogled.

Tot mijn verbazing zag ik dat vele voor ons al een slechte ervaring hadden met dit bedrijf. Wij besloten deze afspraak te annuleren na 1x een dubbele afspraak vanuit zijn kant en 2x te laat te zijn. Ik heb hem opgebeld en gezegd dat wij de afspraak wilde annuleren. Zacht uitgedrukt was deze meneer niet erg content met deze boodschap. Hij verweet ons dat dit geen afspraken waren. Ik heb hem er toen op gewezen dat ik dat met hem eens was. Je hoort immers gewoon op tijd te zijn op je afspraak. Na meermaals herhalen dat ik de opdracht wilde annuleren kwam zijn ware aard naar boven. Hij zei mij aan de telefoon: "Ik hoop dat je hele dak doorlekt en ik stuur je mijn voorrijkosten".

Heb je een afspraak met deze man? Annuleer het direct! Scheelt je een hoop tijd en frustratie.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2020 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor u een geluk bij een ongeluk. U heeft immers geen werkzaamheden laten verrichten. En dat scheelt een hoop geld.

RodyvanHeijst
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2020 10:11

Re: Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel

Ongelezen bericht door RodyvanHeijst »

s

Gesloten