LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
wielk62
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2019 13:18

Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door wielk62 »

Hallo Ik heb bij 123softwarelicentie.nl de office 2016 gekocht daar staat bij de bestelling dat hij nooit verloopt maar nu heb ik een nieuwe schijf in mijn laptop moeten zetten en office op nieuw moeten installeren maar dat ging niet kreeg de melding dat de code ongeldig is .
toen heb ik met 123softwarelicentie.nl contact op genomen en wat kreeg ik te horen dat de software meer 1 keer gebruikt kan worden dat is in mij zicht oplichting want het staat niet op de website. en ze willen hier ook niets aan doen
dus mensen koop NOOIT software bij 123softwarelicentie.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2020 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door DezeGene »

even een vraag, heb jij je oude schijf nog en is die nog bruikbaar? zo ja dan zou ik de oude schijf laten clonen naar de nieuwe. dan is er niets aan de hand lijkt mij.
er is gratis clone software zodat je dat in principe zelf zou kunnen doen.
verder klopt hun beschrijving van geldig voor 1 installatie, daarmee wordt bedoelt dat je office aan jouw pc/laptop gekoppeld is en dat na installatie dit niet nog op een andere pc erbij kan worden gedaan.

dus vraag hen hoe je na een hd wissel je installatie weer kan herstellen op je originele apparaat van je eerste installatie.
je kan dit natuurlijk ook bij microsoft navragen of die je daarbij willen helpen.

misschien werkt het wel net zo als met win10. schijf stuk, je bouwt een nieuwe in en installeert de juiste versie (home/pro) versie opnieuw.
met de keuze dat je geen licentiesleutel hebt.
als je eenmaal online bent kan je dan je win10 via activeren weer activeren omdat microsoft dan controleert of je win10 al eerder hebt gebruikt op je apparaat.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, hebt u een account bij Microsoft? Daar zou u eens kunnen kijken bij 'ondersteuning' waar u onder de kop 'Problemen met de installatie en activering' terecht komt bij 'Als u een abonnement hebt voor Office 365 of een eenmalige download van Office 2016 hebt gekocht, kunt u op de koppeling Contact opnemen onderaan deze pagina klikken.' Probeer via Microsoft de licensie over te zetten naar de nieuwe harde schijf c.q. de voor Microsoft nu 'nieuwe' PC.
Succes!

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door witte angora »

Doorgaans kun je, ook als je een licentie voor één computer hebt, dit wel op een andere computer zetten, maar dan werkt het niet meer op de eerste. Ik meen dat er minimaal 90 dagen tussen de installaties moet zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zit een verschil tussen iets dat niet verloopt en opnieuw installeren. Zo lang het op de laptop blijft staan zal het niet verlopen. U wil nu opnieuw gaan installeren, en dat kan niet. Maar dat wordt ook nergens gezet dat u meerdere keren zou kunnen installeren. Immers kan er niet gecontroleerd worden of u een herinstallatie heeft, of het onderhands doorverkocht hebt om er aan te verdienen.

Het lijkt dus niet eens op misleiding.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2020 12:58
Er zit een verschil tussen iets dat niet verloopt en opnieuw installeren. Zo lang het op de laptop blijft staan zal het niet verlopen. U wil nu opnieuw gaan installeren, en dat kan niet.
Waarom zou je op dezelfde hardware niet opnieuw mogen installeren? Windows10 vindt de hardware na vervanging schijf nog voldoende hetzelfde, en activeert automatisch

typo68
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2019 13:10

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door typo68 »

Waarschijnlijk heeft u een OEM versie van Office 2016 aangeschaft. Op internet kun je voor rond de 25 Euro een licentie aanschaffen. De reden dat dit flink goedkoper is dan de originele prijs die Microsoft zelf berekend voor de retail versies van Office , ligt in het feit dat OEM licenties gebonden zijn aan een pc, waarop het programma geïnstalleerd wordt. Het kan maar 1 keer geïnstalleerd worden op een computer en bij verandering van PC hardware of op een andere computer zijn deze licenties niet overdraagbaar en werken deze licenties niet meer.
De veel duurdere retail versie van Office 2016 heeft deze beperking niet en deze licenties zijn wel overdraagbaar bij verandering van hardware of installeren op een andere of 2e computer.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het kan zijn dat u bij Microsoft, het Office pakket op de ‘oude’ computer moet deactiveren (komt de licentie voor 1 computer weer vrij) voordat u het pakket op een andere computer kunt installeren.
Of, als de oude schijf nog werkt, deze weer aansluiten en Office op de gebruikelijke manier daarop verwijderen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Jefdus »

Als automatische activatie niet lukt, kun je ook bellen om de software te activeren. Als je daar uitlegt dat er een harde schijf is vervangen, wordt er over het algemeen niet moeilijk gedaan en wordt de software gewoon geactiveerd.

cologic
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 14:16

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door cologic »

Gebruik de gratis software ShadowCopy om de exacte data van de oude schijf op de nieuwe schijf over te zetten. Als je W7 gebruikt, kan je daarna upgraden naar Windows 10, maar er is geen garantie dat je office dan nog werkt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door olaf79 »

FF Microsoft bellen. Zij kunnen de licentie gemakkelijk weer voor je activeren. Uiteraard heb je ook bij OEM versies het recht de harde schijf bij een defect te vernieuwen. De OEM licentie mag overigens niet zo verkocht worden, dit is dus de fout van de verkoper. Tenminste als het een OEM betreft.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Methusalah »

Tip: Koop volgende keer gewoon dat soort dingen bij de bron (Microsoft) ipv zo'n vage winkel.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Methusalah schreef:
10 feb 2020 18:23
Tip: Koop volgende keer gewoon dat soort dingen bij de bron (Microsoft) ipv zo'n vage winkel.
Hoezo 'vage winkel'. Er zijn heel veel winkels waar je prima en legaal licenties kunt kopen.
En dit is er één van.
Het probleem zit 'm in de installatie van een nieuwe harde schijf waardoor Microsoft de computer nu als een 'nieuwe' computer herkent.
Office 2016 is inderdaad 'maar één keer te gebruiken' maar daarmee wordt bedoeld 'op één computer'.
Spraakverwarring tussen de klant en de winkel dat op te lossen is op manieren die hierboven staan aangegeven.
Contact opnemen met Microsoft is de oplossing.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gelukkig heb ik Open Officie, waarom betalen en moeilijk doen.

Kan iemand het verschil tussen Open Office en Microsoft versie hier uitleggen.
Is er nog enig voordeel behalve de prijs....?

wielk62
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2019 13:18

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door wielk62 »

Mijn oude schijf is stuk en ik heb ook een account bij Microsoft maar schijn baar werkt dat niet ik nogmaals de verkoper gemaild maar die blijf er bij dat ze maar voor een keer kunt installeren want daar was ook de prijs na

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoeveel is die prijs?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Jefdus »

wielk62 schreef:
11 feb 2020 10:46
Mijn oude schijf is stuk en ik heb ook een account bij Microsoft maar schijn baar werkt dat niet ik nogmaals de verkoper gemaild maar die blijf er bij dat ze maar voor een keer kunt installeren want daar was ook de prijs na
Maar heb je nou al naar microsoft gebeld voor activatie?


typo68
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2019 13:10

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door typo68 »

Klaas Jan schreef:
11 feb 2020 10:15
Methusalah schreef:
10 feb 2020 18:23
Tip: Koop volgende keer gewoon dat soort dingen bij de bron (Microsoft) ipv zo'n vage winkel.
Hoezo 'vage winkel'. Er zijn heel veel winkels waar je prima en legaal licenties kunt kopen.
En dit is er één van.
Het probleem zit 'm in de installatie van een nieuwe harde schijf waardoor Microsoft de computer nu als een 'nieuwe' computer herkent.
Office 2016 is inderdaad 'maar één keer te gebruiken' maar daarmee wordt bedoeld 'op één computer'.
Spraakverwarring tussen de klant en de winkel dat op te lossen is op manieren die hierboven staan aangegeven.
Contact opnemen met Microsoft is de oplossing.
Het is maar de vraag wat je prima noemt in dit geval. Als je op deze website kijkt van deze 'winkel' kun je zien dat je Office 2016 Pro voor een laag bedrag kan aanschaffen. Kijk je bij de specificaties van het product dan zie je dat het om een refurbished product gaat. Dit betekent dat de licentiecode dus reeds eerder is gebruikt. Of doorverkoop van reeds eerder gebruikte productsleutels als 'legaal' wordt beschouwd door Microsoft valt te bezien. Wellicht heeft Microsoft de productsleutel geblokkeerd staan, omdat deze reeds te vaak is gebruikt en kan ts daarom het product niet meer activeren.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Software Office 2016 blijkt maar één keer te gebruiken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

typo68 schreef:
11 feb 2020 12:21
Wellicht heeft Microsoft de productsleutel geblokkeerd staan, omdat deze reeds te vaak is gebruikt en kan ts daarom het product niet meer activeren.
Dat is speculeren over iets wat hier totaal niet aan de hand is.
Office 2016 werkte prima op de computer van de TS.
Maar na de installatie van een nieuwe harde schijf niet meer omdat die computer nu een nieuwe c.q. tweede computer lijkt.
Zie een van de tips, bijvoorbeeld de link van @Kolibri, hoe dit op te lossen is.
Er is met de huidige info geen enkele reden om de verkopende webshop ook maar iets te verwijten.

Gesloten