Problemen met Ford ecoboost motor

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ewesselink
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020 17:59

Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door ewesselink »

In augustus is de ecoboost motor van onze Ford Smax oververhit geraakt en onherstelbaar beschadigd. Een week na terugkomst lag er een brief van Ford met een terugroepactie vanwege een defect in het koelsysteem. Ik heb Ford aansprakelijk gesteld voor de schade, maar Ford geeft niet thuis.
Ik ben nu op zoek naar anderen met vergelijkbare problemen om samen een rechtszaak te beginnen tegen Ford Nederland.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ewesselink schreef:
02 jan 2020 22:36
Ik ben nu op zoek naar anderen met vergelijkbare problemen om samen een rechtszaak te beginnen tegen Ford Nederland.
Waarom heb je hier anderen voor nodig? Je stelt dat de schade door Ford is veroorzaakt dan kun je gewoon alleen procederen. Je maakt met andere je zaak enkel zwakker als hun het niet kunnen aantonen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door berndv »

ewesselink schreef:
02 jan 2020 22:36
Ik heb Ford aansprakelijk gesteld voor de schade, maar Ford geeft niet thuis.
Wat zei de dealer waar u de auto gekocht heeft?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Ford na deze algemene oproep jou claim die eerder was weigerde is de Bovag de juiste weg.. of jou Rechtsbijstand verzekeraar.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door omega19 »

Kun je aangeven welke terugroepactie je hier bedoeld ?

https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx

Ik kan voor de Fors S-max geen terugroepactie vinden waarbij het koelsysteem oververhit raakt

rbourgonje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2020 21:43

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door rbourgonje »

Heer Wesselink,

Wij herkennen ons in EXACT hetzelfde probleem. Ook onze S-Max is zo oververhit geraakt op weg naar onze vakantiebestemming dat uiteindelijk de gehele motor vervangen moest worden. Ook onze claim werd door Ford Nederland afgedaan. Ook wij zijn bezig met gerechtelijke stappen jegens Ford Nederland aangezien dit een bekend probleem was van dit type motor. De brief met de terugroepactie kwam bij ons daags nadat de auto door de sleepdienst bij de Ford dealer is neergezet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door berndv »

rbourgonje schreef:
09 feb 2020 21:51
De brief met de terugroepactie kwam bij ons daags nadat de auto door de sleepdienst bij de Ford dealer is neergezet.
maar om welke terugroepactie gaat het nu precies?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Op RDW is niets bekend, ook voor de plaatselijke garage vreemd, niets vermeld.
Graag even juiste type want de S Max heeft diverse Ecoboost motoren, alle of bepaalde?

Wel hoorde ik van plaatselijke sloperij een prima omzet in gebruikte Eco boost motoren tegen dikke prijzen,
die zijn helaas wel zeer tevreden hiermee!
Vermoedelijk heeft de S Max een zwaardere belasting dan de overige kleinere Ford modellen.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Vooropgezet dat Ford Nederland sowieso traag en redelijk laks is met terugroepacties weet ik dat er in Duitsland en in de UK een terugroepactie is voor de 1.6 Ecoboost (volgens mij in de Focus). Deze actie was al in 2018 dus een beetje vreemd dat dit nu nog speelt.
Was ook nog eer recall voor brandgevaar met ecoboost motoren.

Volgens mij was de recall deze: https://www.focusclub.nl/index.php?thre ... -6.108117/

en in de UK:

https://www.bbc.com/news/uk-england-45628325

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Vooropgezet dat Ford Nederland sowieso traag en redelijk laks is met terugroepacties weet ik dat er in Duitsland en in de UK een terugroepactie is voor de 1.6 Ecoboost (volgens mij in de Focus). Deze actie was al in 2018 dus een beetje vreemd dat dit nu nog speelt.
Was ook nog eer recall voor brandgevaar met ecoboost motoren.

Volgens mij was de recall deze: https://www.focusclub.nl/index.php?thre ... -6.108117/

en in de UK:

https://www.bbc.com/news/uk-england-45628325

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door berndv »

Veldt01 schreef:
10 feb 2020 14:00
Volgens mij was de recall deze: https://www.focusclub.nl/index.php?thre ... -6.108117/
die was het niet zo te lezen, dat is namelijk deze melding bij de rdw:

https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... =MGP180024

Maar geldt dus niet voor de s-max waar deze problemen mee zijn. Ik zie er wel 1 van de s-max die met hitte te maken heeft, dat zou deze zijn:
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... =MGP180147
Maar goed, die laatste is ook alweer 2 jaar geleden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag; Beide personen, welk bouwjaar auto, na 2018 moet dit vanaf fabriek al opgelost zijn.
Of is een vorige eigenaar al eerder geweest of niet dealer onderhouden?

Verder kan een in voorjaar 2018 afgeleverde nog van 2017 geweest zijn uit voorraad.
Ik lees terugroep en niet wat er moet gebeuren voor oplossen.

Na aanpassen hoorde Ford die datum te weten, of die terugroep op tijd is uitgevoerd.
Augustus 2019 hadden ze allemaal reeds gedaan moeten zijn.

rschepers
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2020 20:15

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door rschepers »

Ik heb een Ford S-max van april 2018 met een 1.5 turbo motor. Toen ik de auto kocht in februari 2019 heeft deze een nieuwe motor gekregen vanwege een "tik". Nu, in de periode februari - mei 2020 loopt de koelvloeistof weg. Mijn vakgarage (geen Ford dealer) heeft het koelsysteem onder druk gezegd. Geen lekkage te zien. Vloeistof lijkt weg te lopen in de motor. Ford dealer zegt dat dit een bekend probleem is met dit blok (gehoord via mijn garage), vanwege een mogelijk "scheurtje" in het blok. Inmiddels moet ik regelmatig koelvloeistof bijvullen en zit ik in een patstelling voor wat betreft de reparatie en verantwoording hiervoor omdat ik niet bij een Ford dealer onderhoud doe en het probleem daar ook niet in het systeem gemeld is.

De eerste melding uit dit onderwerp gaat ook over een S-max (ewesselink). Welke motor zit hierin?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door berndv »

rschepers schreef:
01 jun 2020 20:24
Inmiddels moet ik regelmatig koelvloeistof bijvullen en zit ik in een patstelling voor wat betreft de reparatie en verantwoording hiervoor omdat ik niet bij een Ford dealer onderhoud doe en het probleem daar ook niet in het systeem gemeld is.
Op zich zit u niet in een patstelling, wellicht dat het voor u zo voelt, maar juridisch gezien is het op zich klip en klaar. Garantie is namelijk onderdeel van een koopovereenkomst, dus als er al sprake zou zijn van garantie, moet deze geregeld worden door de partij waar u deze auto heeft gekocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuwe of sloop motor? En revisie kan ook nog.
Als er een lek zit, soms is dat te lassen, motor open en weekje of 2 uitleenauto.

Vraag je Vakgarage of die ruil motor een nieuwe, gereviseerde of sloper met garantie was?

rbourgonje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2020 21:43

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door rbourgonje »

Het gaat bij ons om een Ford S-Max 1.6 Ecoboost uit 2012.
In de brief van Ford gaat het om de terugroepactie 17S09, De S-max schijnt hier later aan toegevoegd te zijn.
Opmerkelijk is dat deze in andere landen vaak al in 2018 op de lijst is gezet.
Er is een Facebook groep "Ford EcoBoost Nightmare" hier zijn inmiddels duizenden geregistreerde personen die allen problemen hebben gehad met diverse soorten ecoboost motoren waarbij sommigen ondertussen al met hun 3e motor rond rijden omdat deze met grote regelmaat defect raakt. Veel mensen halen alsnog succes met het verhalen van de kosten bij Ford (UK) of zij krijgen kosteloos een revisie motor geplaatst.

MilanVanOostveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2020 12:55

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door MilanVanOostveen »

Ook ik heb dit probleem meegemaakt maar dan met een Focus mk3. De cilinder wanden waren aan de binnenkant gescheurd waardoor een compleet nieuwe motor gemonteerd moest worden. Kosten 6500 euro....
van Ford nederland hoor je niks.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door thecure »

Dit was ook een ecoboost 1.6, of de 1.0?

MilanVanOostveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2020 12:55

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door MilanVanOostveen »

Dit was ook een 1.6 ecoboost met toen 95000 km op de teller

lexh
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2020 22:49

Re: Problemen met Ford ecoboost motor

Ongelezen bericht door lexh »

Ik heb een focus wagon uit 2013 met 1.0 ecoboost. Vorige week erachter gekomen dat de koelvloeistoftank is gaan lekken. Gevolg een scheur in de cilinderwand. Hele motorblok moet vervangen worden. Kosten 6.000 euro. Nooit een dashboardmelding gekregen. Altijd dealeronderhouden en zelfs 6 weken geleden een extra onderhoudsbeurt laten doen omdat we op vakantie gingen... erg balen. Als ik dit allemaal lees ben ik niet de enige. Wilde daarom ook mijn verhaal delen met jullie.

Gesloten