LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Radar »

In opslagloodsen van Shurgard is een grote brand ontstaan, waardoor veel kostbare spullen verloren zijn gegaan. Gedupeerden krijgen niet de kans om te kijken of er nog spullen te redden zijn. Ze staan machteloos.

Bekijk het fragment hier

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door riddert »

Zal waarschijnlijk een verzekeringskwestie zijn.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of er is sprake van gevaarzetting.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door witte angora »

Hou het maar op het laatste. En niet alleen gevaarzetting: Shurgard verhuurt afgesloten en bewaakte ruimtes. Veel van die ruimtes zijn intussen niet echt afgesloten meer. Dus iedereen kan erbij. Ook plunderaars. En laten ze die nou net weg willen houden. Neem ik tenminste aan.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of men vreest voor diefstal van andermans spullen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zeg ik, dat zijn die plunderaars.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is ook sprake van asbest, dacht ik. Maar al zijn er goede redenen, voor de betrokkenen is het heel pijnlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door moederslink »

Terecht dat daar nu even niemand mee bij kan komen:
-diefstal-gevaar-verzekeringsverhaal.
Beroerd is het wél voor de gedupeerden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door crazyme »

Laat mensen eerst maar vertellen wat er lag zodat dat gecontroleerd kan worden met het nog aanwezige bewijs.

Voordat iedereen er 500.000 aan waardevolle spullen had liggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door sylvesterb »

crazyme schreef:
10 feb 2020 20:04
Laat mensen eerst maar vertellen wat er lag zodat dat gecontroleerd kan worden met het nog aanwezige bewijs.

Voordat iedereen er 500.000 aan waardevolle spullen had liggen.
Je moet je dan wel verzekerd hebben. Tros Radar neemt nu Shurgard nu kwalijk dat ze niet waarschuwen dat je je ergens anders goedkoper kan verzekeren.

Westeind
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2020 21:25

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Westeind »

Beste redactie,

Het is niet verplicht om bij het opslagbedrijf waar men een box/opslagruimte huurt de verzekering af te sluiten. Particulieren kunnen een aantekening van de locatie laten maken bij hun inboedelverzekering met de geschatte waarde van de opgeslagen spullen. Dit is kostenloos omdat de waarde van de inboedel verschuift.

Voor bedrijven geldt dat ze de waarde van de goederen moeten verzekeren binnen hun bedrijfsmatige polis. Afhankelijk van de waarde kunnen hier wel speciale voorwaarden aan gesteld worden door de verzekeringsmaatschappij.


Westeind Ruimteverhuur
William van Nistelrooij
.

Eva98
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2020 21:27

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Eva98 »

Ik had mijn volledige huisraad in de opslag bij shurgard staan. Aangezien in de uitzending werd gezegd te laten weten hoe wij deze gebeurtenis hebben ervaren wil ik bij deze shurgard bedanken voor de goede afhandeling en informatievoorziening. Binnen een week na het indienen van de schadeclaim was dit afgerond. Ook hebben wij specifiek voor onze opslagbox te horen gekregen dat alles verloren is gegaan, de communicatie hierover was duidelijk. Het besluit om niemand te laten kijken vind ik begrijpelijk als dit gevaarlijk is. Ik kan me totaal niet vinden in wat er tijdens de uitzending is gezegd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door crazyme »

sylvesterb schreef:
10 feb 2020 21:15
crazyme schreef:
10 feb 2020 20:04
Laat mensen eerst maar vertellen wat er lag zodat dat gecontroleerd kan worden met het nog aanwezige bewijs.

Voordat iedereen er 500.000 aan waardevolle spullen had liggen.
Je moet je dan wel verzekerd hebben. Tros Radar neemt nu Shurgard nu kwalijk dat ze niet waarschuwen dat je je ergens anders goedkoper kan verzekeren.
O serieus ?

Beetje vergelijkbaar dat de ah haar klanten er niet op wijst dat de boter bij de concurrent goedkoper is ?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kom, kom, de bezwaren tegen de snelle ruiming en de verzekering gingen wel wat verder dan dat.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
10 feb 2020 22:29
Kom, kom, de bezwaren tegen de snelle ruiming en de verzekering gingen wel wat verder dan dat.
Maar nog steeds was het een beetje een non-onderwerp. Er is schijnbaar asbest gevonden en die mevrouw zegt "ik ga wel met mijn eigen mondkapje naar binnen". Radar sloeg naar mijn mening de plank mis met dit onderwerp.

Stel dat ze wel mensen naar binnen zouden laten hebben we straks een onderwerp "Shurgard laat mensen asbest pand binnen, ondanks bekend met de gevaren".

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik zag hoe daar gewerkt werd, kreeg ik niet de indruk dat het asbestrisico erg groot was.

Misschien kon het niet anders, maar ik heb wel compassie met de mensen die hun spullen kwijt zijn, zonder dat ze konden vaststellen dat er écht niets meer te redden was.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat er asbest zou zitten was volgens mij helemaal niet duidelijk, er liepen toch ook allerlei mensen rond zonder beschermende pakken en mondkapjes?
En ik vind het ook zéker beroerd voor de gedupeerden , maar ik denk dat het niet te doen was en ook niet controleerbaar. Plunderaars zijn er ook als de kippen bij , immers? Wat moet je?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
10 feb 2020 23:10
Dat er asbest zou zitten was volgens mij helemaal niet duidelijk, er liepen toch ook allerlei mensen rond zonder beschermende pakken en mondkapjes?
Enkel buiten het hekwerk, binnen het gebied waren ze compleet ingepakt. In het item ging het enkel om de medewerkers buiten het hekwerk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Foto boeken zijn weg, een metalen tafel frame is vaak gekraakt door de rest erboven, en alles is ingestort, weet van uitgebrande woningen hoe weinig er nog over is. Alleen een kluis vinden ze terug... maar je moet wel vooraf melden wat je zoekt, kleine dingen is ramp, grotere dingen kan soms nog. Juwelen horen daar niet, tenzij ze in een kluis lagen.....merk en type opgeven en de sleutel heb je zelf als bewijs dat je niet verkeerde kluis kunt meenemen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Shurgard laat mensen niet kijken of er nog spullen te redden zijn na een grote brand

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie in de uitzending eigenlijk alleen maar emotie-argumenten. Mensen willen het zélf zien in plaats van te vertrouwen op de conclusies van de expert. Logisch, maar niet realistisch. Even "mensen een pak aan laten trekken en via een excursie laten kijken" is veel te simpel.

Radar gaat er vervolgens even lekker op in, inspelend op de emotie (natuurlijk juist mensen waarvan de partner is overleden vol in de discussie betrekken). Makkelijk scoren, maar ik vind er wel iets van.

Shurgard heeft een duidelijke reactie gegeven, zie hier. Duidelijk is dat de totale inboedel totall loss is verklaard.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -shurgard/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... oetermeer/

Gesloten