LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jvardartv
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2015 18:54

Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door jvardartv »

Te zien aan de topics in dit forum ben ik niet de enige, maar ik heb zo inmiddels een eigen bijzondere ervaring met de Mediamarkt.

'S nachts rond 12 uur bij aanvang van de BTW-actie heb ik een bestelling geplaatst voor een wasmachine van Miele op de webshop van Mediamarkt. Zo dacht ik redelijk vooraan te kunnen staan bij verzendopdrachten en de wasmachine daarmee op korte termijn binnen te kunnen hebben. Bijna drie weken later heb ik nog niets in huis.

Op mijn verhaal wat beknopter te houden zal ik een kwantitatieve opsomming maken van de ervaring tot dusver:
  • Datum van bestelling: 23-1-2020
  • Aantal keren thuis gebleven/gewerkt: 8 maal (waarvan 5 maal voor niets i.v.m. foute communicatie)
  • Aantal leveringen: 2 keer (van een defect product)
  • Aantal contactmomenten via SMS/Mail/Telefoon: 37 maal
  • Aantal telefoongesprekken: 15
  • Totale duur aan de telefoon: 2 uur en 37 minuten
In eerste instantie (24-1-2020) kregen wij een product waarvan de transportbevestigings beugels verbogen waren en werd het product weer meegenomen.

Bij de tweede poging (29-1-2020) kregen wij een product die defect was èn zonder verpakking wat mij de indruk geeft dat dit een product is die eerder al defect was aangemeld en opnieuw in de distributieketen terecht is gekomen. Omdat de verpakking ontbrak kon de product niet direct meegenomen worden en moest daar een aparte opdracht voor worden gemaakt via een andere ophaalleverancier.

Na een hoop onduidelijkheid is de wasmachine opgehaald (6-2-2020) en kan er volgens hen een nieuwe wasmachine verzonden worden. Dit kon ondanks mijn verzoek niet eerder in één opdracht combineerd worden.

Tijdens mijn telefoongesprekken werd duidelijkheid dat het retournering- en verzendproces elke keer stillag en mijn belletje weer een volgende stap triggerde. Omdat de levering en ophaalservice bij twee leveranciers belegd is gaat het ook aan alle kanten mis in de communicatie. De Mediamarkt als verantwoordelijke partij kan mij geen duidelijkheid geven of er:

a) Een track & trace nummer van een nieuwe verzending is
b) Of de wasmachine al is verzonden
c) Al een nieuwe verzendopdracht is

Dit proces ligt dus weer stil en dit keer kan ik geen kant op. First Logistics van de ophaalservice heeft de oude kapotte wasmachine opgehaald en ondanks dat ik bevestiging van hen en de mediamarkt heb blijf ik berichten krijgen van beide dat ik het oude product nog moet opsturen.

Dus kan ik nergens toe keren en heb ik ze een ultimatum gesteld conform hun eigen leveringsovereenkomst (30 dagen). Hierna zal ik nadenken aan eventuele juridische stappen en overweeg ik dit als dossier op te sturen naar de redactie van Radar.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door grun »

Mijn ervaring met groot witgoed zoals vriezers, koelkasten, wasmachines is dat die altijd zonder verpakking geleverd worden. Dat wil niet zeggen dat het een gebruikt product is. Zo'n wasmachine omhoog tillen naar de 2e etage en daarna nog naar de badkamer, is al zwaar genoeg. Daar komt bij dat hij met verpakking groter wordt en onhandiger vast te pakken, en dat het meer tijd kost om hem uit te pakken, aan te sluiten en waterpas op te stellen. Vervolgens moet dan meestal de vorige wasmachine meegenomen worden en de losse verpakking daarna. Het scheelt de bezorgers een extra loopje en dus tijd, als ze die producten die ze die dag moeten bezorgen alvast in het magazijn uitpakken en daar de verpakking achterlaten.

jvardartv
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2015 18:54

Re: Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door jvardartv »

grun schreef:
11 feb 2020 14:23
Mijn ervaring met groot witgoed zoals vriezers, koelkasten, wasmachines is dat die altijd zonder verpakking geleverd worden. Dat wil niet zeggen dat het een gebruikt product is. Zo'n wasmachine omhoog tillen naar de 2e etage en daarna nog naar de badkamer, is al zwaar genoeg. Daar komt bij dat hij met verpakking groter wordt en onhandiger vast te pakken, en dat het meer tijd kost om hem uit te pakken, aan te sluiten en waterpas op te stellen. Vervolgens moet dan meestal de vorige wasmachine meegenomen worden en de losse verpakking daarna. Het scheelt de bezorgers een extra loopje en dus tijd, als ze die producten die ze die dag moeten bezorgen alvast in het magazijn uitpakken en daar de verpakking achterlaten.
Klinkt logisch, ik heb het eigenlijk niet goed uitgelegd. Met verpakking bedoel ik transportmateriaal. Dus een palletje en de plastic folie. In de eerste levering waren deze er wel, maar in tweede instantie niet. Hij was dus ook niet goed getransporteerd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Ik had mijn wasmachine en wasdroger ook bij de MM besteld (want: geen behoefte aan "service" en lekker goedkoop). Werden ook beiden zonder verpakking bezorgd (en aangesloten).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De onderzijde zit verpakken voor de heftruck, rondom een dunne doos of plastic, afhankelijk fabriek die leverde.
En als je retour en leveren via 2 bedrijven doet, dan krijg je een slechte naam.

Gezien de vele vrije dagen zou ik alleen in winkel willen afhalen, als schade of twijfel gewoon staan laten.
Dan bepaal ik mijn eigen tijd en niet hun lompe systeem.
Ik denk dat steeds terug kerende berichten als hier een reden zijn voor vele om elders te bestellen.
Een plaatselijke winkel is niet altijd echt duurder of maar beetje maar dan heb je wel betere service.

Dat er vele tevreden klanten zijn, maar als het fout gaat is het een ramp.

jvardartv
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2015 18:54

Re: Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door jvardartv »

Bij het bestellen had ik wel het idee dat ik een risico liep omdat het om grotere apparatuur gaat. Achteraf geef ik ook de voorkeur aan een lokale winkel, maar die 180 euro korting t.o.v. normale prijs kon ik goed gebruiken. Ik had ook niet gedacht dat het zo vaak fout kon gaan en daarin onmogelijk om mij duidelijkheid te geven.

jvardartv
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2015 18:54

Re: Mediamarkt: Geen levering en gebrekkige oploskundigheid

Ongelezen bericht door jvardartv »

Het stellen van een ultimatum heeft geholpen. Binnen 24 uur heb ik een werkende wasmachine ontvangen. Frappant dat het ineens wel lukt als de aandacht wordt verlegd naar andere oplossingen.

Laten we voor de Mediamarkt hopen dat ik slechts een statistiek ben en geen norm.

Gesloten