LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over ervaring met Primavera

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
SensaC
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2020 15:35

Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door SensaC »

Van 22-29 januari 2016 ging onze groep (toen 4 personen) via Primavera (resnr.108164) op fietssportvakantie in Monte Gordo Portugal. De meegeleverde fietsnavigatie deed het niet goed waardoor wij continue zelf de weg moesten vinden. Dat is voor toerfietsers uiterst onaangenaam door telkens van de fiets te moeten. Thuis gekomen heb ik als boeker geklaagd, een medewerker verontschuldigde zich.

Voor de volgende trip 17-23 maart 2017 (7 pers. resnr.119020) vroeg ik vooraf aan de boeking om de gpx-files om die in onze eigen fietsnavigatie in te brengen. Dit zijn ontzettend kleine bestandjes die de navigatie sturen. De medewerker, die inmiddels contactpersoon was geworden, garandeerde ons deze files maar dan wel éérst boeken. Onder die voorwaarde gingen we overstag. Grote teleurstelling toen wij, ook na menig aandringen, geen files kregen. Na hevige kritiek van mijn fietsmaten heb ik bij de medewerker fors geklaagd maar zij bleef stoïcijns. Ook Laranja Tours, de winkel die de fietsen + navigatie leverde reageert op geen enkele brief, mail of telefoontje.

24 tot 31 maart 2018 en 6 tot 13 april 2019 zijn we met resp. 11 en 14 personen naar Mallorca (Fred Rompelberg) gegaan. Wat een verademing! Nu wilden wij met 18 personen gaan boeken voor 2020 en vragen Primavera of dat kan en of zij zich dan wel aan afspraken willen houden. Onderstaand de reactie van Primavera:

Geachte heer D. Hartelijk dank voor uw email m.b.t. de chat van vandaag.
Op basis van uw naam en emailadres hebben wij nog vele e-mail communicatie kunnen vinden. Wij hebben deze informatie opnieuw doorgelezen en stellen vast dat u geen nieuwe feiten of argumenten heeft aangedragen waardoor wij reden zien om inhoudelijk hierop in te gaan of ons standpunt, zoals geformuleerd in onze eerdere reacties, te zullen heroverwegen.
Middels deze mail sluiten wij het dossier. Op nieuwe correspondentie met betrekking tot dit onderwerp zal niet meer worden ingegaan.
Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, vernemen wij dat graag van u. Met vriendelijke groet.

Wij zijn absoluut niet blij met deze manier van zaken doen. Blijkbaar mag Primavera zijn afspraken niet nakomen maar wanneer je daar onderbouwd over wilt praten dan sluit men het dossier. HOE MAAK JE KLANTEN MOND-DOOD??

Twee weken na het plaatsen van een klacht op Klacht.nl reageerde Primavera dat zij binnenkort wel even contact met mij zouden opnemen. Blijkbaar was dit voor de buhne want er volgde niets. Blijkbaar is Primavera nog onbetrouwbaarder dan we al wisten.

Mogelijk helpt het wanneer anderen dit van Primavera weten.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er zullen toch vast wel andere aanbieders zijn?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

4 jaar geleden pas na afloop van een vakantie gaan klagen en 4 jaar later klagen op een forum? Wat 3 jaar geleden gebeurt is zal nu niet meer over gesproken gaan worden. U stelt nu een vraag n.a.v. een voorval van 3 en 4 jaar geleden. Schijnbaar heeft een medewerker toen een verkeerd advies gegeven, daar kunt u nu niet meer op terug komen. Laat het rusten en zoek een andere aanbieder. Zij bieden u die files niet aan, toen niet en nu niet.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door BL2 »

Snap er werkelijk niets van, sinds 2016 al blijkbaar ontevreden, en in 2020 toch weer willen boeken. Stoot een ezel zich tegenwoordig 4 keer aan dezelfde steen ?
Of is het gewoon een flink schopje na richting Primavera ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door crazyme »

Oude koeien uit de sloot halen, daar lijkt het hier op.

Laat het los, laat het gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door berndv »

welke afspraak bedoelt u dan nu precies? Dat u vooraf die gpx bestanden zou krijgen?
SensaC schreef:
10 feb 2020 16:26
Voor de volgende trip 17-23 maart 2017 (7 pers. resnr.119020) vroeg ik vooraf aan de boeking om de gpx-files om die in onze eigen fietsnavigatie in te brengen. Dit zijn ontzettend kleine bestandjes die de navigatie sturen. De medewerker, die inmiddels contactpersoon was geworden, garandeerde ons deze files maar dan wel éérst boeken. Onder die voorwaarde gingen we overstag. Grote teleurstelling toen wij, ook na menig aandringen, geen files kregen. Na hevige kritiek van mijn fietsmaten heb ik bij de medewerker fors geklaagd maar zij bleef stoïcijns. Ook Laranja Tours, de winkel die de fietsen + navigatie leverde reageert op geen enkele brief, mail of telefoontje.
Want dan is dit deel voor zover ik het lees het pijnpunt. Er is dus schijnbaar (eenmaal) een toezegging gedaan en hier wordt (stoïcijns) aan vast geklampt. Hoewel deze toezegging al eerder teruggetrokken is. Hier dus verder over door blijven gaan heeft dus schijnbaar geen nut, die bestanden gaat u niet krijgen, nu niet, nooit niet.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door geengast »

Waarschijnlijk zitten er op de gpx files auteurs en eigendomsrechten. Het is immers veel werk om die te maken en vaak moet je er persoonlijk heen om alles te checken.

Wat er dus gebeurd zal zijn: u vroeg aan Primavera om die files en de behulpzame medewerkster vertelde u dat zoiets geen probleem zal zijn. Toen zij na boeking probeerde bij Laranja Tours die files te krijgen zeiden deze hoogstwaarschijnlijk dat ze zich eens goed aan het hoofd moest voelen. Die gpx files zijn immers hun economisch verdienmodel.

Er is dus inderdaad een foutje gemaakt door Primavera. Kan gebeuren, maar ik snap ook Laranja Tours.

U heeft echter wel een routebeschrijving gekregen. Misschien voor een volgende keer de gpx files zelf maken voor vertrek?

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door pieterenien »

Ik vermoed dat Prmavera het uitvoeren van haar fietsvakanties inkoopt via Laranja Tours in Monte Gordo en zelf ook niet weet hoe en wat met betrekking tot de gpx-files. Dit in tegensteling tot Rompelberg op Mallorca die alles zelf in eigen beheer doet en weet van de hoed en de rand.
Overigens kan men in Portugal niet snel verkeerd fietsen met een goede kaart en navigatie op de smartphone.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat ts nog niet heel bekend is met het forum, ontving net een privébericht van ts.

Samengevat gaat het om de toegezegde bestandjes die beloofd zijn als ts zou boeken in 2017. Een toezegging moet nagekomen worden, helemaal als dit gebruikt wordt als verkoopargument. Daar moet ik u volledig gelijk in geven.

Maar het niet nakomen van die belofte toen, had u toen direct over moeten reclameren. Liefst eigenlijk direct daar ter plaatse in Portugal, of in ieder geval direct na terugkomst. Die bestanden gaat u niet krijgen, iets anders nu waarschijnlijk ook niet meer, als u toen had gereclameerd had er wellicht nog een vergoeding in gezeten.

U geeft als laatste opmerking in uw privebericht aan "moet je primavera weg laten komen met dergelijk bedrog". Nee, dat zou niet mogen. Maar aan de andere kant, er is toen een belofte gedaan, op die basis heeft u de keuze gemaakt om die vakantie toen te boeken. Dus die boeking is mogelijk onder valse voorwendselen gegaan, hoort niet. Maar dan zou u daar toen en omtrent die boeking moeten reclameren.
SensaC schreef:
10 feb 2020 16:26
Nu wilden wij met 18 personen gaan boeken voor 2020 en vragen Primavera of dat kan en of zij zich dan wel aan afspraken willen houden.
Afspraak of belofte, het zou u inmiddels toch wel duidelijk moeten zijn dat die toezegging die toen is gedaan niet nagekomen kan worden, die gaat niet meer nagekomen worden en is onterecht toegezegd. Vervelend, en u kunt er over door blijven gaan. Hier hadden ze 2 jaar geleden niet mee weg horen te komen, maar de toezegging waarvan u toen al te horen heeft gekregen dat die niet terecht is, gaat niet nu opeens alsnog nagekomen worden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door Moneyman »

SensaC schreef:
10 feb 2020 16:26
"Op basis van uw naam en emailadres hebben wij nog vele e-mail communicatie kunnen vinden. Wij hebben deze informatie opnieuw doorgelezen en stellen vast dat u geen nieuwe feiten of argumenten heeft aangedragen waardoor wij reden zien om inhoudelijk hierop in te gaan of ons standpunt, zoals geformuleerd in onze eerdere reacties, te zullen heroverwegen."

Wij zijn absoluut niet blij met deze manier van zaken doen. Blijkbaar mag Primavera zijn afspraken niet nakomen maar wanneer je daar onderbouwd over wilt praten dan sluit men het dossier. HOE MAAK JE KLANTEN MOND-DOOD??
Monddood maken? Wat een onzin. Jaren later terugkomen op een discussie die toen ook al uitgebreid en onbevredigend gevoerd is, heeft uiteraard geen enkel nut. Zeker niet als je geen nieuwe argumenten hebt. Ik geef ze groot gelijk dat ze de discussie niet opnieuw voeren - en dat heeft niets met "monddood maken" te maken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door crazyme »

Ook een privébericht ontvangen. TS snapt werkelijk niet hoe een discussie gevoerd moet worden op een forum en snap al helemaal niet wanneer deze beëindigd is. Ik vraag mij dus af of de eerste ervaring van TS met haperende gps apparatuur wel aan de apparatuur lag.

O, en wanneer u meent dat de tegenpartij zich niet zo druk moet maken omdat het maar hele kleine bestandjes zijn, dan moet u echt eens in de spiegel gaan kijken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door tttlocke »

Een uitermate ontevreden klant die hardnekkig blijft proberen nieuwe boekingen te doen (op zijn voorwaarden). Ik snap het niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door moederslink »

SensaC, praat gewoon verder op dit forum.
Ik begrijp niet zo goed waarom u tóch weer voor de 4e x op rij via Primavera boekt ondanks de 3x eerdere slechte ervaringen.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door BL2 »

En ook ik heb een privé bericht mogen ontvangen, kern van deze zaak, Primavera moet maar voelen dat TS "groot onrecht" is aangedaan en dat "niemand" meer moet boeken bij Primavera.
We opvallend dat SencaC zelf wel weer dolgraag wil boeken met en voor een flinke groep...............

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef:
12 feb 2020 01:49
En ook ik heb een privé bericht mogen ontvangen, kern van deze zaak, Primavera moet maar voelen dat TS "groot onrecht" is aangedaan en dat "niemand" meer moet boeken bij Primavera.
We opvallend dat SencaC zelf wel weer dolgraag wil boeken met en voor een flinke groep...............
Korting afdwingen dus.

SensaC
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2020 15:35

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door SensaC »

Johan Cruijff zei het al; Je snapt het pas wanneer je het doorhebt!

Verbazend hoeveel mensen het niet willen snappen en het liever over de vorm dan de boodschap hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik wil het wel snappen hoor, maar ik lees alleen dat u 3 X bij Primavera heeft geboekt en ontevreden was.
Toch boekt u weer voor de 4e keer.
De 1e keer was 4 jaar geleden en het is kansloos daar nu nog over te klagen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door Erthanax »

SensaC schreef:
12 feb 2020 13:02
Johan Cruijff zei het al; Je snapt het pas wanneer je het doorhebt!

Verbazend hoeveel mensen het niet willen snappen en het liever over de vorm dan de boodschap hebben.
Eerlijk gezegd zie ik hier maar heel weinig mensen die het niet snappen. Echt héél weinig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door berndv »

SensaC schreef:
12 feb 2020 13:02
Verbazend hoeveel mensen het niet willen snappen en het liever over de vorm dan de boodschap hebben.
In alle communicatie die u met de reisorganisatie heeft gehad is 1 keer een toezegging gedaan, aan die ene toezegging klampt u zich angstvallig vast, ondanks dat er inmiddels al jaren verstreken zijn waarin die toezegging ingetrokken is, omdat ze die toezegging niet waar kunnen maken. Dat is natuurlijk vervelend, en hiervoor had u ook direct moeten reclameren en wellicht dat er toen iets mogelijk was geweest. Nu, jaren later, hen nog steeds aan die toezegging willen houden, ondanks dat er meermaals aangegeven is dat ze die toezegging niet na kunnen komen, weet ik wel wie de boodschap niet begrijpt.

SensaC
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2020 15:35

Re: Ontevreden over ervaring met Primavera

Ongelezen bericht door SensaC »

Primavera begint het te begrijpen.
Allereerst maken ze excuus dat reactie wel éérg lang op zich laat wachten.
Dan zouden ze alles hebben afgezocht, en natuurlijk niets hebben gevonden, wat wijst op de belofte van Chantal. Mijn mailverkeer zegt anders.
Volgens hun is het een welles-nietes discussie geworden waar niemand bij gebaat zou zijn, en hebben ze interne procedures aangescherpt.
Niemand kwam op idee mij even te vragen mail te forwarden, hoe dom kan Customer Support bij regels van Hilleke Middle-Versluis zijn. Daarbij stuurt ze “BIJ HOGE UITZONDRING” waardeloze pdf-routes.
Wat een fijne service!

Gesloten