LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
smorenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2020 14:53

Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door smorenberg »

De iPhone 6s (perfect functionerende) lag enige dagen op de kast totdat mijn zoon hem vond zoals op foto. Geexplodeerde batterij en compleet open gebarste kast. Mijn zoon is direct naar Apple store gegaan. Dit bleek een bekend euvel en Apple vergoed een nieuw toestel tegen "kosten nieuwe batterij". Maar 5 dagen later komt het service center met bericht dat uit hun onderzoek ook het scherm stuk zou zijn. Reparatie nu Euro 168 !!! Er was voor de explosie totaal niets mis met het toestel. Het scherm is met kracht uit de kast gedrukt door de explosie. Maar Apple wil niets weten van weerwoord en geeft aan: betalen of u kriijgt de ongerepareerde toestel terug… Ik heb het laatste nu gedaan. Student heeft dat geld niet. Vreemd omdat het toestel door Apple zelf "geexplodeerd wordt" als een soort beveiliging als de batterij te oud wordt…??? Dat is het argument. Schade is dan niet te herstellen… alleen vervangen. Ik voel mij ( en mijn zoon helemaal) zeer en zeer gefrustreerd. Ook brutale en service onvriendelijke houding. Niet bij intake maar daarna! Please help !
Open gebarste iPhone - 1.JPG
(45.83 KiB) 17144 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
[/b][/b]

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Revoked »

Koop een nieuwe. Of gebruik een oude. En als dat ding toch al weken op de kast lag, werd ie ook niet bijster veel gebruikt.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Een toestel wordt zelf door Apple geëxplodeerd als een soort beveiliging als de batterij te oud wordt?”

Hoe komt u op dat idee. Mijn hele omgeving gebruikt al jaren en jaren I-phones en sommige zijn vervangen door nieuwere, maar er is nog nooit een oude “geëxplodeerd”.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Zoals bekend is, is de service van de appels bepaald niet best.

Advies: koop een gebruikte via marktplaats (wel veilig doen) of bij een telefoon shop. Zal zeker goedkoper zijn dan € 168,00.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Vreemd omdat het toestel door Apple zelf "geexplodeerd wordt" als een soort beveiliging als de batterij te oud wordt…??? Dat is het argument
Heeft u deze telefoon van james bond overgenomen ?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Uw zoon heeft het geld niet, maar u ook niet?
Want voor dat geld koop je natuurlijk geen andere iphone.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat kan gebeuren met batterijen. 168 euro voor een nieuwe iPhone/gereviseerde iPhone is niet te duur, garantie had je al niet meer op een ouder model.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koop maar een nieuwe Huawei, die zijn niet duur en worden niet geëxplodeerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
12 feb 2020 19:50
Koop maar een nieuwe Huawei, die zijn niet duur en worden niet geëxplodeerd.
Elke telefoon met een accu loopt dit risico. Huawai is geen uitzondering:

https://www.theregister.co.uk/2019/03/1 ... e_lawsuit/

Het verbaast me wel dat iedereen het maar prima vind wat Apple doet. Het toestel is nog geen 5 jaar oud! Het vervelende voor TS is om aan te tonen dat de schade aan de accu (en de behuizing aan de achterzijde) ook de oorzaak is van het defecte scherm. Als je dit kunt aantonen dan kun je Apple verplichten om het scherm ook te repareren. Normaal zal je bij een opgeblazen accu niet verwachten dat het scherm defect gaat (of breekt). Daarbij komt ook dat het niet spontaan is gebeurd, z'n accu bolt op en dit gaat vrij langzaam en is geen explosie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een oude rotte en te laat vervangen accu, merk maakt hierbij niet uit geeft hetzelfde risico.

Vooral het laden van oude accu is hoog risico, en normaal gaat de achterzijde open.... en schade nihil, alleen accu en lastig sluiten.
Maar bij te lang wachten kan de accu verder uitzetten en ook scherm voorkant kraken.

Apple of Huawei, elk merk heeft dit probleem, een accu met zeer weinig ruimte en dan kraak je toestel.
Gewoon eerder een nieuwe accu (laten) monteren en ze gaan 10 jaren mee als je dat wilde.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
13 feb 2020 08:03
Normaal zal je bij een opgeblazen accu niet verwachten dat het scherm defect gaat (of breekt).
Dat lijkt gezien het effect nu juist voor de hand liggend.
sylvesterb schreef:
13 feb 2020 08:03
Daarbij komt ook dat het niet spontaan is gebeurd, z'n accu bolt op en dit gaat vrij langzaam en is geen explosie.
Ook als het langzaam zou gaan (wat ik me nog afvraag), kan de vrijkomende druk toch prima het scherm onder spanning zetten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als bij het open schroeven achterzijde de druk op scherm voorkant plotseling weg viel.....
Dan breekt het als nog!

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door kuenjak »

Het is vervelend dat zo iets gebeurd. Maar de kosten voor reparatie hoeven geen 168€ te zijn. Als je naar fixjeiphone gaat (internet winkel ) heb je voor +/- 40€ een nieuw compleet scherm en accu. Alleen zelf monteren. Dit is een peace of cake handleidingen staan ook op internet.
Jan Kuenen

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
13 feb 2020 10:31
sylvesterb schreef:
13 feb 2020 08:03
Daarbij komt ook dat het niet spontaan is gebeurd, z'n accu bolt op en dit gaat vrij langzaam en is geen explosie.
Ook als het langzaam zou gaan (wat ik me nog afvraag), kan de vrijkomende druk toch prima het scherm onder spanning zetten?
Dat lijkt mij ook.
Ik lees echter nergens dat Apple stelt dat schermen niet kapot kunnen gaan door accu-'explosies' en dat daarom een kapot scherm een andere (eerdere) oorzaak moet hebben.

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door midiman »

Het klopt dat dergelijke accu's door veroudering nog wel eens defect gaan.
En daardoor kunnen expanderen of nog erger.
Waarbij inderdaad soms wel eens meer kapot gaat dan wenselijk is, puur door de krachten, het is tenslotte een apparaat waar elke hoek en millimeter gebruikt is, weinig ruimte over.

Ik heb hier een iPhone 4 liggen waarbij de gehele achterkant wijkt (vrijwel open) omdat de accu, hoewel deze nog steeds werkt, behoorlijk in volume is toegenomen. (wat gevaarlijk is, overigens)

Ik heb al een paar "powerbanks" (lees: houders voor mijn iphone 6 met ingebouwde accu) versleten waarbij ook daar de accu (na relatief korte tijd) expandeerde (en vaak gewoon bleef werken).
Werd elke keer door de fabrikant kosteloos vervangen maar na de 3e keer was ik er wel een beetje klaar mee en gebruik het merk langer niet meer.

Ook heb ik bij mijn MacBook Pro (mid-2014) een (behoorlijke dure) reparatie gehad omdat de ingebouwde accu ook behoorlijk aan het bollen was waarbij de onderplaat krom & gedeeltelijk open stond. En naar verluid ook de SSD harddisk beschadigt zou hebben.

De beste tip is al gegeven, schaf vervangingsonderdelen aan bij iFixIT, waar je losse onderdelen maar ook volledige kits, compleet met de benodigde gereedschap (wat bij Apple producten nogal afwijkend is) en je kunt het zelf doen.
(Of een handig neefje)

Of koop een 2eKans, en wellicht een moderne versie. Van welk merk dan ook.

De service (lees: reparatie) van Apple producten is naar verluid uitbesteed in NL, en werken met behoorlijk strenge regeltjes, met relatief weinig flexibiliteit. Want ik heb bij mijn MacBook Pro reparatie tot op de laatste dag gewoon gewerkt met die "defecte" SSD harddisk. Dus waarom deze "opeens" defect zou zijn is voor mij nog altijd een raadsel.
Maar ik had vrij weinig keuze, het akkoord geven voor de reparatie of ongerepareerd retour.
Of zelf eventueel doen, via voorgenoemde iFixIT maar daar kwam ik pas achter toen mijn MacBook Pro al op de werkbank ter reparatie lag.

En als je echt "drama" wilt zien moet je op youtube & het internet maar eens zoeken naar (bijvoorbeeld) Louis Rossmann, die heeft meer dan een dagtaak aan reparatie van Apple producten...

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door honza »

Tsja, je koopt van een merk dat schij* heeft aan zijn klanten en daar fors voor laat betalen; misschien les geleerd en gewoon eens geen iZooi kopen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Accu van iPhone 'ontploft', Apple compenseert niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zit er een originele accu in?
Bij foute imitatie uit zelfde fabriek en vaak 2e keus voor leuke prijs vervalt het .

Maar een nieuw scherm + accu uit zelfde fabriek in China doen de meeste.
Wel voorzichtig openen want naast de reeds geopende achterkant is het scherm nu ook onder spanning...
en daar gaat het vaak alsnog fout als het scherm plotseling recht is gebogen door wegvallen accu druk.

Gesloten