Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bizar. Een paar maanden geleden was ik op het floriade terrein in Almere, voor een rondleiding. Die kun je op zondag gratis krijgen. Toen had ik al zeer ernstige twijfels of alles op tijd gereed zou zijn. Sterker nog: ik geloofde er helemaal niks van. Maar, werd er gezegd, ik hoefde me geen zorgen te maken, het zou prima lukken. En zie nu eens:

https://fd.nl/achtergrond/1334168/tijd- ... &s_cid=671

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 feb 2020 10:15
Bizar. Een paar maanden geleden was ik op het floriade terrein in Almere, voor een rondleiding. Die kun je op zondag gratis krijgen. Toen had ik al zeer ernstige twijfels of alles op tijd gereed zou zijn. Sterker nog: ik geloofde er helemaal niks van. Maar, werd er gezegd, ik hoefde me geen zorgen te maken, het zou prima lukken. En zie nu eens:

https://fd.nl/achtergrond/1334168/tijd- ... &s_cid=671
Kan het artikel helaas niet lezen zonder te registreren, maar zag het wel hier https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... nog-geheim

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Venlo was zelfde verhaal, achteraf flink duurder en bewoners mogen dan betalen......

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik dit lees, Zoetermeer (1992) leed 5 miljoen euro verlies, Haarlemmermeer (2002) 8 miljoen, Venlo (2012) 9 miljoen, dan heb ik er een hard hoofd in of Almere dat gaat redden.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Elke Floriade financieel zwaar verliesgevend geweest. Maar het levert de regio zo ongelooflijk veel op, als ik bestuurders mag geloven.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik blijf het toch altijd een qua financiering uitermate bijzonder evenement vinden. Dat dat keer op keer zo door kan gaan is gewoon raar...

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik blijf het toch altijd een qua financiering uitermate bijzonder evenement vinden. Dat dat keer op keer zo door kan gaan is gewoon raar...

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik geloof niet dat van de eerste Floriade in 1960 Rotterdam de kosten bekend gemaakt zijn.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar aan die variant hebben we dan wel weer de Euromast over gehouden ;)

Overigens: leuk leesvoer voor wie het écht boeiend vindt: http://destination-strategies.com/wp-co ... -final.pdf

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar die hele bolletjes zijn tegenwoordig overal te vinden.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat heeft mijn dochter pas gehad met Nask. Anders had ik geen idee gehad wat dat waren, die halve bollen.

Zo zie je maar, als ouder leer je nog eens wat bij als je je kind overhoort.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Op school hebben ze lang, lang geleden inderdaad laten zien hoe dat werkt. Ik meen de biologieleraar, maar het kan ook met natuurkunde zijn geweest. Geen idee meer.

Maar dat waren geen bollen van een halve meter.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
14 feb 2020 12:23
Ik heb het over de Maagdenburger Halve Bollen. Het centrum van Maagdenburg ligt bezaaid met beschilderde kopieën.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Otto_von_Guericke
Dat snapte ik. Maakte alleen een flauwe grap.

Overigens iemand de kop van de Telegraaf gezien bij dat artikel over die 2 militairen die door eigen vuur om kwamen? Zo pijnlijk: "Leger schiet tekort"

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
14 feb 2020 14:34
Op school hebben ze lang, lang geleden inderdaad laten zien hoe dat werkt. Ik meen de biologieleraar, maar het kan ook met natuurkunde zijn geweest. Geen idee meer.

Maar dat waren geen bollen van een halve meter.
Vermoedelijk de leraar natuurkunde, aangezien dit een onderwerp is dat in de natuurkunde thuishoort.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je hebt er ook twee span paarden bij nodig, volgens de overlevering. En een vacuümpomp natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
14 feb 2020 18:11
witte angora schreef:
14 feb 2020 14:34
Op school hebben ze lang, lang geleden inderdaad laten zien hoe dat werkt. Ik meen de biologieleraar, maar het kan ook met natuurkunde zijn geweest. Geen idee meer.

Maar dat waren geen bollen van een halve meter.
Vermoedelijk de leraar natuurkunde, aangezien dit een onderwerp is dat in de natuurkunde thuishoort.
Klopt, en ik weet ook al welke leraar dat geweest is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
14 feb 2020 14:43
Overigens iemand de kop van de Telegraaf gezien bij dat artikel over die 2 militairen die door eigen vuur om kwamen? Zo pijnlijk: "Leger schiet tekort"
Niks pijnlijks aan. Een correcte uitdrukking die prima weergeeft wat men wil zeggen. Dat 'schieten' ook een andere betekenis heeft, in het bijzonder in dit verhaal, maakt niet dat deze duidelijke kop ineens als 'verboden' moet worden beschouwd. Al besef ik, zeker na vandaag, dat het kan zijn dat het OM daar anders over denkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Halve bollen? De zuignappen van de Action is met hevel en werken zelfde.... koop er 2, zet ze vast op je auto en touw er tussen....
Het slepen lukte, alleen na los knallen hadden beide een leuke deuk voor plaatselijke plaatwerker!

Niet in maar uitgedeukt!
Dit waren bejaarde wegwerp auto's gelukkig.....

maar leerde ook dat je een voordelige met zware hagel schade kunt kopen, 99% van de hagel inslag zo eruit getrokken!
De 1% zat tegen randen aan helaas.. of sterke krommingen maar wel toonbaar geworden.
De Ex Hagel schade was uurtje werk voor paar honderd lichte deukjes.

Dit is ook het principe van de 2 halve bollen, die elke glas zetter ook dagelijks gebruikte!
De kleine van de Action is voor dit soort Hagelschade verwijderen meer dan sterk genoeg, anders kreeg je bobbels in plaats van deukjes.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarschijnlijk ook die rubber ontstoppers niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Toen werden ook nog geen auto's door komkommer uitgedeukt met zelfgebrande wodka. Tegenwoordig gebruikt hij zelfgebrouwen bier.

Plaats reactie