LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
loekjager
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2020 11:10

Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door loekjager »

Beste lezer,

Sinds 5 februari heb ik voor 1 jaar een winkelverbod gekregen omdat ik de inhoud van mijn tas niet wou laten zien.

Er hangt alleen een bordje bij de kassa van de Lidl en niet bij de intrede. Ik heb begrepen dat dit een verschil maakt.

In de winkel was er veel ophef over dit gebeuren: De bewaker kwam bij mij op een gegeven moment bijna neus tegen neus te staan, ik was daar niet van onder de indruk, alleen waarom wordt er zoveel agressie toegestaan in een supermarkt. Ook was een medewerker van de Lidl zeer luidruchtig en schreeuwde op afstand dat ik een winkelverbod zal krijgen. Op dat moment vond ik het allemaal een beetje teveel en vroeg of zij de politie erbij konden halen, dit werd gedaan, want zelf wou de bewaker dit ook en drong dit aan bij de filiaal leidinggevende van de Lidl. Deze kwamen alleen kort gezegd had ik daar niets aan, deze kozen kant van de winkelier.

In dit proces heb ik verzuimd om aan te geven dat er geen bordje met tekst (oid) bij de ingang moest staan, ik wist op dat moment niet wat daarin wetgeving is.

Nu heb ik dus een winkelverbod voor 1 jaar, waar ik het natuurlijk mee oneens ben, ik kom al 9 jaar in deze filiaal en heb nog nooit problemen ondervonden, sinds kort hebben zij een zelfscankassa en daar ging het dus mis.

Even voor de goede orde, ik had heus wel meegewerkt als het er allemaal vriendelijk aan had toegegaan, maar de vriendelijk was er voor mij ook af als de filiaal leider schreeuwend mij de les wil lezen of ik toegang tot het pand krijg.

Heb de klacht al gemeld via Lidl zelf, deze hanteren een 10 dagen reactietijd, het is inmiddels 9 dagen geleden dat dit gebeurde en ik direct heb gemeld.

Ook heb ik de klacht op Klacht.nl geplaatst als ook op Klachtenkompas.

Radar
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56
Beste antwoord
Gekozen door loekjager

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

door Radar » 14 feb 2020 18:37

Om te voorkomen dat deze discussie (verder) uit de hand loopt doen we 'm nu op slot.

Fijn weekend,

Radar ^KL
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door berndv »

Daar is weer iemand met principes.
loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
Er hangt alleen een bordje bij de kassa van de Lidl en niet bij de intrede. Ik heb begrepen dat dit een verschil maakt.
loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
In dit proces heb ik verzuimd om aan te geven dat er geen bordje met tekst (oid) bij de ingang moest staan, ik wist op dat moment niet wat daarin wetgeving is.
Dus u wist niet hoe de regels officieel zijn, maar toch heeft u wel op grond van die regels geweigerd? De meeste winkels die ik ken, hebben bij de ingang een bord staan met ofwel de huisregels, ofwel dat je akkoord gaat met de huisregels en als je die na wilt lezen, je dit bij de servicebalie kunt doen.
loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
Deze kwamen alleen kort gezegd had ik daar niets aan, deze kozen kant van de winkelier.
maar u wist niet wat de regels waren, en toch laat u de politie komen?
loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
Even voor de goede orde, ik had heus wel meegewerkt als het er allemaal vriendelijk aan had toegegaan, maar de vriendelijk was er voor mij ook af als de filiaal leider schreeuwend mij de les wil lezen of ik toegang tot het pand krijg.
ik lees nergens hoe dit is verlopen. U begint uw verhaal pas vanaf het punt dat de beveiliger er bij was geroepen. Maar goed, u gaat dus met een tas de winkel in, bij de kassa zal ergens de vraag gesteld zijn of ze een blik in uw tas mag werpen. Ik kan mij niet voorstellen dat de kassiere direct schreeuwend vraagt of die in uw tas mag kijken. Of dat er direct en zonder enige aanleiding een beveiliger staat die neus aan neus u schreeuwend vraagt of hij in uw tas mag kijken. Ik mis het begin van het verhaal. Wellicht laat u dit deel bewust weg, dat weet ik niet, maar ik vind het wel opvallen.
loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
sinds kort hebben zij een zelfscankassa en daar ging het dus mis.
Als ik op internet lees heeft de zelfscan voorwaarden. De lidl zelfscan ken ik niet, wel die van de jumbo en de appie. Bij het activeren van de scanner kan je niet anders dan akkoord gaan met de voorwaarden, anders kan je dat apparaat niet gebruiken. Als dit dus bij de zelfscan gebeurd is, was dit dan omdat u een steekproef kreeg?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar naar de Aldi. Die zijn meestal minder vriendelijk dan de Lidl. Hier zal niemand dit voor jou kunnen terug draaien. Als het echt zo erg is bleef ik er vrijwillig weg.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door de auditu »

loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
Even voor de goede orde, ik had heus wel meegewerkt als het er allemaal vriendelijk aan had toegegaan, maar de vriendelijk was er voor mij ook af als de filiaal leider schreeuwend mij de les wil lezen of ik toegang tot het pand krijg.
U had er ook voor kunnen kiezen om gewoon mee te werken aan het verzoek en daarbij aan te geven dat het ook vriendelijker gevraagd kan worden.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Waarom wilde u dat niet dan? Ik kom vaak in supermarkten in de buurt van scholen waar ze aangeven dat ze de tas voor bij de ingang moeten laten liggen. Dit in verband met de vele diefstallen. Ikzelf neem mijn tas altijd gewoon mee (geen scholier, maar gebruik hem wel vaak, maar zal qua uiterlijk niet veel onderdoen voor een student:+), want je raad het al -> het is een ''verplichting'' maar ze zijn niet aansprakelijk als je tas weg is.

Als zij in mijn tas zouden willen kijken dan mogen ze dat. Geen probleem. Waar vind u dat niet kunnen, vraag ik mij af?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
Beste lezer,

Sinds 5 februari heb ik voor 1 jaar een winkelverbod gekregen omdat ik de inhoud van mijn tas niet wou laten zien.
En nu?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah, de zelfscan. Klantvriendelijker kunnen ze het niet maken. Dat blijkt maar weer.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lees deze topics eens door:
viewtopic.php?f=1&t=190993&p=2691422&hi ... n#p2691422
viewtopic.php?f=1&t=188944&p=2640650&hi ... n#p2640650

Scheelt hopelijk een enorme herhaling van zetten.

Nijogeth
Berichten: 9956
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou laten thuis bezorgen. Dan kijken ze zeker niet in uw tas.

loekjager
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2020 11:10

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door loekjager »

Ik reageer niet op de bijdehandjes, dat zal niets oplossen.. en het zijn ook altijd dezelfde die elk woord wegen en zelf geen principes kennen of hun aantal geplaatste berichten willen opkrikken ;P

Waarom ik zo reageerde? Omdat de toon veranderde toen de winkelier mij een winkelverbod oplegde, als hij dat niet had gedaan dan had ik uiteindelijk heus wel meegewerkt als het er vriendelijke aan toe had gegaan. Maar goed dat valt ook eerder te lezen.

Lidl heeft het recht mij een winkelverbod op te geven, zeker, maar is dat ook in het voordeel van Lidl zelf, vraag je je dan af. Ik heb daar Lidl over gebeld de dag na het incident, deze wil ook niet dat ze een klant kwijtraken.

Lidl heeft trouwens geen thuis bezorging...

Voor diegene die het goed bedoelde, bedankt voor de reactie(s)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bijdehandje, jij schreef :

Even voor de goede orde, ik had heus wel meegewerkt als het er allemaal vriendelijk aan had toegegaan, maar de vriendelijk was er voor mij ook af als de filiaal leider schreeuwend mij de les wil lezen of ik toegang tot het pand krijg.

Maar het eerste was natuurlijk de kassamedewerker. Als je daar niet moeilijk bij had gedaan had je die schreeuwende filiaalmanager helemaal niet gezien. De andere klanten zullen blij zijn met jouw winkelverbod. Lekker rustig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door reggie2 »

loekjager schreef:
14 feb 2020 15:56


Lidl heeft het recht mij een winkelverbod op te geven, zeker, maar is dat ook in het voordeel van Lidl zelf, vraag je je dan af. Ik heb daar Lidl over gebeld de dag na het incident, deze wil ook niet dat ze een klant kwijtraken.

Lidl heeft trouwens geen thuis bezorging...

Voor diegene die het goed bedoelde, bedankt voor de reactie(s)


Ik vraag mij af of een winkel wel zit te wachten op zulke klanten. Omdat jij een verbod hebt , komen de andere klanten nog wel.
Waarom je nou zo moeilijk doet is mij een raadsel, zo makkelijk heeft personeel van winkels het niet meer met de agressie van deze tijd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

loekjager schreef:
14 feb 2020 11:21
In dit proces heb ik verzuimd om aan te geven dat er geen bordje met tekst (oid) bij de ingang moest staan, ik wist op dat moment niet wat daarin wetgeving is.

Nu heb ik dus een winkelverbod voor 1 jaar, waar ik het natuurlijk mee oneens ben, ik kom al 9 jaar in deze filiaal en heb nog nooit problemen ondervonden, sinds kort hebben zij een zelfscankassa en daar ging het dus mis.
De voorwaarden staan bij de zelf scankassa en u heeft dan de keus om hiermee akkoord te gaan of door de reguliere kassa te gebruiken. U koos akkoord te gaan maar als er controle plaats vond wilde u hier niet aan meewerken.

Welke wetgeving stelt dat dit bij de intree moet staan?

Bij een vermoeden van diefstal kunnen ze u vragen mee te werken aan het bekijken van uw tas u kunt dit weigeren maar dit kan dan gevolgen hebben. Ze kunnen u inderdaad niet dwingen, dit kan enkel de politie, die ook terecht de kant van de winkelier koos in deze situatie.

U stelt dat u niet meewerkte omdat de manager aangaf dat u dan een winkelverbod kreeg. Maar waarom moest de manager hiermee dreigen? Neem toch aan dat ze het eerst hebben gevraagd en dat u toen heeft geweigerd en daarna pas het dreigement, politie e.d. kwam?

Ik denk dat de Lidl niet wakker ligt van een klant verliezen die z'n stampei maakt om een begrijpelijke controle die bij alle zelfscankassa voorkomt en ook conform de voorwaarden is. U heeft weinig kans dat de Lidl het verbod gaat veranderen omdat u nu iets denkt gevonden te hebben in de wetgeving.

Mijn reactie zult u mogelijk te bijdehand vinden maar reactie op de vragen zou ik wel erg waarderen.

loekjager
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2020 11:10

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door loekjager »

@Theotrucker kassamedewerker? lees jij wel goed? Ik heb het in geen regel gehad over de kassa medewerker..

@reggie2 een logica om te schaterlachen, hoe komt je in godsnaam op deze gedachten? hun weten dat ik niet meer kom? worden de rotte appels op deze manier geweerd? wat bedoel je nou?

Nogmaals als je beter had gelezen: het gaat mij om het principe hoe de regels zijn in een supermarkt, nu zit ik me te verdedigen tegenover leden van dit forum, terwijl die mijn kant niet willen begrijpen.

Ok stelling: laat jij je altijd in je tas kijken? OOK wanneer je daar precaire boodschappen in hebt die je elders hebt gekocht, indien ja, dan geloofd niemand je, dus m.a.w. je kan genoeg redenen hebben om niet in je tas te laten kijken.

@fonsflons Hoezo heeft Lidl 'gelukkig' ook zijn principes? werk jij bij de Lidl?

@berndv beter LEZEN! waarom ik de politie wou laten komen

@sylvesterb ik wil je best beanwoorden, maar ook jij doet aannames, dingen die je niet (kan weten) of die in werkelijkheid heel anders zijn gegaan) pas wanneer je hetzelfde meemaakt, kan je mij begrijpen.

Ter toevoeging, er stonden ook nergens bordjes bij de zelfsscankassa, dit omdat de zelfsscankassa pas een paar dagen daarvoor is open gegaan, DUS m.a.w., nergens kwam ik de bordjes tegen, ja bij de bemande kassa, maar daar rekende ik niet af he...
Laatst gewijzigd door loekjager op 14 feb 2020 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Werk jij bij de Lidl”?

Loekjager, u bent af.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door Aygulf »

Kan me niet voorstellen dat er meteen geschreeuwd en er een bewaker bijgehaald wordt. Mensen die vanwege hun "principes" de grenzen opzoeken en tot het uiterste gaan om maar hun gelijk te krijgen kunnen verwachten dat een winkel hier passend op reageert. Vaak wordt zo'n klacht samengevat als "ik deed niets en plotseling werd ik onbeschoft behandeld en werd er tegen mij geschreeuwd". Iedereen snapt heus wel dat hier veel meer aan de hand was. Waarom niet gewoon meewerken en even een kijkje laten nemen. Belachelijk om dit op de spits te drijven met politie e.d. Slecht geweten, zin in een rel, rancune, aandacht? Zulke klanten zou ik niet één jaar maar nooit meer in mijn winkel willen.

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
14 feb 2020 16:29
De voorwaarden staan bij de zelf scankassa en u heeft dan de keus om hiermee akkoord te gaan of door de reguliere kassa te gebruiken. U koos akkoord te gaan maar als er controle plaats vond wilde u hier niet aan meewerken.

Welke wetgeving stelt dat dit bij de intree moet staan?
Is het voldoende als de politie ook die mening is toegedaan?
https://www.politie.nl/themas/ondernemers.html
Het reglement moet duidelijk zichtbaar bij de ingang van de winkel hangen.
Al sluit ik niet uit , dat reglement in dit geval gewoon bij de ingang hing, en daar werd gemist. Daar zou ik ook geen oog voor hebben

loekjager
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2020 11:10

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door loekjager »

@Aygulf, Alleen maar aannames... laat jij je maar altijd in jouw tas kijken ;)

loekjager
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2020 11:10

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door loekjager »

@16again, dit stond NIET bij de ingang, wel andere huisregels....... ik heb dit later nogmaals gecontroleerd, terwijl ik de winkel niet meer in mag :p

loekjager
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2020 11:10

Re: Winkelverbod Lidl van 1 jaar

Ongelezen bericht door loekjager »

@16again, dit stond NIET bij de ingang, wel andere huisregels....... ik heb dit later nogmaals gecontroleerd, terwijl ik de winkel niet meer in mag :p

Bedankt voor de link en de regel die ik zocht:

"Het reglement moet duidelijk zichtbaar bij de ingang van de winkel hangen."

Gesloten