LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct en "Besparen Kan"

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pleur Op!
Dat is het enige antwoord want ik zit op grote order te wachten en deze lijn moet vrij blijven!
En als je vooral niet luisterde en steeds op de grote klus zit te wachten stoppen ze wel.

Ook eventueel niets meer roepen en ophangen kan nog... met 06 kun je deze ook nog blokkeren bij nummerweergave......

Henk Grootjans
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2019 19:26

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Henk Grootjans »

Ook ik werd benaderd door besparenkan en ondanks dat ik al in de gaten had dat het niet klopte vrijblijvend een voorstel van Energie Direct ontvangen om te kijken of ik goedkoper kon/kan. Ik gaf al aan tevreden te zijn met Budget Energie met mijn in mei afgesloten 3 jarig contract.
Maar zeer agressief aangegeven dat ik besparen kon en dat alle peuters en bonussen vergoed zouden worden. Zeker toen het er op aan kwam moest ik alleen maar even bevestigen om het aanbod te garanderen. Ik had aangegeven dit rustig te willen bekijken en te vergelijken. Hun aanbod leek goedkoper maar ik kwam er al snel achter dat ze niet mijn aangeleverde gegevens hadden gebruikt (lagere verbruiksgoederen) en ik ineens dubbel tarief had en natuurlijk heel veel stroom in daltarief. Bovendien waren de tarieven niet lager. Men vergelijkt echter met het tarief van dat moment maarzowiezo natuurlijk niet de tarieven die je in je contract hebt staan. Ik had ze ook niet paraat dus wilde ik dit rustig na kunnen kijken.
Gelukkig was duidelijk dat je er binnen 2 weken kosteloos kon annuleren. Dit de volgende dag meteen gedaan. En ondanks hele discussie en nog blijvend bij standpunt dat ik goedkoper zou zijn terwijl niets daarop wees meteen aangegeven dat ik contract die ik blijkbaar afgesloten had (hetgeen ik ook duidelijk had aangegeven dat ik die niet eens wilde teniet ging doen.
Uiteindelijk na hun werkwijze en klacht op TrustPilot te hebben gezet werd me verzekerd dat contract binnen de gestelde termijn is gecancelled......En wat schetst mijn verbazing (of eigenlijk ook niet) na 14 dagen zit ik blijkbaar ineens bij EnergieDirect en ben ik mijn veel voordeligere contract van BudgetEnergie kwijt. En wat kun je doen tegen deze ongeoorloofde contractovername? Juist veel energie en contact kost dit en nog niet opgelost. Maar blijkbaar heeft Energie Direct een warme band en verdienmodel bedacht met Besparen kan. Maar de klant is gewoon de dupe!
Besparen kan door niet met deze gasten in contact te treden. Na het vinden van alle slechte reviews wil ik ook graag iedereen waarschuwen. Hun adviezen en verhalen kloppen niet en de manier waarop, je wordt op onjuiste voorstellingen voor de gek gehouden.. Ondertussen reageren ze ook op Social Media maar zelf die reacties kloppen niet. Ik kan oprecht stellen dat dit pure oplichterij is, geld verdienen over de rug van .... Let op niet doen! Kost je enorm veel frustratie

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom wilt u überhaupt na zeven maanden wisselen van contract met de daarbij behorende boetes?

U had in de gaten dat het niet klopte en nog beëindigd u het gesprek niet? Dan vraagt u toch zelf om moeilijkheden.

famsteenbakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2019 12:02

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door famsteenbakker »

Ik ben al meerdere malen via besparenkan overgestapt. Ik kan alleen maar tevreden zijn over de service die ze leveren 👍👍 besparen kan een dikke duim 🤜

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je pakt toch zelf die overstap bonus. Die schenk je toch niet aan zo'n louche bedrijf! Besparen kan iedereen zelf.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Ik heb een vergelijkbare ervaring als die van Grootjans met het ingaan van het contract bij Energiedirect. Het blijkt dat ze het moment van aanmelden al beschouwen als ingangsdatum van het contract terwijl je een bedenktijd hebt van 14 dagen. Heel vreemd want volgens deze constructie pleeg je al contractbreuk als je je binnen die 14 mocht bedenken! Dat kan dus nooit kloppen!
Ook voordat ik dat eigenlijk wilde ging men na die 14 dagen al over tot levering, wat een contractbreuk opleverde met BudgetEnergie. Dan hebben ze bij Energiedirect ook de regel dat wanneer het aantal dagen waarbinnen het contract van de vorige leverancier en de nieuwe leveringsdatum kleiner is dan 75, ze verplicht zijn het vorige contract uit te laten lopen. Daar hebben ze zich niet aan gehouden. Ik moest €100,= betalen aan de vorige leverancier wegens contractbreuk. Maar wat ik tot nu allemaal heb geprobeerd bij Energiedirect, hen heb gewezen op hun eigen voorwaarden, ik krijg het niet voor elkaar die €100,= op mijn rekening gestort te krijgen. Gewoon een stomme fout van Energiedirect!
Mijn rechtsbijstandsverzekering behandelt geen zaken waar het gaat om bedragen kleiner dan €175,= dus mogelijk weten ze dat bij Energiedirect?
Bij Energiedirect lezen ze ook niet mijn argumentatie, neen, ze blijven stug volhouden dat zij zich aan de regels hebben gehouden.
Je kunt bellen of mailen, niets helpt. Ze blijven overtuigd van hun eigen gelijk daar bij Energiedirect.
Ik raad daarom iedereen af om bij deze club een contract af te sluiten. Dieven zijn het.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is een geschillencommissie waar u uw klacht kunt indienen.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Lady1234 schreef:
22 feb 2019 16:02
Er is een geschillencommissie waar u uw klacht kunt indienen.
Kunt u mij daar meer over vertellen? Waar zou ik terecht kunnen?


SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Heel fijn. Hartelijk dank!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door moederslink »

SoundBoard,
hoe bent u dan overgestapt? Een telefoontje gepleegd of via internet aangemeld?
U weet tot wanneer uw oude contract liep , dan weet u ook precies wanneer het nieuwe contract moet ingaan.
U bent degene en de enige die deze datum doorgeeft .

Ik snap anders niet zo goed hoe dit mis kon gaan bij u ....

Wij zijn ook overgestapt .....
de laatste leveringsdatum van de oude energieboer werd de eerste afleveringsdatum van de nieuwe energieboer.
Deze datum heb ik zelf doorgegeven , die lag 1 maand verder , dus ik nam 1 maand de tijd om het goed te kunnen regelen.

Meterstanden naar de oude en de nieuwe leverancier hebben we digitaal aan moeten leveren en het verliep zonder 1 centje pijn en correct.
We kregen keurig de eind - en beginstanden bevestigd via de mail , van beiden , en toen kwam er nog een stukje afrekening vd oude leverancier en het is nu verder klaar .

Ik hoop dat dit opgelost kan worden voor u , maar misschien heeft u onbewust toch ergens ' ja ' tegen gezegd of waren de 14 dagen bedenktijd al voorbij ? Ik weet het niet , vandaar dat ik het maar vraag.
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 feb 2019 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben ook al twee keer naar energiedirect gegaan en ook weggegaan. Geen probleem. Bij mij gaat het al zes jaar via gaslicht.com. Ik let zelf goed op mijn datums, zeker niet te vroeg overstappen. Ik heb een slimme meter dus daar is geen omkijken naar. Ga alleen naar de geschillencommissie als je zeker van je zaak bent. Waarschijnlijk ga ik dit jaar voor de derde keer naar energiedirect. Ik heb mijn eigen ervaring en die is zeer positief. Zes jaar op rij de bonus.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Energiedirect had de overstapdatum moeten controleren. Dus zij zijn aansprakelijk voor de boete.

Lees hier.

https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... vergenomen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady 1234 , ik heb je link gelezen en wist dit dus niet .
Aan de andere kant :
waar is de verantwoordelijkheid van de consument zelf?
Of kun je dan achterover leunen zodra je bent overgestapt en je aangemeld hebt?
De nieuwe ' boer ' moet het dan maar checken en verder regelen met de oude ' boer ' ?
Sorry wanneer ik het dan maar wat simpel zeg :P .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ook geloof ik niet dat Energiedirect verantwoordelijk is voor de overstap datum. Ik heb ergens in mijn geheugen zestig dagen of twee maanden. Hier wordt over 75 dagen gesproken. Maar als dat als zodanig in het contract staat dan is die zaak gewonnen. Ik wacht altijd tot de laatste maand. De bonus loont om goed op te letten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik sluit het energiecontract per definitie maar voor 1 jaar af.
De einddatum staat in de agenda .
Ieder jaar kijk ik weer opnieuw en op tijd en ' aas ' dan op bonussen .....het loont :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zo is dat elk jaar nieuwe bonussen!

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
22 feb 2019 22:21
Lady 1234 , ik heb je link gelezen en wist dit dus niet .
Aan de andere kant :
waar is de verantwoordelijkheid van de consument zelf?
Of kun je dan achterover leunen zodra je bent overgestapt en je aangemeld hebt?
De nieuwe ' boer ' moet het dan maar checken en verder regelen met de oude ' boer ' ?
Sorry wanneer ik het dan maar wat simpel zeg :P .
Ik heb weleens bij Consuwijzer gelezen dat er een bepaalde periode is waarop een en ander van toepassing is. Slechts als voorbeeld, als het nog zeg vijf maanden duurt voor dat je kunt overstappen , hoeft de nieuwe niets te onderzoeken en kan je meteen overzetten. Kan dat nu even niet vinden.


Verantwoordelijkheid voor de consument zelf? Ik dacht dat alle consumenten onderhand ziek, zielig en nooddruftig waren en helemaal niet kunnen nadenken. En zeker aan alle kanten in de watten gelegd moeten worden. Nog even en ze staan allemaal onder curatele, want ze zijn niet handelingsbekwaam. :oops: :evil:

Op de site van Gaslicht.com staat het allemaal uitgelegd net als de periode die de energieleverancier in acht neemt.

https://www.gaslicht.com/overstappen/he ... stapmoment

pharen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 11:00

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door pharen »

Ik had een contract bij Energiedirect. Ik ben volgens mij voorgelogen over het termijnbedrag en wordt met mijn jaarafrekening geconfronteerd met een meer dan 10% verhoging.
Wie heeft er nog meer soortgelijke ervaring gehad.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energie Direct en "Besparen Kan"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een termijnbedrag is een voorschot. En u zult wel op een telefonische aanbieding ingegaan zijn. Die lekker “voordelig” was. En nu komt de afrekening.

Gesloten