Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, nee, D66 heeft het echt over gastarbeiders uit Nigeria, omdat ze daar Engels spreken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb niets gezien van D66, ik heb vorige week een reportage gezien waarin ze het hadden over Filippijnse krachten aantrekken voor in de zorg . Ben vergeten welke zender en welke reportage....Zembla? Ik weet het echt niet meer.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stond in de Volkskrant.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het op tv gezien , niet gelezen in de Volkskrant 😉

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

In plaats van de militaire dienstplicht een zorgdienstplicht invoeren. Kunnen jongeren de lichte taken van de verpleegkundigen overnemen. Misschien dat ze daar een beetje respect voor de medemens van ontwikkelen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
18 feb 2020 07:19
In plaats van de militaire dienstplicht een zorgdienstplicht invoeren. Kunnen jongeren de lichte taken van de verpleegkundigen overnemen. Misschien dat ze daar een beetje respect voor de medemens van ontwikkelen.
Leuk om zoiets te roepen, maar onderbouw het eens hoe dit in praktijk gebracht moet worden?
Zou u graag een jongere aan uw bed willen die nauwelijks een opleiding heeft gehad en alleen door een verplichting dit werk moet doen?
Zou u graag zo iemand bij u thuis zien als tijdelijke verpleegkundige in de thuiszorg?
Voor verpleegwerk, ook voor lichte werkzaamheden, heb je een gedegen opleiding nodig en talent en interesse om met zieke mensen om te gaan.

En respect voor de medemens krijgen, is dat niet een heel normaal onderdeel van de opvoeding die je vanuit huis meekrijgt?

witte angora
Berichten: 30759
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
18 feb 2020 07:49

En respect voor de medemens krijgen, is dat niet een heel normaal onderdeel van de opvoeding die je vanuit huis meekrijgt?
Daarom lopen er tegenwoordig zoveel 11- en 12-jarigen met messen in de rondte. Kwestie van respect voor de medemens, nietwaar? Heel normaal dat ze zo opgevoed worden.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 feb 2020 07:53
Lowieze schreef:
18 feb 2020 07:49

En respect voor de medemens krijgen, is dat niet een heel normaal onderdeel van de opvoeding die je vanuit huis meekrijgt?
Daarom lopen er tegenwoordig zoveel 11- en 12-jarigen met messen in de rondte. Kwestie van respect voor de medemens, nietwaar? Heel normaal dat ze zo opgevoed worden.
En zulke kinderen dwingen een maatschappelijke diensttijd te vervullen helpt dan?

witte angora
Berichten: 30759
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die moeten een poosje stevig worden aangepakt ja. Laat ze maar een paar maanden op hun blote knieën de gangen van een verpleeghuis schrobben, dat soort dingen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 feb 2020 08:14
Die moeten een poosje stevig worden aangepakt ja. Laat ze maar een paar maanden op hun blote knieën de gangen van een verpleeghuis schrobben, dat soort dingen.
Klinkt goed, alleen in de praktijk werkt dat niet. Er zijn al heel veel projecten geprobeerd om jonge criminelen op het rechte pad te krijgen en voor een heel klein deel is dat succesvol gebleken. Het overgrote deel van zulke jongeren vervallen echt weer in crimineel gedrag.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn beide kleinkinderen van nu 8¾ jaren jong lopen al jaren met messen!
Snoep verstandig, eet een Apple!
Gewoon een Action imitatie van Zwitserse mes om appeltje te schillen.

Ook hebben we hier Ridder 777 die een hulp in huishouding zocht en een kind maakte... die graag na enkele jaren weer terug wilde,
maar als ik hoor, vele kinderen in vluchtelingen kampen geboren, het enige plezier dat je in die kampen kunt maken roep ik dan maar!

Sociale zorg plicht? Een student TU Delft heeft meer techniek dan zorg interesse.
Net als een student Economie gaat kijken of een bejaarde incontinente iets langer met een luier kan doen zal uitrekenen.
Niet iedereen is geschikt voor de Zorg, daar maak ik me Zorgen over!

Prettig gestoorde mensen als ik zelf... totaal ongeschikt voor de Sociale zorg, kinderen en kleinkinderen vermoedelijk zelfde.
Maar een oude Bosch wasemkap met motortje van eind vorige eeuw... die vervang ik in nieuwe woning in aanbouw wel door motorloze, en dan naast de WTW unit een Ihto-Daalderop in de pijp motor plaatsen, zelfs volle kracht zal deze stiller zijn dan welke andere met motor dan ook op laagste stand... goed zuigen en op vele meters zal deze Fan langer schoon blijven.

Mag ik straks Antoinette Hertsenberg uitnodigen voor de Verhuiskamer?
Een special met eitje bakken op volle kracht afzuigen en dan geluid meten, op Inductie plaat met gewone tip toetsen?

Een perfecte woning, mede mogelijk gemaakt door vele klagers die hier fouten melden en de door vele vaste Forum leden aangeboden oplossingen?

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Lowieze schreef:
18 feb 2020 07:49
Leuk om zoiets te roepen, maar onderbouw het eens hoe dit in praktijk gebracht moet worden?
Zou u graag een jongere aan uw bed willen die nauwelijks een opleiding heeft gehad en alleen door een verplichting dit werk moet doen?
Zou u graag zo iemand bij u thuis zien als tijdelijke verpleegkundige in de thuiszorg?
Voor verpleegwerk, ook voor lichte werkzaamheden, heb je een gedegen opleiding nodig en talent en interesse om met zieke mensen om te gaan.
Het is maar een idee, niet veel slechter dan veel ideeën die vanuit de regering komen, denk ik.

Er zijn natuurlijk best dingen die gedaan kunnen worden door iemand zonder specifieke opleiding. Bedden verschonen, patiënten wassen. Boterhammetjes smeren en rondbrengen. Andere schoonmaakwerkzaamheden. Ik heb zelf een paar jaar geleden tien dagen in het ziekenhuis gelegen. Er zijn best mogelijkheden om de verpleegkundigen te ondersteunen zonder opleiding.

Denk ook aan werk in de thuiszorg. Er schijnt zelfs ook al een tekort te zijn aan steunkous aantrekhulpen. Een kennis doet dat. Ze heeft geen zorgopleiding. Middagje training en ze kon aan de slag.

Bij de dienstplicht werd men vast ook wel op de een of andere manier geselecteerd om het één of het ander te gaan doen. Waarom zou dat met zorgdienstplicht ook niet kunnen?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Leuk om als oudere, gehandicapte of zieke opgezadeld te worden met gajes van de bovenste plank. En dat moet dan ook nog je vader of moeder wassen???? Aangekleed zijn ze al kwetsbaar, laat staan in hun blootje.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je zult maar zelf door dat gajes gewassen moeten worden.

witte angora
Berichten: 30759
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gajes hoeft enkel de ramen te wassen. En streeploos schoon. Eerder als dat krijgen ze hun ratsoen van 2 uitgedroogde boterhammen en een overrijpe banaan niet.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Gaat iedereen er hier van uit dat elke jongere gajes is? Dat is wel heel negatief.

witte angora
Berichten: 30759
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, het gaat nu even specifiek over de messentrekkertjes.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
18 feb 2020 13:00
Nee hoor, het gaat nu even specifiek over de messentrekkertjes.
Doen we die in de plantsoenendienst. Ook nuttig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat je deze jongeren echt niet bij ouderen moet zetten .
Deze jongeren zijn volledig ontspoord en het is ze misschien niet eens volledig aan te rekenen.
Opvoeden begint thuis en wanneer de ouders " geen tijd meer hebben" door hun werk, de vele sociale activiteiten en niet te vergeten hun dierbare PHONE dan gaat het al in de vroegste jeugd mis.
Zet ze aan het werk onder leiding van een paar flinke sergeant-majoors en laat ze de straten en stoepen vegen met al die zooi nu van de storm. Of plastic ruimen in het groen van een dorp of stad.
En dan later weer de dienstplicht invoeren en dan al vanaf 16-17 jaar en ze daar ook scholing aanbieden.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb pas een boek over kinderpsychologie gelezen en het schijnt toch niet zomaar mis te gaan met de jeugd, dan moeten er echt meerdere dingen tegelijk spelen.
Eén of meerdere scheidingen meemaken, geen vertrouwensfiguur hebben thuis of op school, agressie binnen het gezin, criminele ouders, het niveau van de ouders. Dat soort dingen.
Werkende ouders hebben was juist iets positiefs voor een kind. Je ziet vader én moeder bijdragen. Dan moet er wel tijd zijn voor het kind als de ouders thuis zijn en het kind moest betrokken worden bij het huishouden met klusjes.
Was een erg leerzaam boek trouwens.

Plaats reactie