LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
18 feb 2020 10:21
Moneyman schreef:
18 feb 2020 08:52
Grappig dat de partij die gewoon haar verplichtingen nakomt vervolgens degene is die een "truc uithaalt" :roll:
Een KPN truc ken ik wel: Zodra je met je analoge lijn niet meer uitgaand belt, dan is het nummer van die lijn niet meer zichtbaar op de factuur.
Maar dan heb ik het over de tijd dat ik wel eens KPN rekeningen van MKB klanten onder ogen kreeg.
Het nummer misschien niet, maar het aantal lijnen stond altijd wel op onze zakelijke facturen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
18 feb 2020 10:42
Het nummer misschien niet, maar het aantal lijnen stond altijd wel op onze zakelijke facturen.
Maar zonder nummers , of zelf adres kan dat een leuk zoekplaatje opleveren. Waar er zelfs lijnen tussen kunnen staan, op een pand waar het bedrijf al jaren terug uit is vertrokken

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
18 feb 2020 10:48
Cro schreef:
18 feb 2020 10:42
Het nummer misschien niet, maar het aantal lijnen stond altijd wel op onze zakelijke facturen.
Maar zonder nummers , of zelf adres kan dat een leuk zoekplaatje opleveren. Waar er zelfs lijnen tussen kunnen staan, op een pand waar het bedrijf al jaren terug uit is vertrokken
Maar dat is dan gewoon een slordigheid van het bedrijf zelf, als je de lijnen niet opzegt wanneer je vertrekt uit een pand....

Als een bedrijf de boel goed op orde heeft moet het aantal lijnen op een KPN factuur destijds gewoon duidelijk zijn geweest.
Dat een telefoonnummer dat niet gebruikt is in een bepaalde periode niet op de gespecificeerde rekening voorkomt omdat er onder dat nummer geen kosten gemaakt zijn lijkt me nu niet echt heel vreemd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
18 feb 2020 10:25
Sinds 2005 had je geen analoge lijn meer nodig om ADSL af te nemen. Maar zonder analoge lijn moest je wél een toeslag aan "lijnhuur" betalen. Deze lijnhuur was ongeveer even duur als het belbudget analoge lijn abonnement.

https://www.internetten.nl/nieuws/direc ... e-telefoon

Die 6270 euro van topicstarter klopt niet.
Klopt maar "ADSL van KPN" of het MXStream netwerk waar dit proces zo verliep is al enkele jaren uitgefaseerd.
Klanten zijn uiteindelijk gedwongen overgezet naar de huidige variant waarbij de lijnhuur in je abonnement zit, KPN wilde dit oude netwerk niet langer onderhouden voor die paar klanten die niet overgestapt waren ondanks hun zeer actieve marketing acties om de nieuwe abonnementen aan te prijzen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
18 feb 2020 10:59
16again schreef:
18 feb 2020 10:48
Maar zonder nummers , of zelf adres kan dat een leuk zoekplaatje opleveren. Waar er zelfs lijnen tussen kunnen staan, op een pand waar het bedrijf al jaren terug uit is vertrokken
Maar dat is dan gewoon een slordigheid van het bedrijf zelf, als je de lijnen niet opzegt wanneer je vertrekt uit een pand....

Als een bedrijf de boel goed op orde heeft moet het aantal lijnen op een KPN factuur destijds gewoon duidelijk zijn geweest.
Tuurlijk had het MKB bedrijf er een zooitje van gemaakt
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat KPN die slordigheid uitbuit, door geen telefoonnummers of adressen te vermelden bij overzicht van de vaste lijnen.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
18 feb 2020 12:11
Cro schreef:
18 feb 2020 10:59
16again schreef:
18 feb 2020 10:48
Maar zonder nummers , of zelf adres kan dat een leuk zoekplaatje opleveren. Waar er zelfs lijnen tussen kunnen staan, op een pand waar het bedrijf al jaren terug uit is vertrokken
Maar dat is dan gewoon een slordigheid van het bedrijf zelf, als je de lijnen niet opzegt wanneer je vertrekt uit een pand....

Als een bedrijf de boel goed op orde heeft moet het aantal lijnen op een KPN factuur destijds gewoon duidelijk zijn geweest.
Tuurlijk had het MKB bedrijf er een zooitje van gemaakt
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat KPN die slordigheid uitbuit, door geen telefoonnummers of adressen te vermelden bij overzicht van de vaste lijnen.
Ik krijg die indruk totaal niet, ik heb zojuist nog even wat facturen bekeken uit het verleden waar ik toegang tot heb en adressen staan duidelijk gespecificeerd. Nummers inderdaad niet in alle gevallen wanneer er geen gebruik is geweest.

Het lijkt mij voornamelijk een geval te zijn van beter op de zaken letten. Een ander van uitbuiting beschuldigingen terwijl het duidelijk is dat het bedrijf zelf nalatig is, is ook weinig chique.

Edgaroke
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2016 15:29

Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN

Ongelezen bericht door Edgaroke »

Als u dit kan posten had U dat toch kunnen regelen voor u tante. Kan toch weten zoon ouden damen niet snapt . Ik heb ook bij me ouders geregeld hun zijn ook op leeftijd
Dat internet zou ze toch ook niet zelf geregeld hebben lijkt me

Gesloten