vvv bonnen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Prins46Prins?
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2015 11:46

vvv bonnen

Ongelezen bericht door Prins46Prins? »

u kunt kiezen uit duizenden winkels waar u uw vvv-kadobonnen kunt inleveren, zeggen ze bij het vvv-kantoor.
maar waar zijn die winkels dan?
op de website staan er maar een aantal (je moet dan wel zeer goed zoeken) geen duizenden zelfs geen honderden
en wanneer je iets wilt kopen bij een zg. acceptant dan weigeren ze deze bonnen in te nemen.
zelfs winkels als Bol.com.
laat vvv nu eens duidelijkheid geven wat en waar je de bonnen daadwerkelijk kunt inleveren. en niet aangeven dat je ze ook bij V&D en andere niet meer bestaande winkels kunt verzilveren.
het is bijzonder misleidend, tijdrovend en teleurstellend.
dus informeer eerst goed bij de beoogde winkel waar u iets wil kopen voordat u deze bonnen besteld!
een gewaarschuwd mens telt voor twee.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u het over de oude papieren bonnen, of over de nieuwe pasjes? Daar zit nogal een verschil in namelijk. De oude bonnen werden op heel veel plekken ingenomen, maar de nieuwe pasjes scheen wat lastiger te zijn. Overigens staat op de site van de Bolle dat je daar gewoon met een VVV pasjes kan betalen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Prins46Prins? schreef:
18 feb 2020 11:45
laat vvv nu eens duidelijkheid geven wat en waar je de bonnen daadwerkelijk kunt inleveren. en niet aangeven dat je ze ook bij V&D en andere niet meer bestaande winkels kunt verzilveren.
Staat gewoon op heel duidelijk op hun website.
https://www.vvvcadeaukaarten.nl/bestede ... rt/winkels
V&D staat daar niet aangegeven in het lijstje en ook niet als ik zoek.
Prins46Prins? schreef:
18 feb 2020 11:45
dus informeer eerst goed bij de beoogde winkel waar u iets wil kopen voordat u deze bonnen besteld!
een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik: "Accepteren jullie VVV bonnen?"
Winkel: "Ja dat doen we"
Ik: "Ook voor die koffiemachine?"
Winkel: Ja meneer u kunt die kopen voor EUR 299,00 met VVV bonnen of contant/pin.
Ik: "Okey dan ga ik nu voor EUR 299,00 aan VVV bonnen bestellen en ziet u mij over een week terug"

Vind mijn voorbeeld erg vreemd klinken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door mahadma »

Gek genoeg wordt een vvv card bij de ene drogisterij niet en bij dezelfde keten aan de andere kant van de stad wel aangenomen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ga met uw bon naar een Blokker winkel en koop daar een andere cadeaubon van een zaak waar u wat wilt kopen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
18 feb 2020 11:49
Heeft u het over de oude papieren bonnen, of over de nieuwe pasjes? Daar zit nogal een verschil in namelijk. De oude bonnen werden op heel veel plekken ingenomen, maar de nieuwe pasjes scheen wat lastiger te zijn. Overigens staat op de site van de Bolle dat je daar gewoon met een VVV pasjes kan betalen.
Vreemd, ik lees dit:
“De digitale VVV Giftcard is niet inwisselbaar bij bol.com.”
en “Let op! Vanaf 28-02-2018 is het niet meer mogelijk om de papieren VVV bon of de papieren Nederlandse Boekenbon om te wisselen bij bol.com.”

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
18 feb 2020 12:01
NeoDutchio schreef:
18 feb 2020 11:49
Heeft u het over de oude papieren bonnen, of over de nieuwe pasjes? Daar zit nogal een verschil in namelijk. De oude bonnen werden op heel veel plekken ingenomen, maar de nieuwe pasjes scheen wat lastiger te zijn. Overigens staat op de site van de Bolle dat je daar gewoon met een VVV pasjes kan betalen.
Vreemd, ik lees dit:
“De digitale VVV Giftcard is niet inwisselbaar bij bol.com.”
en “Let op! Vanaf 28-02-2018 is het niet meer mogelijk om de papieren VVV bon of de papieren Nederlandse Boekenbon om te wisselen bij bol.com.”
Je hebt gelijk, schijnbaar kwam ik op een oude link uit. Overigens was de papieren bon bij Bol altijd lastig, die moest je opsturen.
mahadma schreef:
18 feb 2020 11:55
Gek genoeg wordt een vvv card bij de ene drogisterij niet en bij dezelfde keten aan de andere kant van de stad wel aangenomen.
Dat kan te maken hebben met de eigenaar/franchiser. Er zijn kosten aan verbonden en niet iedereen wil dat.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Cro »

mahadma schreef:
18 feb 2020 11:55
Gek genoeg wordt een vvv card bij de ene drogisterij niet en bij dezelfde keten aan de andere kant van de stad wel aangenomen.
Dat is niet heel gek denk ik, ik verwacht dat dit franchise filialen zijn. De aanschaf van de apparatuur die nodig is om te werken met de nieuwe pasjes schijnt vrij fors te zijn en dus lastig terug te verdienen. Het kan dus best zijn dat de ene filiaal houder daar wel voor kiest, terwijl een andere filiaal houder er niet voor kiest omdat bijvoorbeeld in zijn ervaring er maar weinig mensen komen met zo'n pasje waardoor het niet uit kan.

Vlinder25
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2021 19:08

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Vlinder25 »

Ik heb een VVV-cadeaukaart vorig jaar ontvangen. Echter blijkt nu dat deze kaart niet geactiveerd is. Klantenservice VVV geeft aan dat de gever deze kaart eerst moet activeren, helaas weet ik niet meer van wie ik de kaart destijds ontvangen heb. Klantenservice VVV geeft doodleuk aan dat zij niets voor mij kunnen betekenen/niets kunnen doen. Mag dit zomaar? En bij wie moet ik nu zijn om alsnog gebruik van mijn cadeaukaart te kunnen maken?

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zou het niet weten. Een bericht hierover plaatsen in uw whattsapp vriendengroepen en misschien meldt de gever zich.
Los hiervan, waarom geven mensen toch waardebonnen. Lastig voor de ontvanger, onnodige kosten voor de winkelier. Je kunt toch ook gewoon een bankbiljet leuk ingepakt geven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door scontra »

Vlinder25 schreef:
29 apr 2021 19:19
Ik heb een VVV-cadeaukaart vorig jaar ontvangen. Echter blijkt nu dat deze kaart niet geactiveerd is. Klantenservice VVV geeft aan dat de gever deze kaart eerst moet activeren, helaas weet ik niet meer van wie ik de kaart destijds ontvangen heb. Klantenservice VVV geeft doodleuk aan dat zij niets voor mij kunnen betekenen/niets kunnen doen. Mag dit zomaar? En bij wie moet ik nu zijn om alsnog gebruik van mijn cadeaukaart te kunnen maken?
Als koper/gebruiker van de kaart hoeft u niets te doen.

Ga naar : VVVcadeuakaarten.nl

Vul daar het 19 cijferige kaartnummer in.
Vul vervolgens de pincode van de kaart in (even vrij krassen).
U kunt nu zien of de kaart geactiveerd is en hoeveel waarde er op de kaart staat.

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
30 apr 2021 10:10
U kunt nu zien of de kaart geactiveerd is en hoeveel waarde er op de kaart staat.
Betrokkene weet al dat de kaart niet is geactiveerd - dat is nu juist het probleem.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u de gever weet te traceren, hoop ik voor u dat de activatiecode nog geldig is. Kan goed zijn dat die bon binnen 2 maanden na de koop geactiveerd moet worden.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Aygulf »

Vlinder25 schreef:
29 apr 2021 19:19
Ik heb een VVV-cadeaukaart vorig jaar ontvangen. Echter blijkt nu dat deze kaart niet geactiveerd is. Klantenservice VVV geeft aan dat de gever deze kaart eerst moet activeren, helaas weet ik niet meer van wie ik de kaart destijds ontvangen heb. Klantenservice VVV geeft doodleuk aan dat zij niets voor mij kunnen betekenen/niets kunnen doen. Mag dit zomaar? En bij wie moet ik nu zijn om alsnog gebruik van mijn cadeaukaart te kunnen maken?
Cadeaucards kun je in veel winkels zo pakken. Bedoeling is dan dat je daar mee naar de kassa gaat, zegt voor hoeveel je de card op wilt laden, de card wordt gescand, bedrag ingetypt op kassa en de afrekening volgt. Heb zelf vele jaren in zaak gewerkt met cadeaucards en van tijd tot tijd kwam er iemand die zeker wist dat er een waarde op moest staan ... Card was dan gewoon uit rekje op de balie gepakt. Of dit door de gever of de ontvanger wel of niet bewust is gebeurd is nooit na te gaan. Dus het antwoord op uw vraag "mag dit zomaar?" (en dan bedoelt u de weigering van de accepterende winkel) is "ja". En het enige antwoord op "bij wie moet ik zijn?" is bij de gever. Als je een bedrag op de card laat zetten en afrekent krijg je een kassabon waar ook het nummer van de card op staat. Ben ooit bestolen van een cadeaucards van €100, gever had nog de bon en aan de hand van cardnummer kon deze zelfs nog geblokkeerd worden. Dus niets op card: dan is deze ook niet betaald.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Vlinder25 schreef:
29 apr 2021 19:19
Ik heb een VVV-cadeaukaart vorig jaar ontvangen. Echter blijkt nu dat deze kaart niet geactiveerd is. Klantenservice VVV geeft aan dat de gever deze kaart eerst moet activeren, helaas weet ik niet meer van wie ik de kaart destijds ontvangen heb. Klantenservice VVV geeft doodleuk aan dat zij niets voor mij kunnen betekenen/niets kunnen doen. Mag dit zomaar? En bij wie moet ik nu zijn om alsnog gebruik van mijn cadeaukaart te kunnen maken?
Als ze wel iets zouden kunnen betekenen cq. het probleem oplossen dan ontstaat er ongetwijfeld een levendige handel in gestolen VVV kaarten.

PGros
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door PGros »

Ik las al iets over gewoon geld geven. Veel handiger en overal te gebruiken. Je kunt er ook iets leuks van maken.
Kijk bijvoorbeeld op https://www.knutselidee.nl/thema/geldcadeautjes.htm

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij ons in 043 kunnen we bij slechts één vatkruid vvv kadokaarten inwisselen, bij de anderen niet. Zit'em in het feit dat ze een apparaatje moeten kopen en geen 100% besteed bedrag krijgen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Cro schreef:
18 feb 2020 13:09
mahadma schreef:
18 feb 2020 11:55
Gek genoeg wordt een vvv card bij de ene drogisterij niet en bij dezelfde keten aan de andere kant van de stad wel aangenomen.
Dat is niet heel gek denk ik, ik verwacht dat dit franchise filialen zijn. De aanschaf van de apparatuur die nodig is om te werken met de nieuwe pasjes schijnt vrij fors te zijn en dus lastig terug te verdienen. Het kan dus best zijn dat de ene filiaal houder daar wel voor kiest, terwijl een andere filiaal houder er niet voor kiest omdat bijvoorbeeld in zijn ervaring er maar weinig mensen komen met zo'n pasje waardoor het niet uit kan.
De kosten van de apparatuur zal het niet zijn. Je hebt alleen een stukje software nodig in je kassa dat verbinding maakt het de systemen van de kaartuitgever.. Alle andere apparatuur hebben vrijwel alle winkels al staan.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk eerder dat je een waardeloze VVV bon hebt gekregen dan dat de saldo er niet op is gezet. Of de saldo is verlopen.

Er is 1 winkel bij mij waar de VVV bon met de hand de code in wordt gevoerd. Je begrijp het al, 1 tikfout en je hebt niks. Echter, hoe ga je het bewijzen? Dus koop alleen de VVV bon waar de streepjescode wordt gescand. Dan gaat het altijd goed.

Oja, is de VVV bon niet geldig bij je favoriete winkel? Ga naar Primera of the read shop, koop daar een nieuwe cadeaubon en betaal met je VVV bon. Deze tip heb je niet van mij.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: vvv bonnen

Ongelezen bericht door Cro »

PeterPeters1966 schreef:
30 apr 2021 18:51
Cro schreef:
18 feb 2020 13:09
mahadma schreef:
18 feb 2020 11:55
Gek genoeg wordt een vvv card bij de ene drogisterij niet en bij dezelfde keten aan de andere kant van de stad wel aangenomen.
Dat is niet heel gek denk ik, ik verwacht dat dit franchise filialen zijn. De aanschaf van de apparatuur die nodig is om te werken met de nieuwe pasjes schijnt vrij fors te zijn en dus lastig terug te verdienen. Het kan dus best zijn dat de ene filiaal houder daar wel voor kiest, terwijl een andere filiaal houder er niet voor kiest omdat bijvoorbeeld in zijn ervaring er maar weinig mensen komen met zo'n pasje waardoor het niet uit kan.
De kosten van de apparatuur zal het niet zijn. Je hebt alleen een stukje software nodig in je kassa dat verbinding maakt het de systemen van de kaartuitgever.. Alle andere apparatuur hebben vrijwel alle winkels al staan.
Volgens o.a. dit nieuws artikel is dat toch genuanceerder: https://www.nu.nl/ondernemen/5095070/wi ... -vorm.html
Ook moet er een speciale scanner voor worden aangeschaft en moet de software op de kassa worden aangepast. Vooral voor kleinere ondernemers is dat vaak een te forse investering.

Gesloten