Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze, deze man slijt zijn hele leven al met dit onbeschofte gedrag. Niets met leeftijd te maken. Zeer waarschijnlijk gaat hij ook zo tegen zijn dochter te keer en die krijgt stank ipv dank.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
21 feb 2020 13:59
Lowieze, deze man slijt zijn hele leven al met dit onbeschofte gedrag. Niets met leeftijd te maken. Zeer waarschijnlijk gaat hij ook zo tegen zijn dochter te keer en die krijgt stank ipv dank.
Dat laatste weten we niet, feitelijk weten we niets over zijn leven.
Er kan natuurlijk best wat aan hem zijn gaan mankeren waardoor hij agressiever wordt (vorm van dementie?).
Vond het wel sneu voor zijn dochter, die schaamde zich af en toe zichtbaar voor hem. Ze zijn nu toch wel een beetje het lachertje van Nederland geworden.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij zijn vorige buren ging hij ook al tekeer. Dat hij nu oud is en het daarom maar op dementie gegooid wordt, is mij te makkelijk. Ik denk dat hij zijn gezin behoorlijk geterroriseerd heeft en dat hij maar zijn gang kan gaan omdat niemand zei/zegt: en nu is het afgelopen, bekijk het maar met je zooitje.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ik een hoop aannames zie. Vanavond eens zien of ik het via uitzending gemist kan terugkijken, ben wel benieuwd.
Lowieze schreef:
21 feb 2020 14:06
feitelijk weten we niets over zijn leven.
Er kan natuurlijk best wat aan hem zijn gaan mankeren waardoor hij agressiever wordt (vorm van dementie?).
Precies. Misschien heeft hij wel een heel groot verdriet waar hij nooit over heeft kunnen praten, een verdriet dat steeds zwaarder is geworden. Dan kunnen mensen ook moeilijker in de omgang worden. We weten het niet. Feit is wel dat niemand hier gelukkig van wordt, als ik het zo lees, en hij zelf ook niet. Eigenlijk erg triest dat mensen soms niet in staat zijn hun leven anders vorm te geven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit is de aard van het beestje denk ik en onbegrijpelijk dat hij op zijn bijna 90e nog zó tekeer gaat en de ene vloek na de andere eruit gooit terwijl hij hartpatiënt is.

En Victor Brand vind ik leuk en altijd relaxt en rustig 👍.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Eigenwijs is heel wat anders dan onbeschoft.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

En deze gvd boze buurman was gvd allebei tegelijk gvd. De producent zal wel tevreden zijn; toch vond ik het nogal treurig eigenlijk.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. Misschien had dat ook met de uitzending van gisteravond moeten gebeuren.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Dochter viel toch mee op het eind. Maar misschien lijkt ze qua karakter meer op ma?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze had ook nog véél verdriet om het overlijden van haar moeder.

Het leven is voor ieder niet altijd even gemakkelijk , men krijgt sowieso te maken met verdriet, teleurstellingen en ongemakken en lijden, dat betekent niet dat je maar ongebreideld kan razen, tieren en vloeken en onbeschoft tekeer moet gaan, ook niet als je bijna 90 bent.

Dat asbest móet nu weg en hij vertikt het gewoon, maar dat zal wel uitgevoerd moeten worden ondanks zijn hevige protesten.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon stuitend, zo’n man. Geen excuus voor.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Uitzending gezien, en:
witte angora schreef:
21 feb 2020 14:20
Misschien heeft hij wel een heel groot verdriet waar hij nooit over heeft kunnen praten, een verdriet dat steeds zwaarder is geworden. Dan kunnen mensen ook moeilijker in de omgang worden.
De schok van het overlijden van zijn vrouw was voelbaar en tastbaar. Misschien heeft hij haar dood niet kunnen accepteren? En misschien zijn er meer dingen in het verleden gebeurd? 89 jaar oud, dan is hij van 1931. Dan moet hij de oorlog bewust hebben meegemaakt. Zijn er in die tijd dingen gebeurd die een onuitwisbaar stempel op hem hebben gedrukt, die hem misschien zelfs gebrandmerkt hebben? En misschien zijn er op andere tijdstippen andere dingen gebeurd? Ik krijg toch sterk het gevoel dat al het schelden en mopperen zijn manier is om gevoelens en emoties te onderdrukken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

WA heel lief dat je dit zo zegt maar wat mensen ook aan verdriet en lijden meemaken, het geeft je géén recht om een rechter of je buren of wie dan ook zó te schofferen.
Mijn moeder was van ver voor de oorlog , wat mijn moeder heeft meegemaakt daar kun je een trilogie over schrijven. Nooit heb ik mijn moeder zó tekeer horen gaan, nooit.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben ik met je eens, moederslink. Dat recht heeft hij inderdaad niet. Net als anderen niet het recht hebben om over hem te oordelen. Maar geloof me, ik weet waar ik over praat, van redelijk dichtbij. Soms zijn dingen zo, en is er weinig tot niets aan te veranderen. Dan kun je alleen maar accepteren dat het zo gaat, andere mogelijkheden zijn er niet. Degenen die het dagelijks moeten verdragen, en er niet voor weglopen, verdienen respect, veel respect. Meer kan, mag en wil ik er niet over zeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
21 feb 2020 09:30
fonsflons schreef:
21 feb 2020 09:15
Zeg dat wel, het was natuurlijk puur leedvermaak om die vreselijke buurman. Je zal het maar naast je hebben wonen :cry:
Tegen wie zeg je het. Maar aan de andere kant moet ik na de flinke ruzies met mijn buurman altijd lachen. Wat hij allemaal probeert om ons het leven zuur te maken en zelf steeds de deksel op zijn neus krijgt.

Wij hebben ook al het advies gekregen om 1 van de 2 tv rechters in te schakelen, maar aangezien wij een gastouderopvang aan huis hebben wil ik geen camera's over de vloer. Voordat je het weet krijgen we een gemengde discussie over de scheldende buurman en hoe de kinderen van tegenwoordig niet opgevoed worden...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
22 feb 2020 00:24
Ben ik met je eens, moederslink. Dat recht heeft hij inderdaad niet. Net als anderen niet het recht hebben om over hem te oordelen. (...)
Oordelen of veroordelen is natuurlijk ook niet aan ons.

Ik vind wél dat zo iemand gecorrigeerd mag worden, maar helaas... dat lukt dan bijna niet .
Ik ken van dichtbij ook iemand die niet gecorrigeerd wénst te worden , want dan heb je oorlog of op zijn minst de vlam in de pan.
Dan druip je maar af en daarmee krijgt zo iemand steeds opnieuw de ruimte om te fulmineren.
En de ander slikt maar weer eens....

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Op zijn leeftijd is die man niet meer te corrigeren. ;)

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
22 feb 2020 00:34
Lowieze schreef:
21 feb 2020 09:30
fonsflons schreef:
21 feb 2020 09:15
Zeg dat wel, het was natuurlijk puur leedvermaak om die vreselijke buurman. Je zal het maar naast je hebben wonen :cry:
Tegen wie zeg je het. Maar aan de andere kant moet ik na de flinke ruzies met mijn buurman altijd lachen. Wat hij allemaal probeert om ons het leven zuur te maken en zelf steeds de deksel op zijn neus krijgt.

Wij hebben ook al het advies gekregen om 1 van de 2 tv rechters in te schakelen, maar aangezien wij een gastouderopvang aan huis hebben wil ik geen camera's over de vloer. Voordat je het weet krijgen we een gemengde discussie over de scheldende buurman en hoe de kinderen van tegenwoordig niet opgevoed worden...
Misschien kunt u even op de juiste manier quoten? Nu klopt er niet veel van.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
22 feb 2020 08:19
NeoDutchio schreef:
22 feb 2020 00:34
Lowieze schreef:
21 feb 2020 09:30

Tegen wie zeg je het. Maar aan de andere kant moet ik na de flinke ruzies met mijn buurman altijd lachen. Wat hij allemaal probeert om ons het leven zuur te maken en zelf steeds de deksel op zijn neus krijgt.

Wij hebben ook al het advies gekregen om 1 van de 2 tv rechters in te schakelen, maar aangezien wij een gastouderopvang aan huis hebben wil ik geen camera's over de vloer. Voordat je het weet krijgen we een gemengde discussie over de scheldende buurman en hoe de kinderen van tegenwoordig niet opgevoed worden...
Misschien kunt u even op de juiste manier quoten? Nu klopt er niet veel van.
Heel soms gaat het wel eens fout. Zelfs ik toon af en toe menselijk gedrag. Als het mijn fout is dan. Zowel uw quote als deze hier gaan ook fout.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie het NeoDutchio, het lukt nog steeds niet :wink:

Plaats reactie