LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eerdaags hebben we een discussie over een droger die kapot is gegaan door water en dan lezen we hier dat je ook geen natte kleding in dat ding had moeten stoppen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan niet wachten! 😉

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lady1234 schreef: ↑
24 feb 2020 15:37
En die vaatwasser kan prima gebruikt worden zonder dat dat klepje dicht zit.
Dat kon juist niet.

Dat kan dus wel, maar dan doe je het blokje even in het bestekbakje. Probleem opgelost.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Janus Tulp schreef:
23 feb 2020 10:55
Ik gebruik poeder. Geen zout, geen glansmiddel omdat ik een waterontharder gebruik. Het bakje zit in de deur,dus als je die dicht doet valt de poeder uit het bakje.
(...)
Janus gebruikt dus poeder , maar idd zo.n blokje kan gewoon in het bestekmandje.
Maar zo.n ieniemienie pitje dat dan toevallig blijft steken....dat is vlg mij nooit helemaal te voorkomen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dan koop je even blokjes,of doet een beetje poeder in een schaaltje. Paar keer gebruiken, pitje ook verteerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn idee :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 feb 2020 16:38
Eerdaags hebben we een discussie over een droger die kapot is gegaan door water en dan lezen we hier dat je ook geen natte kleding in dat ding had moeten stoppen.
Opvallend, dat ik een opmerking maak over dat mensen ook de restjes melk en hagelslag in de vaatwasser gooien zou ik offtopic zijn volgens TS, maar een dergelijke opmerking is wel ontopic? Als er toch mogen gaan insinueren....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio,

Een offtopic discuusie voeren over dat onderwerp kan hier:
viewtopic.php?f=50&t=189325&start=880

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
24 feb 2020 17:49
Lady1234 schreef: ↑
24 feb 2020 15:37
En die vaatwasser kan prima gebruikt worden zonder dat dat klepje dicht zit.
Dat kon juist niet.

Dat kan dus wel, maar dan doe je het blokje even in het bestekbakje. Probleem opgelost.
TS schrijft dat de machine niet meer normaal functioneert.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
24 feb 2020 20:33

TS schrijft dat de machine niet meer normaal functioneert.
[/quote]

Tja, omdat de poeder er meteen uitviel natuurlijk, als hij de klep dicht doet van de vaatwasser.

Maar heeft op de vaat doen geen effect.

Janus Tulp
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:45

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Janus Tulp »

Nog maar een keer:
Niemand kon bevroeden dat een pitje de oorzaak zou zijn.
Het zou evengoed een gebroken veertje kunnen zijn.
Om bij het sluitmechanisme te komen, moet het dekseltje worden verwijderd
Dat is een ingewikkelde klus.
De hoogopgeleide AEG monteur deed er 20 minuten over
Het is een illusie te veronderstellen dat met een pincet het gebrek kon worden opgelost.
Het zeepbakje niet gebruiken is niet volgens voorschrift, ik weet niet welk risico ik dan loop.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou laat ik u dan helpen voor de volgende keer.u loopt geen enkel risico door het zeepbakje niet te gebruiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk eerlijk gezegd dat er geen risico is, zeker niet wanneer je een blokje in het bestekbakje doet.
Hetzelfde met een wasmachine: je kunt de zeeppoeder in het zeepbakje doen of zo.n wasbolletje gelijk in de trommel op de was leggen.
De machine , zowel de vaatwasser als de wasmachine , zal gewoon zijn werk doen en ik denk dat je dan ook niet kunt spreken van een machine die niet functioneert .

Janus Tulp
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:45

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Janus Tulp »

Dit ben ik met je eens. Ik liet mij wat te veel leiden door enige niet relevante reacties.
Ik heb voordat ik op dit forum stapte , ook veel mailcontact met AEG gevoerd. Zij hebben de deur dicht gegooid met als argument dat het gebrek veroorzaakt werd door verkeerd gebruik. Zoals je wel gemerkt zal hebben ben ik het daar niet mee eens. De argumenten zal ik nu niet meer herhalen. Maar hoe verder, dat weet ik nog niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Janus Tulp schreef:
24 feb 2020 22:17
Dit ben ik met je eens. Ik liet mij wat te veel leiden door enige niet relevante reacties.
Ik heb voordat ik op dit forum stapte , ook veel mailcontact met AEG gevoerd. Zij hebben de deur dicht gegooid met als argument dat het gebrek veroorzaakt werd door verkeerd gebruik. Zoals je wel gemerkt zal hebben ben ik het daar niet mee eens. De argumenten zal ik nu niet meer herhalen. Maar hoe verder, dat weet ik nog niet.
Dan is het aan u om het tegendeel te gaan bewijzen. U zal dus moeten aantonen dat het normaal is om etensresten in de afwasmachine te doen en dat de machine daar tegen moet kunnen. Dan zal dus ook bekeken moeten worden welke grootte wel of juist niet kunnen.
Aan de andere kant kan het ook gewoon domme pech zijn dat een dergelijke pit op de een of andere manier precies op die plek beland is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als Janus dezelfde tekst in de handleiding heeft staan als ik, is dat aantonen geen enkel probleem.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De machine is gemaakt om vuile borden schoon te maken. De borden zijn vuile als hier etensresten aan zitten en schoon als die er niet aan zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 feb 2020 22:49
De machine is gemaakt om vuile borden schoon te maken. De borden zijn vuile als hier etensresten aan zitten en schoon als die er niet aan zitten.
Het is niet zo zwart wit als u schetst. Je kan jusresten en wat geprakte aardappel vast aan een bord hebben zitten, maar ook losse doperwtjes op een bord. Vuil wil niet altijd zeggen dat er iets vast op zit. En losse resten moet je nou eenmaal afvegen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

NeoDutchio schreef:
24 feb 2020 23:07
alfatrion schreef:
24 feb 2020 22:49
De machine is gemaakt om vuile borden schoon te maken. De borden zijn vuile als hier etensresten aan zitten en schoon als die er niet aan zitten.
Het is niet zo zwart wit als u schetst. Je kan jusresten en wat geprakte aardappel vast aan een bord hebben zitten, maar ook losse doperwtjes op een bord. Vuil wil niet altijd zeggen dat er iets vast op zit. En losse resten moet je nou eenmaal afvegen.
losse resten gaan er in vaatwasser juist makkelijk af ;-)

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Janus Tulp schreef:
24 feb 2020 22:17
Dit ben ik met je eens. Ik liet mij wat te veel leiden door enige niet relevante reacties.
Ik heb voordat ik op dit forum stapte , ook veel mailcontact met AEG gevoerd. Zij hebben de deur dicht gegooid met als argument dat het gebrek veroorzaakt werd door verkeerd gebruik. Zoals je wel gemerkt zal hebben ben ik het daar niet mee eens. De argumenten zal ik nu niet meer herhalen. Maar hoe verder, dat weet ik nog niet.
Ik zou het woord defect niet gebruiken, maar verhelpen van storing, dus vaatwasser inclusief onvolledige handleiding.

Gesloten