Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
imaginozz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2019 17:15

Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door imaginozz »

Ja mensen, laat ik na een half jaar zeiknatte was uit mijn superdeluxe 750 euro kostende Samsung Optimaldry 8.0KG gehaald te hebben maar eens wat naieve mensen beschermen tegen een gigantische miskoop.

Wat een RUK apparaat is die Samsung OptimalDry warmtepompdroger.
Ik voel me enorm genaaid. Tuurlijk, hij is 2x zo zuinig (en 5x zo duur) maar je moet hem wel 6x laten draaien voordat je dekbed er droog uitkomt.

Wat een miskleun. Mensen, koop geen warmtepompdroger, is pure marketing.
En mochten de fabrikantjes-marketing-mannetjes gaan reageren.. Ik heb alle filtertjes netjes schoon hoor, dit ding is gewoon helemaal RUK.

PS, als je zo dom bent als ik en ook nog eens een gelijkende Samsung wasmachine (ook een supernieuwe 8.0KG ding van 600 euro) hebt gekocht.. ook hiervoor geldt, deze mag dan wel 1600 toeren draaien, maar een beetje goed centrifugeren ho maar! Komt er gewoon kletsnat uit hoor.

Succes ermee mensen, doe er je voordeel mee.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door de auditu »

Hopelijk wordt het snel beter weer. Kan de was weer naar buiten.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een dekbed zeiknat in uw droger doen? Dat redt niet één droger hoor. Of bedoelt u een dekbedovertrek?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door de auditu »

Wij gebruiken al jaren een warmtepompdroger van een bekend merk. Werkt perfect! We hebben alleen geen ervaring met zeiknatte was in de droger.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door kokka »

Heb je dat probleem ook met een normale kledingwas?
Ik heb al jaren een warmtepomp droger, en hij doet het prima. Heel soms bij een lading handdoeken en dekbed hoezen is het niet helemaal droog. Volgens mij komt dat doordat het zo'n compacte prop wordt dat het vocht er gewoon niet goed uit kan. Even uitschuden en weer terug helpt in zo'n geval

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het probleem lijkt me ook niet de droger, maar als je was nog zeiknat uit een wasmachine komt die met 1600 toeren centrifugeert, dan zou ik daarover klagen bij de verkoper.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door kweenie »

Mensen, koop geen warmtepompdroger, is pure marketing.
Dus omdat één bepaald apparaat niet voldoet, zijn meteen alle warmtepompdrogers slecht? Aangezien er van ieder apparaat wel types zijn die niet voldoen, zou dat dus betekenen dat je alles met de hand zou moeten doen.

Hier dus totaal geen probleem met de warmtepomptechnologie (maak inmiddels zo'n 15 jaar gebruik van warmtepompdrogers). Het enige is dat onze huidige droger maar één kant op draait en de was daardoor soms in elkaar gedraaid raakt. Dat heeft dus niets met warmtepomptechnologie te maken, maar is een onhandige eigenschap van onze huidige droger. (De vorige draaide namelijk wel twee kanten op en daarbij had ik dat probleem dus niet. Maar bij de aanschaf niet op gelet...)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb al jaren een Samsung wasmachine en Samsung warmtepompdroger. Zonder enig probleem. Je waarschuwing lijkt me nogal overtrokken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zitten de filters verstopt?

En de wasmachine, als je gelijk op 1600 toeren wilde en er onbalans is eerst op 800 toeren droger draaien, dan 1200 en als laatste 1600 toeren... en de was goed verdelen.


En dan pas als het niet meer **** nat is in de droger, en die heeft ook een filter, en als die vol met pluizen zit vreet deze stroom en droogde minder.

Elk merk moet gebruikt worden volgens instructie en niet goed centrifugeren of gelijk 1600 toeren... dat lukt vaak niet!

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Aygulf »

imaginozz schreef:
25 feb 2020 22:43
Ja mensen, laat ik na een half jaar zeiknatte was uit mijn superdeluxe 750 euro kostende Samsung Optimaldry 8.0KG gehaald te hebben maar eens wat naieve mensen beschermen tegen een gigantische miskoop.

Wat een RUK apparaat is die Samsung OptimalDry warmtepompdroger.
Ik voel me enorm genaaid. Tuurlijk, hij is 2x zo zuinig (en 5x zo duur) maar je moet hem wel 6x laten draaien voordat je dekbed er droog uitkomt.

Wat een miskleun. Mensen, koop geen warmtepompdroger, is pure marketing.
En mochten de fabrikantjes-marketing-mannetjes gaan reageren.. Ik heb alle filtertjes netjes schoon hoor, dit ding is gewoon helemaal RUK.

PS, als je zo dom bent als ik en ook nog eens een gelijkende Samsung wasmachine (ook een supernieuwe 8.0KG ding van 600 euro) hebt gekocht.. ook hiervoor geldt, deze mag dan wel 1600 toeren draaien, maar een beetje goed centrifugeren ho maar! Komt er gewoon kletsnat uit hoor.

Succes ermee mensen, doe er je voordeel mee.
"Zeiknatte" was hoort niet in een droger. Vind het sowieso een vreemd verhaal met alleen maar gescheld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door scontra »

imaginozz schreef:
25 feb 2020 22:43
Ja mensen, laat ik na een half jaar zeiknatte was uit mijn superdeluxe 750 euro kostende Samsung Optimaldry 8.0KG gehaald te hebben

Wat een RUK apparaat is die Samsung OptimalDry warmtepompdroger.

Samsung wasmachine (ook een supernieuwe 8.0KG ding van 600 euro) hebt gekocht.. ook hiervoor geldt, deze mag dan wel 1600 toeren draaien, maar een beetje goed centrifugeren ho maar! Komt er gewoon kletsnat uit hoor.



U moet de machine(s) wel , op de juiste was/droog stand, instellen om een schone en droge was te kunnen krijgen, alhoewel als het er een half jaar in heeft gezeten dan zal het toch zo langzamerhand wel droog zijn ?

Een warmtepomp droger en een wasmachine van hetzelfde merk, die beiden niet volgens wens presteren, dan wordt het denkelijk de hoogste tijd om de gebruiksaanwijzingen er eens bij te halen en die eens aandachtig door te nemen.

Maar misschien komt het wel door al dat geRUK aan die machines, tegen dat geRUK kunnen ze echt niet, daar zijn ze niet op gemaakt. :oops: :wink:

Maar wat ik wel in uw afkraaksel mis is : WAT HEEFT DE LEVERANCIER MET UW KLACHTEN GEDAAN, want u zult deze ongetwijfeld hebben ingeschakeld.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 feb 2020 16:38
Eerdaags hebben we een discussie over een droger die kapot is gegaan door water en dan lezen we hier dat je ook geen natte kleding in dat ding had moeten stoppen.
Heeft onze vriend een glazen bol? En wat is het antwoord, geen kletsnatte zaken in de droger stoppen 🤣

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik dit soort klachten kreeg als ooit verkoper kan mijn dat echt geen RUK schelen!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
27 feb 2020 11:57
alfatrion schreef:
24 feb 2020 16:38
Eerdaags hebben we een discussie over een droger die kapot is gegaan door water en dan lezen we hier dat je ook geen natte kleding in dat ding had moeten stoppen.
Heeft onze vriend een glazen bol? En wat is het antwoord, geen kletsnatte zaken in de droger stoppen 🤣
Er is natuurlijk een verschil tussen natte was en kletsnatte was.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Leg uw klacht voor bij de verkoper en laat ons eens weten wat deze gezegd heeft!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door crazyme »

Hawk-Eye schreef:
05 mar 2020 09:34
Leg uw klacht voor bij de verkoper en laat ons eens weten wat deze gezegd heeft!!!
Gebruik dan aub woorden welke wel enige klasse uitstralen.

PNij
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2022 19:17

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door PNij »

Nou mensen,
2 jaar later zijn er nog steeds problemen met warmtepompdrogers!
Vooral machines die niet reverserend werken, dus niet twee kanten op draaien, hebben bij beddengoed problemen!
7 kg gemengd beddengoed gecentrifugeerd met 1400 toeren uit de wasmachine heeft een vochtigheidsgraat van 50 %.
De gescheiden kussenslopen en bijbehorende lakens kruipen bij het ingestelde droogproces in het 2 pers. dekbedovertrek waardoor, mede wellicht ook door de langere procesduur van minimaal 2 uur een bal ontstaat waarvan centrum te nat blijft.
Maar ook het gescheiden drogen van het molton geeft getordeerde lakens met hierin de te natte molton kussenslopen, die dan extra tijds na gedroogd moeten worden.
De 7 kg wit- / ondergoed wordt wel kast droog afgeleverd, dus licht het vermoedelijk aan de afmetingen die gedroogd worden.
Al met al zijn we door de energiedruk van stroom slurpende condens drogers die een lange levensduur hebben naar deze energie zuiniger warmtepompdrogers gegaan die veel meer uren draaien en dus vermoedelijk door extra slijtage korter meegaan. Let op: Warmtepompdrogers van ca € 500 zijn net zo goed als die van meer dan € 1000

chantalbouwman1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2022 12:17

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door chantalbouwman1971 »

Ik heb altijd al een samsung wasmachine na alle tevredenheid.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wij hebben een Samsung wasmachine en droger gehad, niet de beste producten die we hebben gehad, ze hebben beide een vroegtijdig einde gehad.
Nu hebben we een alweer een jaar een warmtepomp droger van het merk dat je niet in de steek laat en tot nu toe zijn we hier dik tevreden over.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Warmtepompdroger Samsung maakt was niet droog

Ongelezen bericht door Dirkie »

PNij schreef:
17 feb 2022 20:34
Nou mensen,
2 jaar later zijn er nog steeds problemen met warmtepompdrogers!
Vooral machines die niet reverserend werken, dus niet twee kanten op draaien, hebben bij beddengoed problemen!
7 kg gemengd beddengoed gecentrifugeerd met 1400 toeren uit de wasmachine heeft een vochtigheidsgraat van 50 %.
Een tip voor het drogen van beddengoed. Doe er 3 of meer tennisballen bij. Deze zorgen ervoor dat niet alles in elkaar draait. Doe ik al jaren zo en nooit problemen met drogen gehad.

Gesloten